[Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej
Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej
Ja mam takie dziwne wrażenie, że skończy się to porażką. Bo pan profesor myśli o BRT z rozbudowaną infrastrukturą, a miejscy urzędnicy chcieli by aby było jak najtaniej i skończy się tym, że wymalują bus-pasy najezdni (już są na Belwederskiej i Sobieskiego) i nikogo nie będzie obchodziło, że samochody - tak jak czynią to teraz - będą blokować autobusy na buspasach
Dosyć często korzystam z autobusów na Sobieskiego i widzę, jak kierowcy po prostu zajeżdżają drogę - na buspasie - jadącym autobusom. Policji nie ma, bo wiadomo, że policja nie pilnuje buspasa, mają jeszcze inne obowiązki.
Dosyć często korzystam z autobusów na Sobieskiego i widzę, jak kierowcy po prostu zajeżdżają drogę - na buspasie - jadącym autobusom. Policji nie ma, bo wiadomo, że policja nie pilnuje buspasa, mają jeszcze inne obowiązki.
Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej
No a nie ma monitoringu w autobusach
Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej
Niektóre posiadają, ale nikt z tego nie korzystaAmalio pisze:No a nie ma monitoringu w autobusach
Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej
No to niech ZTM i przewoźnicy sami sobie plują w brodę. Wystarczyłoby zacząć chodzić z nagraniami na policję.
Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej
No właśnie to jest taka "warszawska" rzeczywistość. Jeden patrzy na drugiego. ZTM uważa, że od karania jest policja, a policja jest zajęta. Aczkolwiek czasami zdarza się, że patrol policji stoi i pilnuje buspasów, czasami robi to również Straż Miejska. No, ale często bywa tak, że kierowcy autobusów muszą sobie sami radzić. Obawiam się, że w przypadku BRT - będzie tak samo
Trochę wracając do tematu, jeśli popatrzymy na plan Warszawy, a szczególnie Dolnego Mokotowa, to naprawdę trudno byłoby wybudować linię tramwajową na ul. Belwederskiej. Ta ulica pomimo tego, że ma po trzy pasy ruchu nie jest w żaden sposób przygotowana do budowy linii tramwajowej. Tramwaj musiałby się poruszać po jezdni wraz z innymi uczestnikami ruchu.
Natomiast autobusy na Belwederskiej już są i mają nawet buspas (w stronę Wilanowa)
Trochę wracając do tematu, jeśli popatrzymy na plan Warszawy, a szczególnie Dolnego Mokotowa, to naprawdę trudno byłoby wybudować linię tramwajową na ul. Belwederskiej. Ta ulica pomimo tego, że ma po trzy pasy ruchu nie jest w żaden sposób przygotowana do budowy linii tramwajowej. Tramwaj musiałby się poruszać po jezdni wraz z innymi uczestnikami ruchu.
Natomiast autobusy na Belwederskiej już są i mają nawet buspas (w stronę Wilanowa)
Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej
Ja miałem taki pomysł racjonalizatorski kiedyś — zamontować kierowcom autobusów przycisk, jak ktoś mu wjedzie na buspas to go naciska i zapisuje się zdjęcie tego co wjechał, a potem kierowca partycypuje w zyskach z mandatu.
A skoro na Belwederskiej zabrano już pas ruchu dla zbiorkomu, to przecież można zabrać jeszcze jeden. Zresztą patrząc na tą ulicę na Street View widać, że może nawet nie trzeba będzie (tramwaj jest wąski).
Zresztą zobaczyłem sobie tę ulicę teraz i widzę, że możnaby też 2x2+tramwaj+szerszy chodnik
A skoro na Belwederskiej zabrano już pas ruchu dla zbiorkomu, to przecież można zabrać jeszcze jeden. Zresztą patrząc na tą ulicę na Street View widać, że może nawet nie trzeba będzie (tramwaj jest wąski).
