[Śląskie] Tabor tramwajowy

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

Cóż... Łódzkie Pesy 122N to już złomy ze tak powiem. W te wakacje pomimo że klimatyzacja działała to było parno. Nawet już było w Cityrunnerach chłodniej przy uchylonych oknach :lol: Jak się kończy gwarancja, to Pesa staje się złomem. Na chwile obecną jest 4 z 10 odstawionych a w tym 1 szt służy jako części zamienne bo jak twierdzą nie opłaca się kupować wózka i lepiej go rozebrać. Co do konstrukcji Twista dla Śląska zawiodłem się że to nie 100% niskiej podłogi a 73% tylko będzie, ale jak śląsk przyzwyczajony to i niech już będzie te 73% lepsze to niż nic :D

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

MrStronek pisze: Co do konstrukcji Twista dla Śląska zawiodłem się że to nie 100% niskiej podłogi a 73% tylko będzie, ale jak śląsk przyzwyczajony to i niech już będzie te 73% lepsze to niż nic
To akurat żadna niespodzianka, od początku było wiadomo, że nie będą to wagony w pełni niskopodłogowe
MrStronek pisze:Jak się kończy gwarancja, to Pesa staje się złomem. Na chwile obecną jest 4 z 10 odstawionych a w tym 1 szt służy jako części zamienne bo jak twierdzą nie opłaca się kupować wózka i lepiej go rozebrać
W Warszawie jest nieco lepiej, najczęściej stoi poniżej 1/3 120N. Wcześniej udało się wymienić wózki.
TŚ powinno się naprawdę dobrze przygotować do eksploatacji nowych tramwajów. By mieć dobre wyniki trzeba całkowicie zmienić podejście do utrzymania posiadanych wagonów, logistyki części i napraw bieżących. A to niestety kosztuje (w przypadku Pesy niemało).

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

No przecież już jakieś jaja z tym testowym Twistem były, na rondzie w Katowicach trzeba było zdejmować osłony wózków bo się nie mieścił w skrajni między torowiskiem a peronem. Tak samo teraz nagle się okazało, że wóz jest trochę za długi na niektóre przystanki...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To jest zupełnie nowy wagon, więc pewne dziwne zdarzenia mogą mieć miejsce. To się musi wszystko dotrzeć ;)

Na pocieszenie napiszę Ci, że chociażby przykładowe MPK Poznań zna doskonale problemy ze skrajnią swoich Tatr RT6N1 - na początku musieli nawet rozbierać barierki na jednym z torowisk - wagon się nie mieścił. W końcu jakoś udało im się nad tym zapanować, ale teraz niedawno robotnicy musieli nawet rozbierać peron przystankowy na pętli Górczyn - bo im się wagon nie mieścił w skrajni. MPK szybko sobie przypomniało o szerokim pudle RT6N1 :P

Reasumując. TŚ dobrze robią, że wzięły sobie pierwszy wagon i zaczynają go testować na sieci. Teraz będą wychodziły różne "kwiatki" - ale lepiej, aby wyszły one teraz niż później w czasie normalnej eksploatacji ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Na pętlę Zawady po remoncie RT6N1 nie może wjeżdżać, mimo że przed remontem mógł, też się komuś zapomniało :) A z Górczynem nie kojarzę tematu. Poza tym jak dostarczyli 45 Tramino to nagle okazało się, że prawie wszystko może jeździć prawie wszędzie, więc sporo tych rzeczy to kwestia chęci.

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

Ale to chyba nie są pierwsze problemy z nowymi tramwajami w Śląsku. Jak Protram był testowany to też były problemy że zahaczał o krawężniki i ze wystawał poza perony tramwajowe. Aż dziwne że nie wzięli pod uwagę testów Protrama i znów wyszły klocki podczas jazdy Twistem. :confused:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Z Protramem 205WrAs był taki problem, że ten wagon ma proste fartuchy. Dobrze się to sprawdza we Wrocławiu, ale nie na sieci górnośląskiej. No i wagon zarysował dolną część fartucha. PESA Twist ma skosy - więc ten problem nie powinien występować, ale zastanawia mnie czemu on zawadza osłonami wózków ;)

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

http://transportfoto.cba.pl/index.php/z ... hoto[1]/8/
http://transportfoto.cba.pl/index.php/z ... hoto[4]/1/
Tutaj widać ze Twist ma lekko skrzywione wózki na łukach, więc może temu zahacza o krawężniki. Ale przecież 116Nd też mają... to najwyraźniej są szersze wózki od Konstalowych :D

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

MrStronek pisze:Ale przecież 116Nd też mają... to najwyraźniej są szersze wózki od Konstalowych
116Nd jest chyba też trochę węższy od Twista.

No ale szykuje się coś gorszego, czyli jak bumerang wrócił temat likwidacji 18stki:
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... u-728.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MrStronek pisze:Tutaj widać ze Twist ma lekko skrzywione wózki na łukach, więc może temu zahacza o krawężniki. Ale przecież 116Nd też mają... to najwyraźniej są szersze wózki od Konstalowych :D
Przecież to normalne - w Twistach wszystkie wózki są skrętne, więc będą się wychylać. Po za tym szerokość wózków musi być taka sama, ale Twist może mieć jakieś elementy zewnętrzne, wystające poza obręb wózka. A to oznacza, że osłony będą ciut szerzej niż np. w Karliku ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

www.tram-silesia.pl pisze:Kolorystyka i nazwa tramwaju Pesa Twist – czekamy na głosy

Spółka Tramwaje Śląskie rozpoczyna konsultacje społeczne w sprawie kolorystyki elementów wewnętrznych nowego tramwaju Pesa Twist Step, który w przyszłym roku rozpocznie pracę na torach Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej, a także jego nazwy. Czekamy na głosy pasażerów w tej sprawie do niedzieli 22 grudnia 2013 roku.

