Akcyza na paliwa CNG i LNG
: 2013-05-30, 18:47
Witajcie,
zakładam ten post w nadziei, że znajdą się osoby, które pomogą utrzymać rozwój autobusów zasilanych CNG w Polsce. Obecnie temat ten wygląda bardzo nieciekawie, gdyż od 1 listopada 2013 roku Ministerstwo Finansów planuje nałożyć na CNG akcyzę w wysokości 34 groszy netto od 1m3 CNG.
Akcyza uderzy przede wszystkim w zajezdnie komunikacji miejskiej, które eksploatują autobusy zasilane CNG. Największe ośrodki w Polsce stracą następujące środki w skali roku:
- PKM Gdynia – ok. 364.000 PLN (zużycie ok. 1.069.000 m3);
- MPK Radom – 550.000 PLN (zużycie 1.500.000 m3);
- MPK Rzeszów – ok. 660.000 PLN (zużycie ok. 1.942.000 m3);
- PKM Tychy - ok. 530.000 PLN (zużycie ok. 1.559.000 m3);
- MZK Zamość - ok. 277.000 PLN (zużycie ok. 815.000 m3).
Inne zagrożone ośrodki to Elbląg, Inowrocław, Mielec, Przemyśl, Słupsk i Tarnów. Nie wymieniłem tutaj ośrodków, które posiadają mniejsze ilości pojazdów.
Jednak najciekawsze jest to, że Ministerstwo Finansów całkowicie z własnej woli forsuje wprowadzenie tego podatku. W skali całego kraju szacowana ilość wpływów to ok. 4,5 mln PLN, co jest kwotą śmiesznie małą na tle akcyzy pobieranej z innych paliw. Według prawodawstwa UE możliwe jest zwolnienie z akcyzy CNG do 2023 roku. Jednak MF nie chce o tym słyszeć...
Dlatego apeluję do wszystkich osób dobrej woli, aby nagłośniły temat i nie dopuściły do dalszej dekapitalizacji komunikacji miejskiej w Polsce! Wprowadzenie akcyzy to realny koniec autobusów na CNG - likwidacja reszty ekologicznych autobusów CNG w Polsce!
Zainteresowane osoby mogą pobrać wzorzec specjalnie stworzonego pisma oraz pobrać prezentację nakreślającą problem akcyzy CNG.
- PISMO
- PREZENTACJA
Z góry dziękuję za pomoc oraz cenne głosy w dyskusji.
Pozdrawiam,
Karol
zakładam ten post w nadziei, że znajdą się osoby, które pomogą utrzymać rozwój autobusów zasilanych CNG w Polsce. Obecnie temat ten wygląda bardzo nieciekawie, gdyż od 1 listopada 2013 roku Ministerstwo Finansów planuje nałożyć na CNG akcyzę w wysokości 34 groszy netto od 1m3 CNG.
Akcyza uderzy przede wszystkim w zajezdnie komunikacji miejskiej, które eksploatują autobusy zasilane CNG. Największe ośrodki w Polsce stracą następujące środki w skali roku:
- PKM Gdynia – ok. 364.000 PLN (zużycie ok. 1.069.000 m3);
- MPK Radom – 550.000 PLN (zużycie 1.500.000 m3);
- MPK Rzeszów – ok. 660.000 PLN (zużycie ok. 1.942.000 m3);
- PKM Tychy - ok. 530.000 PLN (zużycie ok. 1.559.000 m3);
- MZK Zamość - ok. 277.000 PLN (zużycie ok. 815.000 m3).
Inne zagrożone ośrodki to Elbląg, Inowrocław, Mielec, Przemyśl, Słupsk i Tarnów. Nie wymieniłem tutaj ośrodków, które posiadają mniejsze ilości pojazdów.
Jednak najciekawsze jest to, że Ministerstwo Finansów całkowicie z własnej woli forsuje wprowadzenie tego podatku. W skali całego kraju szacowana ilość wpływów to ok. 4,5 mln PLN, co jest kwotą śmiesznie małą na tle akcyzy pobieranej z innych paliw. Według prawodawstwa UE możliwe jest zwolnienie z akcyzy CNG do 2023 roku. Jednak MF nie chce o tym słyszeć...
Dlatego apeluję do wszystkich osób dobrej woli, aby nagłośniły temat i nie dopuściły do dalszej dekapitalizacji komunikacji miejskiej w Polsce! Wprowadzenie akcyzy to realny koniec autobusów na CNG - likwidacja reszty ekologicznych autobusów CNG w Polsce!
Zainteresowane osoby mogą pobrać wzorzec specjalnie stworzonego pisma oraz pobrać prezentację nakreślającą problem akcyzy CNG.
- PISMO
- PREZENTACJA
Z góry dziękuję za pomoc oraz cenne głosy w dyskusji.
Pozdrawiam,
Karol