[Śląskie] Tabor tramwajowy
Jeśli jeszcze nie przyjechały, to nie długo będzie na to szansa. Ponieważ MPK Kraków zamierza inwestować w zakup kolejnych BombardierówShadow238 pisze:A przy okazji- orientujesz się może czy do TŚ przybyły jakieś używanej stopiątki z Krakowa ?
PS. Brawa dla TŚ, za remont 105-tek. W ten sposób chociaż trochę odświeżą swoje tramwaje
Ogólnie Kamil zaczął wątek, który chciałem podjąć. Otóż widzę że dla uboższych przedsiębiorstw. Łódzkie żelazka są tanie i ładne, natomiast Protram nie wyciągnie nosa poza Wrocław a Modertrans poza Poznań. Ich remonty są za drogie, gdyż za daleko idące. Nie zapomnijmy że po to się robi takie "zabiegi" by tylko chwilowo odświerzyć wagony, nie tworzyć w drogi sposób efemeryd - nowoczesnych wysokopodłogowców.
Dokładnie, gdyby TŚ od Modertransu zażyczyłby sobie kompletnej modernizacji 105Na, to twierdziłbym, że Łódzka jest gorsza i brzydsza, a tak jest na odwrót.Kamil pisze:Dobrze, że to Łódź będzie modernizowała a nie Modertrans, bo te ich przody w ogóle nie współgrają z nie zmodernizowanymi bokami i badziewnie to wygląda.
Być może, ale podobno są jakieś problemy z elektryką przy jeździe ukrotnionej. Z drugiej strony zaś Bytom testował modernizację właśnie jako skład #777+779 Foto 1 Foto 2 Foto3 Foto 4 zdjęcia robione podczas przeglądu modernizacji na zajezdni w Chorzowie Batorym (obecny ZUR). W ciągu najbliższych 3 lat zmodernizowanych ma zostać jeszcze 120 wagonów 105N.Shadow238 pisze:O czyli już nie długo będziemy na śląsku oglądać "żelazkowe" składy
O jaki przedział czasowy Ci chodzi?Shadow238 pisze:A przy okazji- orientujesz się może czy do TŚ przybyły jakieś używanej stopiątki z Krakowa ?
Ostatnie krakusy jakie dojechały na przełomie lipca/sierpnia to:
ex 725 -------> 276 (Stroszek) rok produkcji 1980.
ex #805 -------> #277 (Zawodzie) rok produkcji 1985.
ex #855 -------> #278 (Stroszek) rok produkcji 1986.
ex #856 -------> #279 (Będzin) rok produkcji 1986.
ex #857 -------> #280 (Będzin) rok produkcji 1986.
ex #867 -------> Dla ośrodka szkolenia #139L
ex #869 -------> #282 (Zawodzie) zastąpił doczepę #263 która idzie do kasacji. Początkowo miał to być #140L dla OSM.
ex #905 -------> #281 (Zawodzie) rok produkcji 1987.
Wszystkie wagony liniowe już wyjechały na trasę #276+278 17 września.
Krakowski wagon #756K stacjonujący w Będzinie prawdopodobnie zostanie na stałe w GOP, natomiast ostatni w Polsce liniowy wagon 105NT #789 zadomowi się w Krakowie, choć oficjalnie jeszcze jest na stanie TŚ.
[ Dodano: 26 Wrz 2008 01:21 ]
Równolegle odbywają się remonty stopiątek w Chorzowie, zakres prac się różni zależnie od wagonu, w każdym odświeżane jest wnętrze, różnią się posiadaną przetwornicą, pantografem, i drobnymi szczegółami wnętrza . Przeszły bądź też przechodzą je m.in. wagony:
#419 Foto 1 Foto 2 RB .
#420 RB + przetwornica statyczna.
#476 RB + przetwornica statyczna.
#492+493 Foto RB
#509 Foto 1 Foto 2 RB +przetwornica statyczna, OTK-2.
#534 Foto 1 Foto 2 RB + przetwornica statyczna.
#620 Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 RB + przetwornica statyczna.
#639 Foto 1 Foto 2 RB + przetwornica statyczna.
#673 Foto RB + przetwornica statyczna.
#734+735 Foto RB + przetwornice statyczne.
#743 Foto RB + przetwornica statyczna.
#776 RB + przetwornica statyczna.
#791 Foto 1 Foto 2 RK +przetwornica statyczna, OTK-2.
Zakończył się także remont liniowego wagonu N #954 Foto 1, Foto 2
Prawdopodobnie remonty przechodzi jeszcze więcej wagonów jednak wypisuję te, które sam mam zanotowane.
Co do monitoringu w 116Nd wygląda to tak: Foto 1, Foto 2
Dzięki Mily za zdjęcia. N-ka pięknie wygląda. Przynajmniej na zdjęciach, mam nadzieję, że zdjęcia w pełni odpowiadają rzeczywistościMily pisze:Zakończył się także remont liniowego wagonu N #954
Monitoring dobra sprawa, ale czy Mógłbyś mi napisać - o ile się oczywiście Orientujesz - jaka jest idea montowania takich monitorów w przedziale pasażerskim.Mily pisze:Co do monitoringu w 116Nd wygląda to tak:
Rozumiem, że to instaluje się motorniczemu w kabinie... ale po co pasażerom ?
Po to, żeby pasażerowie czuli się bezpiecznie podczas jazdy obserwując siebie na monitorze. Poza tym ukazanie na monitorze wnętrza tramwaju ma odstraszyć potencjalnego kieszonkowca lub chuligana chcącego zdemolować tramwaj (oczywiście to tylko teoria).J-31 pisze:jaka jest idea montowania takich monitorów w przedziale pasażerskim.
Rozumiem, że to instaluje się motorniczemu w kabinie... ale po co pasażerom ?
No właśnie ten wakacyjny. Dzięki wielkie za porcje informacji.Mily pisze:O jaki przedział czasowy Ci chodzi?
No cóż dwa dni po remoncie zdefektowała i przez tydzień były robione poprawki, ale wszystko już pracuje jak należy.J-31 pisze:Dzięki Mily za zdjęcia. N-ka pięknie wygląda. Przynajmniej na zdjęciach, mam nadzieję, że zdjęcia w pełni odpowiadają rzeczywistościMily pisze:Zakończył się także remont liniowego wagonu N #954
Właściwie to idee są trzy:J-31 pisze:Monitoring dobra sprawa, ale czy Mógłbyś mi napisać - o ile się oczywiście Orientujesz - jaka jest idea montowania takich monitorów w przedziale pasażerskim.
Rozumiem, że to instaluje się motorniczemu w kabinie... ale po co pasażerom ?
1. Oczywiście chodzi o emitowanie reklam na monitorach wewnątrz pojazdu. Firma reklamowa instaluje nieodpłatnie w pojazdach monitoring + ekrany w zamian za wykorzystanie ekranów w przedziale pasażerskim do emisji spotów reklamowych.
2. Jedna kamera monitoruje widok z kabiny motorniczego na torowisko, ma być ona stosowana w celu wyjaśniania okoliczności ewentualnych wypadków i kolizji.
3. Ma dostarczać materiał dowodowy w przypadku kradzieży, dewastacji, pobić itp. A także "odstraszać" potencjalnych kieszonkowców.
Oczywiście obraz jest zapisywany na twardy dysk. Obecnie monitoring posiada wagon #806. Wkrótce pojawiać będzie się w następnych wagonach, a także jak donoszą przecieki w najbliższych łódzkich modernizacjach.
111N już wróciły, w Krakowie zostały przemalowane w nieco odbiegające od standardowego malowanie zakładowe. Oczywiście wnętrze pozostało niebieskie.ep40 pisze:A 111N również zostaną w Krakowie na stałe?
Kod: Zaznacz cały
http://www.psmkms.krakow.pl/tramwaje/3502a.jpg
Foto z Rudy Śląskiej
W dniu dzisiejszym (29.09.2008) doszło do wypadku historyczno-liniowego wagonu 105N #338 na linii 13. Uszkodzenia raczej nie są duże.
Przez ostatni weekend w związku z przejęciem przez RK-2 połowy pociągów i zmianami taboru na linii 15 zauważyłem, że co najmniej 2 składy zmieniły swoją zajezdnię #604+603 i #670+669 trafiły z Będzina do Zawodzia ten drugi zresztą przebywał już w Katowicach w latach 2004 2006.
Zastanawia mnie też fakt czy wagon #576 nie został skasowany, co prawda niby w zajezdni coś przy nim grzebali ale od około pół roku nikt go nie widział ani w Będzinie ani w ZUR, a jakiś czas temu został skreślony ze stanu więc możliwe, że fizycznie już nie istnieje. Co jeszcze ciekawsze jego doczepa #575 przerobiona na solówkę również zaginęła choć jej kasacja akurat nie groziła.
[ Dodano: 03 Paź 2008 00:54 ]
Może nie dotyczy to wyłącznie taboru ale po części również więc wklejam
Skoro już na starcie projektu dochodzi do takich problemów, to wypada tylko zapytać czy cokolwiek z tych planów modernizacji sieci wyjdzie?
Przez ostatni weekend w związku z przejęciem przez RK-2 połowy pociągów i zmianami taboru na linii 15 zauważyłem, że co najmniej 2 składy zmieniły swoją zajezdnię #604+603 i #670+669 trafiły z Będzina do Zawodzia ten drugi zresztą przebywał już w Katowicach w latach 2004 2006.
Zastanawia mnie też fakt czy wagon #576 nie został skasowany, co prawda niby w zajezdni coś przy nim grzebali ale od około pół roku nikt go nie widział ani w Będzinie ani w ZUR, a jakiś czas temu został skreślony ze stanu więc możliwe, że fizycznie już nie istnieje. Co jeszcze ciekawsze jego doczepa #575 przerobiona na solówkę również zaginęła choć jej kasacja akurat nie groziła.
