Szczeciński Szybki Tramwaj
O raju, przecież oni mają jeszcze mnóstwo roboty - w tym tempie to potrwa jeszcze kilka lat.
Dzięki za zdjęcia shakkie. Miałem cichą nadzieję, że prace nad budową SST posuwają się w miarę szybko. A niestety okazuje się, że niestety, ale zakres prac ziemnych jest jeszcze na tyle duży i na tyle powolny, iż jeśli ta budowa potrwa za 2 lata.
Swoją drogą jeśli mieliby to otworzyć w 2015 roku - może dlatego się nie spieszą.
Dzięki za zdjęcia shakkie. Miałem cichą nadzieję, że prace nad budową SST posuwają się w miarę szybko. A niestety okazuje się, że niestety, ale zakres prac ziemnych jest jeszcze na tyle duży i na tyle powolny, iż jeśli ta budowa potrwa za 2 lata.
Swoją drogą jeśli mieliby to otworzyć w 2015 roku - może dlatego się nie spieszą.
Re: Szczeciński Szybki Tramwaj
Budowa jest na półmetku, przynajmniej w teorii , więc pora przyjrzeć się co wykonawca nawyczyniał.
Na początek jednak coś, co pominąłem poprzednim razem:
W tym miejscu SST będzie się łączyć z istniejącym torowiskiem pętli Basen Górniczy. Kiedy to ruszą? Dobre pytanie – ten kawałek stanowu część innego kontraktu.
Kilka kroków dalej można ujrzeć to:
Wagonu użyto oczywiście do wysypywania tłucznia. Wśród stert piasku za wagonem jest zalążek budowy stacji prostownikowej Gdańska 2 (naprawdę ma taką nazwę, przynajmniej w dokumentacji projektowej).
Na zachodnim końcu Mostu Pionierów są już ułożone i podbite szyny.
Na wschodnim końcu Mostu Pionierów również jest gotowe torowisko:
W tym miejscu torowisko się jak na razie kończy i zarazem zaczyna się rynna w ziemi, gdzie będzie przystanek „Lotnisko”:
Trochę dalej trwa budowa przystanku „Lotnisko” i kładki dla pieszych:
W październiku zeszłego roku narzekałem na brak postępów w tym miejscu. Prace budowlane dotarły tutaj dopiero w marcu.
Przyszła stacja prostownikowa „Eskadrowa” również urosła:
Z wiaduktu nad tymczasowo zwężoną ulicą Hangarową rozpościera się jeszcze lepszy niż pół roku temu widok:
Widać wykop dla przyszłego torowiska oraz konstrukcję wiaduktu drogowego:
Prace bardzo poszły do przodu w miejscu przejścia SST pod ulicą Gryfińską. Widok w kierunku ulicy Hangarowej:
i w kierunku tunelu pod torami kolejowymi:
Tu chyba powinienem dodać, iż dotychczasowa jezdnia ul. Gryfińskiej została zlikwidowana pod budowę wykopu i wiaduktu z jezdnią nad nim. Robiąc powyższe zdjęcia stałem na tymczasowej jezdni, zbudowanej z ziemi wysypanej na ukończoną część wykopu i przykrytej warstwą asfaltu:
I jeszcze 2 widoki z ulicy Jaśminowej:
Na terenie przyszłej pętli "Turkusowa" postępy są minimalne:
Pojawił się budynek stacji prostownikowej:
Na zakończenie – portret rury ewidentnie rozradowanej wielomiesięcznym (od połowy listopada!) leżakowaniem:
Na początek jednak coś, co pominąłem poprzednim razem:
W tym miejscu SST będzie się łączyć z istniejącym torowiskiem pętli Basen Górniczy. Kiedy to ruszą? Dobre pytanie – ten kawałek stanowu część innego kontraktu.
Kilka kroków dalej można ujrzeć to:
Wagonu użyto oczywiście do wysypywania tłucznia. Wśród stert piasku za wagonem jest zalążek budowy stacji prostownikowej Gdańska 2 (naprawdę ma taką nazwę, przynajmniej w dokumentacji projektowej).
Na zachodnim końcu Mostu Pionierów są już ułożone i podbite szyny.
