[Śląskie] Tabor tramwajowy

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ciekawy jestem, co zaproponuje PESA, zapewne będą zainteresowani ;)

Swoją droga brawa dla TŚ - ładnie się rozkręcają. Tak trzymać :)

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wojtek1611 »

tramwaje-slaskie.pl pisze:Chcemy jechać nowym tramwajem!
Tramwaje Ślaskie pochwaliły się nowym taborem w listopadzie 2013 roku. Na razie o nowych tramwajach jest tylko głośno. Za 165 mln zł zakupiono 30 maszyn od bydgoskiej Pesy. Dopiero w kwietniu pierwsza maszyna wyjedzie na szyny

Pasażerowie poczekają do kwietnia, zanim wsiądą do nowego twista, tramwaju, którym w listopadzie ubiegłego roku pochwaliły się Tramwaje Śląskie. Sprawdziliśmy, jak ma się tabor naszego przewoźnika. Wynik jest słaby. 30 nowych twistów, których jeszcze nie widać, przy 325 starych tramwajach wypada mizernie.
Na razie o nowym taborze bydgoskiej Pesy jest tylko głośno. Była oficjalna prezentacja w Zabrzu, na którą zaproszono dziennikarzy. Pasażerowie mogli zdecydować o tym, jakiego koloru będzie wnętrze wagonów. Po burzliwych debatach zdecydowano się na szarą kolorystykę. Niewykluczone, że w tramwajach usłyszymy głos Kamila Durczoka (46 l.), który odczytywać ma trasy przejazdów.

Kiedy pasażerowie w końcu będą mogli wsiąść i przejechać się nowym tramwajem? – Pierwsze kursy odbędą się na początku drugiego kwartału. Do końca listopada wszystkie 30 twistów kursować już będzie po naszej aglomeracji. Nowy tabor, najprawdopodobniej obsłuży trasę Bytom – Katowice oraz trasę linii 15 – mówi Tadeusz Freisler (61 l.), prezes zarządu Tramwajów Śląskich.

Do tego czasu tramwaj ma być testowany. Wczoraj w Chorzowie odbyła się konferencja prasowa zorganizowana przez Tramwaje Śląskie. Poświęcono ją podsumowaniu roku 2013 oraz przyszłym inwestycjom. W ubiegłym roku zmodernizowano 60 starych składów typu 105 N, w tym roku planuje się modernizację kolejnych 15. Okazuje się, że przewoźnik zamierza kupić kolejne nowe składy. Do połowy 2015 roku tabor wzbogacony zostanie o 12 częściowo niskopodłogowych tramwajów. Na razie nie wiadomo, jakie mają być to tramwaje.
Cytat z facebookowego profilu tramwaje-slaskie.pl
Plus link z Faktu: http://goo.gl/EbOc4q

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

wojtek1611 pisze:Kamila Durczoka
Kiepski wybór. Powinni wziąć Stanisława Olejniczaka, on jest najlepszy

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nazwisko lektora nie ma już większego znaczenia, grunt, że TŚ chcą skorzystać z usług zawodowego lektora, a nie pani Gertrudy żującej pampuchy ;)

Podoba mi się polityka taborowa TŚ. Nadal będą modernizować 105-tki (to dobry krok) - szczególnie, że modernizacja przeprowadzona przez Modertrans jest naprawdę świetna. Aczkolwiek wspomniane 15 wagonów to jest kontynuacja zeszłorocznego kontraktu - to miało być 45 wagonów zmodernizowanych i faktycznie tak będzie ;)

Podoba mi się pomysł zakupu tramwajów częściowo niskopodłogowych. Podejrzewam, że będą to wagony Modertransu lub Protramu (o ile ten jeszcze funcjonuje), ale jeśli chcą je zobaczyć w połowie 2015 to powinni już przygotowywać przetarg ;)

Co by to nie było - owe tramwaje z członem niskowejściowym - powinni mieć skośny dół fartucha, tak aby nie powtórzyła się histora z testowanym wrocławskim Protramem 205WrAs.

Reasumując. Trzymam kciuki a na maj już rezerwuję wizytę na Śląsku :P

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

wojtek1611 pisze:Niewykluczone, że w tramwajach usłyszymy głos Kamila Durczoka
"Następny przystanek: Katowice - Rynek... Rurku od tygodnia jest tak upier... stół..." :mruga:

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Tomasza Knapika powinni wziąć, tylko by pewnie zapłacili tyle, że by mogli zamiast tego wyremontować z 10 akwariów...;)

ppln

Post autor: ppln »

J-31 pisze:Nadal będą modernizować 105-tki (to dobry krok) -
Tu bym się sprzeczał. Modernizacja (taka prawdziwa, bez wymiany elektroniki to nie modernizacja tylko odświeżenie) 105 wymaga de facto wywalenia wszystkiego i wymiany na nowe i kosztuje mniej więcej tyle ile przeróbka niemieckiego wagonu na wersję z niską podłogą (trochę ponad 600 tys., do miliona), a efekt przeróbki niemieckiego jest jednak dla pasażerów lepszy.

