[Śląskie] Tabor tramwajowy

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Mi się wydaje że sieć taka potrzebuje tramwajów w stylu 105N, w sensie że tam lepsze są składy niż długie wagony przegubowe, szkoda że nikt w PL nie robi 105N ze wstawką niskopodłogową, jak Tatra T3 z Czech, lub może jakaś niskopodłogowa doczepka.

filimer

Post autor: filimer »

TŚ poczeka spokojnie ze 4 lata na nowy tabor niskopodłogowy, jeżeli oczywiście wypalą plany modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej - w chwili obecnej szkoda po prostu wyrzucać pieniędzy w błoto - skoro modernizacje+Krakowski szrot (którego w najbliższych latach trochę jeszcze będzie) ratuje jak na razie tabor TŚ, to wątpię, aby ktokolwiek z głową na właściwym miejscu chciał rozpisywać przetarg an niskopodłogowce szybciej niż za 2,5 roku (w związku z Euro 2012)

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Filip7370 pisze:szkoda że nikt w PL nie robi 105N ze wstawką niskopodłogową, jak Tatra T3 z Czech, lub może jakaś niskopodłogowa doczepka
Niestety 105N* ma konstrukcję która uniemożliwia takie posunięcia.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Wiem, szkoda, ale mam nadzieje że rozmienicie o co mi chodzi?

ppln

Post autor: ppln »

Piotrek_2274 pisze:Niestety 105N* ma konstrukcję która uniemożliwia takie posunięcia.
A to co zrobili w Poznaniu? Może wagon jest średnio trwały, ale jest i przez pewien czas jeździł. Gdyby dopracować tę konstrukcję to pewnie by się dało zrobić coś trwalszego (na 10 lat)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

W Poznaniu zrobili przegubową stopiątkę z niską podłogą w środkowym członie. Można by zrobić stopiątkowe wagony z fragmentem niskiej podłogi, ale to nie ma większego sensu, podobnie jak trójskład z niskopodłogową doczepą. Są gdzieś w Niemczech jeszcze Tatry na sprzedaż?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

KKS pisze:Są gdzieś w Niemczech jeszcze Tatry na sprzedaż?
Są nawet nie na sprzedaż

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Chodziło o takie, które w przyszłości będzie można kupić, żeby je sobie na niskacze przerobić.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Są, jest też wiele przerobionych na niskacze. Kiedyś to sprzedadzą.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Ja uważam że oni potrzebują małe wagony jednoczłonowe, które można łączyć w składy.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

ppln pisze:A to co zrobili w Poznaniu? Może wagon jest średnio trwały, ale jest i przez pewien czas jeździł. Gdyby dopracować tę konstrukcję to pewnie by się dało zrobić coś trwalszego (na 10 lat)
Chodziło mi o to, że w wagonie jednoczłonowym nie można zrobić wstawki w środkowych drzwiach, tak jak Czesi zrobili z Tatrą T3 :P 105N2 to co innego.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Właśnie, takie coś jest potrzebne TŚ, a najlepiej jakby był w typie 111N.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Co ma 111N do 105N/2?

ppln

Post autor: ppln »

¯e jak to połączyć to może być 111N/2 ;)

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Tak, na Śląsku potrzeba jak najmniejszych wozów żeby ewentualnie łączyć w składy. Możliwie uniwersalne, ze względu na charakterystykę tras.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

105N/2 nie jest małe...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja się tylko zastanawiam, a po co tak Kombinujecie - 105N/2 albo 111N/2 ? :chytry:

Póki mają jeszcze problemy finansowe, to kupować używane 105Na od MPK Kraków, remontować swoje stare 105-tki i remontować infrastrukturę. Pozyskiwać fundusze, szukać sposobu na pozyskanie funduszy z UE...

... a potem, gdy już staną na nogach, wyremontują infrastrukturę, na tyle, żeby nowy, nowoczesny tabor nie ugrzązł gdzieś na torowisku, kupić fabrycznie nowe niskopodłogowe tramwaje, od któregoś z krajowych producentów. I wszystko w temacie ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Zgadza się, ale podstawą do zrealizowania tych celów jest póki co i wyłącznie infrastruktura, która dosłownie sypie się prawie na każdym kroku- chyba w żadnych innych miastach stan torowisk nie jest tak krytyczny jak na śląsku...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

J-31 pisze:Ja się tylko zastanawiam, a po co tak Kombinujecie - 105N/2 albo 111N/2 ?
Nie kombinujemy.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Mi chodzi o to że to takie wozy są naprawdę potrzebne, a nie takie w stylu 120N.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”