[Śląskie] Tabor tramwajowy

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Interesujące
http://infotram.pl/text.php?from=mail&id=24234
- Tramwaje Śląskie od zawsze cierpią na brak pieniędzy. Dzięki organizacji Euro 2012 w Polsce, nadarzyła się okazja, aby zgłosić projekt, który zakłada zakup 20 wagonów niskopodłogowych, modernizację 85 wagonów i wyremontowanie 60 km torowisk w całej aglomeracji śląskiej. Zostanie też ograniczona emisja hałasu i drgań - mówi Szczepan Wodniok z Tramwajów Śląskich. - Chcielibyśmy pozyskać 100 milionów euro, ale to, jaką sumę otrzymamy z Unii zależy od tego, ile będziemy mieć środków własnych - dodaje.
20 niskopodłogowców to już coś w tak trudnej sytuacji w jakiej są TŚ to jest postęp.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie tylko 20-ścia sztuk niskopodłogowców, ale też modernizacja 85 wagonów i remont 60 km torowisk... nie wiem czy aż 60 km, czy tylko. W każdym razie zapowiada się ciekawe. Nie pozostaje mi nic innego jak tylko trzymać kciuki za powodzenie realizacji :)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Protram 205WrAs #2710 jest już zapakowany na lawetę i w najbliższych dniach pojawi się w GOP-ie, gdzie będzie uczestniczył w ratowaniu tramwajów w Gliwicach. Jednak chodzą plotki, że nie uda się go zaprezentować na linii 1, bo gliwickie torowiska są za bardzo krzywe nawet jak dla tego wozu.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Tak w ogóle, to zastanawiam się, czy Protram 205WrAs ma jakiekolwiek szanse na uczestniczenie w przetargu na niskacze dla Gop'u. Ja osobiście odstawiam konsorcjum Alstom-Konstal.

Pesa, Bombardier, Skoda odpadają z wiadomych przyczyn...

filimer

Post autor: filimer »

Coffee pisze:Tak w ogóle, to zastanawiam się, czy Protram 205WrAs ma jakiekolwiek szanse na uczestniczenie w przetargu na niskacze dla Gop'u. Ja osobiście odstawiam konsorcjum Alstom-Konstal.

Pesa, Bombardier, Skoda odpadają z wiadomych przyczyn...
Jeżeli Alstom wygra w tym kraju i w Europie Środkowej jakikolwiek przetarg przy obecnym kursie euro, to ja zostanę księciem Bahrajnu :diabeł:

TŚ mają zapisany w projekcie POIiŚ zakup 20 niskopodłogowych tramwajów i "zakup taboru klasycznego dwukierunkowego" - jeżeli Protram jest w stanie zrobić dwukierunkowego 205WrAs, to i dla niego znajdzie się zamówienie ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

bystrzak2000 pisze:Protram 205WrAs #2710 jest już zapakowany na lawetę i w najbliższych dniach pojawi się w GOP-ie, gdzie będzie uczestniczył w ratowaniu tramwajów w Gliwicach. Jednak chodzą plotki, że nie uda się go zaprezentować na linii 1, bo gliwickie torowiska są za bardzo krzywe nawet jak dla tego wozu.
Bardzo zaciekawiłeś mnie tą wiadomością, ale skoro nie jedzie do Gliwic to gdzie ? Czyżby miał stacjonować na zajezdni Katowice-Zawodzie, gdzie obecnie są Citadisy, czyli prawdopodobnie będzie jeździł na linii pomiędzy Katowicami, a Bytomiem, ponieważ na tej trasie jest najwięcej wyremontowanych torowisk. Co do Gliwic rzeczywiście tam tory w paru miejscach są w stanie opłakanym, a poza tym na trasie linii numer 1 znajduję się dość wąski tunel, więc nie wiem czy Protram by się tam zmieścił ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mnie jednak zastanawia, co faktycznie będzie robić Protram 205WrAs na Górnym Śląsku... czyżby Tramwaje Śląskie chciały przetestować ten wagon u siebie ? ;)

filimer

Post autor: filimer »

J-31 pisze:Mnie jednak zastanawia, co faktycznie będzie robić Protram 205WrAs na Górnym Śląsku... czyżby Tramwaje Śląskie chciały przetestować ten wagon u siebie ? ;)
Na to wygląda - TŚ nie może się kompromitować kupowaniem wysokopodłogowców, więc być może chłopaki szukają jakiegoś względnie taniego kompromisu - gdzieś kiedyś była mowa o zakupie 20 wysokopodłogowców przez TŚ, ale w POIiŚ (dofinansowanie UE) są tylko wagony dwukierunkowe wymienione - Protramów jako niskopodłogowców kupować raczej nie będą, pozostaje więc ewentualnie opcja dwukierunkowych WrAsów, przynajmniej jeśli chodzi o zakup dofinansowany przez UE.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

filimer pisze: TŚ mają zapisany w projekcie POIiŚ zakup 20 niskopodłogowych tramwajów i "zakup taboru klasycznego dwukierunkowego" - jeżeli Protram jest w stanie zrobić dwukierunkowego 205WrAs, to i dla niego znajdzie się zamówienie ;)
Co do klasyków dwukierunkowych, to albo N8, albo Moderusy Alfa HF06 (odpowiednik 111N).

