EURO 2012 a KM
A tam, w Trójmieście to przynajmniej parę lat już ciągle coś budują i remontują.J-31 pisze:Z mojej letniej wizyty w Gdańsku, w zeszłym roku, wynika, że najwięcej się chyba - już - dzieje właśnie w Trójmieście. Budowa goni budowę, chociaż stadionu Baltica, jeszcze nie zaczęto budować, ale infrastrukturę owszem.
I co w tym złego? Musimy zgłosić bodajże 80 takich ośrodków.J-31 pisze:Oferowali oni swój ośrodek jako baza noclegowa dla piłkarzy.
Chodziło mi o to, co J-31 napisał.plocmaster pisze:Mecz ME w Płocku? Nierealna mrzonka.
Nic w tym złego. I bardzo słusznie, że ta firma z Włocławka się zgłosiła. To powinien być i zdaje się jest nawet "dzwonek alarmowy" dla innych ośrodków o podobnym profiluKKS pisze:I co w tym złego? Musimy zgłosić bodajże 80 takich ośrodków.
A to mnie Zaskoczyłeś, bo nie wiedziałem, że Łąck i Gostynin starają się o przyjęcie ekip. Oczywiście to bardzo dobry pomysłplocmaster pisze:Tak — np. Łąck i Gostynin, które się starają i mają szanse.
Sorry Plocmaster, ale jakoś nie mogę sobie autobusu z ekipą piłkarzy jadących - niech Ci będzie, DK62 - z Płocka do Warszawy na mecz.plocmaster pisze:No cóż, prawda najważniejsza…
Oczywiście mogę się mylić, wszak tą drogą dziennie przejeżdża mnóstwo różnych autobusów, zatem to nie byłaby żadna nowość
Co nie oznacza, że ja przekreślam szanse Płocka, czy poszczególnych ośrodków wypoczynkowych w rejonie Płocka. Wręcz przeciwnie - trzymam kciuki
Nieco wracając do tematu - co by to nie było OT totalne - trochę szkoda, że władze Płocka nie próbują poprawić jakichś elementów w zakresie sieci transportowej czy może nawet w komunikacji miejskiej, właśnie w związku z EURO2012.
Oczywiście w Płocku nie będzie rozegrany żaden mecz, ale mogą tam nocować, czy może nawet szkolić się piłkarze. Jest bardzo ładny stadion. Odległości są małe. Nawet z Łącka da się na ten stadion szybko dojechać. Zatem może warto by było trochę się wziąść za remonty dróg
Ja też, ale stan tej drogi nie jest tego powodem. EOT.J-31 pisze:Sorry Plocmaster, ale jakoś nie mogę sobie autobusu z ekipą piłkarzy jadących - niech Ci będzie, DK62 - z Płocka do Warszawy na mecz.
Hehe… Znacząca poprawa zbiorkomu i remont kilku mniej lub bardziej ważnych ulic przydałyby się jak powietrze do oddychania, ale pisałem już tutaj o priorytetach i możliwościach władz miasta. I, jak już wspominałem — EOTJ-31 pisze:Nieco wracając do tematu - co by to nie było OT totalne - trochę szkoda, że władze Płocka nie próbują poprawić jakichś elementów w zakresie sieci transportowej czy może nawet w komunikacji miejskiej, właśnie w związku z EURO2012.
Oczywiście w Płocku nie będzie rozegrany żaden mecz, ale mogą tam nocować, czy może nawet szkolić się piłkarze. Jest bardzo ładny stadion. Odległości są małe. Nawet z Łącka da się na ten stadion szybko dojechać. Zatem może warto by było trochę się wziąść za remonty dróg
Za to w Warszawie już niedługo zacznie się zamieszanie. W tym roku zacznie się ostry remont Dworca Gdańskiego. Ten dworzec - już przebudowany - przejmie ruch dalekobieżny na rok (początek remontu tuneli średnicowego oraz najważniejszych stołecznych dworców, 2010 rok - do końca 2011). W tym czasie zostanie wyremontowany cały tunel oraz most średnicowy.
Na wschodnim powstanie zupełnie nowy dworzec, o jego budowę już się biją trzy konsorcja. Dworzec Centralny ma byc wyremontowany wyłącznie na poziomie peronów i przejść podziemnych.
Wracając do Gdańskiego - podniesione zostaną perony, dobudowane zostanie przejście podziemne łaczące perony ze stacją metra. Nie wiadomo co będzie z budynkiem dworcowym.
PKP PLK zamierza również wyremontować infrastrukturę linii kolejowej z Targówka aż do Zachodniego. Dobudowane zostaną dodatkowe przystanki dla przyszłej linii SKM.
