[Gdynia] Trolejbusy
Fajnie się poruszały. Aż serce rośnie jak sie patrzy na te piękne pojazdy... ciekawy jestem czy kiedykolwiek w końcu w Gdyni pojawią się trollino w wersji przegubowej. Pamiętam, że U2w pisał kiedyś, że to mało prawdopodobne - a nawet nie możliwe, ze względu na podstacje. No, ale sieć trolejbusowa w Gdyni jednak się rozwija
Jakiś czas temu padł pomysł na zakup przegubów z Eberswalde, które zastąpione będą w całości Solarkami. Troszkę o tym było, teraz sprawa się wyciszyła, aczkolwiek biorąc niedawno udział w ankietowaniu ludzi nt. komunikacji trolejbusowej w Gdyni część osób zauważała potrzebę wprowadzania takich pojazdów.
Podobno (wiadomość z którejś tam ręki) prezes PKT dość chętnie widziałby przeguby, a jak nie to deskorolki do tego stopnia, że nie tak dawno na zajezdni trolejbusowej manewrował SU15 z PKA Gdynia w celu sprawdzenia jak by się tam wyrabiał. Z tego co wiem wszystko poszło bardzo dobrze i zajezdnia byłaby w stanie obsłużyć deskorolki. No cóż... czas pokaże czy uda się coś zrobić:).
Problemem jednak przy przegubach byłaby pojemność zajezdni. Po prostu nie ma miejsca. Chęć rozbudowy byłaby, ale wtedy trzeba by odkupić kawałek ziemi przy zajezdni należący do kościoła, a to takie proste nie jest...
Chociaż (to już w sferze mojej wyobraźni) trolki przegubowe mogłyby nocować (przynajmniej czasowo) na zajezdni autobusowej na Kaczych Bukach. Blisko sieci, a sam miejsca postojowe zajmowałyby korzystając z baterii... Ale ten akapit to niestety tylko marzenia
Podobno (wiadomość z którejś tam ręki) prezes PKT dość chętnie widziałby przeguby, a jak nie to deskorolki do tego stopnia, że nie tak dawno na zajezdni trolejbusowej manewrował SU15 z PKA Gdynia w celu sprawdzenia jak by się tam wyrabiał. Z tego co wiem wszystko poszło bardzo dobrze i zajezdnia byłaby w stanie obsłużyć deskorolki. No cóż... czas pokaże czy uda się coś zrobić:).
Problemem jednak przy przegubach byłaby pojemność zajezdni. Po prostu nie ma miejsca. Chęć rozbudowy byłaby, ale wtedy trzeba by odkupić kawałek ziemi przy zajezdni należący do kościoła, a to takie proste nie jest...
Chociaż (to już w sferze mojej wyobraźni) trolki przegubowe mogłyby nocować (przynajmniej czasowo) na zajezdni autobusowej na Kaczych Bukach. Blisko sieci, a sam miejsca postojowe zajmowałyby korzystając z baterii... Ale ten akapit to niestety tylko marzenia
Jak już to raczej M, a nie AC
Tak naprawdę największą przeszkodą w zakupie jakichkolwiek trolejbusów o większej pojemności niż SN jest ZKM. Tam uważa się, że przecież w trolejbusach nie ma tłoku i nie potrzeba nic zmieniać. Ciekawe tylko, czy jeździli 23, 24 czy 27 w szczycie, bo na te linie przydałyby się właśnie większe pojazdy. Jest taki moment rano, że 27 w stronę Kaczych Buków jeździ co 2-4 minuty, a i tak każdy pojazd jest załadowany po brzegi... Więc o czym mu tu mówimy? Dla pasażerów to oczywiste, że potrzeba łamańców, dla ZKMu - nie. Ale miejmy nadzieję w prezesie PKT - Małolepszym
Tak naprawdę największą przeszkodą w zakupie jakichkolwiek trolejbusów o większej pojemności niż SN jest ZKM. Tam uważa się, że przecież w trolejbusach nie ma tłoku i nie potrzeba nic zmieniać. Ciekawe tylko, czy jeździli 23, 24 czy 27 w szczycie, bo na te linie przydałyby się właśnie większe pojazdy. Jest taki moment rano, że 27 w stronę Kaczych Buków jeździ co 2-4 minuty, a i tak każdy pojazd jest załadowany po brzegi... Więc o czym mu tu mówimy? Dla pasażerów to oczywiste, że potrzeba łamańców, dla ZKMu - nie. Ale miejmy nadzieję w prezesie PKT - Małolepszym
A to mnie trochę Zdziwiłeś. Bo z tego co pamiętam U2w tłumaczył to raczej ograniczeniami technicznymi - ponoć trzeba byłoby przebudować podstację energetyczne. Bo one mogłby by nie przetrzymać takich dużych pojazdówklenio pisze:Tak naprawdę największą przeszkodą w zakupie jakichkolwiek trolejbusów o większej pojemności niż SN jest ZKM.