Zresztą zobaczyłem sobie tę ulicę teraz i widzę, że możnaby też 2x2+tramwaj+szerszy chodnik
Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej
Znam tą ulicę dosyć dobrze, bo nie tylko tam często bywam ale kiedyś tam również mieszkałem. Tramwaj w sumie dałoby się jakoś wcisnąć, pytanie tylko jak go poprowadzić dalej. Ponieważ od skrzyżowania z ul. Dolną al. Sobieskiego ma szeroki pas zieleni i aż się prosi o jego wykorzystanie ... aczkolwiek pod tym pasem znajduje się magistrala ciepłownicza
Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej
Zastanawiano się czy nie poprowadzić tego torowiska tak jak na alei Waszyngtona, byłby trambuspas, lecz miałoby to wiele wad.
Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej
Tak. Takie były plany. Belwederską tramwaj miał pojechać prawym skrajnym pasem, dodatkowo stałby się on bus-tram pasem. No, ale co dalej, tzn. jak dalej.
Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej
A nie można tramwaju na tej magistrali?
Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej
Można. Jak będzie awaria magistrali, to Sobieskiego po raz pierwszy w historii otrzyma tramwaj wodny
Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej
Wracamy do tematu inwestycji tramwajowych w Warszawie. Byłem dzisiaj na Powstańców Śląskich. W najlepsze trwa tam już budowa torowiska tramwajowego. Dosłownie kilka fotek
Te zdjęcia wykonałem w rejonie skrzyżowania ulic Powstańców Śląskich i Górczewskiej..
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59d ... cf5f0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/39e ... f63b1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/764 ... cf11d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/340 ... e202b.html
Tutaj ekipy budowlane na razie mają dosyć łatwo, wykopać dół, przygotować infrastrukturę. Znacznie większy zakres prac czeka budowlańców na odcinku od Dywizjonu 303 aż do Radiowej - na tym odcinku trzeba przebudować jezdnię. Już są tam utrudnienia w ruchu, tj. zwężenie i korki.
Następne poważne utrudnienia czekają kierowców na wspomnianym skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich i Górczewskiej - czyli tutaj gdzie skręca Swing...
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=30790
... trzeba będzie połączyć nowe torowisko z już istniejącym + zainstalować zwrotnice
Na razie tramwaje jadące od strony Woli, skręcają na Górczewską
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=30789
Te zdjęcia wykonałem w rejonie skrzyżowania ulic Powstańców Śląskich i Górczewskiej..
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59d ... cf5f0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/39e ... f63b1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/764 ... cf11d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/340 ... e202b.html
Tutaj ekipy budowlane na razie mają dosyć łatwo, wykopać dół, przygotować infrastrukturę. Znacznie większy zakres prac czeka budowlańców na odcinku od Dywizjonu 303 aż do Radiowej - na tym odcinku trzeba przebudować jezdnię. Już są tam utrudnienia w ruchu, tj. zwężenie i korki.
Następne poważne utrudnienia czekają kierowców na wspomnianym skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich i Górczewskiej - czyli tutaj gdzie skręca Swing...
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=30790
... trzeba będzie połączyć nowe torowisko z już istniejącym + zainstalować zwrotnice
Na razie tramwaje jadące od strony Woli, skręcają na Górczewską
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=30789
Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej
Oglądając te fotki przypomniało mi się, że nie dalej jak 3 lata temu to skrzyżowanie było remontowane. No cóż, trzeba cieszyć się z tego, że budują cokolwiek
Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej
I to jeszcze nie wszystko. Bo przyznam szczerze, że ile razy przejeżdżam przez skrzyżowanie ulicy Powstańców Śląskich i torowiska wzdłuż Dywizjonu 303, to zastanawiam się czemu odbudowując linię na Boernerowo nie przygotowano już skrzyżowania torów - skoro już od dawna wiadomo było, że na Powstańców Śląskich będzie jeździł tramwaj... ba przygotowano nawet specjalne miejsce pod przyszłe torowisko na wiadukcie nad S8. Teraz trzeba będzie znów zawieszać linię 20 na czas przebudowy tego skrzyżowania
Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej
Witajcie. Dzisiaj, trochę z czystej ciekawości, a trochę dlatego bo nie załapałem się na zwiedzanie metra, przejechałem się na Tarchomin i na Bemowo, zobaczyć jak tam postępują prace nad liniami tramwajowymi.
