: 2008-08-03, 00:36
Tak gdyż w SIWZie napisane jest, że dopuszczony jest silnik z ¯ychlina, a taki jest stosowany razem z aparaturą Medcomu.Citadis pisze:Czyli co Solaris może wystartować z 12M ?
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
Tak gdyż w SIWZie napisane jest, że dopuszczony jest silnik z ¯ychlina, a taki jest stosowany razem z aparaturą Medcomu.Citadis pisze:Czyli co Solaris może wystartować z 12M ?
Nii. Problem leży raczej w terminowym jej dostarczaniu niż zawartości (przykładowo dla #3009 dokumentacja z Czech przyszła dopiero po 2 tyg.). Innym problemem jest właśnie mnogość producentów a tym samym serwisowanie. Pojazdy są niby kupowane jako Solaris (tylko) a jednak... Autobusówka - SB&C, część trolejbusowa - DPO, Cegelec, Mesit itp. Telefony, konsultacje - tak chyba nie powinno być.kombino pisze:Nie mieliście problemów z bardzo skąpą dokumentacją z Ostravy
Jak nie ma żadnych kruczków (jak zaznaczyłem wcześniej ja - ew. potraktowanie Medcomu jako prototyp i kol. kombino - dot. silnika) - to chyba tak.Citadis pisze:Czyli co Solaris może wystartować z 12M ?
Póki co nie został jeszcze nigdzie dostarczony. Zresztą skoro już przy nim jesteśmy to nawiązując do wypożyczenia do Gdyni to:ale tak naprawdę on nie został nigdzie dostarczony, bo jest własnością producenta..
Informacja z http://www.lubelskakomunikacja.yoyo....p?readmore=273Portal Lubelskiej Komunikacji 17.06.2008 pisze:Do Lublina powrócił z Gdyni Solaris Trollino 12AC(tak BTW powinno być "M" )o numerach bocznych #900. Jednak jego stan techniczny i wygląd pozostawiają wiele do życzenia. Trolejbus ma połamany wózek na akumulatory, przypalony pulpit kierowcy, nie dotarły z nim ponadto wszystkie klucze. Sytuacja jest o tyle nie ciekawa, że opisywany Trollino nie jest jeszcze w pełni własnością MPK Lublin.
A co mu się stało ?ep40 pisze:Obiło mi się o uszy, że 3038 już jest naprawiony, czy to prawda?
Trolejbusy z dodatkowym napędem są już w Gdyni
Pod znakiem rozwoju przebiegać będzie dla gdyńskiej komunikacji miejskiej zbliżający się rok. Na ulice miasta wyjadą bowiem trolejbusy wyposażone w dodatkowe akumulatory, pozwalające kierowcy kontynuować jazdę na krótkim odcinku trasy nawet po odcięciu zasilania elektrycznego.
Dodając zdjęcie zgadzam się na przetwarzanie danych, oraz nieodpłatnego wykorzystania zdjęć w serwisie naszemiasto.pl
Gdynia na zakup 25 takich pojazdów uzyskała dofinansowanie z Unii Europejskiej, w ramach projektu rozwoju proekologicznego transportu. Nowe możliwości trolejbusów, które trafią do Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej, zredukują korki, gdy zdarzy się awaria sieci. Obecnie pojazdy odcięte od zasilania blokują główne ulice miasta, co na ul. Morskiej lub al. Zwycięstwa kończy się paraliżem komunikacyjnym. Trolejbusy z dodatkowym akumulatorem korków powodować już jednak nie będą.
- Napęd awaryjny, w który będą wyposażone te pojazdy, pozwoli przejechać kilkaset metrów w przypadku jakiejkolwiek usterki, co w praktyce oznacza, że kierowca będzie mógł znaleźć zatoczkę, czy inne miejsce i zatrzymać się tak, aby nie blokować drogi - wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Nietypowe, jak na krajowe warunki, trolejbusy, których obecnie nie ma żadne miasto w Polsce, wyjadą głównie na linie kursujące po al. Zwycięstwa i ul. Morskiej. To oznacza, iż na trasie linii 21 dojeżdżać będą także do Sopotu.
PKT, nim jeszcze zdecydowało się rozpisać przetarg na zakup 25 takich pojazdów, kupiło z własnych środków dwa podobne trolejbusy, aby przetestować dokładnie ich możliwości. Są już one w Gdyni, jeden odbywa jazdy próbne.
W ramach rozwoju proekologicznego transportu w mieście, za ponad 30 mln zł z Unii Europejskiej, sfinansowany ma zostać zresztą nie tylko zakup nowych trolejbusów, lecz także przebudowa trakcji na odcinku od centrum Gdyni do Sopotu. W planach jest m.in. stworzenie całodobowego centrum dyspozycji mocy, z którego sterowane będą wszystkie urządzenia. Umożliwi to jeszcze bardziej płynny ruch trolejbusów. Poprawi się też estetyka miasta, bo stare słupy trakcji zostaną wymienione na nowe.
Polska Dziennik Bałtycki
http://gazeta.razem.pl/index.php?id=2&t=1&page=11495
Hehe. Czyżby kolejne Solarisy Trollino ?ep40 pisze:Przetarg na 25 nowych trolejbusów.
Pierwsze w Polsce seryjne trolejbusy Skody od czasów 9tr? Czemu nieep40 pisze:Zapewne tak, pytanie tylko czy z aparaturą Medcomu czy czeską?