[Śląskie] Tabor tramwajowy
Interesujące
http://infotram.pl/text.php?from=mail&id=24234
http://infotram.pl/text.php?from=mail&id=24234
20 niskopodłogowców to już coś w tak trudnej sytuacji w jakiej są TŚ to jest postęp.- Tramwaje Śląskie od zawsze cierpią na brak pieniędzy. Dzięki organizacji Euro 2012 w Polsce, nadarzyła się okazja, aby zgłosić projekt, który zakłada zakup 20 wagonów niskopodłogowych, modernizację 85 wagonów i wyremontowanie 60 km torowisk w całej aglomeracji śląskiej. Zostanie też ograniczona emisja hałasu i drgań - mówi Szczepan Wodniok z Tramwajów Śląskich. - Chcielibyśmy pozyskać 100 milionów euro, ale to, jaką sumę otrzymamy z Unii zależy od tego, ile będziemy mieć środków własnych - dodaje.
Jeżeli Alstom wygra w tym kraju i w Europie Środkowej jakikolwiek przetarg przy obecnym kursie euro, to ja zostanę księciem BahrajnuCoffee pisze:Tak w ogóle, to zastanawiam się, czy Protram 205WrAs ma jakiekolwiek szanse na uczestniczenie w przetargu na niskacze dla Gop'u. Ja osobiście odstawiam konsorcjum Alstom-Konstal.
Pesa, Bombardier, Skoda odpadają z wiadomych przyczyn...
TŚ mają zapisany w projekcie POIiŚ zakup 20 niskopodłogowych tramwajów i "zakup taboru klasycznego dwukierunkowego" - jeżeli Protram jest w stanie zrobić dwukierunkowego 205WrAs, to i dla niego znajdzie się zamówienie
Bardzo zaciekawiłeś mnie tą wiadomością, ale skoro nie jedzie do Gliwic to gdzie ? Czyżby miał stacjonować na zajezdni Katowice-Zawodzie, gdzie obecnie są Citadisy, czyli prawdopodobnie będzie jeździł na linii pomiędzy Katowicami, a Bytomiem, ponieważ na tej trasie jest najwięcej wyremontowanych torowisk. Co do Gliwic rzeczywiście tam tory w paru miejscach są w stanie opłakanym, a poza tym na trasie linii numer 1 znajduję się dość wąski tunel, więc nie wiem czy Protram by się tam zmieściłbystrzak2000 pisze:Protram 205WrAs #2710 jest już zapakowany na lawetę i w najbliższych dniach pojawi się w GOP-ie, gdzie będzie uczestniczył w ratowaniu tramwajów w Gliwicach. Jednak chodzą plotki, że nie uda się go zaprezentować na linii 1, bo gliwickie torowiska są za bardzo krzywe nawet jak dla tego wozu.
Na to wygląda - TŚ nie może się kompromitować kupowaniem wysokopodłogowców, więc być może chłopaki szukają jakiegoś względnie taniego kompromisu - gdzieś kiedyś była mowa o zakupie 20 wysokopodłogowców przez TŚ, ale w POIiŚ (dofinansowanie UE) są tylko wagony dwukierunkowe wymienione - Protramów jako niskopodłogowców kupować raczej nie będą, pozostaje więc ewentualnie opcja dwukierunkowych WrAsów, przynajmniej jeśli chodzi o zakup dofinansowany przez UE.J-31 pisze:Mnie jednak zastanawia, co faktycznie będzie robić Protram 205WrAs na Górnym Śląsku... czyżby Tramwaje Śląskie chciały przetestować ten wagon u siebie ?
Co do klasyków dwukierunkowych, to albo N8, albo Moderusy Alfa HF06 (odpowiednik 111N).filimer pisze: TŚ mają zapisany w projekcie POIiŚ zakup 20 niskopodłogowych tramwajów i "zakup taboru klasycznego dwukierunkowego" - jeżeli Protram jest w stanie zrobić dwukierunkowego 205WrAs, to i dla niego znajdzie się zamówienie
A nowe wozy. Skoro nie Citadisy, to co?
Wątpię, by to miał być 205WrAs, bo on nie jest 100% niskopodłogowy...
Bomby nie jeździły od początku na prostych torach (i nadal nie jeżdżą), a dały rady, poza tym przypatrz się cenom z warszawskiego i szczecińskiego przetargu, a potem pisz, że coś jest drogie.Coffee pisze:Za droga i mało tego, to na prostych torach ma problemy z utrzymaniem się na nich... Tak samo NGT6... Do tych wozów trzeba idealnego torowiska...Shadow238 pisze: Może PESA ?
Ale i tak te torowiska są lepsze, niż na odcinku śląskiej "1"filimer pisze:Bomby nie jeździły od początku na prostych torach (i nadal nie jeżdżą), a dały rady, poza tym przypatrz się cenom z warszawskiego i szczecińskiego przetargu, a potem pisz, że coś jest drogie.Coffee pisze: Za droga i mało tego, to na prostych torach ma problemy z utrzymaniem się na nich... Tak samo NGT6... Do tych wozów trzeba idealnego torowiska...
Dlaczego uważam, że PESA jest droga...
1.497.672.000 zł za 186 wagonów = 6.428.571 zł za jeden wóz...
Za 6.428.571 zł mamy około 1 1/3 Citadisa (dobra żeby nie było - statystycznie) X04 (cena około 4 mln zł)
Przy 20 wozach daje nam sakramencką różnicę...
6.428.571 * 20 = 128.571.428 zł
4.000.000 * 20 = 80.000.000 zł
Co daje nam 40 milionów złotych na reanimacje stozłomek.
Ostatnio zmieniony 2009-05-08, 19:57 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
To była oficjalna wypowiedź, Dariusza Długaszka, na łamach którejś z gazet...KKS pisze:Ale to nie chodzi o to, czy statystycznie, czy nie. Skąd Ty żeś wziął tę cenę za X04? Przecież to najwyżej 1/2 Citadisa
Chodzi mi o dopuszczalny stan torowiska po jakim może się poruszać PESA i Bombardier... Zdarzało się, iż na "prostym" odcinku wylatywały z torów...mkm101 pisze:Możesz to rozwinąć?Coffee pisze: Za droga i mało tego, to na prostych torach ma problemy z utrzymaniem się na nich...
Po części masz racje Citadis dla śląska oscylował wokół 5mln, ale to było 9lat temu i za wersje 3członową.
Teraz Citek kosztuje prawie 2x tyle co PESA z warszawskiego przetargu (PESA 1,5 mld, Alstom 2,7 mld)
Hmm czy Citadis nie wymaga dobrego torowiska? Nie wymaga, tylko po kilku latach wegetuje w zajezdni z powodu usterek przegubów (patrz GOP)
Teraz Citek kosztuje prawie 2x tyle co PESA z warszawskiego przetargu (PESA 1,5 mld, Alstom 2,7 mld)
Hmm czy Citadis nie wymaga dobrego torowiska? Nie wymaga, tylko po kilku latach wegetuje w zajezdni z powodu usterek przegubów (patrz GOP)