[ Dodano: 03 Paź 2008 00:54 ]
Może nie dotyczy to wyłącznie taboru ale po części również więc wklejam
¬ródło: http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,3501 ... amwaj.htmlGazeta Wyborcza pisze:
Sosnowiec pokłócił się z Katowicami o tramwaj
Władze Sosnowca mają pretensje do marszałka, o to jak podzielił rządową dotację na tramwaje. - Nie dość, że dowiedzieliśmy się o tym po fakcie, to jeszcze naszym kosztem zyskały Katowice - wściekają się sosnowieccy urzędnicy
Miasta aglomeracji mają szansę by przed Euro 2012 wyremontować część torowisk tramwajowych. Pieniądze na ten cel rozdzielił resort infrastruktury, nasz region ma dostać 100 mln euro. Według planów KZK GOP i GZM do 2011 roku na torach pojawi się 50 nowych tramwajów i 100 zmodernizowanych wagonów. Wyremontowanych zostanie ponad 100 km torów. Korzystając z okazji Sosnowiec chciał przedłużyć linię numer 15 w Zagórzu, tak by kończyła się w okolicach placu papieskiego. Ku zaskoczeniu włodarzy miasta projekt stanął pod znakiem zapytania.
- Planowaliśmy tę inwestycję od lat 90. ale nigdy nie było na nią pieniędzy. To była nasza szansa, tym bardziej że rząd dał regionowi dodatkowe 53 mln zł w ramach kontraktu regionalnego - mówi Kazimierz Górski, prezydent Sosnowca.
I właśnie o te pieniądze wybuchła awantura. Podzielił je urząd marszałkowski, ale Górski nic o tym nie wiedział. - Powinni zapytać nas o zdanie! Nie było rozmowy na ten temat - mówi prezydent. Pikanterii sprawie dodaje fakt, że 23 mln zł zostanie wydane na modernizację linii nr 15, ale w Katowicach.
- Przecież będą z niej korzystali także mieszkańcy Sosnowca - twierdzi Waldemar Bojarun, rzecznik katowickiego magistratu.
Ale Górskiemu nie wystarczą te wyjaśnienia. Domaga się rozmowy z marszałkiem. Zdaniem Grzegorza Dąbrowskiego, rzecznika sosnowieckiego magistratu w tej sytuacji trudno powiedzieć, kiedy linia nr 15 zostanie przedłużona. - Jesteśmy w kropce. Naszym kosztem zyskały Katowice - dodaje Dąbrowski.
Tymczasem Piotr Spyra, członek zarządu województwa nie ma sobie nic do zarzucenia. Krytykuje za to Sosnowiec, twierdząc, że linia nr 15 mogła być już dawno zbudowana. - Miała szansę na unijną dotację w 2005 roku. Niestety Sosnowiec nie miał wkładu własnego na wykup gruntu. A teraz nie dopełniono kolejnych formalności. Nie dostaliśmy zaktualizowanego planu pierwszego etapu tej inwestycji - tłumaczy Spyra.
Dąbrowski uważa, że to tylko pretekst. - Do budowy linii jesteśmy gotowi od lat. Powód, by nie wspierać Sosnowca zawsze się znajdzie. Marszałek pokrętnie się tłumaczy - mówi.
Skoro już na starcie projektu dochodzi do takich problemów, to wypada tylko zapytać czy cokolwiek z tych planów modernizacji sieci wyjdzie?
Już to pisałem w temacie o Dębicy — porządny tabor (niekoniecznie same nowiutkie PESy, ale żeby te 105tki chociaż nie były zapuszczone) jeżdżący często i tam gdzie powinien to jedyna rzecz która coś może zdziałać w tym kierunku (plus oczywiście taryfa, informacja pasażerska etc.), billboardy można sobie wepchnąćfilimer pisze:Ja np. obrałbym drogę brutalnej kampanii ekologicznej "sam wdychaj swój smród" z osobnikiem w masce gazowej podpiętej do rury wydechowej samochodu na bilboardzie
Niepotrzebnie użyłem słowa bilboard - to miała by być kampania dla władz danego miasta, które są opóźnione w rozwoju komunikacyjnym, poza tym pisałem to z przymrużeniem okaplocmaster pisze:Już to pisałem w temacie o Dębicy — porządny tabor (niekoniecznie same nowiutkie PESy, ale żeby te 105tki chociaż nie były zapuszczone) jeżdżący często i tam gdzie powinien to jedyna rzecz która coś może zdziałać w tym kierunku (plus oczywiście taryfa, informacja pasażerska etc.), billboardy można sobie wepchnąćfilimer pisze:Ja np. obrałbym drogę brutalnej kampanii ekologicznej "sam wdychaj swój smród" z osobnikiem w masce gazowej podpiętej do rury wydechowej samochodu na bilboardzie
Myślę, że w jakimś sensie Plocmaster ma rację - akcja promocyjna nie wiele pomoże. Tutaj - jak sam zresztą Napisałeś powyżej chyba warto dotrzeć bezpośrednio do decydentów... Warto ich naciskać.filimer pisze:Niepotrzebnie użyłem słowa bilboard - to miała by być kampania dla władz danego miasta, które są opóźnione w rozwoju komunikacyjnym, poza tym pisałem to z przymrużeniem oka
Natomiast - mieć nadzieję, że następne pokolenie będzie inne, lepsze - na to bym nie liczył