I z tym wszystkim PKP PLK chce się wyrobić do czerwca 2012 roku, czyli do mistrzostw
Na wschodnim powstanie zupełnie nowy dworzec, o jego budowę już się biją trzy konsorcja. Dworzec Centralny ma byc wyremontowany wyłącznie na poziomie peronów i przejść podziemnych.
Wracając do Gdańskiego - podniesione zostaną perony, dobudowane zostanie przejście podziemne łaczące perony ze stacją metra. Nie wiadomo co będzie z budynkiem dworcowym.
PKP PLK zamierza również wyremontować infrastrukturę linii kolejowej z Targówka aż do Zachodniego. Dobudowane zostaną dodatkowe przystanki dla przyszłej linii SKM.
I z tym wszystkim PKP PLK chce się wyrobić do czerwca 2012 roku, czyli do mistrzostw
Gdyby to nie miałoby być PKP to bym uwierzył. No ale trzymam kciuki Swoją drogą w Krakowie PKP też mogłoby się wreszcie zabrać za wykończenie nowego dworca w podziemiach pod peronami. Własność zabytkowego budynku Dworca Głównego stracili już jakiś czas temu za długi na rzecz miasta Ma ta być zaaranżowana przestrzeń wystawowa. Ale tak w ogóle to EOT.J-31 pisze:I z tym wszystkim PKP PLK chce się wyrobić do czerwca 2012 roku, czyli do mistrzostw
Absolutnie nie. Gdyby zdecydowano się na ekspresową budowę linii tramwajowej od Politechniki do, powiedzmy, Cracovii - to by miało znaczenie. W tym momencie nawet plany nie zakładają żadnych inwestycji pod EURO, a co nieco byłoby jeszcz do zrobienia jakby się zastanowić.J-31 pisze:Lopez, a czy planowa budowa Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, może mieć jakieś znaczenie dla EURO 2012 ? W sensie dowozu do stadionu bądź przewóz kibiców do hoteli ?
Czy to oznacza, że samorząd Krakowa stracił już całkowicie ochotę do walki o rozgrywane mecze EURO 2012 ? Czy po prostu uznają, że nie ma sensu planować inwestycji, bo i tak coś tam jest budowane - i to im wystarczy ?Lopez pisze:W tym momencie nawet plany nie zakładają żadnych inwestycji pod EURO, a co nieco byłoby jeszcz do zrobienia jakby się zastanowić.
Tzn. miałem na myśli brak planowanych inwestycji tramwajowych pod kątem EURO - skoro pytałeś o KST Swoją drogą również inne inwestycji np. przebudowa stadionu Wisły, czy budowa kilku hoteli 5* (to oczywiście prywatnymi środkami) toczą i toczyć się będą niezależnie od decyzji UEFA.J-31 pisze:Czy to oznacza, że samorząd Krakowa stracił już całkowicie ochotę do walki o rozgrywane mecze EURO 2012 ?
OK. Wobec tego jaka idea przyświeca władzom Krakowa w zakresie transprtu kibiców z hoteli na stadion, na którym mogły by byc rozgrywane mecze, bądź mecz ? W jaki sposób kibice mieli by sie przemieszczać po Krakowie ?Lopez pisze:Tzn. miałem na myśli brak planowanych inwestycji tramwajowych pod kątem EURO - skoro pytałeś o KST
Najbardziej tradycyjnym ze sposobów znanych ludzkości: pieszo (wracać będą pewnie na czworaka ). Zresztą wystarczy spojrzeć, gdzie znajduje się stadion Wisły. Problem będą mieć kibice, którzy zatrzymają się na przedmieściach - tym nie pozostaje nic innego, jak obecnie istniejący transport.W jaki sposób kibice mieli by sie przemieszczać po Krakowie?
Tunel średnicowy w Warszawie składa się z dwóch części:plocmaster pisze:Przecież niedawno był remontowany…
1. z części lokalnej (po której kursują pociągi lokalne do przystanku W-wa Śródmieście)
2. i z części dalekobieżnej, po której kursują pociągi pospieszne, IC, TLK i inne PKP PR do Dw. Centralnego.
Remontowana była tylko część lokalna. Teraz czas na remont dla pociągów dojeżdżających na dw. Centralny.
Wróćmy do tematu przygotowań km i infrastruktury pod kątem EURO 2012.
W dzisiejszej Gazecie znalazłem artykuł o tym jak to Nadzór Budowlany ukarał Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad za to, że ... otwarto do ruchu zbyt wcześnie gotowe, ukończone wiadukty nad ul. Puławską w Piasecznie - dokładnie przy C.H. Auchan.
