[Gdynia] Trolejbusy

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Fajnie się poruszały. Aż serce rośnie jak sie patrzy na te piękne pojazdy... ciekawy jestem czy kiedykolwiek w końcu w Gdyni pojawią się trollino w wersji przegubowej. Pamiętam, że U2w pisał kiedyś, że to mało prawdopodobne - a nawet nie możliwe, ze względu na podstacje. No, ale sieć trolejbusowa w Gdyni jednak się rozwija ;)

klenio

Post autor: klenio »

Jakiś czas temu padł pomysł na zakup przegubów z Eberswalde, które zastąpione będą w całości Solarkami. Troszkę o tym było, teraz sprawa się wyciszyła, aczkolwiek biorąc niedawno udział w ankietowaniu ludzi nt. komunikacji trolejbusowej w Gdyni część osób zauważała potrzebę wprowadzania takich pojazdów.

Podobno (wiadomość z którejś tam ręki) prezes PKT dość chętnie widziałby przeguby, a jak nie to deskorolki do tego stopnia, że nie tak dawno na zajezdni trolejbusowej manewrował SU15 z PKA Gdynia w celu sprawdzenia jak by się tam wyrabiał. Z tego co wiem wszystko poszło bardzo dobrze i zajezdnia byłaby w stanie obsłużyć deskorolki. No cóż... czas pokaże czy uda się coś zrobić:).

Problemem jednak przy przegubach byłaby pojemność zajezdni. Po prostu nie ma miejsca. Chęć rozbudowy byłaby, ale wtedy trzeba by odkupić kawałek ziemi przy zajezdni należący do kościoła, a to takie proste nie jest...

Chociaż (to już w sferze mojej wyobraźni) trolki przegubowe mogłyby nocować (przynajmniej czasowo) na zajezdni autobusowej na Kaczych Bukach. Blisko sieci, a sam miejsca postojowe zajmowałyby korzystając z baterii... Ale ten akapit to niestety tylko marzenia :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wow. ST15 AC... to fajny pomysł. No cóż. Trzymam kciuki, może kiedyś zobaczymy w Gdyni albo ST15AC, albo jakieś przegubowe trajtki :)

klenio

Post autor: klenio »

Jak już to raczej M, a nie AC :)

Tak naprawdę największą przeszkodą w zakupie jakichkolwiek trolejbusów o większej pojemności niż SN jest ZKM. Tam uważa się, że przecież w trolejbusach nie ma tłoku i nie potrzeba nic zmieniać. Ciekawe tylko, czy jeździli 23, 24 czy 27 w szczycie, bo na te linie przydałyby się właśnie większe pojazdy. Jest taki moment rano, że 27 w stronę Kaczych Buków jeździ co 2-4 minuty, a i tak każdy pojazd jest załadowany po brzegi... Więc o czym mu tu mówimy? Dla pasażerów to oczywiste, że potrzeba łamańców, dla ZKMu - nie. Ale miejmy nadzieję w prezesie PKT - Małolepszym :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

klenio pisze:Tak naprawdę największą przeszkodą w zakupie jakichkolwiek trolejbusów o większej pojemności niż SN jest ZKM.
A to mnie trochę Zdziwiłeś. Bo z tego co pamiętam U2w tłumaczył to raczej ograniczeniami technicznymi - ponoć trzeba byłoby przebudować podstację energetyczne. Bo one mogłby by nie przetrzymać takich dużych pojazdów :]
klenio pisze:Ale miejmy nadzieję w prezesie PKT - Małolepszym :)
A czy jest jakaś szansa, że Prezes PKT mógłby przekonać ZKM ? :cool:

klenio

Post autor: klenio »

Myślę, że 3-4 przeguby nic złego by nie zrobiły, poza tym trwa modernizacja podstacji i budowa nowych, więc moim zdaniem problemu by nie było.