Na Tarchominie ułożony już jest całkiem spory kawałek torowiska - od Mehoffera koło wjazdu do przyszłej pętli, do Ćmielowskiej. Dalej też trwają prace. Tu i ówdzie widać różne elementy betonowe, podkłady, czy nawet tory w trawie się trafią.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... in%202.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... in%209.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... n%2020.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... n%2031.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... n%2039.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... n%2043.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... n%2057.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... n%2064.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... n%2067.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... n%2076.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... n%2086.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... n%2092.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... n%2095.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... n%2099.JPG
Natomiast na Bemowie od strony Radiowej widać tu i ówdzie podkłady, czy rozkopany teren, ale konkretne prace toczą się bardziej od strony Górczewskiej, gdzie są układane tory. Co ciekawe, w związku z zamknięciem odcinka Cm.Wolski ->Os.Górczewska nie tylko zamknięto ruch, ale wręcz rozkopano tory na skrzyżowaniu z Górczewską. Idąc dalej wzdłuż Powstańców one "powracają".
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... %20109.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... %20114.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... %20118.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... %20122.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... %20132.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... %20137.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... %20141.JPG
Na Tarchominie ułożony już jest całkiem spory kawałek torowiska - od Mehoffera koło wjazdu do przyszłej pętli, do Ćmielowskiej. Dalej też trwają prace. Tu i ówdzie widać różne elementy betonowe, podkłady, czy nawet tory w trawie się trafią.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... in%202.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... in%209.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... n%2020.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... n%2031.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... n%2039.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... n%2043.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... n%2057.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... n%2064.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... n%2067.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... n%2076.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... n%2086.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... n%2092.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... n%2095.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... n%2099.JPG
Natomiast na Bemowie od strony Radiowej widać tu i ówdzie podkłady, czy rozkopany teren, ale konkretne prace toczą się bardziej od strony Górczewskiej, gdzie są układane tory. Co ciekawe, w związku z zamknięciem odcinka Cm.Wolski ->Os.Górczewska nie tylko zamknięto ruch, ale wręcz rozkopano tory na skrzyżowaniu z Górczewską. Idąc dalej wzdłuż Powstańców one "powracają".
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... %20109.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... %20114.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... %20118.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... %20122.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... %20132.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... %20137.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... %20141.JPG
Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej
Tą razą ja byłem dzisiaj na Tarchominie, postęp prac wzdłuż ul. Światowida jest coraz większy, ale dziwi mnie, że roboty kończą się tuż za ul. Mehofera.
Tak to wygląda teraz - po kilku tygodniach od wizyty Shadi:
Skrzyżowanie z ul. Ćmielowską - skrzyżowanie zostało już przebudowane i wbudowane torowsko
http://iv.pl/images/40194977359739453426.jpg
http://iv.pl/images/64892255663871786924.jpg
To jest już odcinek pomiędzy ulicami Ćmielowska - Mehofera. Tuż za Ćmielowską
http://www.iv.pl/images/94783912482855521197.jpg
http://www.iv.pl/images/71100336717399257579.jpg
http://www.iv.pl/images/79712869299146393538.jpg
A poniżej fotka na to samo torowisko, ale od strony Mehofera
http://www.iv.pl/images/15678133950976609682.jpg
A tak wyglądają roboty już za Mehofera. Wbudowano szyny w skrzyżowanie, ale dalej nic się nie dzieje
http://www.iv.pl/images/48997140468129359347.jpg
http://www.iv.pl/images/43095168045559875165.jpg
Ulica Światowida na razie jest wąską ulicą dwukierunkową...
http://www.iv.pl/images/94386247081999122572.jpg
... ale docelowo władze Warszawy chcą aby była to szeroka arteria z torowiskiem po środku. Planowano, że ta ulica będzie miała po trzy pasy ruchu w obie strony, ale po protestach mieszkańców, zdecydowano się zmienić projekt i zwęzić ją do dwóch pasów w obie strony.
