[Śląskie] Tabor tramwajowy
A w czym niby przejawia się przewaga tej rzygowiny okresu gierkowskiego nad nowoczesnymi tramwajami, dorównującymi w pełni zachodnim konstrukcjom?
[ Dodano: 06 Maj 2008 14:17 ]
Względnie rzygowiny okresu gierkowskiego z dorobionym środkowym, niskopodłogowym członem, o długości akurat takiej, by pomieścili się tam wszyscy pasażerowie z ograniczoną sprawnością?
[ Dodano: 06 Maj 2008 14:17 ]
Względnie rzygowiny okresu gierkowskiego z dorobionym środkowym, niskopodłogowym członem, o długości akurat takiej, by pomieścili się tam wszyscy pasażerowie z ograniczoną sprawnością?
To zdecyduj się w końcu, co byłoby dlań najlepsze. Coś w stylu niskopodłogowej 105-tki? Niskopodłogowej 105-tki zrobić raczej się nie da, trzebaby opracować całkiem nowy wagon, co kosztowałoby zbyt wiele, żeby to się komukolwiek opłacało — TŚ raczej nie będzie kupowało tego aż tyle, żeby opłacało się zrobić nowy model tramwaju od podstaw specjalnie dla nich. W dodatku zostają wszystkie wady dwuskładu.Filip7370 pisze:Nie przeczę, mówię coś takiego jak Czesi robią, np doczepkę niskopodłogową do T3, ale na pewno zrobiliby nieoskiego solowca.
No i taki niskopodłogowy tramwaj wielkości 105-tki miałby bardzo niską pojemność, niskacz o pojemności 105-tki to np. PESA 121N — i to byłaby dobra alternatywa dla solowych 105-tek (w wersji normalnotorowej), ale dwuskłady lepiej byłoby zastąpić 120N.
Dobra, ale po co? ¯eby jakiś rzecznik prasowy mógł się tym przechwalać w wywiadzie dla TVP Katowice?Filip7370 pisze:Wspólnym mianownikiem dla tramwajów TŚ powinna być uniwersalność!!!
A jaką przewagę ma skład nad większym tramwajem? Bo można wymieniać jego poszczególne „części”? I co z tego?Filip7370 pisze:mały (jak można), łączyć w składy
Dwukierunkowej PESy? Nie byłoby z tym problemów.Filip7370 pisze:Nie przeczę że 121Nd mógłby być dobry, ale nie wyobrażam sobie czegoś takiego.
Bo jak nastąpi awaria na jakieś linii to uruchamia się wahadło żeby nie dymać przez połowę śląska.Dobra, ale po co? ¯eby jakiś rzecznik prasowy mógł się tym przechwalać w wywiadzie dla TVP Katowice?
Taką że może się podzielić na mniej obciążone linie, które niewątpliwie na śląsku istnieją.plocmaster pisze:A jaką przewagę ma skład nad większym tramwajem?
To lepiej kupić większy tabor na bardziej obciążone linie i mniejszy na mniej, będzie wymagało trochę konsekwencji przy przydzielaniu brygad, ale nie będzie miało wad dwuskładu.Filip7370 pisze:Taką że może się podzielić na mniej obciążone linie, które niewątpliwie na śląsku istnieją.
Nie wątpię, ale nie o wahadła mi akurat chodziło.Filip7370 pisze:Bo jak nastąpi awaria na jakieś linii to uruchamia się wahadło żeby nie dymać przez połowę śląska.
Za dużo roboty z utrzymaniem przelotek w dobrym stanie na co dzień.plocmaster pisze:To wtedy tramwaje, które zostałyby po każdej ze stron kursowałyby do miejsca wstrzymania ruchu i z powrotem.
Nawet, bo ludzie niechętnie stoją na schodach naprzeciwko wyjścia i jest ciaśniej. Chyba, że by zrobić takie stopiątki jak w Poznaniu, kursujące wahadłowo po jednym torze.plocmaster pisze:Nawet jeśli się z tej dwukierunkowości nie korzysta?
-brak przejścia między wagonami (jeśli chcesz na przykład kupić bilet, musisz biec do pierwszego wagonu)Filip7370 pisze:jakie są realne wady dwuskładu.
-brak możliwości obserwacji drugiego wagonu (no chyba, że jest monitoring, ale i to może być problematyczne jeśli łączymy wagony na bieżąco - w końcu może pojawić się kilkanaście kamer, a nie wiem jak bardzo elastyczne są dostępne w Polsce systemy monitoringu, ale na więcej niż 6 kamer bym nie liczył), a z tego wynika mniejsze bezpieczeństwo tegoż.
No i fakt, że tracimy parę metrów miejsca w tramwaju.ppln pisze:-brak przejścia między wagonami (jeśli chcesz na przykład kupić bilet, musisz biec do pierwszego wagonu)
-brak możliwości obserwacji drugiego wagonu (no chyba, że jest monitoring, ale i to może być problematyczne jeśli łączymy wagony na bieżąco - w końcu może pojawić się kilkanaście kamer, a nie wiem jak bardzo elastyczne są dostępne w Polsce systemy monitoringu, ale na więcej niż 6 kamer bym nie liczył), a z tego wynika mniejsze bezpieczeństwo tegoż.
Jacy Panowie. To jeden Pan wymyśla, reszta tylko komentuje.Shadow238 pisze:Ale Panowie!
17 września Tramwaje Śląskie rozstrzygnęły przetarg na modernizację 20 wagonów 105Na wygrało je MPK z Łodzi, więc dojadą do nas kolejne żelazka. Termin realizacji zamówienia 10 czerwca 2009.
Modernizację mają przejść następujące wagony:
RK-1 Będzin:
- 665
- 667
- 670+669
- 761
RK-2 Katowice:
- 694+693
- 783+784
- 699
RK-3 Bytom:
- 683
- 684
- 775
- 778
- 681
RK-3 Gliwice:
- 732
- 733
- 742
- 765
- 786
wagony rezerwowe:
- 683 RK-3 Bytom
- 700 RK-2 Katowice
- 709 RK-3 Bytom
- 744 RK-3 Gliwice
- 762 RK-1 Będzin
Modernizację mają przejść następujące wagony:
RK-1 Będzin:
- 665
- 667
- 670+669
- 761
RK-2 Katowice:
- 694+693
- 783+784
- 699
RK-3 Bytom:
- 683
- 684
- 775
- 778
- 681
RK-3 Gliwice:
- 732
- 733
- 742
- 765
- 786
wagony rezerwowe:
- 683 RK-3 Bytom
- 700 RK-2 Katowice
- 709 RK-3 Bytom
- 744 RK-3 Gliwice
- 762 RK-1 Będzin