[Gorzów Wlkp.] Tabor tramwajowy
Takie mają plany, ale za planami od kilku lat nie idą czyny, można by w sumie zrobić happening "Pieciolecie braku dotacji unijnej na tramwaje w Gorzowie".plocmaster pisze:Niech się wezmą za infrastrukturę i może nowe trasy
Również jest, ale ja nigdzie nie pisałem, że powinni kupować 205-tki.A 205-tka nie jest anachroniczna i nieadekwatna?
No zgadnijplocmaster pisze:I co z tego?
Jak im się nie chce zgłosić po fundusze... Używki, śmierć technologiczna i po tramwajach. Chociaż może się w końcu opamiętają i jak nie teraz, to następnym razem wykażą się zdolnością myślenia o rozwoju, a nie cofaniu się...plocmaster pisze:Więc nie ma innego wyjścia niż te używki, jak sam przyznajesz.
No tak, z tym, że mało które miasto wywala większość swoich 105N, a na ich miejsce przyjmuje 6ZGTW... Niby takie nowowczesne im się wydawały? Dziwna polityka.plocmaster pisze:i można już było sprowadzać używki z Zachodu
Jeśli się uda przełamać barierę mentalną, to być może tak, ale jak widać do tej pory poza sprowadzaniem pojazdów z Kassel Gorzów nie robi nic.plocmaster pisze:Jak już będzie porządny tabor, to trochę kasy na cośtam się znajdzie
To, że na jakiejś linii coś sprawuje się „nieźle”, o niczym nie świadczy. 105-tki też siłą rzeczy nie sprawują się źle, bo jest ich najwięcej, ale chyba nie są dobrą konstrukcją?PAFAWAG pisze:No zgadnij
Jaka znowu śmierć?PAFAWAG pisze:Używki, śmierć technologiczna i po tramwajach.
To jest nowocześniejsze od 105Na. Jeśli jeszcze do tego dość młode, to brać.PAFAWAG pisze:No tak, z tym, że mało które miasto wywala większość swoich 105N, a na ich miejsce przyjmuje 6ZGTW... Niby takie nowowczesne im się wydawały? Dziwna polityka.
Wagony tramwajowe nie są jak Helena Vondraèková - z biegiem lat się nie odmładzają... W końcu będą na tyle "wyjeżdżone", że ich stan będzie dawał dużo życzenia, a Kassel workiem bez dna nie jest...plocmaster pisze:Jaka znowu śmierć?
Nie tylko dlategoplocmaster pisze:105-tki też siłą rzeczy nie sprawują się źle, bo jest ich najwięcej
No cóż... Generacja PCC powstała w latach 30... Ale przeprowadźmy dowód nie wprost - gdyby były złą konstrukcją, dzisiaj by ich tylu nie było, no nie? Co oczywiście nie znaczy, że są idealne...plocmaster pisze:ale chyba nie są dobrą konstrukcją
Ale prędko to nie nastąpiPAFAWAG pisze:Wagony tramwajowe nie są jak Helena Vondraèková - z biegiem lat się nie odmładzają... W końcu będą na tyle "wyjeżdżone", że ich stan będzie dawał dużo życzenia
Jest ich tyle dzisiaj, bo tłukli właściwie tylko je za czasów najlepszego z ustrojów, a potem w kwestii kupowania nowego taboru trochę się zmieniło i nie można było tego wszystkiego powymieniać, a tramwaj długo wytrzymujePAFAWAG pisze:Ale przeprowadźmy dowód nie wprost - gdyby były złą konstrukcją, dzisiaj by ich tylu nie było, no nie? Co oczywiście nie znaczy, że są idealne...
Dobrze panowie, tylko tutaj nie mają zbytnio sensu rozważania o życiu godziwym - Gorzów Wielkopolski jest ostatnim miastem w Polsce posiadającym samodzielnie sieć tramwajową, które nie wzięło kasy z Unii i w tym jest cały szkopuł - koszty remontu całej sieci to nie są żadne astronomiczne kwoty - to 110 mln zł i jest tu możliwość wsparcia w postaci preferencyjnego kredytu chociażby ze strony EBI czy EBOiR. Miasta z mniejszym budżetem jak wspomniany wyżej Elbląg czy Grudziądz jakoś nie mają problemów z inwestowaniem w tramwaje i nie tylko, podczas gdy cała kwota pozyskana przez Gorzów z funduszy UE to ledwo 100 mln zł i przy miejscowej władzy i liżących jej wiadomą część ciała ze wszystkich stron mediach na zmiany na lepsze nie ma dużych szans.
Dzięki temu będziemy obchodzić wkrótce "Pięciolecie braku unijnej dotacji na tramwaje w Gorzowie"
Dzięki temu będziemy obchodzić wkrótce "Pięciolecie braku unijnej dotacji na tramwaje w Gorzowie"
w tym "chceniu" będziemy im trochę pomagać - do wyborów został rok i może uda się władzę nieco przyskrzynić, aby skorzystała z ostatniej szansy an wzięcie dotacji i znalazła kasę w budżecie na remonty. Poza tym ponoć władza oglądała wczoraj Moderusa dla Gdańska w Poznaniu:J-31 pisze:Jeżeli władze Gorzowa nadal nie chcą inwestować w tramwaje, to wątpię aby znaleźli kasę nawet na używane N8 z Kassel
http://www.galeriapgk.com/galeria/detai ... ode=search
Może przejęli się artykułami w prasie, na transinfo i moim telefonem. Ja będę dalej dolewał oliwy do ognia punktując władzę za słabe wykorzystanie dotacji.