Na razie jednak pozostanie tak jak jest teraz. Przypuszczam, że prace drogowe zaczną się najwcześniej za rok.
Tak to wygląda teraz - po kilku tygodniach od wizyty Shadi:
Skrzyżowanie z ul. Ćmielowską - skrzyżowanie zostało już przebudowane i wbudowane torowsko
http://iv.pl/images/40194977359739453426.jpg
http://iv.pl/images/64892255663871786924.jpg
To jest już odcinek pomiędzy ulicami Ćmielowska - Mehofera. Tuż za Ćmielowską
http://www.iv.pl/images/94783912482855521197.jpg
http://www.iv.pl/images/71100336717399257579.jpg
http://www.iv.pl/images/79712869299146393538.jpg
A poniżej fotka na to samo torowisko, ale od strony Mehofera
http://www.iv.pl/images/15678133950976609682.jpg
A tak wyglądają roboty już za Mehofera. Wbudowano szyny w skrzyżowanie, ale dalej nic się nie dzieje
http://www.iv.pl/images/48997140468129359347.jpg
http://www.iv.pl/images/43095168045559875165.jpg
Ulica Światowida na razie jest wąską ulicą dwukierunkową...
http://www.iv.pl/images/94386247081999122572.jpg
... ale docelowo władze Warszawy chcą aby była to szeroka arteria z torowiskiem po środku. Planowano, że ta ulica będzie miała po trzy pasy ruchu w obie strony, ale po protestach mieszkańców, zdecydowano się zmienić projekt i zwęzić ją do dwóch pasów w obie strony.
Na razie jednak pozostanie tak jak jest teraz. Przypuszczam, że prace drogowe zaczną się najwcześniej za rok.
Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej
Cierpliwości. Podobna sytuacja wystąpiła już wcześniej między Starymi Świdrami i Światowida, problem dotyczył wytycznych od RWE i PSE Operator nt. prowadzenia inwestycji w sąsiedztwie linii wysokiego napięcia.Tą razą ja byłem dzisiaj na Tarchominie, postęp prac wzdłuż ul. Światowida jest coraz większy, ale dziwi mnie, że roboty kończą się tuż za ul. Mehofera.
Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej
Siedząc na SSC natknąłem się na nienajlepsze wieści od tarantuli01 z tegoż to forum w kwestii kontynuacji linii tramwajowej do Winnicy:
Cóż.. Wielka szkoda. Wydawałoby się, że skoro w zeszłym roku ze skutkiem rozpisano przetarg i ruszył ten etap do Mehoffera, to teraz pójdzie już z górki i dokończą tą inwestycję i wezmą się za kolejne (Kasprzaka, Wilanów, Gocław, może Modlińska?). Chyba nie po to składali w kwietniu wniosek o ZRID, aby to przedłużać. A tym czasem zapowiada się z tych źródeł, które podałem wyżej, że przynajmniej tą część do Winnicy odłożą na później, a kto wie czy nie zrobi się z tego tradycja i inne plany też przejdą "do roku wyborczego"? Najgorzej muszą mieć ci mieszkający na Białołęce, na Światowida, bo nie dość że Nowodwory i teren na północ od nich będą musiały dalej czekać na tramwaj, to ulica przejdzie przez trzy serie utrudnień (zgodnie ze podstroną ZTM o tramwaju na tarchomin - teraz, przy etapie do Winnicy, a także potem przy poszerzaniu). A co wy o tym sądzicie?Otrzymałem pośrednie potwierdzenie, że zasadniczo odcinek do Winnicy będzie zrealizowany przed wyborami 2018 r.:
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pis...705terminy.pdf
I na te pytania dostałem odpowiedź:
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pis...rminy_ztm-.jpg
czyli w latach 2014 - 2015 będą płacone faktury za obecne roboty przy inwestycji, a pozostała część inwestycji będzie realizowana od 2016 r.
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pis...y_ztm-zal1.jpg
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pis...y_ztm-zal2.jpg
Jeśli ZTM nie uzupełnił dokumentów, to powinien pójść wniosek o zawieszenie postępowania do czasu usunięcia braków.
Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej
Niezależnie od postępu prac na Tarchominie , Kacprzaka, Wilanów etc. I tak będą musiały poczekać. Jezdnia na Światowida też poczeka pewnie do przyszłego roku. Natomiast po cichu liczę, że do Mehofera dojadą dwukierukowce, a ta zwrotnica nakładkowa zostanie przeniesiona na Światowida
Re: [Warszawa] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej
Oj, będzie duuuży post... a bo i dzieje się nam w Warszawie dużo w kwestii budowy i odbudowy infrastruktury tramwajowej.
Przypomnę, że mamy aktualnie budowy dwóch zupełnie nowych linii:
1. Powstańców Śląskich, przewidywany termin oddania tej linii do eksploatacji, to jest ponoć druga połowa listopada. Rzeczywiście tempo prac imponuje. No, ale niech Was nie zwiedzie ten sielski obrazek
http://hostmat.eu/images/26489158952231640105.jpg
Tak naprawdę to jest jedyny wstępnie gotowy odcinek (będzie zasypany ziemią i docelowo w trawie). Tak naprawdę na odcinki pomiędzy ul. Dywizjonu 303 i Radiową jest jedna wielka dziura w ziemi. Budowa tej linii wymusiła przeprojektowanie układu drogowego, torowisko będzie aż do Radiowej poprowadzone pomiędzy jezdniami.
Skutek tej budowy jest taki, że nie kursuje 20-stka na Boernerowo (konieczność montowania krzyżaka, w zeszłym tygodniu go spawano), a także nie kursują tramwaje na Nowe Bemowo od strony Koła. W miejscu skrzyżowania Radiowej i Powstańców Śląskich wymontowano tory i przygotowano się do montażu rozjazdów.
Rozjazdy za to zainstalowano na skrzyżowaniu ulic Powstańców Śląskich i Górczewskiej. Ponownie zmieniono tam organizację ruchu, zlikwidowano rondo i znów jest skrzyżowanie
http://hostmat.eu/images/69890127033552116958.jpg
http://hostmat.eu/images/34071897589635964191.jpg
http://hostmat.eu/images/17496651452053947700.jpg
2. Tarchomin - byłem tam dzisiaj i muszę przyznać, że tempo i tej inwestycji jest naprawdę zawrotne.
Budowana jest już pętla tramwajowa za ul. Mehoffera - będzie się ona nazywać Tarchomin Kościelny. Ta nazwa wzbudziła ostre protesty wielu radnych Białołęki. Dla niektórych nazwa "Tarchomin Kościelny" - to dowód na ... seksizm
Wróćmy do infrastruktury i zacznijmy od początku, czyli Starych Świdrów. Teraz kończy tam swój bieg linia nr. 2...