Szansa zawsze jest :) Myślę, że skoro już wyraził zainteresowanie Eberswaldami, to może będzie w tym kierunku męczył ZKM :). W każdym bądź razie dobrze, że w ogóle się mówi o takich pojazdach w Gdyni, bo dzięki temu może kiedyś...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A co konkretnie mogłoby przyjechać z Eberswaldu ? ;)

klenio

Post autor: klenio »

Gräf & Stift NGE152 M17/18

Dlatego one, gdyż: napęd asynchroniczny, 4-drzwiowe, niska podłoga, czyli spełniają wszystkie warunki.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

klenio pisze:Gräf & Stift NGE152 M17/18

Dlatego one, gdyż: napęd asynchroniczny, 4-drzwiowe, niska podłoga, czyli spełniają wszystkie warunki
Wow. Aż muszę to zobaczyć :P

klenio

Post autor: klenio »

Lepiej się modlić, żeby w ogóle dało radę ;] Bo ZKM oporny...

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Z wozami z Eberswalde jest o tyle problem, że bardzo chętne do zakupu jest przedsiębiorstwo w Budapeszcie i mogą Gdynię wygryźć. W ostateczności to sprawa wyjaśni się w listopadzie, gdyż w Eberswalde nie mogą wycofać starej floty dopóki nie przyjdą nowe Solarisy, a wg. tej strony: http://www.bbg-eberswalde.de/feierlichkeiten.php oficjalne przyjęcie nówek do służby nastąpi 6 listopada.

klenio

Post autor: klenio »

To fakt - Budapeszt niestety też się trochę napalił na te wozy.

Jednak mówi się o nich, więc jest dobrze. Dawniej to ani słowa o zakupie łamańców.

Ale pozostaje jeszcze jedna alternatywa: przerobić we własnym zakresie przeguba - przecież PKT ma spore doświadczenie ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Albo kupić jakiegoś ST18

klenio

Post autor: klenio »

Jeżeli nawet kupione by były Eberswaldy, to pojeździłyby stosunkowo niedługo. Miałoby to tylko służyć udowodnieniu, że przeguby są potrzebne, a wtedy dopiero myśleć o nówkach. Jeżeli okazałoby się, że to jednak niepotrzebna inwestycja, to pozbycie się używańców z Niemiec nie przyniosłoby takich strat, jak odsprzedanie ST18.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

W jakim stanie są te Gräf & Stift NGE152 M17/18 i jak w ogóle wyglądają? Jakby miał ktoś fotkę, to bym bardzo prosił.

OT Eberswalde ma swoją polską nazwę - Rudnicko. Jakby ktoś wolał, polskie nazwy. :mruga: EOT

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

M17:
Obrazek

M18:
Obrazek

Ogólnie inne wozy przewoźnika:
http://www.phototrans.eu/2415,188,890.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Panowie, ale ja czegoś nie rozumiem - przecież jeżeli te Gräf & Stift z Eberswalde by przepadły (tzn. gdyby Budapeszt zakupił te trolejbusy, uprzedzając Gdynię) - to sprawa nie jest zamknięta.

Po pierwsze wystarczy znów wypożyczyć na testy ST18 - takowy już był w Gdyni i jakoś się sprawdził. Wysłać go na najbardziej obciążone linie. Pokazać ludziom z ZKM-u, by udowodnić potrzebę zakupu takich pojazdów ;)

A po drugie, na razie PKT, mogłoby zakupić przegubowe autobusy i przebudować je na trolejbusy.... PKT ma w tym spore doświadczenia ;)

Docelowo, gdzieś za jakiś czas zorganizować przetarg na ST18 M ;)

klenio

Post autor: klenio »

Ależ Ostrawianin był eksploatowany na liniach takich jak 23 czy 24 - pasażerowie chwalili, ZKM nada uważał, że to bezsens. Sytuacja zmieniła się, gdy zmienił się prezes PKT, który to odnowił pomysł przegubów.

Swoją drogą ładnie by wyglądał Mercedes O405GN2 AC :smile2:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

klenio pisze:Swoją drogą ładnie by wyglądał Mercedes O405GN2 AC :smile2:
Byłoby fajnie, ale ja myslę, że gdyby ktoś w PKT podjął taki "temat", to większy sens miałyby już chyba bardziej Citaro G AC :P

klenio

Post autor: klenio »

Niby, tak. Jednak przyznać trzeba że O405N2/GN2 mają w sobie "to coś". Musiały mieć dobrego stylistę :), gdyż ich wygląd jest ponadczasowy. Nawet dziś wyglądają bardzo nowocześnie pomimo, że z połowy lat 90.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o trolejbusach”