[Śląskie] Tabor tramwajowy
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Dzięki wielki... no to chyba jednak sobie skorzystam z jakiejś np. 35-tki, celem krótkiej wizyty w "wiadomym miejscu"
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Póki co są one ZTCW schowane na Zawodziu w hali więc raczej ich nie obejrzysz Chyba, że jakiś będzie miał jazdę próbną na mieście
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Spoko, będę w drugiej połowie kwietnia, przypuszczalnie w ostatnich dniach kwietnia toteż wiele się do tego czasu może zmienić
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Panie szanowny ale po co tam jakaś wymiana taboru ? Przeca te eNki są w dobrym stanie a zawsze jak obie padną co dość rzadko sie zdarza to podsyła się tam #1100 albo #1167 które są świetnie utrzymane a linia ma taką specyfikę, że odsetek wandalizmu jest tam znikomy. 111N i Helmuty owszem są za szerokie ale raz był przypadek jazdy tam składem 111N we wszystkich świętych ->J-31 pisze:Być może się mylę, ale myślę, że w przyszłości TŚ będą miały nielichy problem z wymianą taboru na linię 38. Jak rozmawiałem z motorniczym to okazuje się, że zarówno Helmut jak i Konstal 111N są za szerokie ze względu na ciasnotę ulicy i parkujące samochody ciężarowe czy dostawcze. N-ka sprawdza się w tych warunkach niezawodnie. Jest wąska, a na dodatek potoki pasażerskie są na tyle małe, że spokojnie wystarcza
Mam wrażenie, że nikt w KZK czy TŚ nie zastanawia się za bardzo co z tą linią zrobić w przyszłości, ale aż się prosi by ją utrzymać, a najlepiej przedłużyć do pl. Sikorskiego - ale na to potrzebne byłyby inwestycje, tj. kilka zwrotnic i trochę toru - tak aby ten tramwaj mógł okrążyć kwartał ulic i dotrzeć do wspomnianego placu
Oby nikomu w przyszłości nie wpadło do głowy likwidacja tej linii, bo to byłaby kompletna głupota
http://open.phototrans.net/14,587998,0, ... N_373.html
http://open.phototrans.net/14,588061,0, ... N_613.html
Tutaj z tą szerokością chodzi bardziej o to, że często na tej ulicy samochody parkują w skrajni a jednak eNka jest węższa od innych wagonów.
Co do likwidacji, spokojnie Ta linia jest wizytówką miasta i rocznie odwiedzą ją sporo ludzi z całej polski czy nawet innych krajów Więc KZK nie strzeliłoby sobie w stopę likwidując taki wehikuł czasu
No a teraz coś z nowości... 15 maja na linii 35 mają zadebiutować PESY Twist których obecnie na zawodziu jest już 12 sztuk. Z kolei 14 maja ma być zorganizowany przejazd dla miłośników.
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Bo Twisty są schowane w hali, tak jak to było z Helmutami a wcześniej z Citkami
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Tak, wiem. Spodziewałem się tego, ale skoro miałem tak blisko - to postanowiłem skoczyć na Zawodzie.
A propo. Ten przejazd dla miłośników - którędy jest planowany ?
A propo. Ten przejazd dla miłośników - którędy jest planowany ?
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Niestety nie mam pojęcia, ale jak tylko coś się dowiem to dam znać
Póki co do Twistów są montowane są dwufunkcyjne kasowniki po około siedem sztuk na wagon.
Póki co do Twistów są montowane są dwufunkcyjne kasowniki po około siedem sztuk na wagon.
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
I to doskonale pokazuje ile czasu zajmuje w 2,5 milionowej aglomeracji ruszenie głową. A co do remontu rynku w Chorzowie, to nie jest to remont, tylko likwidacja rynku i zamiana go na pierd...ną pętle tramwajową.Póki co do Twistów są montowane są dwufunkcyjne kasowniki po około siedem sztuk na wagon.
Groteskowa sytuacja. Co mamy na rynkach w kilku największych miastach śląska ? Ruda - wielki plac z 3 ławkami i latarnią. Katowice - plac budowy, Chorzów - WIEEEEELKA estakada i pętla pełna zabytków techniki z lat '70. O zagłębiu nie wspomne, bo w takiej Czeladzi na rynku jest studnia, która nie jest studnią i genialna fontanna, zajmująca się marnowaniem wody i straszeniem znienacka. O Sosnowcu szkoda gadać.... EOT
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Niemniej jednak w Czeladzi ten rynek najbardziej przypomina rynek. Ja tego placu jaki jest w Katowicach nigdy nie uznawałem za rynek z prawdziwego zdarzenia, tak samo tego wykopu z ruchomymi schodami w Sosnowcu
No i taka nowość, TŚ za zaoszczędzoną kasę chce powiększyć kontrakt na Twisty o kolejne 12 sztuk.
No i taka nowość, TŚ za zaoszczędzoną kasę chce powiększyć kontrakt na Twisty o kolejne 12 sztuk.
