Strona 2 z 14

: 2005-04-19, 11:33
autor: J-31
No to może być ciekawe. Pytanie, tylko, kiedy zaczną działać... :)

: 2005-04-19, 11:56
autor: Thomas78
Ikarus 280E pisze:
0405NE pisze:Wiecie problemem nie są chęci ale możliwości (czytaj pieniądze). Gdynie jako tako stać na modernizacje, a taki powiedzmy Lublin który tak sobie radzie, to nie stać na np. 10 sztuk nowych trolejbusów, a szkoda :(
poczekaj poczekaj a O405 NE pojawią się w Lublinie :P zresztą Lublin ma plan BARDZO podobny do Gdynskiego
A czy gdzieś w internecie można znaleźć informacje nt. planów dotyczących sieci trolejbusowej w Lublinie?

: 2005-04-19, 14:53
autor: rupak9
J-31 pisze:No to może być ciekawe. Pytanie, tylko, kiedy zaczną działać... :)

Oj myśle, że to nieprędko się stanie :( .

: 2005-05-25, 17:10
autor: voy

: 2005-05-28, 17:13
autor: u2w
Na stronie PKT również. Martwi mnie tylko kwota na wóz. 12 200 000,00 PLN, 3 014,69€, czyli 1 109 091PLN. Z tego co wiem, to pierwszy ST12AC kosztował ok. 1 120 000PLN a obecnie zarówno Solaris jak i Cegelec podnieśli ceny (niektóre źródła mówią o cenie 1 350 000PLN). Chyba, że hurtem ;)

: 2005-05-28, 20:59
autor: Milenium
rupak pisze:Fikakowo raczej odpadnie. Ale Witomino zostanie. Szkoda, że tak mało się robi w innych miastach Polski :(.
No nie stety,szkoda ze nawet w Slupsku nic nie zostawili,nawet trakcji teraz MZK poprawilo swsoja sytuacje i Trolejbusy pewno rozwniez gdy by byly! :|

: 2005-05-28, 21:12
autor: Podi
A może <b>poprostu</b> MZK poprawiło swoją sytuację pozbywając sie trolejbusów?

: 2005-05-29, 13:58
autor: Milenium
Poznań Podi pisze:A może <b>poprostu</b> MZK poprawiło swoją sytuację pozbywając sie trolejbusów?
Mi chodzi o stan dzisijszy MZK ma Scanie , 3 Solarisy Pietnastki i coraz lepszy tabor,na pewno Trolejbusy przetrwaly by do dzis! :)

: 2005-05-29, 14:17
autor: Podi
Chodziło mi o to,że to może właśnie trolejbusy powodowały kłopoty finansowe MZK.Nie usuwali by ich przecież,jak by były dochodowe.

: 2005-05-30, 11:37
autor: J-31
Pewnie, że tak. Kol. Poznań Podi ma rację. Przecież zakup i serwis trolejbusów jako pojazdów nietypowych jest drogi + do tego naprawa sieci trakcyjnej i potrzeba posiadania specjalnych służb technicznych, to kolejne koszta... Nie każde miasto stać na takie wydatki... ;)

: 2005-06-03, 14:59
autor: Thomas78
TRAMWAJ pisze:
rupak pisze:Fikakowo raczej odpadnie. Ale Witomino zostanie. Szkoda, że tak mało się robi w innych miastach Polski :(.
No nie stety,szkoda ze nawet w Slupsku nic nie zostawili,nawet trakcji teraz MZK poprawilo swsoja sytuacje i Trolejbusy pewno rozwniez gdy by byly! :|
Przed wojną po Słupsku (lub Koszalinie?) jeździły tramwaje. Potem gdy te tereny przyłączono do Polski pojawiły się trolejbusy, w końcu zostały same autobusy... Podobnie zresztą w Olsztynie.

: 2005-06-03, 20:05
autor: Milenium
Chcialem tylko dopowiedziec ,że w Koszalinie zlikwidowano tramwaje z powodu wojny .- niestety. Moja babcia jeszcze mówi , że po wojnie byly jeszcze skrawki torów w bruku! :|

: 2005-06-03, 20:11
autor: Podi
Wiadomka,że troszkę sieci tramwajowych upadło z powodu wojny,ale nawet w naszym Poznaniu były problemy taborowe i każdym innym mieście(no moze oprócz Warszawy). Po prostu w czasie wojny nie było kasy na km i w małych miastach ona upadała.

: 2005-06-03, 20:17
autor: Milenium
Poznań Podi pisze:Wiadomka,że troszkę sieci tramwajowych upadło z powodu wojny,ale nawet w naszym Poznaniu były problemy taborowe i każdym innym mieście(no moze oprócz Warszawy). Po prostu w czasie wojny nie było kasy na km i w małych miastach ona upadała.
Nawet jak by zostaly prawdopodobnie by do lat 70 by tylko pozostaly bo przypomne ze w latach 70 byla idea "likwidowania tramwajow dla miast ponizej 100 tys. osob" :|

: 2005-06-03, 20:39
autor: Podi
No,ale nie warto płakać nad rozlanym mlekiem,może kiedys tramwaje wrócą do Koszalina... :)

: 2005-06-03, 20:44
autor: Milenium
Poznań Podi pisze:No,ale nie warto płakać nad rozlanym mlekiem,może kiedys tramwaje wrócą do Koszalina... :)
Nie sadze,teraz miasto ma najwieksza inwestycje:Obwodnica i wiele skrzyzowan w Koszalinie :) bedzie bezpiecznej

: 2005-06-04, 21:36
autor: rupak9
Za dużo kosztów. Nowe szyny, trakcja, tramwaje, to zbyt wiele kosztuje :nuts:.

: 2005-06-05, 13:15
autor: Milenium
rupak pisze:Za dużo kosztów. Nowe szyny, trakcja, tramwaje, to zbyt wiele kosztuje :nuts:.
Przypomnijmy ze teraz jesli chce sie budowac Tramwaje to inzynierowie ruchu nie mysla juz jak w latach 30 :) "Wszystko na ulicy" Wieksza liczba ruchu na naszych drogach psuje te rozwiazanie,wiec potrzeba wysepek i dodatkowych pasow zieleni, nie mowmy o przystankach,sygnalizacji itp. ;)

: 2005-06-06, 10:10
autor: J-31
A wracając do tematu trolejbusów - to w Poznaniu zaraz po wojnie też kursowały trolejbusy ..... ;)

: 2005-06-30, 09:18
autor: B.A. Baracus
J-31 pisze:A wracając do tematu trolejbusów - to w Poznaniu zaraz po wojnie też kursowały trolejbusy ..... ;)
No i mogłyby teraz tam wrócić :) Naprawde szkoda, że trolejbusy są tylko w 3 miastach, a dodatkowo Lublin coś kombinuje z autobusami na GAZ :(