[Warszawa] Linie autobusowe i tramwajowe.

Ogólnie o transporcie w Polsce, problemy i codzienność komunikacji miejskiej
_Tomasz

[Warszawa] Linie autobusowe i tramwajowe.

Post autor: _Tomasz »

Wasze sugestie, opinie, komentarze nt. w/w linii. Jaką podróżujecie najczęściej?

Ja osobiście najbardziej lubię linię 519, która dojeżdża z przystanku Królowej Marysieńki do Centrum w ok. 15 minut. Od czasu, kiedy jeździ na Emilii Platter poprawiła się częstotliwość, a także dostaje dobry tabor.

56247

Post autor: 56247 »

...między innymi SU 18.

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

:diabeł: taaaaaaaaaaaak! Jazzzzda! Zazwyczaj są 2 Solariski.

Czy można jaśniej sformułować myśl?
mod. Thomas78

ppln

Post autor: ppln »

A ile ma brygad? I jaki tabor występuje na niej (wszystko co się okresowo pojawia, ale bez nr. taborowych)?

56247

Post autor: 56247 »

Na linii 519 spotkać można:Ikarusy 280,Solarisy Urbino 15 a także ostatnio Solarisy Urbino 18.
Obsługuję zapewniają zakłady:"WORONICZA" i "CHEłMSKA".

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

Dzień powszedni:
2 solariski: 2 brygady niskopodłogowe solarisów U18, lub U15, ale raczej U18.
Reszta to porządne Ikarusy (raczej)

Weekend:
Wszystkie autobusy są niskopodłogowe, z przewagą Manów NG 313
Także (zazwyczaj) 2 Solarisy U18 i jakaś domieszka U15

Damhan

Post autor: Damhan »

Ja będąc swego czasu w Warszawie bardzo polubiłem linię 508 z Nowodworów do Dworca Zachodniegi i 525 z dw. Centralnego na Międzylesie. :)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Mi się podoba w Warszawie linia 175 :D Fajny tabor, fajne przystanki końcowe oraz ciekawi pasażerowie :D

Damhan

Post autor: Damhan »

B.A. Baracus pisze:ciekawi pasażerowie :biggrin:
Rzeczywiście ciekawi :D Sam byłem świadkiem próby kradzieży bagaży jakiś zagraniczniaków przez złodziei. Już nawet w gdańśku mi mówili: uważaj na 175, bo tam grasuje najwięcej złodziei.

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Spośród warszawskich linii tramwajowych nie lubię linii 2 i 6 (nie z uwagi na trasę, ale tabor - w 99,9% przypadków linię obsługują najstarsze tramwaje z zajezdni przy Pstrowskiego, czyli 13N :diabeł: Najbardziej lubię linie 3, 8 i 25.
Jeśli chodzi o autobusy - nie znoszę linii wlokących się z jednego końca Warszawy na drugi, typu 125, 127...
Oprócz tego generalnie rozkłady warszawskich linii autobusowych nie powalają bynajmniej na kolana (poza nielicznymi wyjątkami). Linii jest dużo, ale tych z dobrymi (częstymi) rozkładami niewiele. W środku miasta (ul. Krucza) kursuje jedna linia autobusowa 107, realizująca 2 kursy na godzinę. Ludzie spoglądają na zegarek, potem na rozkład i... idą na piechotę.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Takim nie za bardzo ciekawym przypadkiem jest linia 180. Przedłużono ją kiedyś do Cm. Powązkowskiego, co stało się jej nieszczęściem. Otóż ze względu na duże potoki w autobusach linia wymaga obsługi taborem wielkopojemnym. I tak nawet było. Nawet w 2000 roku - kiedy to Connex przejął obsługę - na jej trasie pojawiały się z reguły SU 15.

Tyle, że niedługo potem ZDM uznał, że od 30 lat nie remontowany wiadukt drogowy na ul. Powązkowskiej, nie wytrzyma za długo i należy ograniczyć ciężar pojazdów, które przez niego przejeżdżają. Zakaz wpuszczania ciężkich pojazdów objęty został również na autobusy miejskie. Nawet autobusy 15 metrowe nie mogą tamtędy przejedżać. Od tamtego czasu po trasie linii 180 jeżdżą wyłącznie SU 12 (Connex) i Jelcze M121M (MZA R9). I tak już zostało.

A linia 180 szczególnie w cześci śródmiejskiej jest straszliwie przeciążona. Czasami trudno wejść do pojazdu. ZTM nie zamierza nic w tej sprawie zmieniać. MZA czasami łamie zakaz i np. w okresie Święta Zmarłych możemy na niej spotkać SU 15 a nawet Ikarusy 280. :nuts:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

180 na Powązki jeździ bardzo luźne, natomiast zapycha się na Muranowie. Wydłużenie tej linii było nikomu nie potrzebne, tym bardziej, że z Muranowa, przecznicę dalej kursuje linia 170 w kierunku Powązek.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze:180 na Powązki jeździ bardzo luźne, natomiast zapycha się na Muranowie. Wydłużenie tej linii było nikomu nie potrzebne, tym bardziej, że z Muranowa, przecznicę dalej kursuje linia 170 w kierunku Powązek.
Dokładnie. Wystarczyło by skrócenie linii 180 i dodanie taboru, przynajmniej 15-metrowego. ;)

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

Ale założenie jest takie, żeby była to linia turystyczna, więc musi się ładnie kończyć i przejeżdżać przez jakiś most. Niestety...

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Tomaszekkk pisze:Ale założenie jest takie, żeby była to linia turystyczna, więc musi się ładnie kończyć i przejeżdżać przez jakiś most. Niestety...
Po pierwsze "turystyczna" jest tylko z nazwy, po drugie przez żaden most nie przejeżdża...

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

Mówiąc most miałem na myśli wiadukt - sorrrrry...

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Tomaszekkk pisze:Mówiąc most miałem na myśli wiadukt - sorrrrry...
Czy myślisz, że 180 jedzie przez rozpadający się wiadukt, bo jest linią "turystyczną"? :lol: Już widzę tłumy turystów jadące tą linią, żeby przejechać przez ów wiadukt... xD

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

No nawet nie wiesz jakie to może być interesujące :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze:Czy myślisz, że 180 jedzie przez rozpadający się wiadukt, bo jest linią "turystyczną"? :lol: Już widzę tłumy turystów jadące tą linią, żeby przejechać przez ów wiadukt... xD
Z racji stanu technicznego wspomnianego wiaduktu, to się nazywa "turystyka ekstremalna"... :mruga:

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

Turyści z całego świata będą się do nas zjeżdżać, aby przejechać się linią 180. Skończy się na tym, że dadzą tak 18 m :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje”