[Lublin] Trolejbusy
Naciągane, ponieważ jest różnica i to spora między stwierdzeniem "Pierwszy polski trolejbus" a "pierwszy 100-procentowo polski trolejbus". Zresztą takie dyskusje już tu się odbywały - np. "czy Solaris to polski autobus?". Czy konstrukcje powstałe w latach 70-tych w Gdyni i Warszawie nie są "polskie" bo posiadały czeski silnik W ten sposób można się czepiać kolejnych rzeczy. W "polskich" trolejbusach był stosowany silnik polski ale licencyjny - nie mówiąc o sławnym w tamtej epoce "wsadzie dewizowym". Z tego powodu właśnie był problem z zakupem części zamiennych BTW tą "polskością" też nie ma się co chwalić, bo zastosowane rozwiązania (rewelacyjny poradziecki silnik i nieudolne naśladownictwo innych podzespołów) to pomysł całkowicie chybiony.
->Plocmaster prototyp powstały w Gdyni bodajże w 1985 miał całą aparaturę z ZiU-9.
->Plocmaster prototyp powstały w Gdyni bodajże w 1985 miał całą aparaturę z ZiU-9.
Te to są dobre, długo chodziły i każdą zimę wytrzymywały, w Gdyni takich niestety już nie ma.u2w pisze:rewelacyjny poradziecki silnik
A to co jeździ to ma jakieś badziewie i pojazdy wyposażone w to coś zostaną prześcignięte przez wszystko (jeździć Solarisami a nie Jelczami, a jak nie stać na bilet, kupić konia bo jest szybszy).
Bez komentarzaep40 pisze:Te to są dobre, długo chodziły i każdą zimę wytrzymywały
Są ale już nie w 100% oryginalneep40 pisze:w Gdyni takich niestety już nie ma
Nie porównuj silnika 110kW z silnikiem 175kW. Poza tym kapenowskie Jelcze, jak już wcześniej wspomniałem były wielką pomyłką i nigdy nie grzeszyły prędkością - zwłaszcza na terenie, na jakim jest położona Gdynia.ep40 pisze:A to co jeździ to ma jakieś badziewie i pojazdy wyposażone w to coś zostaną prześcignięte
Dla chętnych, moja podstrona o lubelskim taborze trolejbusowym (może ktoś się dowie czegoś mądrego? ): http://www.jp555.republika.pl/tabortrol ... troll.html
Wielkie dzięki za link. W sumie to fajnie zrobili #830 i #826. To jest chyba dobry pomysł na modernizacje.Jacek Pudło pisze:Dla chętnych, moja podstrona o lubelskim taborze trolejbusowym (może ktoś się dowie czegoś mądrego?
Ciekawy jestem jaki pojazd niskopodłogowy bierze pod uwagę na "modernizację" lubelskie MPK - czy będą to jakieś używane pojazdy (wzorem PKT), czy coś fabrycznie nowego (np. ST12T "Tyszek", TLT)
Ostatnio zmieniony 2007-03-21, 12:49 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.
Widzę, że J-31 jest pod wrażeniem asynchronów..
Tu link do mojego artykułu o tych cackach...
http://infobus.pl/text.php?from=search& ... ff1fd7569d
Warte poczytania.
Tu link do mojego artykułu o tych cackach...
http://infobus.pl/text.php?from=search& ... ff1fd7569d
Warte poczytania.
Widze ze moi koledzy z Lublina nie kwapia sie zbytnio do podawania informacji na temat "naszych" trajtkow, ale uznalem ze trolejbus o ktorym powiem nie moze jednak byc tajemnica tylko dla Lublinian Otoz chodzi o poczciwego Jelcza PR110 w ktorym jest testowany autonomiczny naped akumulatorowy.
Tu jest filmik ktory podeslal kolega Losio na jednym z forow lubelskich, a takze cztery zdjecia:
Filmik
Zdjecie 1
Zdjecie 2
Zdjecie 3
Zdjecie 4
P.S. Przepraszam modow i adminow za brak polskich znakow ale obecnie jestem za granica i nie mam na to wplywu.
Tu jest filmik ktory podeslal kolega Losio na jednym z forow lubelskich, a takze cztery zdjecia:
Filmik
Zdjecie 1
Zdjecie 2
Zdjecie 3
Zdjecie 4
P.S. Przepraszam modow i adminow za brak polskich znakow ale obecnie jestem za granica i nie mam na to wplywu.