[Gdynia] Trolejbusy
Nii. Problem leży raczej w terminowym jej dostarczaniu niż zawartości (przykładowo dla #3009 dokumentacja z Czech przyszła dopiero po 2 tyg.). Innym problemem jest właśnie mnogość producentów a tym samym serwisowanie. Pojazdy są niby kupowane jako Solaris (tylko) a jednak... Autobusówka - SB&C, część trolejbusowa - DPO, Cegelec, Mesit itp. Telefony, konsultacje - tak chyba nie powinno być.kombino pisze:Nie mieliście problemów z bardzo skąpą dokumentacją z Ostravy
Jak nie ma żadnych kruczków (jak zaznaczyłem wcześniej ja - ew. potraktowanie Medcomu jako prototyp i kol. kombino - dot. silnika) - to chyba tak.Citadis pisze:Czyli co Solaris może wystartować z 12M ?
Jeśli położyć nacisk na 1 dostawcę, to DPO=Solaris Czechy, a 12M to Solaris Polska.. Czy dałoby się wyeliminować Medcom zapisem o niedostarczeniu 3 trolejbusów Prototyp jest zakazany, ale wyraźnego zakazu do doliczenia do dostaw nie ma, ale tak naprawdę on nie został nigdzie dostarczony, bo jest własnością producenta.. Mam nadzieje,że skończy się na DPO na wypasie, choć półautomatyczne odbieraki bez dodatkowego napędu to pieniądze wyrzucone w błoto, no chyba, że w celu przetestowania.
Póki co nie został jeszcze nigdzie dostarczony. Zresztą skoro już przy nim jesteśmy to nawiązując do wypożyczenia do Gdyni to:ale tak naprawdę on nie został nigdzie dostarczony, bo jest własnością producenta..
Informacja z http://www.lubelskakomunikacja.yoyo....p?readmore=273Portal Lubelskiej Komunikacji 17.06.2008 pisze:Do Lublina powrócił z Gdyni Solaris Trollino 12AC(tak BTW powinno być "M" )o numerach bocznych #900. Jednak jego stan techniczny i wygląd pozostawiają wiele do życzenia. Trolejbus ma połamany wózek na akumulatory, przypalony pulpit kierowcy, nie dotarły z nim ponadto wszystkie klucze. Sytuacja jest o tyle nie ciekawa, że opisywany Trollino nie jest jeszcze w pełni własnością MPK Lublin.
Ostatnie zdanie jest najciekawsze i sugerujące ostatecznego odbiorcę o czym pewnie przekonamy się prędzej czy później(zostanie czy pojedzie w siną dal) No i koniec OT z mojej strony
Witam i pozdrawiam
Solaris 12T o numerze 3038 śmiga aż miło. Po remoncie nie poddaje się jednak byle komu;-). Rozkracza sie w rękach ignorantów. Jest jak piękna kobieta - nieco kapryśny. Umiejętnie obsługiwany jest prawie doskonałym wozem. Szkoda że nieco "zdycha" wjeżdżając w godzinach szczytu pod Wielkopolską:-).
A poważnie... Ma skubaniec skłonności do blokowanie rozruchu i czasami potrafi po prostu stanąć okoniem. Wtedy wszystko zależy od kierowcy...
Solaris 12T o numerze 3038 śmiga aż miło. Po remoncie nie poddaje się jednak byle komu;-). Rozkracza sie w rękach ignorantów. Jest jak piękna kobieta - nieco kapryśny. Umiejętnie obsługiwany jest prawie doskonałym wozem. Szkoda że nieco "zdycha" wjeżdżając w godzinach szczytu pod Wielkopolską:-).
A poważnie... Ma skubaniec skłonności do blokowanie rozruchu i czasami potrafi po prostu stanąć okoniem. Wtedy wszystko zależy od kierowcy...
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Trolejbusy z dodatkowym napędem są już w Gdyni
Pod znakiem rozwoju przebiegać będzie dla gdyńskiej komunikacji miejskiej zbliżający się rok. Na ulice miasta wyjadą bowiem trolejbusy wyposażone w dodatkowe akumulatory, pozwalające kierowcy kontynuować jazdę na krótkim odcinku trasy nawet po odcięciu zasilania elektrycznego.
Dodając zdjęcie zgadzam się na przetwarzanie danych, oraz nieodpłatnego wykorzystania zdjęć w serwisie naszemiasto.pl
Gdynia na zakup 25 takich pojazdów uzyskała dofinansowanie z Unii Europejskiej, w ramach projektu rozwoju proekologicznego transportu. Nowe możliwości trolejbusów, które trafią do Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej, zredukują korki, gdy zdarzy się awaria sieci. Obecnie pojazdy odcięte od zasilania blokują główne ulice miasta, co na ul. Morskiej lub al. Zwycięstwa kończy się paraliżem komunikacyjnym. Trolejbusy z dodatkowym akumulatorem korków powodować już jednak nie będą.
- Napęd awaryjny, w który będą wyposażone te pojazdy, pozwoli przejechać kilkaset metrów w przypadku jakiejkolwiek usterki, co w praktyce oznacza, że kierowca będzie mógł znaleźć zatoczkę, czy inne miejsce i zatrzymać się tak, aby nie blokować drogi - wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Nietypowe, jak na krajowe warunki, trolejbusy, których obecnie nie ma żadne miasto w Polsce, wyjadą głównie na linie kursujące po al. Zwycięstwa i ul. Morskiej. To oznacza, iż na trasie linii 21 dojeżdżać będą także do Sopotu.
PKT, nim jeszcze zdecydowało się rozpisać przetarg na zakup 25 takich pojazdów, kupiło z własnych środków dwa podobne trolejbusy, aby przetestować dokładnie ich możliwości. Są już one w Gdyni, jeden odbywa jazdy próbne.
W ramach rozwoju proekologicznego transportu w mieście, za ponad 30 mln zł z Unii Europejskiej, sfinansowany ma zostać zresztą nie tylko zakup nowych trolejbusów, lecz także przebudowa trakcji na odcinku od centrum Gdyni do Sopotu. W planach jest m.in. stworzenie całodobowego centrum dyspozycji mocy, z którego sterowane będą wszystkie urządzenia. Umożliwi to jeszcze bardziej płynny ruch trolejbusów. Poprawi się też estetyka miasta, bo stare słupy trakcji zostaną wymienione na nowe.
Polska Dziennik Bałtycki
http://gazeta.razem.pl/index.php?id=2&t=1&page=11495
http://www.pktgdynia.pl/documents/przet ... O_2010.pdf
http://www.pktgdynia.pl/documents/przet ... O_2010.pdf
Przetarg na 25 nowych trolejbusów.
http://www.pktgdynia.pl/documents/przet ... O_2010.pdf
Przetarg na 25 nowych trolejbusów.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt: