[Śląskie] Tabor tramwajowy
Cóż... Łódzkie Pesy 122N to już złomy ze tak powiem. W te wakacje pomimo że klimatyzacja działała to było parno. Nawet już było w Cityrunnerach chłodniej przy uchylonych oknach Jak się kończy gwarancja, to Pesa staje się złomem. Na chwile obecną jest 4 z 10 odstawionych a w tym 1 szt służy jako części zamienne bo jak twierdzą nie opłaca się kupować wózka i lepiej go rozebrać. Co do konstrukcji Twista dla Śląska zawiodłem się że to nie 100% niskiej podłogi a 73% tylko będzie, ale jak śląsk przyzwyczajony to i niech już będzie te 73% lepsze to niż nic
To akurat żadna niespodzianka, od początku było wiadomo, że nie będą to wagony w pełni niskopodłogoweMrStronek pisze: Co do konstrukcji Twista dla Śląska zawiodłem się że to nie 100% niskiej podłogi a 73% tylko będzie, ale jak śląsk przyzwyczajony to i niech już będzie te 73% lepsze to niż nic
W Warszawie jest nieco lepiej, najczęściej stoi poniżej 1/3 120N. Wcześniej udało się wymienić wózki.MrStronek pisze:Jak się kończy gwarancja, to Pesa staje się złomem. Na chwile obecną jest 4 z 10 odstawionych a w tym 1 szt służy jako części zamienne bo jak twierdzą nie opłaca się kupować wózka i lepiej go rozebrać
TŚ powinno się naprawdę dobrze przygotować do eksploatacji nowych tramwajów. By mieć dobre wyniki trzeba całkowicie zmienić podejście do utrzymania posiadanych wagonów, logistyki części i napraw bieżących. A to niestety kosztuje (w przypadku Pesy niemało).
To jest zupełnie nowy wagon, więc pewne dziwne zdarzenia mogą mieć miejsce. To się musi wszystko dotrzeć
Na pocieszenie napiszę Ci, że chociażby przykładowe MPK Poznań zna doskonale problemy ze skrajnią swoich Tatr RT6N1 - na początku musieli nawet rozbierać barierki na jednym z torowisk - wagon się nie mieścił. W końcu jakoś udało im się nad tym zapanować, ale teraz niedawno robotnicy musieli nawet rozbierać peron przystankowy na pętli Górczyn - bo im się wagon nie mieścił w skrajni. MPK szybko sobie przypomniało o szerokim pudle RT6N1
Reasumując. TŚ dobrze robią, że wzięły sobie pierwszy wagon i zaczynają go testować na sieci. Teraz będą wychodziły różne "kwiatki" - ale lepiej, aby wyszły one teraz niż później w czasie normalnej eksploatacji
Na pocieszenie napiszę Ci, że chociażby przykładowe MPK Poznań zna doskonale problemy ze skrajnią swoich Tatr RT6N1 - na początku musieli nawet rozbierać barierki na jednym z torowisk - wagon się nie mieścił. W końcu jakoś udało im się nad tym zapanować, ale teraz niedawno robotnicy musieli nawet rozbierać peron przystankowy na pętli Górczyn - bo im się wagon nie mieścił w skrajni. MPK szybko sobie przypomniało o szerokim pudle RT6N1
Reasumując. TŚ dobrze robią, że wzięły sobie pierwszy wagon i zaczynają go testować na sieci. Teraz będą wychodziły różne "kwiatki" - ale lepiej, aby wyszły one teraz niż później w czasie normalnej eksploatacji
http://transportfoto.cba.pl/index.php/z ... hoto[1]/8/
http://transportfoto.cba.pl/index.php/z ... hoto[4]/1/
Tutaj widać ze Twist ma lekko skrzywione wózki na łukach, więc może temu zahacza o krawężniki. Ale przecież 116Nd też mają... to najwyraźniej są szersze wózki od Konstalowych
http://transportfoto.cba.pl/index.php/z ... hoto[4]/1/
Tutaj widać ze Twist ma lekko skrzywione wózki na łukach, więc może temu zahacza o krawężniki. Ale przecież 116Nd też mają... to najwyraźniej są szersze wózki od Konstalowych
116Nd jest chyba też trochę węższy od Twista.MrStronek pisze:Ale przecież 116Nd też mają... to najwyraźniej są szersze wózki od Konstalowych
No ale szykuje się coś gorszego, czyli jak bumerang wrócił temat likwidacji 18stki:
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... u-728.html
Przecież to normalne - w Twistach wszystkie wózki są skrętne, więc będą się wychylać. Po za tym szerokość wózków musi być taka sama, ale Twist może mieć jakieś elementy zewnętrzne, wystające poza obręb wózka. A to oznacza, że osłony będą ciut szerzej niż np. w KarlikuMrStronek pisze:Tutaj widać ze Twist ma lekko skrzywione wózki na łukach, więc może temu zahacza o krawężniki. Ale przecież 116Nd też mają... to najwyraźniej są szersze wózki od Konstalowych
Link do wizualizacji.www.tram-silesia.pl pisze:Kolorystyka i nazwa tramwaju Pesa Twist – czekamy na głosy
Spółka Tramwaje Śląskie rozpoczyna konsultacje społeczne w sprawie kolorystyki elementów wewnętrznych nowego tramwaju Pesa Twist Step, który w przyszłym roku rozpocznie pracę na torach Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej, a także jego nazwy. Czekamy na głosy pasażerów w tej sprawie do niedzieli 22 grudnia 2013 roku.
