[Tychy] Infrastruktura trolejbusowa

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach...
james206

Post autor: james206 »

Ja bardzo popieram pomysł trolejbusów w Tychach.Szkoda tylko,że miasto nie inwestuje w rozwój sieci trakcyjnej,ale taka już jest polska rzeczywistosć...Do Gdyni rzeczywiście Tychom daleko,ale myślę że choć w GOPie Tychy znajdują sie w czołówce miast z alternatywnym transportem.Ja lubię linie C i E.A tak a propos...nie wiem czy administartor zezwoli na odrębną dyskusję(bo nie chcę łamać regulaminu),ale jakie sa Wasze ulubione linie spod znaku tyskiego MZK.Moja 36...Jako jedyna dojeżdża z tyskich do Ligoty i fajny tabor sie na niej pojawia...Pzdr 4 all :retard:
Ostatnio zmieniony 2006-06-19, 11:05 przez james206, łącznie zmieniany 2 razy.

Peter

Post autor: Peter »

B.A. Baracus pisze:A i jeszcze odnośnie Tych to mam nadzieję, że z biegiem czasu zasinwestują w rozwój trakcji trolejbusowej...
Oczywiście za Papy Gierka były plany budowy zajezdni trolejbusowej coś na 150 trajtków i dużej rozbudowy sieci. Już nie piszę ani o planach co do tramwajów. :mruga:
Za rozbudową rzeczywiście można poważnie pomyśleć i należałoby się zastanowić też nad połączeniem tramwajowym K-ce - Tychy.
Tychy są miastem (zbudowane zresztą w stylu amerykańskim pod względem układu ulic) dość oderwanym od pozostałej części blisko graniczących i zlepionych miast części centralnej GOP. Być może to zaważyło, że nie ma tak spójnej komunikacji i połączeń z innymi naszymi miastami, stąd sieć trolejbusów jest niewielka i oderwana od reszty miast. Tychy na przestrzeni lat wykształciły dobrze swoją własną lokalną komunikację. Ba, nawet emitują swoje własne bilety i jest im z tym dobrze. ;)

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Stąd na przykład MZK Tychy urochomił swoje linie autobusowe z Tychów do Katowic.

Citadis

Post autor: Citadis »

Mam pytanie do zorientowanych w temacie. A mianowicie czy Tychy posiadaja jakis plan rozwoju i/lub modernizacji sieci? Bo trolejbusy maja coraz lepsze tylko siec jest nie tego, ani jednej zwrotnicy szybkoprzejazdowej, anie jednego szybkiego zjazdu, o nowoczesnych krzyzowkach czy prowadnicach na lukach juz nie wspominam. Gdyby nie siec to trollina mogly by sie nieco wykazac, zreszta reszta trolejbusow tez. Ale w sumie moze lepiej ze najpierw inwestuja w pojazdy.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Citadis pisze:A mianowicie czy Tychy posiadaja jakis plan rozwoju i/lub modernizacji sieci?
Tak podobno są plany modernizacji w Tychach sieci, tylko na razie na to pieniędzy nie ma.

Citadis

Post autor: Citadis »

Tak podobno są plany modernizacji w Tychach sieci, tylko na razie na to pieniędzy nie ma.
Nie można się postarać o dofinansowanie?

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Citadis pisze:Nie można się postarać o dofinansowanie?
Można, tylko pytanie czy miasto Tychy tego chce ;)

shinkadamo
Posty: 40
Rejestracja: 2007-11-05, 15:51
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: shinkadamo »

Citadis pisze:Mam pytanie do zorientowanych w temacie. A mianowicie czy Tychy posiadaja jakis plan rozwoju i/lub modernizacji sieci? Bo trolejbusy maja coraz lepsze tylko siec jest nie tego, ani jednej zwrotnicy szybkoprzejazdowej, anie jednego szybkiego zjazdu, o nowoczesnych krzyzowkach czy prowadnicach na lukach juz nie wspominam. Gdyby nie siec to trollina mogly by sie nieco wykazac, zreszta reszta trolejbusow tez. Ale w sumie moze lepiej ze najpierw inwestuja w pojazdy.
Tychy jak na razie nie posiadają planu modernizacji i rozbudowy tego systemu u siebie. Pisałem w tej sprawie do organizatora komunikacji - MZK Tychy i dostałem odpowiedź o planowanej na najbliższe lata stagnacji sieci. Mimo tego, iż nie ma planów rozwojowych, uważam, że powinni się zainteresować pozyskaniem pieniędzy na modernizację osprzętu - infrastruktury. Chodzi mi głównie o sieć trakcyjną. Tychy nie posiadają żadnej szybkoprzejazdowej zjazdówki, ani w ogóle tego typu sieci. Prowadnice na zakrętach są typu radzieckiego i nie przechodziły żadnej wymiany odkąd zostały zabudowane. W związku z czym trolejbusy poruszają się żółwim tempem po Tychach i niektórzy nazywają je "zawalidrogi".
Podczas budowy ronda na skrzyżowaniu ulic Harcerskiej i Stoczniowców zastosowano starą technologię zawieszonej sieci, a prowadnice były takie jak wszędzie. Szansą na ruszenie czegoś w tej sprawie będzie budowa nowej stacji pod SKR, która stanie przy lodowisku, a także poprowadzenie sieci pod perony na dworcu PKP. Liczę, że wtedy TLT zabuduje osprzęt czeski.
Tychy inwestują w swój tabor trolejbusowy i bardzo dobrze robią, ale dom (trolejbusy) będzie dobry jeśli fundamenty będą świetne (infrastruktura).

