Prywatyzacje PKSów

Ogólnie o transporcie w Polsce, problemy i codzienność komunikacji miejskiej
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Prywatyzacje PKSów

Post autor: Marcin_558 »

Transportowi giganci chcą przejmować PKS-y

Resort skarbu państwa chce wystawić w tym roku na sprzedaż nawet 57 PKS-ów. Wygląda na to, że ze zbytem nie powinno być problemu, bo o firmy zabiegają najwięksi gracze na światowym rynku: szkocki Stegecoach, izraelski Egged i francuska Veolia - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
– Inwestorów przyciąga do Polski ogromny potencjał rynku – uważa Aleksander Kierecki, szef JMK Analizy Rynku Transportowego.

Autobusami w naszym kraju wciąż podróżuje ponad 550 mln pasażerów rocznie – dwa razy więcej niż koleją i sto razy więcej niż samolotami. – Złożyliśmy ofertę na siedem mazowieckich PKS-ów – przyznaje "DGP" John Presland, członek zarządu Souter Holdings Poland, polskiej spółki należącej do Briana Soutera, właściciela firmy Stegecoach.

Ministerstwo Skarbu Państwa ma jeszcze akcje 70 PKS-ów. Jest niemal pewne, że 13 z nich trafi w ręce samorządów. W przypadku pozostałych firm resort skarbu chce wszcząć procedury prywatyzacyjne jeszcze w tym roku, ale obawia się, czy na przeszkodzie nie stanie niezdecydowanie samorządów. Resort musi mieć jednoznaczną deklarację marszałków o tym, czy oni nie chcą przejąć firm. A na razie wiadomo tylko, że PKS-ów nie chcą na Śląsku oraz w województwach świętokrzyskim i warmińsko-mazurskim - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

– Pozostali marszałkowie wyrazili wstępne zainteresowanie, ale nie poparli tego wnioskami, co zawiesza prywatyzację – mówi Maciej Wewiór, rzecznik MSP.


Ministerstwo Skarbu Państwa/Dziennik Gazeta Prawna/wnp
http://forsal.pl/artykuly/405884,transp ... pks_y.html
Światowi giganci chcą wozić Polaków

Izraelski gigant ma chrapkę na PKS


Izraelski Egged jest pośród firm, które walczą o polskie PKS-y. Dla nich to prawdziwa żyła złota - autobusy przewożą rocznie aż 550 milionów pasażerów. Przedsiębiorstwa zrobią więc wszystko, by przekonać samorządy, aby to im sprzedano akcje państwowych przewozów.

Resort skarbu państwa chce wystawić w tym roku na sprzedaż nawet 57 PKS-ów. Wygląda na to, że ze zbytem nie powinno być problemu, bo o firmy zabiegają najwięksi gracze na światowym rynku: szkocki Stagecoach, izraelski Egged i francuska Veolia. "Inwestorów przyciąga do Polski ogromny potencjał rynku" - uważa Aleksander Kierecki, szef JMK Analizy Rynku Transportowego.

Autobusami w naszym kraju wciąż podróżuje ponad 550 mln pasażerów rocznie – dwa razy więcej niż koleją i sto razy więcej niż samolotami. "Złożyliśmy ofertę na siedem mazowieckich PKS-ów" - przyznaje John Presland, członek zarządu Souter Holdings Poland, polskiej spółki należącej do Briana Soutera, właściciela firmy Stagecoach.

Chodzi o spółki w Ciechanowie, Mińsku Mazowieckim, Mławie, Ostrołęce, Płocku, Przasnyszu i Gostyninie. Zabiega o nie również Egged, który niedawno zadebiutował na polskim rynku przewozów międzymiastowych, przejmując kilka dni temu 51 proc. akcji PKS Mrągowo.

Dziennik Gazeta Prawna
http://dziennik.pl/gospodarka/article56 ... a_PKS.html
Ciekawe ilu spółkom uda się zarzucić kotwice na rynku transportowym w Polsce.
Ostatnio zmieniony 2010-03-21, 16:31 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Domiz09
Posty: 459
Rejestracja: 2009-10-30, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Domiz09 »

Które PKS-y będą prywatyzowane?

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Mazowsze:
spółki w Ciechanowie, Mińsku Mazowieckim, Mławie, Ostrołęce, Płocku, Przasnyszu i Gostyninie
Resztę wystawionych spółek trzeba monitorować na stronie Ministerstwo Skarbu Państwa.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

I nie tylko ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

I nie tylko
Możesz powiedzieć gdzie jeszcze :P?

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

PKS Dzierżoniów idzie do prywatyzacji. Przetarg na doradcę prywatyzacyjnego (?) wygrał Egged ;)

lukmek

Post autor: lukmek »

Dolny Śląsk + Opolskie:
PKS w Bolesławcu, PKS w Dzierżoniowie, PKS w Kamiennej Górze, PKS w Oławie, PKS w Zgorzelcu, PKS w Głubczycach, PKS w Kluczborku, PKS w Nysie, Opolskie PKS w Opolu oraz 'Polbus - PKS'

W dniu 18.02.2010 przetarg na obsługę prywatyzacji w/w firm wygrała Grupa Konsultingowa Jagiełło, Wrębiak i Wspólnicy Sp. z o.o.

http://infobus.pl/text.php?from=search&id=31496
http://bip.msp.gov.pl/download.php?s=1&id=2702

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Marcin_558 pisze:spółką
spółkom! Zapamiętaj to sobie, bo w kółko robisz te same błędy i zaczyna być to denerwujące.

PKS Poznań i jego prywatyzacja to już legendarny temat. Ale zdaje się, że będzie to robione przez sprzedaż akcji, a nie firmy w całości.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

W województwie Kujawsko-Pomorskim prawdopodobnie takie PKSy pójdą do prywatyzacji: PKS Lipno, PKS Brodnica, PKS Inowrocław i PKS Grudziądz.

PKS Bydgoszcz jest od dawna spółką prywatną, PKS Toruń został przejęty jak wiadomo przez Veolie i teraz nosi nazwę Veolia Kujawy.


KKS: dzięki za zwrócenie uwagi


Kolejna tura PKSów do prywatyzacji:
MSP: Komunalizacja PKS-ów w Kamiennej Górze, Rzeszowie, Łosicach i Bełchatowie

W dniu 10 marca 2010r. podpisane zostały umowy, na mocy których Minister Skarbu Państwa przekazał nieodpłatnie na rzecz samorządu terytorialnego udziały następujących spółek Skarbu Państwa:
- 19.450 udziałów Spółki Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Łosicach sp. z o.o. na rzecz Powiatu Łosickiego o łącznej wartości nominalnej 1.945.000 zł (100% udziałów).
- 18.330 udziałów Spółki Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Bełchatowie sp. z o.o. na rzecz Powiatu Bełchatowskiego o łącznej wartości nominalnej 1.833.000 zł. (100% udziałów)
Natomiast w dniu 17 marca 2010r. podpisane zostały umowy, na mocy których Minister Skarbu Państwa przekazał nieodpłatnie na rzecz samorządu terytorialnego udziały następujących spółek Skarbu Państwa w trybie art. 4b ust. 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 roku o komercjalizacji i prywatyzacji:
- 5.000 udziałów Spółki Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kamiennej Górze sp. z o.o. na rzecz Powiatu Kamiennogórskiego o łącznej wartości nominalnej 2.500.000 zł (100% udziałów).
- 684.000 akcji Spółki Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Rzeszowie S.A. z siedzibą w Chmielniku na rzecz Związku Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa o łącznej wartości nominalnej 6.840.000 zł. (100% akcji)
W nadzorze Ministerstwa Skarbu Państwa pozostaje jeszcze 67 jednoosobowych spółek Skarbu Państwa z sektora transportu samochodowego (PKS). W najbliższym okresie planowana jest komunalizacja kolejnych spółek PKS.

Infobus
http://www.infobus.pl/text.php?id=31627&from=main
MSP: Prywatyzacja lubelskich PKS-ów

Minister Skarbu Państwa informuje o ogłoszeniu przetargu na sporządzenie analizy przedprywatyzacyjnej oraz przygotowanie i obsługa procesu zbywania akcji/udziałów 6 PKS-ów z woj. lubelskiego: PKS w Białej Podlaskiej SA;PKS w Międzyrzecu Podlaskiem Sp. z o.o.;PKS w Puławach Sp. z o.o.;PKS w Radzyniu Podlaskim S.A.;PKS w Zamościu Sp. z o.o.;PKS w Biłgoraju Sp. z o.o. Szczegóły na http://prywatyzacja.msp.gov.pl/portal/pr .