Na wschodnim końcu Mostu Pionierów również jest gotowe torowisko:
W tym miejscu torowisko się jak na razie kończy i zarazem zaczyna się rynna w ziemi, gdzie będzie przystanek „Lotnisko”:
Trochę dalej trwa budowa przystanku „Lotnisko” i kładki dla pieszych:
W październiku zeszłego roku narzekałem na brak postępów w tym miejscu. Prace budowlane dotarły tutaj dopiero w marcu.
Przyszła stacja prostownikowa „Eskadrowa” również urosła:
Z wiaduktu nad tymczasowo zwężoną ulicą Hangarową rozpościera się jeszcze lepszy niż pół roku temu widok:
Widać wykop dla przyszłego torowiska oraz konstrukcję wiaduktu drogowego:
Prace bardzo poszły do przodu w miejscu przejścia SST pod ulicą Gryfińską. Widok w kierunku ulicy Hangarowej:
i w kierunku tunelu pod torami kolejowymi:
Tu chyba powinienem dodać, iż dotychczasowa jezdnia ul. Gryfińskiej została zlikwidowana pod budowę wykopu i wiaduktu z jezdnią nad nim. Robiąc powyższe zdjęcia stałem na tymczasowej jezdni, zbudowanej z ziemi wysypanej na ukończoną część wykopu i przykrytej warstwą asfaltu:
I jeszcze 2 widoki z ulicy Jaśminowej:
Na terenie przyszłej pętli "Turkusowa" postępy są minimalne:
Pojawił się budynek stacji prostownikowej:
Na zakończenie – portret rury ewidentnie rozradowanej wielomiesięcznym (od połowy listopada!) leżakowaniem:
Re: Szczeciński Szybki Tramwaj
Wykonawcy zostało niecałe pół roku. Pora więc na standardowe pytanie – czy zdążą?
Zacznę od pobocznej sprawy. Pod koniec lipca ogłoszono, a we wrześniu rozstrzygnięto, przetarg na budowę pętli autobusowej (z małym parkingiem) przy przyszłej pętli tramwajowej Turkusowa. Termin realizacji wynosi 16 miesięcy. Rysunki i inne takie są tutaj:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... t116131426
Będzie to jedyna w Szczecinie pętla autobusowa w układzie „postój poza peronem i bez pasażerów”.
Wycieczkę zaczynamy od pętli Basen Górniczy, która w ciągu ostatnich kilku miesięcy przeszła niezłą metamorfozę:
Na zachodnim końcu Mostu Pionierów torowisko jest praktycznie gotowe, wystarczy powiesić sieć:
Stacja prostownikowa również wygląda na ukończoną:
Na zachodnim końcu Mostu Pionierów również jest prawie gotowe torowisko:
W tym punkcie warto spojrzeć również w kierunku północnym:
Tak wygląda tymczasowa pętla „Most Cłowy” dla linii 54, 55, 56, 65, 71, 73D, 73Z, 84 i zatramwaju 807, działająca od 18 października z powodu całkowitego zamknięcia Basenu Górniczego (ruch tramwajowy do tej pętli zawieszono w lipcu).
Idziemy dalej w kierunku Zdrojów. Brakuje tylko drutów:
Dochodzimy do miejsca budowy przystanku „Lotnisko” i kładki dla pieszych
Brakuje wind oraz peronu.
Dochodzimy do wiaduktu nad już nie zwężoną ulicą Hangarową:
Oczywiście ochrona przed hałasem musiała powstać w miejscu, z którego fajnie byłoby focić tramwaje
Z pewnością zastanawia was, czym jest ten jakby chodnik zbudowany pomiędzy torowiskiem a nasypem wiaduktu. Otóż jest to „droga eksploatacyjna”, cokolwiek miałoby to znaczyć. Podobna (ale krótsza) powstanie po drugiej stronie wykopu z torowiskiem.
Docieramy do przejścia SST pod ulicą Gryfińską.. Konstrukcja wykopu wygląda na prawie gotową:
Gdzieś po lewej będzie kończyć wyżej wspomniana „droga eksploatacyjna”.
W podobnym stanie jest przyszły wiadukt ul. Gryfińskiej:
A gdzie się podział najsłynniejszy budynek w okolicy? Został przesunięty w połowie października i chyba nie ucierpiał:
Konstrukcja wykopu jest gotowa aż do tunelu pod torami kolejowymi (który w międzyczasie został odmalowany):
W końcu docieramy do przyszłej pętli "Turkusowa". Pojawiły się tam pierwsze podkłady i szyny:
Te betonowe coś wystające z gruntu to konstrukcja przejścia podziemnego łączącego obie strony torowiska. Wszystko wskazuje na to, że nie będzie innej możliwości dotarcia z przystanku dla wysiadających do pętli autobusowej lub pobliskich budynków. Gorąco zachęcam do nabijania się z tego rozwiązania.
