[Lublin] Trolejbusy

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A które części z 624 i innych trolejbusów przed 625 były zagraniczne? :]

Mercury

Post autor: Mercury »

Zagraniczne.....czyli radzieckie chciałeś raczej powiedzieć. Tego dokładnie nie wiem, musiałbym sprawdzić - wszystkiego tak ot nie pamiętam...

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Naciągane, ponieważ jest różnica i to spora między stwierdzeniem "Pierwszy polski trolejbus" a "pierwszy 100-procentowo polski trolejbus". Zresztą takie dyskusje już tu się odbywały - np. "czy Solaris to polski autobus?". Czy konstrukcje powstałe w latach 70-tych w Gdyni i Warszawie nie są "polskie" bo posiadały czeski silnik :?: W ten sposób można się czepiać kolejnych rzeczy. W "polskich" trolejbusach był stosowany silnik polski ale licencyjny - nie mówiąc o sławnym w tamtej epoce "wsadzie dewizowym". Z tego powodu właśnie był problem z zakupem części zamiennych :/ BTW tą "polskością" też nie ma się co chwalić, bo zastosowane rozwiązania (rewelacyjny poradziecki silnik i nieudolne naśladownictwo innych podzespołów) to pomysł całkowicie chybiony.
->Plocmaster prototyp powstały w Gdyni bodajże w 1985 miał całą aparaturę z ZiU-9.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

u2w pisze:rewelacyjny poradziecki silnik
Te to są dobre, długo chodziły i każdą zimę wytrzymywały, w Gdyni takich niestety już nie ma.
A to co jeździ to ma jakieś badziewie i pojazdy wyposażone w to coś zostaną prześcignięte przez wszystko (jeździć Solarisami a nie Jelczami, a jak nie stać na bilet, kupić konia bo jest szybszy).

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

ep40 pisze:Te to są dobre, długo chodziły i każdą zimę wytrzymywały
Bez komentarza
ep40 pisze:w Gdyni takich niestety już nie ma
Są ale już nie w 100% oryginalne
ep40 pisze:A to co jeździ to ma jakieś badziewie i pojazdy wyposażone w to coś zostaną prześcignięte
Nie porównuj silnika 110kW z silnikiem 175kW. Poza tym kapenowskie Jelcze, jak już wcześniej wspomniałem były wielką pomyłką i nigdy nie grzeszyły prędkością - zwłaszcza na terenie, na jakim jest położona Gdynia.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

u2w pisze:nigdy nie grzeszyły prędkością
Ich wolność rzuca się w oczy ze nawet nie trzeba nic mówić.

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło »

Dla chętnych, moja podstrona o lubelskim taborze trolejbusowym (może ktoś się dowie czegoś mądrego? ;) ): http://www.jp555.republika.pl/tabortrol ... troll.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jacek Pudło pisze:Dla chętnych, moja podstrona o lubelskim taborze trolejbusowym (może ktoś się dowie czegoś mądrego? ;)
Wielkie dzięki za link. W sumie to fajnie zrobili #830 i #826. To jest chyba dobry pomysł na modernizacje. :razz:

Ciekawy jestem jaki pojazd niskopodłogowy bierze pod uwagę na "modernizację" lubelskie MPK - czy będą to jakieś używane pojazdy (wzorem PKT), czy coś fabrycznie nowego (np. ST12T "Tyszek", TLT) :)
Ostatnio zmieniony 2007-03-21, 12:49 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:czy będą to jakieś używane pojazdy (wzorem PKT)
Nadwozia mają być nowe.
J-31 pisze:Ciekawy jestem jaki pojazd niskopodłogowy bierze pod uwagę na "modernizację" lubelskie MPK
Jeszcze nie wiadomo. Ale może być to duże zaskoczenie ;)

Mercury

Post autor: Mercury »

Widzę, że J-31 jest pod wrażeniem asynchronów..

Tu link do mojego artykułu o tych cackach...

http://infobus.pl/text.php?from=search& ... ff1fd7569d

Warte poczytania.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wielkie Dzięki Mercury. Rzeczywiście zaczyna się robić ciekawie w Lublinie. I zresztą bardzo słusznie :)
TLG pisze:Jeszcze nie wiadomo. Ale może być to duże zaskoczenie ;)
Super. Narobiłeś mi smaku, teraz zaczyna pracować moja wyobraźnia :razz:

Citadis

Post autor: Citadis »

Widze ze moi koledzy z Lublina nie kwapia sie zbytnio do podawania informacji na temat "naszych" trajtkow, ale uznalem ze trolejbus o ktorym powiem nie moze jednak byc tajemnica tylko dla Lublinian ;) Otoz chodzi o poczciwego Jelcza PR110 w ktorym jest testowany autonomiczny naped akumulatorowy.

Tu jest filmik ktory podeslal kolega Losio na jednym z forow lubelskich, a takze cztery zdjecia:

Filmik

Zdjecie 1
Zdjecie 2
Zdjecie 3
Zdjecie 4

P.S. Przepraszam modow i adminow za brak polskich znakow ale obecnie jestem za granica i nie mam na to wplywu.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Citadis pisze:Otoz chodzi o poczciwego Jelcza PR110
To jest oporowy PR110E czy ze względu na te akumulatory zmieniono mu rozruch (oczywiście że wcale nie muszą)?

Citadis

Post autor: Citadis »

Tego nie wiem, to raczej pytanie do kogos bardziej zorientowanego np. Jacka P. ale podejrzewam ze ma stary rozruch.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Filmik nie chce działać (sprawdzałem na 2 kompach).

JacekM

Post autor: JacekM »


Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

ep40 pisze:To jest oporowy PR110E czy ze względu na te akumulatory zmieniono mu rozruch
Najprawdopodobniej jest to napęd impulsowy z alternatywą w postaci układu kondensatorowo-akumulatorowego konstrukcji IEL. Przynajmniej w takim zestawieniu jest on oficjalnie oferowany.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Mam pewne pytanie, jakie jest malowanie zakładowe w lubelskim MPK?
Czerwone czy żółto-czerwono-zielone?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ep40 pisze:Czerwone czy żółto-czerwono-zielone?
Niegdyś to drugie (tzw. wygięte, bardzo ładne), ale później z niewiadomych przyczyn zaczęto malować tabor na czerwono. Niegdyś obawiałem się powtórzenia tego scenariusza w Płocku.

Citadis

Post autor: Citadis »

Racja czerwone jest zakładowe od jakiegoś czasu. Mi się osobiście bardzo podoba, bo jest inne niż wszystkie(nie nawiązuje do barw ogólnopolskich żółto czerwonych tak jak w jego odmianie kwadratowej) i się ładnie prezentuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o trolejbusach”