A pro po, jest szansa, że do Tychów przyjdą kolejne dwa Trollino 12 AC z DPO. Można tak wnioskować, gdyż w Bolechowie nie ma pudeł dla TLT, gdzie - tak jak poprzednio (#003 i #007), Tychy zamontowali swój osprzęt. Informacje dotyczące dwóch nowych trolejbusów są wiarygodne i pojawią się one z okazji obchodzonego przez TLT jubileuszu.

PS. Jeśli się okaże, że będą to kolejne ST12T/TLT to nie będzie czego żałować. Będziemy mieli w Tychach już 7 ST12.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29481
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Naprawdę zastanawia mnie podejście do tematu przez Zarząd TLT. Z jednej strony kupują nowe trolejbusy (brawo), ale z drugiej strony - zgodnie z tym co napisałeś Shinkadamo - TLT w ogóle nie inwestuje w infrastrukturę. To jest dziwne podejście :roll:

shinkadamo
Posty: 40
Rejestracja: 2007-11-05, 15:51
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: shinkadamo »

J-31 pisze:Naprawdę zastanawia mnie podejście do tematu przez Zarząd TLT. Z jednej strony kupują nowe trolejbusy (brawo), ale z drugiej strony - zgodnie z tym co napisałeś Shinkadamo - TLT w ogóle nie inwestuje w infrastrukturę. To jest dziwne podejście :roll:
Nie wiem jaka jest relacja między miastem, a TLT. Możliwe, że TLT chciałoby modernizować sieć i ją nawet rozbudowywać. Moją najgorszą obawą jest to, że władze miasta przychylne są bardziej komunikacji autobusowej niż trolejbusowej. Przykładem jest przedłużenie linii autobusowych do wiaduktu na osiedlu Z-1, a jak każdy wie, miały tam dojeżdżać trajtki, ale tak się niestety nie stało. Władze tłumaczyły, że to było tańsze. Owszem, ale koszty późniejszej eksploatacji trolejbusów wyrównałyby się niż płacenie za ropę i konserwację silnika spalinowego. Parę lat temu byliśmy również zagrożeni likwidacją trolejbusów w Tychach, naszczęście mieszkańcy je obronili i dobrze, że tak się stało jak się stało. Dlatego wówczas powstała między innymi spółka TLT wydzielona z PKM Tychy, aby łatwiej było zlikwidować elektryczny system transportu w Tychach.
Zobaczymy jak się ta sytuacja w przyszłości rozegra. Sieć tyska wieczna nie jest więc okoliczności zmuszą do jej wymiany, ale do likwidacji na pewno nie! Mieszkańcy na to nie pozwolą i promotorzy tego systemu także!

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29481
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

shinkadamo pisze:tyska wieczna nie jest więc okoliczności zmuszą do jej wymiany, ale do likwidacji na pewno nie! Mieszkańcy na to nie pozwolą i promotorzy tego systemu także!
No to mnie lekko Pocieszyłeś, dlatego, że czytając Twój poprzedni post przyszło mi na myśl, że władze miasta dążą do likwidacji trolejbusów. Nie pasowało mi jednak to, że TLT chcą kupić lub kupią kolejne dwa Solarisy Trollino. :roll:

Ja mam cichą nadzieję, że czasy się zmienią, jak również zmieni się podejście włodarzy i infrastruktura zostanie jednak zmodernizowana, a następnie rozbudowana. ;)

shinkadamo
Posty: 40
Rejestracja: 2007-11-05, 15:51
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: shinkadamo »

