[Śląskie] Tabor tramwajowy

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29379
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-12-18, 15:09

I bardzo dobrze, że TŚ kupiły te Twisty. One dłużej pożyją na śląskich torowiskach - nawet tych wyremontowanych. A i same torowiska pożyją dłużej ;)

Arbeiterus

Post autor: Arbeiterus » 2012-12-18, 15:19

J-31 pisze:I bardzo dobrze, że TŚ kupiły te Twisty. One dłużej pożyją na śląskich torowiskach - nawet tych wyremontowanych. A i same torowiska pożyją dłużej ;)
Nie ma jak dobry argument,mogli zawsze kupić Tatry z Ukrainy, a tak to się zlitowali... wg mnie lepiej było by jakby odnowili pierw torowisko. Potem mogli kupić więcej Helmutów i porozdzielać je po zajezdniach. A dopiero jak będzie na większosci trasach w miarę dobre torowisko to sobie robić inwestycje na coś lepszego.

Podsumuje żeby ktos mnie źle nie zrozumiał, osobiście wolał bym by sobie nie kupowali tych "nówek" tylko jak napisałem wyżej naprawili tory by coś o generację wyżej kupić, a potem zbierać na nowe.

Ewentualnie w sytuacji kupowania czegoś lepszego jak teraz kupić coś już na prawdę fajnego, a nie wszystko w najuboższej wersji. Dobrze ze oświetlenie w nich jest bo zawsze mogły się świecić lampki jak za dawnych czasów w kopalniach...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29379
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-12-18, 18:40

Nie narzekaj Arbeiterus. ;)

PESA - nawet Twist - nie jest wcale złym wagonem. TŚ otrzymają już dopracowany produkt. A potem, w przyszłości, na pewno TŚ będą organizować kolejne przetargi na nowe niskopodłogowe tramwaje ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-12-18, 20:17

J-31 pisze:PESA - nawet Twist - nie jest wcale złym wagonem.
Porównajcie sobie cenę śląskiego Twista i warszawskiego Duo z ostatniej oferty, a później odpowiedzcie sobie na proste pytanie: kto dostanie dziadostwo?

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel » 2012-12-18, 20:37

Ja tam i tak z tego Twista się będę cieszył....

ppln

Post autor: ppln » 2012-12-18, 21:21

TLG pisze: Porównajcie sobie cenę śląskiego Twista i warszawskiego Duo z ostatniej oferty, a później odpowiedzcie sobie na proste pytanie: kto dostanie dziadostwo?
Dodaj do tego jeszcze cenę częstochowskiego Twista (przecież lepszego niż ten śląski). Nie wiem jak te Twisty wyglądają z pozycji obsługi (zresztą to się okaże dopiero po zakończeniu serwisu producenta, teraz w Łodzi zdarza się, że wyjeżdża tylko połowa Pes), ale z punktu widzenia pasażera są rewelacyjne

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-12-18, 22:45

ppln pisze:Dodaj do tego jeszcze cenę częstochowskiego Twista (przecież lepszego niż ten śląski).
Jest takie brzydkie słowo na "d" :chytry:

ppln

Post autor: ppln » 2012-12-18, 23:04

I myślisz, że ile poszło w ramach tego brzydkiego słowa? Może wyprodukowali po kosztach części, ale nawet po dodaniu jako takiego zysku (i ew. kosztów robocizny i projektu) wyszłoby dość tanio za naprawdę fajne tramwaje.
A TŚ myślę, że straciły na tym, że zażądały nietypowego projektu - żaden poważny polski producent nie budował jeszcze taboru częściowo niskopodłogowego.