Infobus
http://www.infobus.pl/text.php?id=31628&from=main

Janusz_K

Post autor: Janusz_K »

O prywatyzacji PKS-ów w województwie śląskim napisał Dziennik Zachodni:
http://www.dziennikzachodni.pl/slask/23 ... ,id,t.html
Poza sprywatyzowanymi już PKS-ami w Gliwicach, Bielsku i ¯ywcu tylko PKS w Raciborzu będzie skomunalizowany i to najprawdopodobniej z początkiem kwietnia.
W pozostałych firmach zostanie zrobiona wycena i będą wystawione na sprzedaż.
Na Opolszczyźnie PKS w Głubczycach i Kluczborku zostały też skomunalizowane
http://www.infobus.pl/text.php?id=31692&from=main

[ Dodano: 2010-05-04, 10:53 ]
A już jutro następna komunalizacja. Tym razem PKS w Raciborzu.
http://www.naszraciborz.pl/aktualnosci/art/3/9380.html
:P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie wiem, czy Słyszeliście, ale od kilku dni nie kursują autobusy PKS Gostynin - to jeden z tych PKS-ów, przeznaczonych do prywatyzacji.

Powodem jest strajk kierowców, okupują oni zajezdnię. Kierowcy nie zgadzają się na prywatyzację, chcą - wręcz żądają - komunalizacji i podwyżek. ;)

Póki co, sytuacja jest trudna, ponieważ nie wiadomo jak długo jeszcze potrwa ten protest :]

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

J-31 pisze: Powodem jest strajk kierowców, okupują oni zajezdnię. Kierowcy nie zgadzają się na prywatyzację, chcą - wręcz żądają - komunalizacji i podwyżek. ;)
Typowe działanie i myślenie polskich związków zawodowych wywodzące się jeszcze z komuny- my czekamy, a wy (władza) zróbcie tak żeby było dobrze.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Matlik pisze:Typowe działanie i myślenie polskich związków zawodowych wywodzące się jeszcze z komuny- my czekamy, a wy (władza) zróbcie tak żeby było dobrze.
Zgadza się. Gorzej, że na tym sporze tracą mieszkańcy regionu, a firma odnotowuje straty. :]

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Jak informuje Minister Skarbu Państwa - wpłynęły oferty wiążące na zakup siedmiu mazowieckich PKSów. Trzech potencjalnych inwestorów złożyło wstępne propozycje zakupu akcji i zostało dopuszczonych do przeprowadzenia ograniczonego badania spółek. W tym postępowaniu wezmą udział firmy:

- MOBILIS Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie,

- SOUTER HOLDINGS POLAND Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
Marcin_558 pisze: Chodzi o spółki w Ciechanowie, Mińsku Mazowieckim, Mławie, Ostrołęce, Płocku, Przasnyszu i Gostyninie.
- dodatkowo PKS w Grodzisku Mazowieckim Sp. z o.o. złożył wiążącą propozycję nabycia udziałów na PKS w Gostyninie.

więcej: http://www.infobus.pl/text.php?id=32710&from=main

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ciekawy jestem jak się zachowają te dwie firmy w przypadku PKS Gostynin. Przypomnę, że tam nadal trwa strajk. Co więcej kierowcy go jeszcze bardziej zaostrzyli. I przystąpili do głodówki. :]

Czy ten protest nie odbije się na prywatyzacji tego przedsiębiorstwa ? ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Ciekawy jestem jak się zachowają te dwie firmy w przypadku PKS Gostynin. Przypomnę, że tam nadal trwa strajk. Co więcej kierowcy go jeszcze bardziej zaostrzyli. I przystąpili do głodówki.
Odpowiedź:
Spotkanie ws. strajku w PKS w Gostyninie bez porozumienia

18.05. Płock (PAP) - Bez porozumienia zakończyły się we wtorek rozmowy komitetu strajkowego Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej (PKS) w Gostyninie pod Płockiem (Mazowieckie), z przedstawicielami rady nadzorczej spółki i Ministerstwa Skarbu Państwa.

Jak poinformował PAP przewodniczący rady pracowniczej spółki Edward Chojnacki, rozmowy prowadzono w warszawskim centrum dialogu. Było to drugie takie spotkanie - pierwsze rozmowy prowadzono tam w piątek.