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Bardzo dobry pomysł z dokupieniem kolejnych Twistów, ale dobrze by było gdyby Pesy w końcu wyjechały. Dobrze, że będzie to na początek linia 35 - stosunkowo krótka linia i całkiem niezłe torowisko w sam raz dla Twistów
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Tak jak na początku było z Karlikami, też tylko na 16 jeździły
I tak pewnie będzie z początku awaria za awarią tak jak to było w przypadku wiedeńców i helmutów czyli takie "choroby wieku dziecięcego" lub "emerytalnego" w wypadku używek
I tak pewnie będzie z początku awaria za awarią tak jak to było w przypadku wiedeńców i helmutów czyli takie "choroby wieku dziecięcego" lub "emerytalnego" w wypadku używek
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Nie wiem jak to zamówiły TŚ, ale w Warszawie w trakcie pierwszych dni eksploatacji 120N i 120Na "Swing", jeździł pracownik PESY, który na bieżąco reagował na awarie i wszelkie uwagi przekazywał telefonicznie do Bydgoszczy. Może u Was będzie podobnie. Byłoby to wskazane by początek eksploatacji liniowej był dozorowany przez producenta. Ja po cichu liczę, że raczej większych problemów TŚ nie powinny były mieć - no, ale jak będzie rzeczywiście, to się wyjaśni 15-go. Z ciekawością będę czekał na wszelakie info z Waszej strony
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Grzać aparaty, jutro wyjazd na linię !
http://phototrans.pl/14,690309,0,Pesa_2012N_823.html
Wyjadą cztery wagony i dwa będą na rezerwie. No i nareszcie te okropne turkusowe ramki zostały zamienione na normalne w odcieniu szarym. Przystanki zapowiadane przez Joannę Bartel też in plus No i podczas podjazdu na większe przystanki pojawia się komunikat "Możliwość przesiadki na inny tramwaj lub autobus" Generalnie bardzo fajnie się nimi podróżuje, ale brak klimatyzacji doskwiera, przy większym ścisku w tramwaju jest strasznie duszno... Co do jazdy, nic nie trzeszczy, stuka, puka, ale tramwaj jechał tylko po wyremontowanych odcinkach więc nie wiem jak się zachowuje na trochę gorszych torowiskach.
http://phototrans.pl/14,690309,0,Pesa_2012N_823.html
Wyjadą cztery wagony i dwa będą na rezerwie. No i nareszcie te okropne turkusowe ramki zostały zamienione na normalne w odcieniu szarym. Przystanki zapowiadane przez Joannę Bartel też in plus No i podczas podjazdu na większe przystanki pojawia się komunikat "Możliwość przesiadki na inny tramwaj lub autobus" Generalnie bardzo fajnie się nimi podróżuje, ale brak klimatyzacji doskwiera, przy większym ścisku w tramwaju jest strasznie duszno... Co do jazdy, nic nie trzeszczy, stuka, puka, ale tramwaj jechał tylko po wyremontowanych odcinkach więc nie wiem jak się zachowuje na trochę gorszych torowiskach.
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Przystanki zapowiadane przez Bartel? 1 IV to owszem, ale cały rok to trochę przesada. A brakiem klimy nie ma się co przejmować
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
A podobno miał być "dobry system wentylacji", który zapewnia komfort przejazdu według producentaMarcin N pisze:Grzać aparaty, jutro wyjazd na linię !
Generalnie bardzo fajnie się nimi podróżuje, ale brak klimatyzacji doskwiera, przy większym ścisku w tramwaju jest strasznie duszno...
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Zapowiada to nawet w śląskiej gwarze...pmaster pisze:Przystanki zapowiadane przez Bartel? 1 IV to owszem, ale cały rok to trochę przesada. A brakiem klimy nie ma się co przejmować
"Katowice - Zawodzie Pyntlo" albo "Ciesza się, że mogłach jechać z wami"
Jednak na linię 15 mają być nagrane normalne zapowiedzi
Jednak jest coś co strasznie mnie rozczarowało mianowicie... Siedzenia bez miękkiej wkładki, więc po 20 min jazdy tyłek boli.
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
A cóż innego mógł Ci powiedzieć producent. Swoją drogą, to nie jest wina producenta, że TŚ tak sobie zamówiło wagonyShadow238 pisze:A podobno miał być "dobry system wentylacji", który zapewnia komfort przejazdu według producenta
Przynajmniej pociesza, że te wagony mają odsuwane okna, wprawdzie małe, ale jednak pocieszenie
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Ojj będzie w nich gorąco, chociaż tyle autobusów w GOP też ma małe uchylane okienka i brak klimy i jakoś sobie dają radę, dobro pasażera jest zawsze na szarym końcuJ-31 pisze:Przynajmniej pociesza, że te wagony mają odsuwane okna, wprawdzie małe, ale jednak pocieszenie
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
Z drugiej strony, w takim tramwaju, drzwi więcej otwarte niż zamknięte, a i wysoki jest, to przewiew może jednak będzie...?;)
Re: Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura
A na pewno ta wentylacja była włączona? Bo przy takich temperaturach jak teraz klimatyzacja nie jest zwykle potrzebna