A nowe wozy. Skoro nie Citadisy, to co?

Wątpię, by to miał być 205WrAs, bo on nie jest 100% niskopodłogowy...

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

A nowe wozy. Skoro nie Citadisy, to co?
Może PESA ?

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Shadow238 pisze:
A nowe wozy. Skoro nie Citadisy, to co?
Może PESA ?
Za droga i mało tego, to na prostych torach ma problemy z utrzymaniem się na nich... Tak samo NGT6... Do tych wozów trzeba idealnego torowiska...

filimer

Post autor: filimer »

Coffee pisze:
Shadow238 pisze: Może PESA ?
Za droga i mało tego, to na prostych torach ma problemy z utrzymaniem się na nich... Tak samo NGT6... Do tych wozów trzeba idealnego torowiska...
Bomby nie jeździły od początku na prostych torach (i nadal nie jeżdżą), a dały rady, poza tym przypatrz się cenom z warszawskiego i szczecińskiego przetargu, a potem pisz, że coś jest drogie.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

filimer pisze:
Coffee pisze: Za droga i mało tego, to na prostych torach ma problemy z utrzymaniem się na nich... Tak samo NGT6... Do tych wozów trzeba idealnego torowiska...
Bomby nie jeździły od początku na prostych torach (i nadal nie jeżdżą), a dały rady, poza tym przypatrz się cenom z warszawskiego i szczecińskiego przetargu, a potem pisz, że coś jest drogie.
Ale i tak te torowiska są lepsze, niż na odcinku śląskiej "1" ;)

Dlaczego uważam, że PESA jest droga...

1.497.672.000 zł za 186 wagonów = 6.428.571 zł za jeden wóz...

Za 6.428.571 zł mamy około 1 1/3 Citadisa (dobra żeby nie było - statystycznie) X04 (cena około 4 mln zł)

Przy 20 wozach daje nam sakramencką różnicę...

6.428.571 * 20 = 128.571.428 zł
4.000.000 * 20 = 80.000.000 zł :)

Co daje nam 40 milionów złotych na reanimacje stozłomek.
Ostatnio zmieniony 2009-05-08, 19:57 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Coffee pisze:Za 6.428.571 zł mamy około 1 1/3 Citadisa X04 (cena około 4 mln zł)
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

mpConroe

Post autor: mpConroe »

Ok. 4 mln zł to nowy 205WrAs kosztuje :retard: .

mkm101

Post autor: mkm101 »

Coffee pisze:
Shadow238 pisze: Może PESA ?
Za droga i mało tego, to na prostych torach ma problemy z utrzymaniem się na nich...
Możesz to rozwinąć?
Coffee pisze:Za 6.428.571 zł mamy około 1 1/3 Citadisa X04 (cena około 4 mln zł)
Coś kalkulator źle pokazał...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ale to nie chodzi o to, czy statystycznie, czy nie. Skąd Ty żeś wziął tę cenę za X04? Przecież to najwyżej 1/2 Citadisa :P

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

KKS pisze:Ale to nie chodzi o to, czy statystycznie, czy nie. Skąd Ty żeś wziął tę cenę za X04? Przecież to najwyżej 1/2 Citadisa :P
To była oficjalna wypowiedź, Dariusza Długaszka, na łamach którejś z gazet...
mkm101 pisze:
Coffee pisze: Za droga i mało tego, to na prostych torach ma problemy z utrzymaniem się na nich...
Możesz to rozwinąć?
Chodzi mi o dopuszczalny stan torowiska po jakim może się poruszać PESA i Bombardier... Zdarzało się, iż na "prostym" odcinku wylatywały z torów...

vanquisz

Post autor: vanquisz »

Po części masz racje Citadis dla śląska oscylował wokół 5mln, ale to było 9lat temu i za wersje 3członową.
Teraz Citek kosztuje prawie 2x tyle co PESA z warszawskiego przetargu (PESA 1,5 mld, Alstom 2,7 mld)
Hmm czy Citadis nie wymaga dobrego torowiska? Nie wymaga, tylko po kilku latach wegetuje w zajezdni z powodu usterek przegubów (patrz GOP)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

filimer pisze:
Jeżeli Alstom wygra w tym kraju i w Europie Środkowej jakikolwiek przetarg przy obecnym kursie euro, to ja zostanę księciem Bahrajnu :diabeł:
Ale będzie im zależało sprzedać "swojemu" przewoźnikowi tramwaje. A księciem i tak nie zostaniesz :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”