Arbeiterus

Post autor: Arbeiterus » 2012-12-18, 23:58

J-31 pisze:Nie narzekaj Arbeiterus. ;)

PESA - nawet Twist - nie jest wcale złym wagonem. TŚ otrzymają już dopracowany produkt. A potem, w przyszłości, na pewno TŚ będą organizować kolejne przetargi na nowe niskopodłogowe tramwaje ;)
Taa, przecież 200 mln tak łatwo spłacić w 20 lat że od razu coś nowego kupią...
Ja tam i tak z tego Twista się będę cieszył....
Jeżeli głównym argumentem KM na Śląsku będzie "a mogli kupić tatry od Ukraińców!" to nigdy się nie wyjdzie ponad dno studni ...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-12-19, 01:15

Wy naprawdę uważacie, że błyszczące Lionsy (przykład) są lepsze niż tramwaj?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-12-19, 08:45

ppln pisze:I myślisz, że ile poszło w ramach tego brzydkiego słowa?
Wszystkie dla Częstochowy. Niewielka seria, a - przy niewielkim własnym wkładzie - możliwość rozwinięcia oferty i przetestowania nowych rozwiązań. Zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż budowa jednego prototypu jak to było w przypadku FPS i Newagu.
ppln pisze:A TŚ myślę, że straciły na tym, że zażądały nietypowego projektu
Jeżeli rzeczywiście tak jest to trochę źle myślą. Minęły czasy seryjnej produkcji jak to było w przypadku GT6, Tatry T3 czy KTM-5. Teraz to producent musi się przystosować do zamawiającego, a cena, którą zapłacą Tramwaje to jest cena realna za taki tramwaj.

Arbeiterus

Post autor: Arbeiterus » 2012-12-19, 17:14

pmaster pisze:Wy naprawdę uważacie, że błyszczące Lionsy (przykład) są lepsze niż tramwaj?
Na śląsku ta sprawa jest bardzo wrażliwa. Zwłaszcza że ta "alternatywa dla błyszczących Lionsów" trafia tylko do jednego miasta(tak samo jak i modernizacje gdzie z 45 sztuk tylko jedna trafi do Gliwic...) a konkretnie do Katowic a wszyscy za nie płacą, to samo tyczy się remontu torowiska. Co innego jakby tramwaje były częścią PKMów i by miasta same sobie opłacały/remontowały/kupowały nowe tramwaje a nie w takiej formie jaką mamy dzisiaj, że jest wielkie miasto a wokół niego prowincje , które na niego łożą.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1516
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper » 2012-12-19, 20:40

Wklejanych okien miało nie być, bo się TŚ bało że na Załężu się potłucze...;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2830
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2012-12-20, 08:56

Auper pisze:Wklejanych okien miało nie być, bo się TŚ bało że na Załężu się potłucze...
Dalece nie tylko na Załężu, mamy jeszcze Szopienice, Lipiny ;)

Mily

Post autor: Mily » 2012-12-20, 22:05

Arbeiterus pisze: Na śląsku ta sprawa jest bardzo wrażliwa. Zwłaszcza że ta "alternatywa dla błyszczących Lionsów" trafia tylko do jednego miasta(tak samo jak i modernizacje gdzie z 45 sztuk tylko jedna trafi do Gliwic...) a konkretnie do Katowic a wszyscy za nie płacą, to samo tyczy się remontu torowiska.
Zawodzie oddaje 22 wagony do modernizacji z tego powodu, że przybędzie tam 30 wozów 32 metrowych więc docelowo trzeba usunąć jakieś 60 sztuk 105Na część na pewno skasować ale co z reszta? Jak myślisz gdzie się one tam zmieszczą? Po prostu wszystkie wagony dostaną przydziały niekoniecznie do swojej zajezdni.
Arbeiterus pisze:Co innego jakby tramwaje były częścią PKMów i by miasta same sobie opłacały/remontowały/kupowały nowe tramwaje a nie w takiej formie jaką mamy dzisiaj, że jest wielkie miasto a wokół niego prowincje , które na niego łożą.
Ale zaraz, zaraz kto inny jak nie miasta są właścicielami TŚ?

