[Gdynia] Trolejbusy

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-08-03, 00:36

Citadis pisze:Czyli co Solaris może wystartować z 12M ?
Tak gdyż w SIWZie napisane jest, że dopuszczony jest silnik z ¯ychlina, a taki jest stosowany razem z aparaturą Medcomu.

Citadis

Post autor: Citadis » 2008-08-03, 00:46

Dzięki nie wnikałem w SIWZ natomiast wiem że ten silnik jest stosowany razem z tą aparaturą w końcu to MPK Lublin prowadziło testy najpierw w PR110 a później w Solarisie :D :-P ;)

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2008-08-03, 11:20

kombino pisze:Nie mieliście problemów z bardzo skąpą dokumentacją z Ostravy
Nii. Problem leży raczej w terminowym jej dostarczaniu niż zawartości (przykładowo dla #3009 dokumentacja z Czech przyszła dopiero po 2 tyg.). Innym problemem jest właśnie mnogość producentów a tym samym serwisowanie. Pojazdy są niby kupowane jako Solaris (tylko) a jednak... Autobusówka - SB&C, część trolejbusowa - DPO, Cegelec, Mesit itp. Telefony, konsultacje - tak chyba nie powinno być.
Citadis pisze:Czyli co Solaris może wystartować z 12M ?
Jak nie ma żadnych kruczków (jak zaznaczyłem wcześniej ja - ew. potraktowanie Medcomu jako prototyp i kol. kombino - dot. silnika) - to chyba tak.

kombino

Post autor: kombino » 2008-08-03, 13:58

Jeśli położyć nacisk na 1 dostawcę, to DPO=Solaris Czechy, a 12M to Solaris Polska.. Czy dałoby się wyeliminować Medcom zapisem o niedostarczeniu 3 trolejbusów :?: Prototyp jest zakazany, ale wyraźnego zakazu do doliczenia do dostaw nie ma, ale tak naprawdę on nie został nigdzie dostarczony, bo jest własnością producenta.. :diabeł: Mam nadzieje,że skończy się na DPO na wypasie, choć półautomatyczne odbieraki bez dodatkowego napędu to pieniądze wyrzucone w błoto, no chyba, że w celu przetestowania.

Citadis

Post autor: Citadis » 2008-08-03, 14:18

ale tak naprawdę on nie został nigdzie dostarczony, bo jest własnością producenta..
Póki co nie został jeszcze nigdzie dostarczony. Zresztą skoro już przy nim jesteśmy to nawiązując do wypożyczenia do Gdyni to:
Portal Lubelskiej Komunikacji 17.06.2008 pisze:Do Lublina powrócił z Gdyni Solaris Trollino 12AC(tak BTW powinno być "M" )o numerach bocznych #900. Jednak jego stan techniczny i wygląd pozostawiają wiele do życzenia. Trolejbus ma połamany wózek na akumulatory, przypalony pulpit kierowcy, nie dotarły z nim ponadto wszystkie klucze. Sytuacja jest o tyle nie ciekawa, że opisywany Trollino nie jest jeszcze w pełni własnością MPK Lublin.
Informacja z http://www.lubelskakomunikacja.yoyo....p?readmore=273

Ostatnie zdanie jest najciekawsze i sugerujące ostatecznego odbiorcę o czym pewnie przekonamy się prędzej czy później(zostanie czy pojedzie w siną dal) ;) No i koniec OT z mojej strony

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-09-13, 13:39

Obiło mi się o uszy, że 3038 już jest naprawiony, czy to prawda?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29350
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-09-15, 09:13

ep40 pisze:Obiło mi się o uszy, że 3038 już jest naprawiony, czy to prawda?
A co mu się stało ? ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-09-15, 16:06

To jest ten co się spalił, naprawili go choć ostatnio znowu się rozkraczył na trasie (ale tym razem była to taka zwykła).

esox

Post autor: esox » 2009-05-04, 03:17

Witam i pozdrawiam

Solaris 12T o numerze 3038 śmiga aż miło. Po remoncie nie poddaje się jednak byle komu;-). Rozkracza sie w rękach ignorantów. Jest jak piękna kobieta - nieco kapryśny. Umiejętnie obsługiwany jest prawie doskonałym wozem. Szkoda że nieco "zdycha" wjeżdżając w godzinach szczytu pod Wielkopolską:-).

A poważnie... Ma skubaniec skłonności do blokowanie rozruchu i czasami potrafi po prostu stanąć okoniem. Wtedy wszystko zależy od kierowcy...