http://hostmat.eu/images/18781758944257145075.jpg
... a za zakrętem mamy już inny pejzaż
http://hostmat.eu/images/91689217888073225236.jpg
http://hostmat.eu/images/83551222073606916039.jpg
http://hostmat.eu/images/04202910242847301937.jpg
Docelowo torowisko będzie zasypane ziemią i obsiane trawą
http://hostmat.eu/images/60834520408416676287.jpg
I rzut oka na ten sam odcinek od strony ul. Światowida
http://hostmat.eu/images/77038721252180166145.jpg
A to jest już przejazd przez ulicę Światowida, mam nadzieję, że zostanie on zabezpieczony sygnalizacją
http://hostmat.eu/images/82394731977437608019.jpg
Właściwie aż do ul. Mehoffera torowisko jest wybudowane, przebudowano skrzyżowania
http://hostmat.eu/images/15056359383898030278.jpg
http://hostmat.eu/images/03636141851201466029.jpg
A gdzieniegdzie robotnicy już nawet zasypują torowisko ziemią
http://hostmat.eu/images/77384622980308584523.jpg
Niektóre przystanki są już przygotowane. Tutaj przykład przystanku autobusowo-tramwajowego na Świtowida
http://hostmat.eu/images/33607917795487287063.jpg
Pętla Tarchomin Kościelny - sporo zaczyna się tam dziać
http://hostmat.eu/images/20694863296722217878.jpg
To jest tor wyjazdowy z pętli
http://hostmat.eu/images/09371510358836624401.jpg
A to są wytrasowane odcinki postojowe dla wagonów
http://hostmat.eu/images/92248360731087382225.jpg
Tor pomiędzy pętlą a ul. Mehoffera już jest budowany
http://hostmat.eu/images/18507196214540133085.jpg
Przy okazji mała ciekawostka, znalazłem to tylko tutaj, firma budująca torowisko instaluje szyny w takiej gumowej otulinie
http://hostmat.eu/images/00965950878661110684.jpg
No i kolejna ciekawostka. Nie sądziłem, że męskie pośladki będą miały takie ogromne znaczenie na zdjęciu, bo ...
http://hostmat.eu/images/92206788055399897485.jpg
... ponieważ na powyższym zdjęciu dosyć dobrze widać jak będzie przebiegać tutaj infrastruktura torowa. Tor w kierunku Tarchomina zostanie poprowadzony prosto... a tu gdzie widać wypięte pośladki robotnika, będzie rozjazd i osobny wjazd na pętle Tarchomin Kościelny
A tak wygląda na razie torowisko wzdłuż ul. Światowida
http://hostmat.eu/images/56593485852190968881.jpg
http://hostmat.eu/images/03123020228640174969.jpg
Nie wiem, czy jest to mój nadmierny optymizm, ale z tego co czytałem to jest szansa, że linia do nowej pętli zostanie oddana do użytku w drugiej połowie października. Na razie trafi tutaj linia nr. 2. Budowa normalnej pętli pozwoli na dopuszczenie na tą linię taboru jednokierunkowego
Odbudowa linii tramwajowych po budowie centralnego odcinka II linii metra
1. Ulica Prosta. Tak wyglądała jeszcze kilkanaście dni temu od strony ronda ONZ
Ta część ulicy jest w zasadzie gotowa...
http://hostmat.eu/images/61102580829334505555.jpg
... ale nie jest do końca tak kolorowo. Jeszcze sporo czasu poczekamy na puszczenie tutaj tramwajów. A to dlatego, że...
http://hostmat.eu/images/38316835456646558982.jpg
... tak wygląda ulica Prosta od strony Ronda Daszyńskiego. To zdjęcie wykonałem w zeszłym tygodniu. Nie za wiele się tu dzieje. Wykonawca remontu ponoć czeka, aż konsorcjum budowy metra przekaże im teren budowy. Tak więc może się tu trochę zejść.