Struktura własnościowa TŚ:

Lp. Gmina
1. Bytom - 12,30 %
2. Chorzów - 9,95 %
3. Czeladź - 0,74 %
4. Dąbrowa Górnicza - 4,90 %
5. Gliwice - 3,76 %
6. Katowice - 32,67 %
7. Mysłowice - 0,82 %
8. Ruda Śląska - 4,25 %
9. Siemianowice Śląskie - 0,49 %
10. Sosnowiec - 14,89 %
11. Świętochłowice - 4,49 %
12. Zabrze - 10,74 %

Dla przykładu struktura własnościowa PKM Sosnowiec niestety nie wyszczególniona procentowo:
struktura właścicielska

Kapitał zakładowy Spółki wynosi: 37 908 000,00 zł i dzieli się na: 379 080 udziałów, po 100 zł każdy. Wspólnicy obejmują udziały w kapitale zakładowym w następujący sposób:
Gmina Sosnowiec - 213 540 - po 100,00 zł każdy, na łączną kwotę: 21 354 000,00 zł
Gmina Dąbrowa Górnicza - 92 633 - po 100,00 zł każdy, na łączną kwotę: 9 263 300,00 zł
Gmina Będzin - 56 668 - po 100,00 zł każdy, na łączną kwotę: 5 666 800,00 zł
Gmina Czeladź - 16 239 - po 100,00 zł każdy, na łączną kwotę: 1 623 900,00 zł

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2012-12-20, 22:27

Gliwice mają 3,76% udziałów dalej?

Awatar użytkownika
Suchy
Posty: 156
Rejestracja: 2007-07-04, 14:44
Lokalizacja: Nowa Wieś (gm. Nisko)
Kontakt:

Post autor: Suchy » 2012-12-20, 22:48

Mily pisze:Dla przykładu struktura własnościowa PKM Sosnowiec niestety nie wyszczególniona procentowo:
struktura właścicielska

Kapitał zakładowy Spółki wynosi: 37 908 000,00 zł i dzieli się na: 379 080 udziałów, po 100 zł każdy. Wspólnicy obejmują udziały w kapitale zakładowym w następujący sposób:
Gmina Sosnowiec - 213 540 - po 100,00 zł każdy, na łączną kwotę: 21 354 000,00 zł
Gmina Dąbrowa Górnicza - 92 633 - po 100,00 zł każdy, na łączną kwotę: 9 263 300,00 zł
Gmina Będzin - 56 668 - po 100,00 zł każdy, na łączną kwotę: 5 666 800,00 zł
Gmina Czeladź - 16 239 - po 100,00 zł każdy, na łączną kwotę: 1 623 900,00 zł
Przeliczając na procenty:
- Sosnowiec - 56,33%;
- Dąbrowa - 24,44%;
- Będzin - 14,95%;
- Czeladź - 4,28%.

Arbeiterus

Post autor: Arbeiterus » 2012-12-21, 00:18

Mily pisze:
Arbeiterus pisze: Na śląsku ta sprawa jest bardzo wrażliwa. Zwłaszcza że ta "alternatywa dla błyszczących Lionsów" trafia tylko do jednego miasta(tak samo jak i modernizacje gdzie z 45 sztuk tylko jedna trafi do Gliwic...) a konkretnie do Katowic a wszyscy za nie płacą, to samo tyczy się remontu torowiska.
Zawodzie oddaje 22 wagony do modernizacji z tego powodu, że przybędzie tam 30 wozów 32 metrowych więc docelowo trzeba usunąć jakieś 60 sztuk 105Na część na pewno skasować ale co z reszta? Jak myślisz gdzie się one tam zmieszczą? Po prostu wszystkie wagony dostaną przydziały niekoniecznie do swojej zajezdni.
Arbeiterus pisze:Co innego jakby tramwaje były częścią PKMów i by miasta same sobie opłacały/remontowały/kupowały nowe tramwaje a nie w takiej formie jaką mamy dzisiaj, że jest wielkie miasto a wokół niego prowincje , które na niego łożą.
Ale zaraz, zaraz kto inny jak nie miasta są właścicielami TŚ?

