[Śląskie] Tabor tramwajowy

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

A wystarczyło ten Toi-Toiowy turkus zamienić na odrobinę ciemniejszy szary niż kolor ścian... Częstochowskie mają o niebo lepsze kolory wnętrza.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Ale marudzicie. Spójrzcie na magdeburskie Citadisy mają turkusowe detale wykończenia, a do tego różowe poręcze :D
Przejście nad wózkiem napędowym wygląda na dosyć ciasne. Ciekawe, ile ma szerokości.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

¯eście się przyczepili koloru wnętrza a ja bym chciał zwrócić uwagę na pewną rzecz - mianowicie sztywne zapisy SIWZ, które doprowadzają do tego, że gotowy tramwaj zyskuje bezsensowny układ siedzeń.

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

W Częstochowie Twist ma 100% niskiej podłogi i zarazem równą. Czemu w Śląskim wydaniu jest tylko 73% niskiej podłogi? Cięcia w kosztach produkcji ?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A rzeczywiście - nie zwróciłem uwagi - jest stopień. To ciekawe, czemu TŚ zdecydowały się na taką wersję ? :cool:

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wojtek1611 »

Niska podłoga w 100% moim zdaniem i tak nie jest niezbędna, ponieważ pierwsze i ostatnie drzwi to połówki, do których wózek i tak się nie zmieści, a w porównaniu do stopiątek i tak będzie szał :mruga:

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel »

Mi tam kolory nie przeszkadzają, ale to pojedyńcze siedzenie na wózku to jakaś tragikomedia jest.... :o:

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wojtek1611 »

MrStronek pisze:¯e nie jestem z śląska to niech się ktoś wypowie obeznany. Na jakich liniach będą kursować?
Istnieje jakiś schemat linii tramwajowych na chwilę obecną? nie chce tej z KZK Gop bo dla mnie jest nie czytelna :D http://www.poselska.nazwa.pl/gazetagdan ... 04/gop.gif a ta jest zaaktualizowana ostatnio z 2010 roku. http://magazyn.wpk.katowice.pl/images/s ... 090301.gif a ten schemat też jest nie aktualny bo przecież już nie ma tramwajów w Gliwicach ani nie ma już linii 35...
Jak ktoś już wcześniej napisał na 15. A po za Będzinem trafią też do zajezdni w Zawodziu

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

MrStronek pisze:Myślałem że pójdą na linię nr 6. A niskopodłogowe Konstale 116Nd ile zostało zmodernizowanych?
116 już chyba wszystkie zostały odmalowane, bo modernizacją tego nazwać nie można.
MrStronek pisze:Myślałem że pójdą na linię nr 6.
Bo pewnie pójdą, razem ze 116Nd, tak samo 16.
Rumpel pisze:Mi tam kolory nie przeszkadzają, ale to pojedyńcze siedzenie na wózku to jakaś tragikomedia jest....
W częstochowie też tak mieli ale obudzili się na czas i Pesa zamontowała więcej siedzień ;)

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wojtek1611 »

Marcin N pisze:
Rumpel pisze:Mi tam kolory nie przeszkadzają, ale to pojedyńcze siedzenie na wózku to jakaś tragikomedia jest....
W częstochowie też tak mieli ale obudzili się na czas i Pesa zamontowała więcej siedzień ;)
Mogę się mylić, ale czy zdjęcie wnętrza nie pochodzi jeszcze z fabryki? Ja to wziąłem jako niedokończone dzieło ;)

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

Napisano że zdjęcie udostępniło Tramwaje Śląskie więc dla mnie to już jest zdjęcie zrobione z zajezdni :]

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

MrStronek pisze:W Częstochowie Twist ma 100% niskiej podłogi i zarazem równą. Czemu w Śląskim wydaniu jest tylko 73% niskiej podłogi? Cięcia w kosztach produkcji ?
J-31 pisze:A rzeczywiście - nie zwróciłem uwagi - jest stopień. To ciekawe, czemu TŚ zdecydowały się na taką wersję ?
Gazeta.pl Katowice pisze: Dlaczego po Warszawie, Gdańsku, Krakowie i Częstochowie mogą jeździć klimatyzowane tramwaje? - Bo ważny jest komfort pasażera - pada odpowiedź. Dlaczego u nas to niemożliwe? Podobno nas nie stać. Ale to jednak bardzo słaba wymówka.