Mam wrażenie, że czeka nas jakieś weekendowe wyłączenie ruchu tramwajowe na ul. Towarowej. A to za sprawą przebudowy na rondzie Daszyńskiego. Mam wrażenie, że ekipy remontowe szykują się tam do budowy zwrotnic
2. Ulica Targowa. Tutaj jest dosyć duże tempo prac, ale też i zakres spory.
http://hostmat.eu/images/17022092960956534218.jpg
http://hostmat.eu/images/76677158578269044875.jpg
http://hostmat.eu/images/67043253928992460705.jpg
Na odcinku od ul. Kijowskiej aż do Dw. Wileńskiego ekipy budowlane odbudowują infrastrukturę torową. Natomiast dalej konsorcjum budujące stację metra Dw. Wileński nie przekazały ekipom naziemnym placu budowy. Nadal prowadzone są prace ziemne nad stacją metra.
Wg. wstępnych założeń tramwaje przy dw. Wileńskim miały by wrócić na swoje docelowe trasy ok. 20 października. Czy to się uda ? Zobaczymy
Przypomnę, że mamy aktualnie budowy dwóch zupełnie nowych linii:
1. Powstańców Śląskich, przewidywany termin oddania tej linii do eksploatacji, to jest ponoć druga połowa listopada. Rzeczywiście tempo prac imponuje. No, ale niech Was nie zwiedzie ten sielski obrazek
http://hostmat.eu/images/26489158952231640105.jpg
Tak naprawdę to jest jedyny wstępnie gotowy odcinek (będzie zasypany ziemią i docelowo w trawie). Tak naprawdę na odcinki pomiędzy ul. Dywizjonu 303 i Radiową jest jedna wielka dziura w ziemi. Budowa tej linii wymusiła przeprojektowanie układu drogowego, torowisko będzie aż do Radiowej poprowadzone pomiędzy jezdniami.
Skutek tej budowy jest taki, że nie kursuje 20-stka na Boernerowo (konieczność montowania krzyżaka, w zeszłym tygodniu go spawano), a także nie kursują tramwaje na Nowe Bemowo od strony Koła. W miejscu skrzyżowania Radiowej i Powstańców Śląskich wymontowano tory i przygotowano się do montażu rozjazdów.
Rozjazdy za to zainstalowano na skrzyżowaniu ulic Powstańców Śląskich i Górczewskiej. Ponownie zmieniono tam organizację ruchu, zlikwidowano rondo i znów jest skrzyżowanie
http://hostmat.eu/images/69890127033552116958.jpg
http://hostmat.eu/images/34071897589635964191.jpg
http://hostmat.eu/images/17496651452053947700.jpg
2. Tarchomin - byłem tam dzisiaj i muszę przyznać, że tempo i tej inwestycji jest naprawdę zawrotne.
Budowana jest już pętla tramwajowa za ul. Mehoffera - będzie się ona nazywać Tarchomin Kościelny. Ta nazwa wzbudziła ostre protesty wielu radnych Białołęki. Dla niektórych nazwa "Tarchomin Kościelny" - to dowód na ... seksizm
Wróćmy do infrastruktury i zacznijmy od początku, czyli Starych Świdrów. Teraz kończy tam swój bieg linia nr. 2...
http://hostmat.eu/images/18781758944257145075.jpg
... a za zakrętem mamy już inny pejzaż
http://hostmat.eu/images/91689217888073225236.jpg
http://hostmat.eu/images/83551222073606916039.jpg
http://hostmat.eu/images/04202910242847301937.jpg
Docelowo torowisko będzie zasypane ziemią i obsiane trawą
http://hostmat.eu/images/60834520408416676287.jpg
I rzut oka na ten sam odcinek od strony ul. Światowida
http://hostmat.eu/images/77038721252180166145.jpg
A to jest już przejazd przez ulicę Światowida, mam nadzieję, że zostanie on zabezpieczony sygnalizacją
http://hostmat.eu/images/82394731977437608019.jpg
Właściwie aż do ul. Mehoffera torowisko jest wybudowane, przebudowano skrzyżowania
http://hostmat.eu/images/15056359383898030278.jpg
http://hostmat.eu/images/03636141851201466029.jpg
A gdzieniegdzie robotnicy już nawet zasypują torowisko ziemią
http://hostmat.eu/images/77384622980308584523.jpg
Niektóre przystanki są już przygotowane. Tutaj przykład przystanku autobusowo-tramwajowego na Świtowida
http://hostmat.eu/images/33607917795487287063.jpg
Pętla Tarchomin Kościelny - sporo zaczyna się tam dziać
http://hostmat.eu/images/20694863296722217878.jpg
To jest tor wyjazdowy z pętli
http://hostmat.eu/images/09371510358836624401.jpg
A to są wytrasowane odcinki postojowe dla wagonów
http://hostmat.eu/images/92248360731087382225.jpg
Tor pomiędzy pętlą a ul. Mehoffera już jest budowany
http://hostmat.eu/images/18507196214540133085.jpg
Przy okazji mała ciekawostka, znalazłem to tylko tutaj, firma budująca torowisko instaluje szyny w takiej gumowej otulinie
http://hostmat.eu/images/00965950878661110684.jpg
No i kolejna ciekawostka. Nie sądziłem, że męskie pośladki będą miały takie ogromne znaczenie na zdjęciu, bo ...