Struktura własnościowa TŚ:

Lp. Gmina
1. Bytom - 12,30 %
2. Chorzów - 9,95 %
3. Czeladź - 0,74 %
4. Dąbrowa Górnicza - 4,90 %
5. Gliwice - 3,76 %
6. Katowice - 32,67 %
7. Mysłowice - 0,82 %
8. Ruda Śląska - 4,25 %
9. Siemianowice Śląskie - 0,49 %
10. Sosnowiec - 14,89 %
11. Świętochłowice - 4,49 %
12. Zabrze - 10,74 %

Dla przykładu struktura własnościowa PKM Sosnowiec niestety nie wyszczególniona procentowo:
struktura właścicielska

Kapitał zakładowy Spółki wynosi: 37 908 000,00 zł i dzieli się na: 379 080 udziałów, po 100 zł każdy. Wspólnicy obejmują udziały w kapitale zakładowym w następujący sposób:
Gmina Sosnowiec - 213 540 - po 100,00 zł każdy, na łączną kwotę: 21 354 000,00 zł
Gmina Dąbrowa Górnicza - 92 633 - po 100,00 zł każdy, na łączną kwotę: 9 263 300,00 zł
Gmina Będzin - 56 668 - po 100,00 zł każdy, na łączną kwotę: 5 666 800,00 zł
Gmina Czeladź - 16 239 - po 100,00 zł każdy, na łączną kwotę: 1 623 900,00 zł
No i? Nie zmienia to faktu że w Zagłębiu które jest zaraz za Katowicami w udziałach TŚ kupa się dzieje a w Katowicach same remonty.Rozmawiajmy o faktach a nie o tym co jakieś magistry po psychologii powypisywały. Ogólnie w Zagłębiu tramwaje są wyłącznie kojarzone z menelami i dziadostwem, dlatego staram się z nich nie korzystać. Nie żebym był przeciwnikiem tramwajów, uważam tylko firmę TŚ za mało konkretną. To tak jakby PKM SC miał wyłącznie Ikarusy a jedynie co robił w kierunku polepszania jakości to je modernizował(i to jeszcze nieliczne sztuki).

Mily

Post autor: Mily » 2012-12-21, 22:12

Arbeiterus pisze: Rozmawiajmy o faktach a nie o tym co jakieś magistry po psychologii powypisywały.
Fakty są takie, że Sosnowiec jest współwłaścicielem spółki więc jeśli chce jakiegoś remontu to wystarczy ją dokapitalizować odpowiednią kwotą z przeznaczeniem na ten właśnie remont.
Sam przecież napisałeś:
Arbeiterus pisze:Co innego jakby tramwaje były częścią PKMów i by miasta same sobie opłacały/remontowały/kupowały nowe tramwaje a nie w takiej formie jaką mamy dzisiaj, że jest wielkie miasto a wokół niego prowincje , które na niego łożą.
Więc zasugerowałem Ci że TŚ organizacyjnie wygląda tak samo jak PKM Sc. Jedyna różnica jest taka że PKM cały czas dostaje kasę z UM natomiast TŚ nie, pomimo że nic nie stoi na przeszkodzie.
Arbeiterus pisze:Ogólnie w Zagłębiu tramwaje są wyłącznie kojarzone z menelami i dziadostwem
Ponieważ nikt poważnie nie myśli o remontach infrastruktury a wręcz o jej likwidacji.
Amalio pisze:Gliwice mają 3,76% udziałów dalej?
Tak, wkońcu zajezdnia jest w Gliwicach. Nie wiem natomiast jak się ma sprawa rozliczeń za wozokm wykonanych w granicach administracyjnych Gliwic tzn. kto za nie płaci?

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wojtek1611 » 2012-12-23, 14:44

I tak skończy się tak że wszystkie nowe tramwaje pójdą do katowic, a zagłębie dostanie 105 i Duawegi (bo 116 Nd szkoda)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”