J-31 pisze: Podoba mi się pomysł zakupu tramwajów częściowo niskopodłogowych.
Pod warunkiem, że uda im się to dostać tanio (do 2 milionów za nowy tramwaj). Jak nie, lepiej kupić niemieckie

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Durczok jakoś mi nie pasuje do zapowiedzi... :P

Knapik ma monopol na Warszawę :P Olejniczaka zresztą też kiedyś słyszałem, chyba w S1 na lotnisku.

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Tramwaje Śląskie

Post autor: wojtek1611 »

http://goo.gl/bqXf1o
Po Katowicach liniowo kursuje stary wagon typu N.
Zastanawia mnie opis "może jeździć po jednym torze tam i z powrotem". Dotychczas do tego celu wykorzystywano Duewagi, ew. skład stojedenastek.

Tigin

Re: Tramwaje Śląskie

Post autor: Tigin »

Tabor zabytkowy to jedyny sposób żeby ktokolwiek chciał wsiąść do tramwaju pokonującego 400-metrową trasę raz na 15 minut ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Re: Tramwaje Śląskie

Post autor: Shadow238 »

wojtek1611 pisze:http://goo.gl/bqXf1o
Po Katowicach liniowo kursuje stary wagon typu N.
Zastanawia mnie opis "może jeździć po jednym torze tam i z powrotem". Dotychczas do tego celu wykorzystywano Duewagi, ew. skład stojedenastek.
Odpowiedź w komentarzu pod zdjęciem: http://www.phototrans.eu/14,675323,0,Ko ... _1167.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje Śląskie

Post autor: J-31 »

Czy ten wagon zjeżdża na noc do zajezdni, czy zostaje na 3 maja ? ;)

ppln

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: ppln »

A co z Twistami? Miały ruszyć w kwietniu razem z nowym systemem biletowym, ale ten nie wystartuje przez jakieś najbliższe pół roku (może uda wam się wywalczyć sensowniejsze taryfy...). To co, założą normalne kasowniki, zrobią darmowy przejazd czy trzeba będzie jeszcze (minimum) pół roku czekać na Twisty?

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: wojtek1611 »

ppln pisze:A co z Twistami? Miały ruszyć w kwietniu razem z nowym systemem biletowym, ale ten nie wystartuje przez jakieś najbliższe pół roku (może uda wam się wywalczyć sensowniejsze taryfy...). To co, założą normalne kasowniki, zrobią darmowy przejazd czy trzeba będzie jeszcze (minimum) pół roku czekać na Twisty?
O ile dobrze pamiętam to miały one posiadać jeden normalny kasownik z przodu pojazdu. Sensu zakładania tymczasowych kasowników raczej nie ma. Trzeba by przy tym zniszczyć poręcze (przynajmniej tak mi się zdaje).

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N »

Wczoraj kolejny Twist #826 miał w katowicach jazdy próbne, ktoś się orientuje ile ich już przyjechało ?

Awatar użytkownika
oolek15
Posty: 747
Rejestracja: 2008-03-13, 13:02
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: oolek15 »

wojtek1611 pisze:Trzeba by przy tym zniszczyć poręcze (przynajmniej tak mi się zdaje).
A to nie można ich założyć tam gdzie będą później ŚKUPowe kasowniki? Teraz robimy dziurę, kiedyś zamienimy kasowniki (o ile kable te same, jak nie to później dochodzi pociągnięcie ich na nowo).

ppln

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: ppln »

Te nowe kasowniki pewnie są łączone Ethernetem (może z PoE, wtedy jest jeden kabel), starsze potrzebują zasilania 24V (dwie żyły) i jedną (te najstarsze) lub dwie (te nowsze z RS485) żyły do transmisji. Ewentualnie R&G potrafią pracować w trybie samodzielnym (bez sterownika, który też trzeba by założyć), wtedy tylko zasilanie.
Coś takiego (http://www.esd-electronics-usa.com/24V- ... oE-PE.html) by wystarczyło, no ale cały czas pewnie otwory montażowe starych i nowych kasowników nie będą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Shadow238 »

Marcin N pisze:Wczoraj kolejny Twist #826 miał w katowicach jazdy próbne, ktoś się orientuje ile ich już przyjechało ?
A co napisałem w wcześniejszym poście ? ;)
Podobno do końca marca miała dojechać 6 sztuka.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 »

A w której zajezdni stacjonują Pesy ? Czy na Zawodziu ? ;)

PS. Dzięki wielki za info o prowadzonych pracach i innych utrudnieniach ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N »

Mają stacjonować na Zawodziu i w Będzinie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”