W pierwszym z 30 zamówionych przez Spółkę nowych, niskopodłogowych tramwajów typu Pesa Twist Step zamontowane zostały elementy wnętrza w barwie turkusowej. Ten pierwszy wagon, zaprezentowany oficjalnie 22 listopada w Zabrzu, jest tramwajem testowym. To w nim szkolą się motorniczowie, to on testuje możliwości przejazdu po torowiskach w miastach aglomeracji, to wreszcie w nim sprawdzane są różne rozwiązania. Jednym z elementów, których zmiana w stosunku do tego pierwszego egzemplarza jest możliwa, są części poszycia wewnętrznego.

- Chcemy, by pasażerowie czuli się w tym tramwaju dobrze, dlatego w ich ręce oddajemy decyzję o kolorystyce wnętrza mówi Prezes Tramwajów Śląskich S.A. Tadeusz Freisler. Producent wagonu Pesa Bydgoszcz S.A. przygotował wizualizacje wnętrza wagonu w czterech wersjach kolorystycznych (mniejsza niż w rzeczywistości liczba foteli na wizualizacji zastosowana jest, by w większym stopniu pokazać kolorystykę). Na wszystkie głosy w tej sprawie spółka Tramwaje Śląskie czeka do niedzieli 22 grudnia 2013 r. do godziny 23:59. Aby oddać głos wystarczy wysłać e-mail na adres: tramwaj@tram-silesia.pl w tytule wpisując numer wersji, na którą chce się oddać głos.

Wynik konsultacji społecznych zostanie przekazany producentowi, który już jest w trakcie budowy dwóch kolejnych wagonów Twist Step dla Tramwajów Śląskich S.A. We wszystkich nowych wagonach zastosowane zostaną elementy w kolorze wybranym przez pasażerów.

- Mile widziane będą również uzasadnienia wyboru i inne opinie dotyczące wagonu. Z pewnością zapoznamy się ze wszystkimi mailami. Czekamy także na głosy w sprawie nazw dla nowych wagonów - mówi rzecznik Spółki Andrzej Zowada. Każdy nowy wagon Twist Step będzie miał swoją indywidualną nazwę. Zostaną one wybrane w ramach jednej grupy tematycznej. Jakiej? To pytanie do pasażerów. Przygotowano 6 grup nazw, spośród których można wybrać jedną.

Proponowane grupy tematyczne dla nazw wagonów Pesa Twist Step:

1. Postaci historyczne polskie
2. Postaci historyczne ze Śląska i Zagłębia
3. Tradycyjne śląskie imiona
4. Nazwy dzielnic miast aglomeracji
5. Postaci mitologiczne
6. Obiekty kosmiczne i ciała niebieskie

- Jeśli komuś nie odpowiada żadna z przedstawionych grup nazw, prosimy o własne propozycje. Dobre pomysły są zawsze mile widziane zapewnia Andrzej Zowada. Głosowanie w sprawie nazw dla nowych tramwajów trwać będzie równolegle z głosowaniem na kolorystykę wnętrza wagonu do niedzieli 22 grudnia 2013 r. pod adresem: tramwaj@tram-silesia.pl.
Link do wizualizacji.

Muszę przyznać, że dość ciekawie prezentuje się wersja 2 z pomarańczowym wykończeniem, które pasuje do czerwonej tapicerki siedzeń, jednak moim zdaniem z praktycznego punktu widzenia najlepszym wyborem byłaby wersja 4.

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel »

Shadow238 pisze: 4. Nazwy dzielnic miast aglomeracji
Proponuje Pesa Twist Chropaczów :) Jak sie bawić, to sie bawić.
Co do kolorów wnętrza, zdecydowanie ostatnia wersja. Ta trzecia mogła by lepiej się prezentować przy ciemniejszym kolorze ścian, ale wiadomo jak byłoby z czystością tych ram okiennych.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja również uważam, że najpraktyczniejsza byłaby wersja 4. Wygląda to ciekawie, aczkolwiek zasugerowałbym lekko tą "ramę" rozjaśnić, tak aby się ładnie komponowała jasnymi panelami ścian ;)

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wojtek1611 »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Bardzo dobry wybór. Stonowana szarość też jest całkiem fajna. No, to teraz czekamy... tak, tak, "my" - ja również ... na nowe wagony ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

No i taka kolorystyka wnętrza jest idealna, bardzo ładnie komponuje się z wnętrzami E1 i 105tek.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Marcin N pisze:No i taka kolorystyka wnętrza jest idealna, bardzo ładnie komponuje się z wnętrzami E1 i 105tek.
Przede wszystkim ten kolor plastików nie będzie się tak szybko brudził, szczególnie w miejscach pod siedzeniami.

Warto również dodać, że wyłoniono faworyta wśród nazw dla nowych tramwajów- wygrała grupa tematyczna: tradycyjne śląskie imiona, która będzie kontynuacją funkcjonującego już nazewnictwa.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Alojz?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Czy naprawdę imiona są aż tak najważniejsze ? Ten tramwaj ma już nazwę marketingową i styknie. Wydaje mi się, że naprawdę o wiele ważniejsze jest by szybko remontować te torowiska po których te wagony będą jeździć, bo w przeciwnym razie - długo sobie nie pojeżdżą ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Nieco nierozsądne byłoby wybierać inny tramwaj niż te ostatnio zamówione, więc TŚ zapewne dołoży wszelkich starań by dostać identyczne Twisty (tylko dwukierunkowe, oczywiście...)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”