W pierwszym z 30 zamówionych przez Spółkę nowych, niskopodłogowych tramwajów typu Pesa Twist Step zamontowane zostały elementy wnętrza w barwie turkusowej. Ten pierwszy wagon, zaprezentowany oficjalnie 22 listopada w Zabrzu, jest tramwajem testowym. To w nim szkolą się motorniczowie, to on testuje możliwości przejazdu po torowiskach w miastach aglomeracji, to wreszcie w nim sprawdzane są różne rozwiązania. Jednym z elementów, których zmiana w stosunku do tego pierwszego egzemplarza jest możliwa, są części poszycia wewnętrznego.
- Chcemy, by pasażerowie czuli się w tym tramwaju dobrze, dlatego w ich ręce oddajemy decyzję o kolorystyce wnętrza mówi Prezes Tramwajów Śląskich S.A. Tadeusz Freisler. Producent wagonu Pesa Bydgoszcz S.A. przygotował wizualizacje wnętrza wagonu w czterech wersjach kolorystycznych (mniejsza niż w rzeczywistości liczba foteli na wizualizacji zastosowana jest, by w większym stopniu pokazać kolorystykę). Na wszystkie głosy w tej sprawie spółka Tramwaje Śląskie czeka do niedzieli 22 grudnia 2013 r. do godziny 23:59. Aby oddać głos wystarczy wysłać e-mail na adres: tramwaj@tram-silesia.pl w tytule wpisując numer wersji, na którą chce się oddać głos.
Wynik konsultacji społecznych zostanie przekazany producentowi, który już jest w trakcie budowy dwóch kolejnych wagonów Twist Step dla Tramwajów Śląskich S.A. We wszystkich nowych wagonach zastosowane zostaną elementy w kolorze wybranym przez pasażerów.
- Mile widziane będą również uzasadnienia wyboru i inne opinie dotyczące wagonu. Z pewnością zapoznamy się ze wszystkimi mailami. Czekamy także na głosy w sprawie nazw dla nowych wagonów - mówi rzecznik Spółki Andrzej Zowada. Każdy nowy wagon Twist Step będzie miał swoją indywidualną nazwę. Zostaną one wybrane w ramach jednej grupy tematycznej. Jakiej? To pytanie do pasażerów. Przygotowano 6 grup nazw, spośród których można wybrać jedną.
Proponowane grupy tematyczne dla nazw wagonów Pesa Twist Step:
1. Postaci historyczne polskie
2. Postaci historyczne ze Śląska i Zagłębia
3. Tradycyjne śląskie imiona
4. Nazwy dzielnic miast aglomeracji
5. Postaci mitologiczne
6. Obiekty kosmiczne i ciała niebieskie
- Jeśli komuś nie odpowiada żadna z przedstawionych grup nazw, prosimy o własne propozycje. Dobre pomysły są zawsze mile widziane zapewnia Andrzej Zowada. Głosowanie w sprawie nazw dla nowych tramwajów trwać będzie równolegle z głosowaniem na kolorystykę wnętrza wagonu do niedzieli 22 grudnia 2013 r. pod adresem: tramwaj@tram-silesia.pl.
Muszę przyznać, że dość ciekawie prezentuje się wersja 2 z pomarańczowym wykończeniem, które pasuje do czerwonej tapicerki siedzeń, jednak moim zdaniem z praktycznego punktu widzenia najlepszym wyborem byłaby wersja 4.
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Przede wszystkim ten kolor plastików nie będzie się tak szybko brudził, szczególnie w miejscach pod siedzeniami.Marcin N pisze:No i taka kolorystyka wnętrza jest idealna, bardzo ładnie komponuje się z wnętrzami E1 i 105tek.
Warto również dodać, że wyłoniono faworyta wśród nazw dla nowych tramwajów- wygrała grupa tematyczna: tradycyjne śląskie imiona, która będzie kontynuacją funkcjonującego już nazewnictwa.