"Rada nadzorcza zerwała rozmowy. Usłyszeliśmy od przedstawiciela rady, że mamy powrócić do pracy i dopiero wtedy będzie możliwość porozumienia. Nie ma żadnych ustaleń, nie ma też porozumienia" - powiedział PAP we wtorek wieczorem Chojnacki. Dodał, iż decyzja w sprawie dalszego protestu zostanie podjęta w środę po przedstawieniu strajkującej załodze przebiegu wtorkowych rozmów.

Strajkujący od 4 maja w gostynińskim PKS domagają się komunalizacji, podobnie jak w przypadku trzech innych mazowieckich PKS-ów. Obawiają się, że prywatyzacja, którą prowadzi Skarb Państwa, doprowadzi do zwolnień pracowników. Zdaniem protestujących, komunalizacja, czyli przejęcie PKS przez powiat gostyniński, gwarantowałaby dalszy rozwój spółki i utrzymanie miejsc pracy.

W strajku bierze udział 88 ze 109 pracowników gostynińskiego PKS - 8 osób prowadzi protest głodowy. Strajkujący i głodujący pozostają na noc w budynku spółki.

Chojnacki poinformował, że w piątek przed siedzibą PKS zorganizowali manifestację poparcia dla strajkujących pracownicy gostynińskiej spółki Elgo, ZOZ oraz płockiego PKS.

W niedzielę strajkujący w gostynińskim PKS poprosili w liście premiera Donalda Tuska o osobiste zainteresowanie się protestem i sytuacją spółki. "Prosimy Pana, Panie Premierze o nie pozostawianie naszego wołania bez pozytywnej odpowiedzi. Wierzymy, że znajdzie Pan czas i osobiście zapozna się z sytuacją, zanim dojdzie do upadłości naszego zakładu lub ludzkiej tragedii. Pracownicy, którzy podjęli głodówkę są bardzo zdesperowani" - napisał komitet strajkowy w liście otwartym do szefa rządu.

Strajk w gostynińskim PKS jest wynikiem braku porozumienia w ramach sporu zbiorowego, który trwa od października 2009 r.. Protestujący obawiają się utraty miejsc pracy w spółce, domagają się tez podwyżek płac. Rokowania z udziałem mediatora zakończyły się podpisaniem protokołu rozbieżności. Związki nie zdecydowały się na arbitraż społeczny. Przeprowadziły referendum, w którym za strajkiem opowiedziała się większość załogi.

Organizatorem protestu są trzy z czterech działających w spółce związków zawodowych: NSZZ "Solidarność", Związek Zawodowy Pracowników Transportu Samochodowego i OPZZ. Strajk spowodował, iż nie jest realizowana większość kursów autobusowych lokalnych i dalekobieżnych.

Według prezesa gostynińskiego PKS Wojciecha Wiśniewskiego, strajk wpłynie negatywnie na sytuację spółki, przynosząc każdego dnia straty w wysokości około 36 tys. zł. W jego ocenie, spółki nie stać obecnie na podniesienie wynagrodzeń pracowniczych, natomiast w przypadku postulatu o komunalizacji właściwym adresatem jest, właściciel, czyli resort Skarbu Państwa.

W grudniu 2009 r. Skarb Państwa zaprosił inwestorów do negocjacji w sprawie kupna siedmiu mazowieckich spółek PKS, w tym spółki w Gostyninie. Do negocjacji w sprawie PKS w Gostyninie dopuszczono cztery podmioty: Marmstrom i Mobilis w Warszawie (dopuszczone także do negocjacji w sprawie sześciu pozostałych mazowieckich spółek PKS), Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji - Łódź oraz PKS w Grodzisku Mazowieckim. Termin składania przez potencjalnych inwestorów ofert wiążących minął 7 maja.

Dwie spółki złożyły oferty wiążące w sprawie kupna siedmiu PKS-ów: w Ciechanowie, Gostyninie, Mińsku Mazowieckim, Mławie, Ostrołęce, Płocku i Przasnyszu - chodzi o warszawskie firmy: Mobilis oraz Souter Holdings Poland. Ofertę wiążącą na zakup PKS w Gostyninie złożyła także spółka PKS w Grodzisku Mazowieckim.

W przesłanym 4 maja PAP przez biuro prasowe Ministerstwa Skarbu Państwa stanowisku podano, że w październiku 2009 r. zwrócono się do marszałka województwa mazowieckiego z pytaniem, czy byłby zainteresowany przejęciem wszystkich spółek PKS ze swojego województwa i dopiero po jego odmowie postanowiono uruchomić proces prywatyzacji.

