Komunikacja nocna
Re: Komunikacja nocna
Pamiętam jak jeszcze jeździło N/2 to przejezdzalo przez centrum Siemianowic około 1:25 bodajże i wracało zdaje mi się coś po 2. do Katowic. A w październiku 2004 po włączeniu jej do 30 - otrzymało nr 930 zniknęło z centrum Siemców, potem je znów przywrócili ale teraz jeździ tylko ok. 3:00 do Katowic przez Siemianowice. Czasem jak spać nie mogę to sobie oglądam, najcześciej "stodwudziestki" na niej jeżdzą, na dawnym N/2 pare razy widziałem Solniczki, a nawet chyba i raz Vecto.Panewniczanin pisze: Teoretycznie linia nocna jest jedna, a mianowice N-84 łączące Katowice z Sosnowcem. Jednakże są linie tramwajowe nr 10 i 34 oraz autobusowe 902, 903, 904 i 930 które pojawiają się na ulicach tylko w nocy, ale nocnymi nie ma. Paradoks, ale tu to jest na porządku dziennym. Oprócz tego nocne kursy są na wielu liniach autobusowych i tramwajowych, +/- po ich podstawowej trasie, np. na 76, 77, 297, 657, 672.
http://www.wpk.katowice.pl/?what=misc/nocne (tu można dużo przeczytać o historii nocek w GOP-ie).
Większość dawnych N/xx zostało polikwidowanych, a nieliczne jak np.
gliwickie: N/5 i N/9
czy świerklanieckie N/15 - obecnie spełniają rolę przewozów stricte personalnych.
Z moich własnych obserwacji parę razy udało mi się przyuważyć przejezdzajacy przez Siemianowice autobus z SedBaz Czeladź (ok. 0:30 - pewnie odwoził kierowców) oraz ok. 3:30 (dowoził).
Ja widuje (najczęsciej w wakacje) autobus świerklanieckiego PKMu jak przejeżdza przez Siemonię i kieruje się na Twardowice. Ze strony WPK wynika, że kursuje jako N/17 na trasie Świerklaniec - Tąpkowice - Sączów - Dobieszowice - Wojkowice - Siemonia - Twardowice - Mierzęcice.
[ Dodano: 2005-11-02, 17:53 ]
dokładniej nie wiem czy to N/17 bo zawsze jedzie bez tablic a z przodu najczęsciej ma tablicę "służbowy"
[ Dodano: 2005-11-02, 17:53 ]
dokładniej nie wiem czy to N/17 bo zawsze jedzie bez tablic a z przodu najczęsciej ma tablicę "służbowy"
Mój dziadek wspomina jeszczę linię nocną 107N. Kursowała na trasie Będzin-Sączów (tak jak normalny dzisiejszy 107 )Mój dziadek najczęściej nią jeździł do roboty...Pamięta na niej kremowo-czerwone Ikarusy 260 i Jelcze M11...Kiedyś nawet jechał przegub! zlikwidowali ją w latach 90-tych.. Jak dowiem się jeszcze coś ciekawego o tej linii lub o innej to napiszę. Pozdro!
Bezsens. Nie po to wprowadzli ostatnio korekty, zęby teraz przez Twoje p;any wszystko rozwalać. Juz lepiej podróżować autobasmi i przesiadać sie na Kaponierze.11David pisze:W Poznaniu mamy najlepszą w Polsce komunikacje nocną. Wynika to z moich analiz rozkładów z innych podobnych miast. Można by było uruchomić jeszcze w nocy linie 2 i 13 na swoje trasie i 8 z Górczyna do Śródki bez zmian a potem na Lecha. Możnaby przez to skrócić 239 do ogrodów, 233 i 237 do Sródki, 252 do Górczyna. 231 i 251 zlikwidować. 243 zaś mógłby jechać Roboczą, Pamiątkową i Rolną do Dębiny. To byłoby tylko dobrą oszczędnością, bo np. w weekendy 231 i 233 spod Kupca Poznańskiego nie mogą się z Centrum, a 2 i 13 stamtąd i 8 z Pl. Wielkopolskiego roziwązałyby to lepiej.
[ Dodano: 2005-11-02, 18:50 ]
Przy dobrych ukłądach mozna by wydłuzyc tam N21Podi pisze:Jak zbudują trasę przez Rocha,_ma być ponoć trasa nocna z Os._Lecha...
A jechałeś (do Poznaniaka) 233 lub 231 z Centrum do Kaponiery?? Kilka dni temu było tyle wiary, że się aż 233 spóźnił i jak dojeżdżał do Kaponiery o 1:34 to wszyscy byli tak w kurzeni że myślałem ze zlinczują kierowcę!! Od Pl. Wiosny Ludów do Kaponiery jechał jakieś 18 minut chyba!! A taka "2" czy "13" przeleciałaby bez problemów!!
Jechałem, jechałem i te opóxnienia zdarzaja sie sporawdycznie rzadko11David pisze:A jechałeś (do Poznaniaka) 233 lub 231 z Centrum do Kaponiery?? Kilka dni temu było tyle wiary, że się aż 233 spóźnił i jak dojeżdżał do Kaponiery o 1:34 to wszyscy byli tak w kurzeni że myślałem ze zlinczują kierowcę!!