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4021
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-12-23, 17:48

Trolejbusy z dodatkowym napędem są już w Gdyni

Pod znakiem rozwoju przebiegać będzie dla gdyńskiej komunikacji miejskiej zbliżający się rok. Na ulice miasta wyjadą bowiem trolejbusy wyposażone w dodatkowe akumulatory, pozwalające kierowcy kontynuować jazdę na krótkim odcinku trasy nawet po odcięciu zasilania elektrycznego.

Dodając zdjęcie zgadzam się na przetwarzanie danych, oraz nieodpłatnego wykorzystania zdjęć w serwisie naszemiasto.pl
Gdynia na zakup 25 takich pojazdów uzyskała dofinansowanie z Unii Europejskiej, w ramach projektu rozwoju proekologicznego transportu. Nowe możliwości trolejbusów, które trafią do Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej, zredukują korki, gdy zdarzy się awaria sieci. Obecnie pojazdy odcięte od zasilania blokują główne ulice miasta, co na ul. Morskiej lub al. Zwycięstwa kończy się paraliżem komunikacyjnym. Trolejbusy z dodatkowym akumulatorem korków powodować już jednak nie będą.

- Napęd awaryjny, w który będą wyposażone te pojazdy, pozwoli przejechać kilkaset metrów w przypadku jakiejkolwiek usterki, co w praktyce oznacza, że kierowca będzie mógł znaleźć zatoczkę, czy inne miejsce i zatrzymać się tak, aby nie blokować drogi - wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

Nietypowe, jak na krajowe warunki, trolejbusy, których obecnie nie ma żadne miasto w Polsce, wyjadą głównie na linie kursujące po al. Zwycięstwa i ul. Morskiej. To oznacza, iż na trasie linii 21 dojeżdżać będą także do Sopotu.

PKT, nim jeszcze zdecydowało się rozpisać przetarg na zakup 25 takich pojazdów, kupiło z własnych środków dwa podobne trolejbusy, aby przetestować dokładnie ich możliwości. Są już one w Gdyni, jeden odbywa jazdy próbne.

W ramach rozwoju proekologicznego transportu w mieście, za ponad 30 mln zł z Unii Europejskiej, sfinansowany ma zostać zresztą nie tylko zakup nowych trolejbusów, lecz także przebudowa trakcji na odcinku od centrum Gdyni do Sopotu. W planach jest m.in. stworzenie całodobowego centrum dyspozycji mocy, z którego sterowane będą wszystkie urządzenia. Umożliwi to jeszcze bardziej płynny ruch trolejbusów. Poprawi się też estetyka miasta, bo stare słupy trakcji zostaną wymienione na nowe.

Polska Dziennik Bałtycki
http://gazeta.razem.pl/index.php?id=2&t=1&page=11495

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29350
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-12-24, 09:58

Moje niekończące się uznanie i wielkie, wielkie brawa dla Gdyni. Nie tylko nie chcą likwidować trolejbusów, ale wręcz w nie inwestują. Poprawiają, modernizują - również sieć trakcyjną. A co do tych nowych 25-ciu trajtków... cóż Solarisy Trollino 12M (M jak Medcom) - zapewne ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2009-12-24, 16:17


Citadis

Post autor: Citadis » 2009-12-24, 21:53

Jak widać 3012 ma również osłony z przodu aparatury umieszczonej na dachu. 3010 na zamieszczonej przeze mnie fotce nie miał.

Natej

Post autor: Natej » 2009-12-25, 15:01

3010 już sobie jeździł i pod siecią i na bateriach, podobno wszystko poszło dobrze. Jednak z tego co wiem, debiut liniowy naszych 12M najprawdopodobniej dopiero po Nowym Roku.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2010-02-05, 19:47


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29350
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-02-08, 09:47

ep40 pisze:Przetarg na 25 nowych trolejbusów.
Hehe. Czyżby kolejne Solarisy Trollino ? :mruga:

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2010-02-08, 18:02

Zapewne tak, pytanie tylko czy z aparaturą Medcomu czy czeską? Otwarcie ofert 20 marca więc by się przekonać, zostaje czekać.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2010-02-08, 19:58

ep40 pisze:Zapewne tak, pytanie tylko czy z aparaturą Medcomu czy czeską?
Pierwsze w Polsce seryjne trolejbusy Skody od czasów 9tr? Czemu nie :P

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4021
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2010-02-09, 00:08

Ciekawe czy MAZ wystartuje?

Haribo

Post autor: Haribo » 2010-02-09, 22:41

Oby nie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o trolejbusach”