http://hostmat.eu/images/92206788055399897485.jpg
... ponieważ na powyższym zdjęciu dosyć dobrze widać jak będzie przebiegać tutaj infrastruktura torowa. Tor w kierunku Tarchomina zostanie poprowadzony prosto... a tu gdzie widać wypięte pośladki robotnika, będzie rozjazd i osobny wjazd na pętle Tarchomin Kościelny
A tak wygląda na razie torowisko wzdłuż ul. Światowida
http://hostmat.eu/images/56593485852190968881.jpg
http://hostmat.eu/images/03123020228640174969.jpg
Nie wiem, czy jest to mój nadmierny optymizm, ale z tego co czytałem to jest szansa, że linia do nowej pętli zostanie oddana do użytku w drugiej połowie października. Na razie trafi tutaj linia nr. 2. Budowa normalnej pętli pozwoli na dopuszczenie na tą linię taboru jednokierunkowego
Odbudowa linii tramwajowych po budowie centralnego odcinka II linii metra
1. Ulica Prosta. Tak wyglądała jeszcze kilkanaście dni temu od strony ronda ONZ
Ta część ulicy jest w zasadzie gotowa...
http://hostmat.eu/images/61102580829334505555.jpg
... ale nie jest do końca tak kolorowo. Jeszcze sporo czasu poczekamy na puszczenie tutaj tramwajów. A to dlatego, że...
http://hostmat.eu/images/38316835456646558982.jpg
... tak wygląda ulica Prosta od strony Ronda Daszyńskiego. To zdjęcie wykonałem w zeszłym tygodniu. Nie za wiele się tu dzieje. Wykonawca remontu ponoć czeka, aż konsorcjum budowy metra przekaże im teren budowy. Tak więc może się tu trochę zejść.
Mam wrażenie, że czeka nas jakieś weekendowe wyłączenie ruchu tramwajowe na ul. Towarowej. A to za sprawą przebudowy na rondzie Daszyńskiego. Mam wrażenie, że ekipy remontowe szykują się tam do budowy zwrotnic
2. Ulica Targowa. Tutaj jest dosyć duże tempo prac, ale też i zakres spory.
http://hostmat.eu/images/17022092960956534218.jpg
http://hostmat.eu/images/76677158578269044875.jpg
http://hostmat.eu/images/67043253928992460705.jpg
Na odcinku od ul. Kijowskiej aż do Dw. Wileńskiego ekipy budowlane odbudowują infrastrukturę torową. Natomiast dalej konsorcjum budujące stację metra Dw. Wileński nie przekazały ekipom naziemnym placu budowy. Nadal prowadzone są prace ziemne nad stacją metra.
Wg. wstępnych założeń tramwaje przy dw. Wileńskim miały by wrócić na swoje docelowe trasy ok. 20 października. Czy to się uda ? Zobaczymy