Resort Skarbu Państwa podkreślił, iż zależało mu na znalezieniu inwestora, który przejąłby wszystkie mazowieckie spółki komunikacyjne. Z tego też powodu, mimo złożonego wniosku powiatu gostynińskiego, postanowiono nie wstrzymywać procesu poszukiwania inwestora.

"Poza tym uznaliśmy, że dla PKS-u w Gostyninie - spółki, której kondycja finansowa z roku na rok ulegała pogorszeniu, najodpowiedniejszą formą zmiany właścicielskiej będzie znalezienie inwestora prywatnego, który w sposób istotny ją dofinansuje" - podkreślono w stanowisku Skarbu Państwa.

WNP.PL
http://www.wnp.pl/wiadomosci-agencyjne/ ... 49903.html

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

W przypadku Gostynina według mnie trochę to nie w porządku było, zsynchronizować rozpoczęcie strajku z rozpoczęciem matur, mogli poczekać ten miesiąc. Ale nieważne, to było i już nie wróci.
Wie ktoś może, czy te wszystkie PKSy po prywatyzacji jeżdżą tak jak właściciel chce, czy jakiś samorząd ustala im trasy i rozkłady? Bo szczerze mówiąc nie wiem, a od pewnego czasu intryguje mnie to

filimer

Post autor: filimer »

Cyrk jakich mało, związkowcy żyją trochę w innej epoce i pewnie w niej im dobrze, stąd strach przed prywatyzacją, tymczasem nieubłagany spadek popytu i przesunięcie komunikacji w stronę zleceń ze strony gmin/powiatów to rzecz praktycznie nieunikniona i bez restrukturyzacji firma zapewne padnie.

Ale jak ciągnąć zakład na dno, to raz a dobrze...

@Plocmaster - chyba różnie, w przypadku PKS Oświęcim kursy np. do Krakowa to chyba ich własna koncepcja, natomiast na Śląsku część kursów to efekty wygrania przetargów ogłaszanych przez gminy - tylko nie wiem, czy gmina płaci za wzkm czy tylko do niego dopłaca.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:W przypadku Gostynina według mnie trochę to nie w porządku było, zsynchronizować rozpoczęcie strajku z rozpoczęciem matur, mogli poczekać ten miesiąc. Ale nieważne, to było i już nie wróci.
Wie ktoś może, czy te wszystkie PKSy po prywatyzacji jeżdżą tak jak właściciel chce, czy jakiś samorząd ustala im trasy i rozkłady? Bo szczerze mówiąc nie wiem, a od pewnego czasu intryguje mnie to
Ja myślę, że akurat np. w Twoim przypadku - gdyby sprywatyzowano PKS Gostynin, gdyby to się udało i związkowcy przestali by protestować - to raczej nie powinno nic się zmienić.

I PKS, po prywatyzacji zapewne nadal obsługiwałby bez jakichś większych zmian lokalną komunikację.

Inaczej sprawy się mają przy większych aglomeracjach. Tam, gdzie samorządy chcą ingerować w komunikację i zlecają kursy, albo obsługę linii.

Natomiast nie wydaje mi się, aby np. samorząd Płocka coś chciał zamówić, czy zamieszać ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Mobilis wchodzi w PKSy:
Ministerstwo Skarbu Państwa informuje, iż w dniu 27 maja 2010 roku pomiędzy Skarbem Państwa a Mobilis Sp. z o.o. został parafowany ramowy projekt umowy sprzedaży 85 % akcji / udziałów Skarbu Państwa w następujących Spółkach:

* PKS w Ciechanowie S.A. z siedzibą w Ciechanowie,
* PKS w Gostyninie Sp. z o.o. z siedzibą w Gostyninie,
* PKS w Mińsku Mazowieckim S.A. z siedzibą w Mińsku Mazowieckim,
* PKS w Mławie S.A. z siedzibą w Mławie,
* PKS w Ostrołęce S.A. z siedzibą w Ostrołęce,
* PKS w Płocku S.A. z siedzibą w Płocku,
* PKS w Przasnyszu S.A. z siedzibą w Przasnyszu.


Data publikacji : dn.28 maja 2010
Opublikowane przez : Monika Groszkowska
Autor dokumentu : Departament Nadzoru Właścicielskiego i Prywatyzacji

MSP
źródło: http://prywatyzacja.msp.gov.pl/portal/p ... __7_p.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje”