Linia tramwajowa do Lutomierska i Konstantynowa
: 2018-01-16, 14:11
Postanowiłem stworzyć zupełnie nowy temat związany z podmiejskimi tramwajami z Łodzi do Pabianic, Ozorka, Zgierza i Lutomierska - łącznie
Dlaczego łącznie ? Bo stan tych linii jest tak katastrofalny, że MPK musi dosłownie szantażować poszczególne gminy wstrzymaniem ruchu... aby te znalazły fundusze na remonty infrastruktury.
W najlepszej sytuacji - pomimo grozy zamknięcia ruchu - jest linia do Pabianic. Władze Pabianic nie tylko chcą, ale podjęły już zdecydowane działania na rzecz remontu zarówno podstacji, ale również sieci trakcyjnej i infrastruktury na swoim odcinku trasy linii 41
Linia 46 do Ozorka i 45 do Zgierza - jest w katastrofalnym stanie.
1. Władze Ozorkowa zapewniają, że są w stanie pozyskać środki na jakiś zakres remontu linii - gmina jest gotowa wziąć nawet kredyt, ale powstaje pytanie, czy mimo to uda się utrzymać funkcjonowanie tej linii
2. Zgierz - zapewnił, że planuje w tym roku przeprowadzenie remontu podstacji, a także ubiega się o dotacje UE na remont infrastruktury na swoim terenie
Więcej tutaj
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57389.html
Linia 43A / 43B do Lutomierska i do Konstantynów Łódzki
1. Konstantynów Łódzki - długość toru pojedynczego 7457 m - już w zeszłym roku podjął starania na pozyskanie funduszy UE na remont 1,5km infrastruktury torowej. Teraz samorządowcy podjęli decyzję o rozszerzeniu remontu również o wymianę sieci trakcyjnej.
Samorząd gminy - 9 stycznia br. - wystąpił do Stowarzyszenia Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego o zwiększenie środków pochodzących z EFRR na nie tylko remont torowiska, ale również wspomnianej sieci... na razie gmina oczekuje odpowiedzi od SŁOM odnośnie ich decyzji
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57379.html
2. Lutomiersk - długość toru pojedynczego wynosi 3692 m toru - jest w najgorszej sytuacji, bo samorządowcy z tej gminy na razie się zastanawiają i nie podjęli żadnych decyzji. Czas nagli, a gmina nie podjęła ani żadnych działań, ani nawet nie mają planów remontowych, tylko zastawiają się czy to ma sens, bo tramwaje ... za wolno jeżdżą
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57332.html
W artykule, którego linki zapodałem w powyżej jest zdanie, które mnie zaskakuje
Diabli mnie biorą, że co jakiś czas wraca kwestia utrzymania linii podmiejskich. Żadna z gmin nie postrzega komunikacji tramwajowej perspektywicznie - tylko reagują, jak już jest bardzo źle, chociaż wiadomym jest, że stan tej infrastruktury jest zły już od dawna.
Mam nadzieję, że nie będę tu sam pisał - zachęcam do pisania. Natomiast pewne jest, że w ciągu najbliższych lat jeszcze dużo tu się będzie pisało i mam nadzieję, że więcej będzie pozytywnych wiadomości
Dlaczego łącznie ? Bo stan tych linii jest tak katastrofalny, że MPK musi dosłownie szantażować poszczególne gminy wstrzymaniem ruchu... aby te znalazły fundusze na remonty infrastruktury.
W najlepszej sytuacji - pomimo grozy zamknięcia ruchu - jest linia do Pabianic. Władze Pabianic nie tylko chcą, ale podjęły już zdecydowane działania na rzecz remontu zarówno podstacji, ale również sieci trakcyjnej i infrastruktury na swoim odcinku trasy linii 41
Linia 46 do Ozorka i 45 do Zgierza - jest w katastrofalnym stanie.
1. Władze Ozorkowa zapewniają, że są w stanie pozyskać środki na jakiś zakres remontu linii - gmina jest gotowa wziąć nawet kredyt, ale powstaje pytanie, czy mimo to uda się utrzymać funkcjonowanie tej linii
2. Zgierz - zapewnił, że planuje w tym roku przeprowadzenie remontu podstacji, a także ubiega się o dotacje UE na remont infrastruktury na swoim terenie
Więcej tutaj
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57389.html
Linia 43A / 43B do Lutomierska i do Konstantynów Łódzki
1. Konstantynów Łódzki - długość toru pojedynczego 7457 m - już w zeszłym roku podjął starania na pozyskanie funduszy UE na remont 1,5km infrastruktury torowej. Teraz samorządowcy podjęli decyzję o rozszerzeniu remontu również o wymianę sieci trakcyjnej.
Samorząd gminy - 9 stycznia br. - wystąpił do Stowarzyszenia Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego o zwiększenie środków pochodzących z EFRR na nie tylko remont torowiska, ale również wspomnianej sieci... na razie gmina oczekuje odpowiedzi od SŁOM odnośnie ich decyzji
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57379.html
2. Lutomiersk - długość toru pojedynczego wynosi 3692 m toru - jest w najgorszej sytuacji, bo samorządowcy z tej gminy na razie się zastanawiają i nie podjęli żadnych decyzji. Czas nagli, a gmina nie podjęła ani żadnych działań, ani nawet nie mają planów remontowych, tylko zastawiają się czy to ma sens, bo tramwaje ... za wolno jeżdżą
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57332.html
W artykule, którego linki zapodałem w powyżej jest zdanie, które mnie zaskakuje
Przecież to logiczne. Im gorszy jest stan techniczny infrastruktury zarówno drogowej (torowej) jak i sieci trakcyjnej - tym dłużej będzie ten tramwaj jechał. Albo gminy zaczną inwestować w remont, a także utrzymanie tych linii, albo te tramwaje w końcu staną. Im dogłębniej wyremontuje się torowisko z siecią, tym większa jest szansa, że tramwaje nie tylko będą jeździć, ale też staną się szybkim i sprawnym środkiem transportuCzas przejazdu zniechęca do tramwaju
Zwraca on także uwagę na wydłużający się czas przejazdu. – Ograniczenia prędkości są znaczące i tramwaje jadą bardzo powoli. W efekcie czas przejazdu jest argumentem zdecydowanie zachęcającym osoby posiadające samochód do rezygnacji z tramwaju – zauważa Sebastian Grochala.
Diabli mnie biorą, że co jakiś czas wraca kwestia utrzymania linii podmiejskich. Żadna z gmin nie postrzega komunikacji tramwajowej perspektywicznie - tylko reagują, jak już jest bardzo źle, chociaż wiadomym jest, że stan tej infrastruktury jest zły już od dawna.
Mam nadzieję, że nie będę tu sam pisał - zachęcam do pisania. Natomiast pewne jest, że w ciągu najbliższych lat jeszcze dużo tu się będzie pisało i mam nadzieję, że więcej będzie pozytywnych wiadomości