J-31 pisze:No to mnie lekko Pocieszyłeś, dlatego, że czytając Twój poprzedni post przyszło mi na myśl, że władze miasta dążą do likwidacji trolejbusów.
Dążyć nie dążą! Po prostu promują/wolą autobusy. Liczę, że ich opinia się zmieni, jeśli już się nie zmieniła.
J-31 pisze:Nie pasowało mi jednak to, że TLT chcą kupić lub kupią kolejne dwa Solarisy Trollino. :roll:
TLT Tychy otrzymały homologację na montaż własnych trolejbusów. Oznacza to przyszłość spółki, nie jej koniec! Jestem spokojny o nich. ;)
J-31 pisze:Ja mam cichą nadzieję, że czasy się zmienią, jak również zmieni się podejście włodarzy i infrastruktura zostanie jednak zmodernizowana, a następnie rozbudowana. ;)
Potrzeba czasu, aby Tychy wzięli przykład z Lublina, Gdyni, a nawet Ostravy, która jest niedaleko. Myślę, że przed tyskimi trolejbusami maluje się różowa przyszłość - moje skromne przeczucie. :razz:

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Citadis pisze:ale bardziej w Tychach jest potrzebna nowoczesna sieć przynajmniej tak mi się wydaje
Oczywiście, że teraz liczy się bardziej zmodernizowanie sieci niż kupowanie nowego taboru, ponieważ TLT ma najgorszą sieć trakcyjną w Polsce przy Lublinie i Gdyni.
shinkadamo pisze:Mowa o zakupie 15 nowych trajtków,
Jeszcze zależy kto podejmie się zabudowy osprzętu elektrycznego do tych trolejbusów- oby tylko nie TLT.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29481
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

shinkadamo pisze:Jest cień nadziei dla tyskiej infrastruktury trolejbusowej -
Brawo, brawo i po raz trzeci brawo. Uff, odetchnąłem. Pamiętam Shinkadamo naszą rozmowę (tu w temacie) - na temat problemów z siecią trakcyjną. Martwiłeś się o jej przyszłość. Ponieważ TLT choć od pewnego czasu powoli wymieniał tabor na nowe Solarisy, to jednak nie było żadnych planów odnośnie modernizacji sieci.

... A zatem to cieszy, że w końcu TLT zacznie modernizować równiez infrastrukturę :)
shinkadamo pisze:Jeszcze dłuuugo nie. Tych 15 nowych wozów będzie za mało nawet razem z tymi obecnymi Solarisami. A Peera ma swój klimat :mruga:
Pewnie jeszcze długo pojeżdżą, ale... myślę, że te 15 Solarisów Trollino to jest dopiero początek. A PR-ki za kilka lat znikną z Tychów :)
Ostatnio zmieniony 2008-02-19, 09:17 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

J-31 pisze:znikną z tych
Z Tychów! :D
A tak na temat - dużo macie szrotów do wymiany? No i czy na dzień dzisiejszy brakuje taboru, czy też za każdy nowy wóz można skasować Jelcza?

shinkadamo
Posty: 40
Rejestracja: 2007-11-05, 15:51
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: shinkadamo »

No i lipa! Tychy nie dostaną kasy na modernizację sieci i zakup 15 nowych trolejbusów. Okazało się, że Śląsk dostanie mniej pieniędzy na inwestycje i jako pierwsze z projektu zostały wywalone Tychy. Mam nadzieję, że to jednak nie przesądzone, bo "GW" raczej nie wierzę :P Poza tym jeśli to prawda to trzeba będzie powalczyć o dotację.

Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 239
Rejestracja: 2007-07-02, 12:49
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Kolejka »

Ja coś od początku myślałem, że nic z tego nie będzie. No i niestety miałem rację :confused:

Citadis

Post autor: Citadis »

Jeśli to prawda to naprawdę wielka szkoda i cios dla tyskich trolejbusów. Aha skoro jesteśmy już przy inwestycjach to czy w Tychach nie modernizuje się dróg za kasę UE albo chociażby miejską, bo przecież przy ich okazji na takim modernizowanym odcinku można by zmodernizować sieć co by choć trochę ją unowocześniło ;)

shinkadamo
Posty: 40
Rejestracja: 2007-11-05, 15:51
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: shinkadamo »

¯ywotność sieci trolejbusowej (w przypadku tyskiej) wynosi 25 lat. W Tychach leci już 26 rok. Trzeba wreszcie z tym coś zrobić, inaczej trzeba będzie ją zwinąć jeśli będą ciągłe z nią problemy, a nie będzie kasy na jej wymianę.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

25 lat założył jej wykonawca. Wiadomo że u nas eksploatuje się wszystko dłużej niż w założeniach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o trolejbusach”