Urzędnicy GDDKiA, po przeprowadzeniu prób obciążeniowych postanowili otworzyć oba wiadukty tuż przed świętami. Tymczasem Nadzór Budowlany wydał dezycję o dopuszczeniu do ruchu owych wiaduktów dopero... teraz, czyli blisko trzy miechy po zakończeniu prac.
Co to ma do EURO 2012 ? Ano to, że GDDKiA musi zakończyć budowę danej drogi, potem zebrać multum papierów i (sz)czekać nawet trzy miesiące na decyzję Nadzoru Budowlanego.
Czy drogowcy mają szansę zakończyć jakieś inwestycje przed EURO2012 nie narażając sie na wysokie kary ze strony Nadzoru Budowlanego ?
... Czy nie wydaje Wam się, że w świetle EURO 2012, wręcz palących terminów i wielu kilometrów dróg (oraz wiaduktów), które szybko trzeba wybudować i jeszcze szybciej dopuścić do ruchu - należałoby zmienić pewne przepisy ?
To jest oczywiste. Niestety u nas wciąż wygrywa urzędnicza "wszechkontrola". Oczywiście są rzeczy od których nie da się odejść bo wynikają z ustawodawstwa UE, ale Polacy są ekspertami w dokładaniu sobie zbędnych obowiązków.J-31 pisze:... Czy nie wydaje Wam się, że w świetle EURO 2012, wręcz palących terminów i wielu kilometrów dróg (oraz wiaduktów), które szybko trzeba wybudować i jeszcze szybciej dopuścić do ruchu - należałoby zmienić pewne przepisy ?
Aha! Jeśli mowa o zmianie przepisów to myślę, że zamiast uchwalać tzw. spec-ustawę o EURO 2012 należało zupełnie przekonstrować prawo zamówień publicznych oraz ustawy drogowe. Zobaczymy co w tej sprawie zrobi nowy rząd. Podobno nowa ustawa o budowie autostrad jest zupełnie rewolucyjna
Podobno. Sam z ciekawością czekam na jakieś informacjeLopez pisze:Podobno nowa ustawa o budowie autostrad jest zupełnie rewolucyjna
Rozmawiałem w zeszłym roku z architektami w mojej firmy i oni również skarżyli się na przepisy nakładające wiekszą kontrolę nad nowo budowanymi obiektami (równiez stadionami).
Oby.Lopez pisze:Podobno nowa ustawa o budowie autostrad jest zupełnie rewolucyjna
To dalekobieżne nie mogłyby jeździć częścią lokalną?J-31 pisze:Remontowana była tylko część lokalna. Teraz czas na remont dla pociągów dojeżdżających na dw. Centralny
To skrzyżowanie i tak jest źle zaprojektowane, zamiast tych 2 wiaduktów powinno być jakieś bezkolizyjne skrzyżowanie z ul. Geodetów. Ale jeszcze da się uratować sytuacjęJ-31 pisze:otwarto do ruchu zbyt wcześnie gotowe, ukończone wiadukty nad ul. Puławską w Piasecznie - dokładnie przy C.H. Auchan.
Nie - to jest zbyt duży ruch i zbyt mała przepustowość części lokalnej. Poza tym oba tunele nie mają połączenia torowego, zatem pociągi IC musiałyby przejeżdżać przez przystanek osobowy W-wa Śródmieście.plocmaster pisze:To dalekobieżne nie mogłyby jeździć częścią lokalną?
Część ruchu (bo część pociągów ma kończyć również na Wschodnim bądź Zachodnim) - na czas remontu - ma być przeniesiony na Dw. Gdański
Jeśli chodzi o dworce, to PKP porozumiało się z władzami Poznania i prywatny inwestor, który będzie wybierany w przetargu, zbuduje dworcocentrum handlowe. Obok, na tzw. wolnych torach, powstanie hotel i najprawdopodobniej zostanie tam przesunięty dworzec PKS, a na miejscu obecnego "coś" powstanie. Sam przewoźnik zostanie sprywatyzowany.
Dlaczego ? Ja to oglądałem kilka razy i w zasadzie nie widzę w tym nic złego. Jedno tylko co mnie gryzło po oczach to "nie wykończona" część dworcowa - bo centrum handlowe aż świeci po oczach czystością posadzek.Nie ma głupszego pomysłu. Nie ma nic gorszego niż taka Galeria Krakowska...
Nie mniej jednak - wg. mnie - centrum handlowe na Dworcu Głównym w Krakowie, jest to dużo lepszym rozwiązaniem niż Dworzec Centralny - czyli dworzec z bazarowiskiem