[Gdynia] Trolejbusy

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29372
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-06-30, 09:48

Rzeczywiście w Poznaniu jest wiele lokalnych linii, gdzie swobodnie mógłby kursować trolejbus i nikomu by nie przeszkadzał...

A co do Lublina, to wierzę, że tak prędko się nie pozbędą trolejbusów... :)

Milenium

Post autor: Milenium » 2005-06-30, 10:21

J-31 pisze:Rzeczywiście w Poznaniu jest wiele lokalnych linii, gdzie swobodnie mógłby kursować trolejbus i nikomu by nie przeszkadzał...
Np. na Rataje,tam jest po prostu zamęnt komunikacyjny! ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29372
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-06-30, 10:52

A wracając do tematu...

To mnie bardzo cieszy, że w Gdyni jednak stawia się na trolejbusy. Nie tylko po woli rozbudowuje sieć, ale też inwestuje się w tabor i modernizację infrastruktury. Aż nie mogę się doczekać, kiedy będę mógł ten środek transportu obejrzeć w naturze... ;)

Milenium

Post autor: Milenium » 2005-06-30, 11:06

Naprawdę J-31 zachęcam! Nawet jak przejedziesz się elektrycznym PRXXX to poczujesz dużą rożnicę np.trolejbus szybciej przyśpiesza! Jechałem wtedy chyba 26! :D Zapraszam do Gdyni! :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29372
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-06-30, 11:10

TRAMWAJ pisze:Naprawdę J-31 zachęcam! Nawet jak przejedziesz się elektrycznym PRXXX to poczujesz dużą rożnicę np.trolejbus szybciej przyśpiesza! Jechałem wtedy chyba 26! :D Zapraszam do Gdyni! :)
Dziękuję :D

Ja w sumie pamiętam jeszcze stare PR-ki w wersji elektrycznej. Najeżdziłem się nimi na linii 51 w Warszawie.
Dlatego najbardziej mnie interesują jednak MB O405NE i Solarisy Trollino. Nie mniej jednak <b>napewno</b> zajrzę do nowszych Jelczy M120T z czystej ciekawości.. :)

A tak poza tym chcę zobaczyć jak te trajtki funkcjonują w nowej rzeczywistości i w całym systemie komunikacyjnym... ;)

Milenium

Post autor: Milenium » 2005-06-30, 11:37

J-31 pisze:Dlatego najbardziej mnie interesują jednak MB O405NE i Solarisy Trollino. Nie mniej jednak <b>napewno</b> zajrzę do nowszych Jelczy M120T z czystej ciekawości..
Niestety nie jechałem! A Solarisa wydziałem tylko z bliska,w Gdyni jechałem trajkiem 3 razy! :smile2:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29372
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-06-30, 11:44

TRAMWAJ pisze:Niestety nie jechałem! A Solarisa wydziałem tylko z bliska,w Gdyni jechałem trajkiem 3 razy! :smile2:
O ! :shocked: No to dużo.. :mruga: Nie wiem ile razy ja się najeżdżę trajtkami w Gdyni. Zobaczę... ;)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-06-30, 11:56

Ja już się najeździłem zwykłymi ST 12T i moge stanowczo swierdzić, że już mi się znudziły. Co do pozostałych ST 12AC i O405NE, to jeszcze troche moge nimi pojeździć :P:D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29372
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-06-30, 11:57

0405NE pisze:Ja już się najeździłem zwykłymi ST 12T i moge stanowczo swierdzić, że już mi się znudziły. Co do pozostałych ST 12AC i O405NE, to jeszcze troche moge nimi pojeździć :P:D
No dobra, ale Zostaw coś dla mnie :lol:

Milenium

Post autor: Milenium » 2005-06-30, 12:04

0405NE pisze:że już mi się znudziły
Dobrze mówisz o autobusach ale przyznasz że linie chyba sie nie nudzą co kolego 0405NE ? Chodzi mi o klimat! ;)

kombino

Post autor: kombino » 2008-04-23, 16:28

Ostatnio nadpalił się ST12T #3038.
http://phototrans.eu/14,237558,0.html
Podobno nie jest dobrze..Sama konstrukcja jest nienaruszona-ale spaliło się sterowanie. I tu mam pytanie: Co dalej z tym faktem-moim zdaniem zakładając plan minimum-przełożyć sterowanie z 3004, a tegoż 3004 zoporowić.
Co ty na to u2w :?:

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-04-23, 18:37

Szkoda niego, ale widać, że nie był to poważny pożar więc coś się zrobi.
kombino pisze:I tu mam pytanie: Co dalej z tym faktem-moim zdaniem zakładając plan minimum-przełożyć sterowanie z 3004, a tegoż 3004 zoporowić.
Jeszcze prostsze jest zoporowanie samego 3038 na przykładzie Tychów, ale biorąc pod uwagę prawdę o 3004 czyli, że większość czasu stoi na bazie, twoja propozycja wydaje się sensowniejsza. 3 możliwością jest przerobienie 3038 na 12AC.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2008-04-23, 19:35

kombino pisze:Co ty na to u2w :?:
Nie kombino'j :D
Na serio, to:
ep40 pisze:widać, że nie był to poważny pożar
Owszem, poważny. Wprawdzie jest tak, jak napisał kombino ale sterowanie, to wszystkie styczniki oraz instalacja (wszystko to całkowicie spalone w wieży), przekształtnik i sterownik (jeszcze nie wiadomo ale jest spore prawdopodobieństwo, zwłaszcza w przypadku sterownika). Poza tym przetwornica, która również była w zasięgu ognia. Niezależnie o decyzji, co do ew. naprawy będą to spore koszty. Możliwe są rozwiązania takie, jakie podaliście (choć w AC szczerze wątpię - najwyższe koszty i wiek) + remont obecnej aparatury lub... zastosowanie sterowania takiego jak w #3052. Jednak, jaka będzie decyzja, przyjdzie nam zapewne poczekać.
Uprzedzając pytanie co do przyczyn pożaru również na razie nic nie wiadomo. To się okaże po zdemontowaniu aparatury. Znana jest jedynie lokalizacja źródła ognia a ta daje kilka możliwości.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29372
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-04-24, 09:55

u2w pisze:Uprzedzając pytanie co do przyczyn pożaru również na razie nic nie wiadomo. To się okaże po zdemontowaniu aparatury. Znana jest jedynie lokalizacja źródła ognia a ta daje kilka możliwości.
U2w, jak się czegoś Dowiesz, to koniecznie daj znać. Sam ciekawy jestem jakie są przyczyny :roll:

kombino

Post autor: kombino » 2008-04-24, 11:56

Jak się czuje 3002-on też niedomagał pewnego deszczowego popołudnia ;)

[ Dodano: 09 Maj 2008 12:20 ]
Czy wiadomo już jakie macie plany dotyczące #3038 :?: Czy awaria #3002 jest poważna bo stoi w alei bez tylnego zderzaka-ma wyjęty silnik :?:

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2008-05-12, 22:20

kombino pisze:Jak się czuje 3002... Czy awaria #3002 jest poważna bo stoi w alei bez tylnego zderzaka-ma wyjęty silnik :?:
Tylny zderzak został zdjęty aby wyciągnąć zespół sprężarki - ta została wysłana do serwisu.
kombino pisze:Czy wiadomo już jakie macie plany dotyczące #3038 :?:
Tak do końca nie wiadomo - nie ma jeszcze ostatecznie decyzji. Najprawdopodobniej jednak będzie naprawiany - bez żadnej przebudowy, zmiany napędu itp.

kombino

Post autor: kombino » 2008-08-02, 09:46

I oto jest przetarg na dostawę trolejbusu do PKT. SIWZ ciekawy.
-klimatyzacja(pełna)
-rampa
-półautomatyczne odbieraki
-silnik dopuszczający oferte z ¯ychlina(chyba ze budowa jest inna niż w SIWZ)
-wykluczenie DPO?(zakaz wykorzystania podwykonawców)
-dostarczenie dokumentacji-w końcu ;)
-dopuszczenie "rzeźni" po prawej stronie.

Szkoda,że tylko nierdzewka, może jakiś Hess by się zainteresował. Szkoda,że bez dodatkowego napędu :confused: To tyle na szybko.
http://www.pktgdynia.pl/specyfikacja14_2008.pdf

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2008-08-02, 19:13

kombino pisze:-wykluczenie DPO?(zakaz wykorzystania podwykonawców)
Raczej chodzi o wykonanie jako jednego producenta a nie typu: Solaris/DPO/Cegelec/I_Bóg_Wie_Co_Jeszcze. Poza tym DPO jest traktowane jako Solaris-Czechy.
kombino pisze:dostarczenie dokumentacji-w końcu
Czemu "w końcu"? Wcześniej też było.
kombino pisze:może jakiś Hess by się zainteresował
Przy wymogu homologacji i kryterium 100% ceny?

kombino

Post autor: kombino » 2008-08-02, 21:39

u2w pisze:kombino napisał:
może jakiś Hess by się zainteresował
Przy wymogu homologacji i kryterium 100% ceny?
No tak-masz rację, ale można było to przećwiczyć przed dużym przetargiem.
Nie mieliście problemów z bardzo skąpą dokumentacją z Ostravy :?:

Citadis

Post autor: Citadis » 2008-08-03, 00:27

Czyli co Solaris może wystartować z 12M ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o trolejbusach”