22 listopada Tramwaje Śląskie zaprezentują pierwszy z trzydziestu nowych tramwajów, które za 200 mln zł zamówiły w bydgoskiej Pesie. Nowe wagony już są porównywane do Twistów jeżdżących po Częstochowie. Słusznie, bo to bliźniacza konstrukcja. Gdy jednak przyjrzymy się szczegółom od razu zauważmy, że pasażerowie na Śląsku i w Zagłębiu dostaną, za sprawą samorządowych TŚ, towar niższej jakości.

Kluczowe są dwie różnice.

Siedem twistów z Częstochowy ma "niską podłogę" na całej długości. "Nasz" pojazd jest taki sam w 73 proc. Pasażerowie pierwszych i ostatnich drzwi będą musieli pokonać stopień. Powie ktoś, że to drobiazg, ale właśnie takie z pozoru mało ważne elementy decydują o tym, czy coś się podoba i jest użyteczne.

Ważniejsze jest jednak to, że żaden z 30 twistów nie będzie miał klimatyzacji w części dla pasażerów. Tak się składa, że tym udogodnieniem mogą się pochwalić nie tylko w Warszawie, Krakowie (tu klimatyzację ma ponad 50 tramwajów) czy Gdańsku, ale też w pobliskiej Częstochowie. W tutejszym MPK przyznają, że to kosztowne. Jeden taki tramwaj był droższy od wersji dla TŚ o ok. 1,5 mln zł. - Ale mamy bardzo gorące lata i ważny jest dla nas komfort pasażerów. Dlatego zamówiliśmy tak wyposażone wagony - słyszymy w Częstochowie.

Tramwaje Śląskie przekonują, że klimatyzacja u nas się nie sprawdzi.

Podobno winne są przystanki tramwajowe rozmieszczone co 300-400 metrów, a to spowoduje, że chłodzenie pojazdu będzie bezużyteczne. W końcu co chwilę będzie trzeba otwierać drzwi. W KZK GOP usłyszeliśmy jednak, że średnia odległość między przystankami tramwajowymi to 490 metrów. W Częstochowie to z kolei 500-600 metrów. Tam jednak uznano, że klimatyzacja będzie efektywna.

W TŚ przekonują, że za klimatyzację trzeba płacić przez cały rok, a sprawdza się tylko w letnie dni. Na koniec usłyszałem, że jesteśmy biedniejsi niż np. Warszawa, więc trzeba dokładnie pilnować wydatków. Dlatego powinny nam wystarczyć wagony ze zwykłą wentylacją.

Warto jednak zastanowić się, czy przy sięgających 800 mln zł wydatkach na remonty torowisk i nowe tramwaje klimatyzacja to coś nadzwyczajnego? Śmiem wątpić.

¬ródło: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... z2l15ff4nc

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Nie jestem zwolennikiem klimatyzacji w komunikacji miejskiej, ale argumentacja TŚ jest śmieszna. Po prostu poskąpili.

ppln

Post autor: ppln »

Prawdę mówiąc bardziej ciekawi mnie to:
Shadow238 pisze:Jeden taki tramwaj był droższy od wersji dla TŚ o ok. 1,5 mln zł
Czy w takim razie Częstochowa musiała dopłacić Pesie żeby dostać tramwaje czy TŚ też kupiło swoje grubo poniżej kosztów (bo jeśli dobrze pamiętam, to cena dla Częstochowy z przetargu to było coś koło 6 mln za wagon, czyli TŚ musiałyby zapłacić 4,5-5 mln)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Nie rozumiem dlaczego wszyscy tak się trzęsą nad tą klimą, skoro w polskich warunkach:
- jest tak skręcona, że w pojeździe jest 2x zimniej niż na zewnątrz
- nie działa, bo trzeba serwisować a nie ma na to środków
Reasumując, nie jest to sprzęt który przydałby się narodowi (który żyje zresztą w dość łagodnym klimacie). Nadawałoby się bardziej coś prostszego, np. pług wieloskibowy.
W dodatku te półtora miliona, chyba wartoby tyle zaoszczędzić na kawałku niskiej podłogi i klimie.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

No i maskarada TŚ poległa, cukiereczek rozpakowany:
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=45715

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Nie rozumiem tylko po co po dwa paski pod i nad oknami, nad ostatnim wózkiem w tym miejscu gdzie tych pasków nie ma na pewno będzie wielki napis Tramwaje Śląskie S.A. Jaj jakoś specjalnie nie urywa, bo spodziewałem się trochę lepszego rozplanowania malowania zakładowego.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

irisbus pisze:No i maskarada TŚ poległa
W czasach, kiedy zdjęcie można zrobić nawet grzebieniem takie zabawy już nie mają sensu :D
Marcin N pisze:(...)
Schemat przypomina trochę przedwojenne malowanie warszawskich tramwajów. Dosyć minimalistyczny, ale poprawny. Myślę, że to dobry kierunek. Może kiedyś KZK GOP dojrzeje do tego, by wprowadzić jednolity schemat dla całej sieci. To by był dobry kierunek.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Marcin N pisze:Nie licz na to..
Liczyć to ja na to nie liczę, bo nie mam w tym żadnego interesu. Jednak władze samorządowe powinny to brać pod uwagę, gdyż działa to na ich korzyść. A Śląskie ma całkiem przyjemne "barwy marketingowe".

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie podoba mi się ten artykuł w Gazecie.pl Katowice.

1. Stopień który znajduje się skrajnych członach nie jest specjalnie wysoki i da się go przeżyć. I tak większa część wagonu jest bezstopniowa ;)

Ten układ mieszkańcy Górnego Śląska doskonale znają z Karlików. Tam jest dokładnie tak samo. I sprawdza się to całkiem nieźle - sam widziałem ;)

2. Klima - Pmaster już wszystko chyba wyjaśnił. Całkowicie się z nim zgadzam :)

Nasze doświadczenia z klimatyzacją, w tramwajach PESY wcale nie są optymistyczne. W zasadzie znamy to dosyć dobrze - póki wagon jest nowy, klima działa. Czasami w wagonie jest wręcz za zimno.

Kiedy wagon już ma kilka lat, klima działa różnie. Mnie się zdarzyło wielokrotnie jechać w zaduchu

Byłem świadkiem i takiego zdarzenia, gdzie w upale w jednym z wagonów w jednym z członów agregat "dogrzewał", a pozostałych członach agregaty lekko chłodziły

I żeby nie było wątpliwości - piszę o wagonach Pesa 120Na "Swing" :chytry:

Tak naprawdę autor tego artykułu powinien puknąć się w głowę. Nie zasięgnął informacji tylko sobie coś napisał - klimatyzacja jest kosztowna w utrzymaniu. A agregaty są tylko urządzeniami mechanicznymi, które mogą się zepsuć.

Duże, odsuwane okna to jest pewnik wymiany powietrza w wagonie. Dowiedli tego konstruktorzy chociażby Konstala 105N. ;)

A zatem zakup wagonów bez klimy, ale z odsuwanymi oknami był słuszny ;)

Dobra rada dla czytelników i autora artykułu. Zamiast pisać o tym, że tramwaje w Warszawie są klimatyzowane. To trzeba w upale sporo pojeździć warszawskimi Pesami. I dopiero potem oceniać zakup TŚ ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”