I jeszcze widok w kierunku tunelu pod torami kolejowymi:
Na widocznym klepisku będzie umiejscowiona pętla autobusowa.
I to było na tyle. Na zakończenie muszę dodać, że zdjęcia zostały wykonane pod koniec listopada, lecz dopiero teraz zechciało mi się zrobić z nich relację
Zacznę od pobocznej sprawy. Pod koniec lipca ogłoszono, a we wrześniu rozstrzygnięto, przetarg na budowę pętli autobusowej (z małym parkingiem) przy przyszłej pętli tramwajowej Turkusowa. Termin realizacji wynosi 16 miesięcy. Rysunki i inne takie są tutaj:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... t116131426
Będzie to jedyna w Szczecinie pętla autobusowa w układzie „postój poza peronem i bez pasażerów”.
Wycieczkę zaczynamy od pętli Basen Górniczy, która w ciągu ostatnich kilku miesięcy przeszła niezłą metamorfozę:
Na zachodnim końcu Mostu Pionierów torowisko jest praktycznie gotowe, wystarczy powiesić sieć:
Stacja prostownikowa również wygląda na ukończoną:
Na zachodnim końcu Mostu Pionierów również jest prawie gotowe torowisko:
W tym punkcie warto spojrzeć również w kierunku północnym:
Tak wygląda tymczasowa pętla „Most Cłowy” dla linii 54, 55, 56, 65, 71, 73D, 73Z, 84 i zatramwaju 807, działająca od 18 października z powodu całkowitego zamknięcia Basenu Górniczego (ruch tramwajowy do tej pętli zawieszono w lipcu).
Idziemy dalej w kierunku Zdrojów. Brakuje tylko drutów:
Dochodzimy do miejsca budowy przystanku „Lotnisko” i kładki dla pieszych
Brakuje wind oraz peronu.
Dochodzimy do wiaduktu nad już nie zwężoną ulicą Hangarową:
Oczywiście ochrona przed hałasem musiała powstać w miejscu, z którego fajnie byłoby focić tramwaje
Z pewnością zastanawia was, czym jest ten jakby chodnik zbudowany pomiędzy torowiskiem a nasypem wiaduktu. Otóż jest to „droga eksploatacyjna”, cokolwiek miałoby to znaczyć. Podobna (ale krótsza) powstanie po drugiej stronie wykopu z torowiskiem.
Docieramy do przejścia SST pod ulicą Gryfińską.. Konstrukcja wykopu wygląda na prawie gotową:
Gdzieś po lewej będzie kończyć wyżej wspomniana „droga eksploatacyjna”.
W podobnym stanie jest przyszły wiadukt ul. Gryfińskiej:
A gdzie się podział najsłynniejszy budynek w okolicy? Został przesunięty w połowie października i chyba nie ucierpiał:
Konstrukcja wykopu jest gotowa aż do tunelu pod torami kolejowymi (który w międzyczasie został odmalowany):
W końcu docieramy do przyszłej pętli "Turkusowa". Pojawiły się tam pierwsze podkłady i szyny:
Te betonowe coś wystające z gruntu to konstrukcja przejścia podziemnego łączącego obie strony torowiska. Wszystko wskazuje na to, że nie będzie innej możliwości dotarcia z przystanku dla wysiadających do pętli autobusowej lub pobliskich budynków. Gorąco zachęcam do nabijania się z tego rozwiązania.
I jeszcze widok w kierunku tunelu pod torami kolejowymi:
Na widocznym klepisku będzie umiejscowiona pętla autobusowa.
I to było na tyle. Na zakończenie muszę dodać, że zdjęcia zostały wykonane pod koniec listopada, lecz dopiero teraz zechciało mi się zrobić z nich relację
Re: Szczeciński Szybki Tramwaj
Super relacja Shakkie. Co do terminu, w sumie sporo mają już zrobione, jeśli zima nie będzie długa i śnieżna to jest szansa, że się wyrobią. Pozostaje jeszcze kwestia odbiorów technicznych, one mogą się pewnie przeciągnąć