Ja myślę, że problem polega na czymś innym i mimo wszystko jest on prosty do naprawienia
Jednakże aby to opisać, najpierw trzeba zrozumieć dwie rzeczy:
1. Po pierwsze - sygnalizacja. Otóż aby sygnalizacja świetlna zapaliła się na "czerwono" to znaczniki muszą być odwrotnie... czyli aby sygnalizacja świetlna zareagowała, napływający statek musi przepłynąć przez znacznik "+"
Jeżeli popatrzymy na ten screen, to mam wrażenie, że teraz, gdy rzeką przepłynie statek (przez znacznik "-"), most zostanie "otwarty" na zasadzie szlabanu - a sygnalizacja świetlna (o ile jest podłączona do systemu) zapali się na zielono
Jeżeli jednak statek popłynie dalej, przepłynie przez znacznik "+"... tym samym zamknie za sobą most - a sygnalizacja powinna zapalić się na czerwono... o ile jest podłączona do systemu
A to przecież jest bez sensu, bo chcielibyśmy uzyskać sytuację odwrotną
Wydaje mi się - patrząc na te screeny - że sygnalizacja świetlna nie została podłączona do systemu... i tym samym zawsze świeci się na zielono. Czyli jest ona tylko dla ozdoby - a to kolejny nonsens
2. Po drugie, wydaje mi się, że twórca pomysłu wykorzystał szlaban do stworzenia mostu. Czyli zamiast szlabanu - mamy most. W takiej sytuacji będzie on działał... tak jak jest teraz na screenie. Aby most się otworzył, statek musi przepłynąć najpierw przez znacznik "-", a następnie - aby most się zamknął - przez znacznik "+"
Jak zatem to rozwiązać ?
Wg. mnie rozwiązanie jest śmiesznie proste. Po prostu muszą być dwa, niezależne systemy sygnalizacji:
- osobny dla mostu (S1)
- osobny dla sygnalizacji świetlnej (S2)
I tym samym system znaczników musi być podwójny, a zarazem - odwrotny. Czyli tak jak na screenie poniżej
Tym samym, statek płynący korytem rzeki (przykładowo z dołu do góry):
- najpierw przepływa przez znacznik nr. 1 - i tym samym aktywuje sygnalizację świetlną po obu brzegach mostu... czyli mamy efekt, że zanim most się otworzy, sygnalizacja zapali się na czerwono
- następnie przepływa przez znacznik nr. 2 - tym samym otwiera most
- przepływa pod mostem
- potem przepływa przez znacznik nr. 3 - zamyka za sobą most (jak szlaban)
- a na koniec przepływa przez znacznik nr. 4 - tym samym zmieniając status sygnalizacji świetlnej na "zielony"
Tak przynajmniej ja to widzę. Trochę to skomplikowane, ale działa