: 2005-04-19, 11:33
No to może być ciekawe. Pytanie, tylko, kiedy zaczną działać...
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
A czy gdzieś w internecie można znaleźć informacje nt. planów dotyczących sieci trolejbusowej w Lublinie?Ikarus 280E pisze:poczekaj poczekaj a O405 NE pojawią się w Lublinie zresztą Lublin ma plan BARDZO podobny do Gdynskiego0405NE pisze:Wiecie problemem nie są chęci ale możliwości (czytaj pieniądze). Gdynie jako tako stać na modernizacje, a taki powiedzmy Lublin który tak sobie radzie, to nie stać na np. 10 sztuk nowych trolejbusów, a szkoda
J-31 pisze:No to może być ciekawe. Pytanie, tylko, kiedy zaczną działać...
No nie stety,szkoda ze nawet w Slupsku nic nie zostawili,nawet trakcji teraz MZK poprawilo swsoja sytuacje i Trolejbusy pewno rozwniez gdy by byly!rupak pisze:Fikakowo raczej odpadnie. Ale Witomino zostanie. Szkoda, że tak mało się robi w innych miastach Polski .
Mi chodzi o stan dzisijszy MZK ma Scanie , 3 Solarisy Pietnastki i coraz lepszy tabor,na pewno Trolejbusy przetrwaly by do dzis!Poznań Podi pisze:A może <b>poprostu</b> MZK poprawiło swoją sytuację pozbywając sie trolejbusów?
Przed wojną po Słupsku (lub Koszalinie?) jeździły tramwaje. Potem gdy te tereny przyłączono do Polski pojawiły się trolejbusy, w końcu zostały same autobusy... Podobnie zresztą w Olsztynie.TRAMWAJ pisze:No nie stety,szkoda ze nawet w Slupsku nic nie zostawili,nawet trakcji teraz MZK poprawilo swsoja sytuacje i Trolejbusy pewno rozwniez gdy by byly!rupak pisze:Fikakowo raczej odpadnie. Ale Witomino zostanie. Szkoda, że tak mało się robi w innych miastach Polski .
Nawet jak by zostaly prawdopodobnie by do lat 70 by tylko pozostaly bo przypomne ze w latach 70 byla idea "likwidowania tramwajow dla miast ponizej 100 tys. osob"Poznań Podi pisze:Wiadomka,że troszkę sieci tramwajowych upadło z powodu wojny,ale nawet w naszym Poznaniu były problemy taborowe i każdym innym mieście(no moze oprócz Warszawy). Po prostu w czasie wojny nie było kasy na km i w małych miastach ona upadała.
Nie sadze,teraz miasto ma najwieksza inwestycje:Obwodnica i wiele skrzyzowan w Koszalinie bedzie bezpiecznejPoznań Podi pisze:No,ale nie warto płakać nad rozlanym mlekiem,może kiedys tramwaje wrócą do Koszalina...
Przypomnijmy ze teraz jesli chce sie budowac Tramwaje to inzynierowie ruchu nie mysla juz jak w latach 30 "Wszystko na ulicy" Wieksza liczba ruchu na naszych drogach psuje te rozwiazanie,wiec potrzeba wysepek i dodatkowych pasow zieleni, nie mowmy o przystankach,sygnalizacji itp.rupak pisze:Za dużo kosztów. Nowe szyny, trakcja, tramwaje, to zbyt wiele kosztuje .
No i mogłyby teraz tam wrócić Naprawde szkoda, że trolejbusy są tylko w 3 miastach, a dodatkowo Lublin coś kombinuje z autobusami na GAZJ-31 pisze:A wracając do tematu trolejbusów - to w Poznaniu zaraz po wojnie też kursowały trolejbusy .....