A po co Gorzowowi i jakiejkolwiek polskiej sieci tramwajowej Swift? A co jest nie tak z Pumą? Po poprawkach jeździła raczej bezproblemowo aż do wypadku. A że to pojedynczy egzemplarz, nie należący do MPK, o części trudniej i wszelkie naprawy się wydłużają, tym bardziej, że nie ma ciśnienia, by jak najszybciej przywracać ją każdorazowo do służby.ppln pisze:No ale jeśli nie "z wyższej półki" (co w naszych warunkach znaczy co najwyżej Swinga) to co? Flexity Swifta (który tani nie jest i nie wiem czy cena nie jest porównywalna do Pesy)? O zgrozo, Pumę czy innego Moderusa Beta?
A za 8 mln zł można kupić po prostu przeciętny tramwaj (promocja jak w Wawie za Swinga czy w Częstochowie za Twista się już nie zdarzy, więc nie powinno się tym sugerować). A jeśli zagraniczni oferenci chcieliby bardzo sprzedać tramwaje do Gorzowa (lub innego polskiego miasta), nie mając takiego wsparcia jak w Krakowie (gdzie wyraźnie przepłacono za NGT8), to zaoferowaliby w miarę konkurencyjną cenę. Muszą tylko chcieć. Póki co nie chcą. Między tramwajami polskich producentów i zagranicznych potentatów wcale nie ma takiej wielkiej różnicy cenowej. Jeśli np. Alstomowi zależałoby na podboju polskiego rynku, zaoferowaliby tramwaje w przyzwoitej cenie (we Francji potrafią) i mogliby wygrać. Ale nie chcą, zazwyczaj nawet nie startując w naszych przetargach. Natomiast Bombardier widzi tylko interes w produkcji tramwajów do Krakowa. Za to nasi producenci wciąż oferują atrakcyjne ceny, co jest typowe także dla zagranicznych producentów w krajach, gdzie mają swoje zakłady/siedziby. Ale i to nie jest regułą - w Czechach Pragoimex i Skoda potrafią zawindować ceny tak, że w Polsce pukalibyśmy się w głowę. A tam wszyscy są zadowoleni - jak Kraków z przepłaconych (i już opóźnionych) Bombardierów.
Wybaczcie, pomyliły mi się nazwy, chodziło mi o tego najtańszego nie w pełni niskiego czyli wychodzi, że Classic.Coffee pisze: Flexity Swift nie, ale Classic już tak
Ale inflacja i kurs euro/dolara chyba nie podskoczyły ostatnio tak znacząco żeby cena przyzwoitego tramwaju (czyt. niskopodłogowego czołgu Pesy) miała przekroczyć 8-9 mln, oczywiście wagony z najwyższej półki (Bombardiery, Siemensy w najwyższych opcjach) nie mają wyraźnej górnej granicy cenowej, ale tego chyba nikt w Polsce już nie kupi (jeśli nawet Warszawa poszła w czołgi, a Poznań w Solarisy, Łódź nie kupuje nic...). Jeszcze Solaris będzie do wzięcia za niską cenę za drugą serię
Ja myślę, że jest faktycznie tak jak napisał OPi
Na razie najważniejsze, że chcą pozostawić tramwaje i lekko zainwestować w infrastrukturę. A tabor... na razie pozostaje taki jaki jestOPi pisze:A może nie chcą kupować, tylko zostało to przedstawione jako porównanie? Bo w artykule nic nie było mowy o zamiarze kupna nowych tramwajów.
Re: Tramwaje w Gorzowie Wlkp. - tabor, infrastruktura
Ho-ho jak tu dawno nikt nic nie pisał. Nikt nie napisał, bo nikomu się nie chciało, a w ogóle to większość pewnie postawiła już krzyżyk na tramwajach w Gorzowie Wlkp... a tu niespodzianka. Dzieje się w Gorzowie i to sporo
MZK Gorzów Wlkp podpisało - dnia 22 września, roku pańskiego 2017 - umowę z ... Pesą na dostawę 14 wagonów niskopodłogowych Pesa Twist z możliwością dokupienia kolejnych 6-ściu wagonów. Pierwsze wagony mają pojawić się w październiku 2018 r. Tramwaje mają być dwukierunkowe
Oto link. I przy okazji wizualka, ciekawy jestem jak będą wyglądać w realu
http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 56362.html
MZK Gorzów Wlkp podpisało - dnia 22 września, roku pańskiego 2017 - umowę z ... Pesą na dostawę 14 wagonów niskopodłogowych Pesa Twist z możliwością dokupienia kolejnych 6-ściu wagonów. Pierwsze wagony mają pojawić się w październiku 2018 r. Tramwaje mają być dwukierunkowe
Oto link. I przy okazji wizualka, ciekawy jestem jak będą wyglądać w realu
http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 56362.html