A czy jest jakaś szansa, że Prezes PKT mógłby przekonać ZKM ?klenio pisze:Ale miejmy nadzieję w prezesie PKT - Małolepszym
Myślę, że 3-4 przeguby nic złego by nie zrobiły, poza tym trwa modernizacja podstacji i budowa nowych, więc moim zdaniem problemu by nie było.
Szansa zawsze jest Myślę, że skoro już wyraził zainteresowanie Eberswaldami, to może będzie w tym kierunku męczył ZKM . W każdym bądź razie dobrze, że w ogóle się mówi o takich pojazdach w Gdyni, bo dzięki temu może kiedyś...
Szansa zawsze jest Myślę, że skoro już wyraził zainteresowanie Eberswaldami, to może będzie w tym kierunku męczył ZKM . W każdym bądź razie dobrze, że w ogóle się mówi o takich pojazdach w Gdyni, bo dzięki temu może kiedyś...
Z wozami z Eberswalde jest o tyle problem, że bardzo chętne do zakupu jest przedsiębiorstwo w Budapeszcie i mogą Gdynię wygryźć. W ostateczności to sprawa wyjaśni się w listopadzie, gdyż w Eberswalde nie mogą wycofać starej floty dopóki nie przyjdą nowe Solarisy, a wg. tej strony: http://www.bbg-eberswalde.de/feierlichkeiten.php oficjalne przyjęcie nówek do służby nastąpi 6 listopada.
Jeżeli nawet kupione by były Eberswaldy, to pojeździłyby stosunkowo niedługo. Miałoby to tylko służyć udowodnieniu, że przeguby są potrzebne, a wtedy dopiero myśleć o nówkach. Jeżeli okazałoby się, że to jednak niepotrzebna inwestycja, to pozbycie się używańców z Niemiec nie przyniosłoby takich strat, jak odsprzedanie ST18.
Panowie, ale ja czegoś nie rozumiem - przecież jeżeli te Gräf & Stift z Eberswalde by przepadły (tzn. gdyby Budapeszt zakupił te trolejbusy, uprzedzając Gdynię) - to sprawa nie jest zamknięta.
Po pierwsze wystarczy znów wypożyczyć na testy ST18 - takowy już był w Gdyni i jakoś się sprawdził. Wysłać go na najbardziej obciążone linie. Pokazać ludziom z ZKM-u, by udowodnić potrzebę zakupu takich pojazdów
A po drugie, na razie PKT, mogłoby zakupić przegubowe autobusy i przebudować je na trolejbusy.... PKT ma w tym spore doświadczenia
Docelowo, gdzieś za jakiś czas zorganizować przetarg na ST18 M
Po pierwsze wystarczy znów wypożyczyć na testy ST18 - takowy już był w Gdyni i jakoś się sprawdził. Wysłać go na najbardziej obciążone linie. Pokazać ludziom z ZKM-u, by udowodnić potrzebę zakupu takich pojazdów
A po drugie, na razie PKT, mogłoby zakupić przegubowe autobusy i przebudować je na trolejbusy.... PKT ma w tym spore doświadczenia
Docelowo, gdzieś za jakiś czas zorganizować przetarg na ST18 M