[Podkarpackie] Dworce kolejowe

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
voy

[Podkarpackie] Dworce kolejowe

Post autor: voy »

Dworzec PKP w Rzeszowie to nic ciekawego. Mimo że obiekt nie odstrasza, to jednak wygląda jak betonowa budowla PRLu. Zdjęcia niestety nie mam, może wkrótce zdobędę.

voy

Post autor: voy »

O to w najbliższym czasie dodam zdjęcia opuszczonych (choć aktualnych) stacji w Rzeszowie - "Staroniwa" i "Osiedle", znajdujące się na szlaku Rzeszów - Jasło.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Jeśli chodzi o dw. PKP w Sanoku, to dba o niego zarówno PKP, jak i miasto. "Dba" to moze za duze słowo. Działalności tych 2 instytucji w stosunku do dworca nie da sie opisać. Co z tego, ze dworzec jest ładny, skoro nocują w nim menele i bezdomni? co prawda problem jest stopniowo usuwany, gdyż dw. PKP jest u nas zamykany na noc i otwierany dopiero o 4 rano, gdyż o 4:07 odjeżdża pierwszy osobowy do Jasła. Oprócz tego dw. PKP i PKS łączy wiadukt, który miał już za sobą 2 poważne remonty i w każdej chwili moze sie zawalić. Przejścia tego oczywiście zamknąć, gdyż wtedy pasażerowie pociągów przechodzili by po torach i SOK-iści mogli by się niechlubnie wzbogadzić ;). Sam zaś dworzec jest w miarę czysty i zadbany, a dodatkowo został zagospodarowany i w jednej z części dworc znajduje się pizzeria. Jest to takze dobre rozwiazanie dla podróżnych chcących gdzieś się posilić ;).

Nie widzę sensu w podkreślonym przeze mnie zdaniu- mod. Damhan
Ostatnio zmieniony 2006-08-05, 11:52 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

I znów odkopię temat, ale ostatnimi czasy przeglądałem zdjęcia związane z Sanokiem i natrafiłem na bardzo ciekawe zdjęcie przedstawiające nie tyle dworzec PKP w Sanoku, co jego infrastrukturę, czyli wiadukt łączący dworzec PKP z dworcem PKS. Zdjęcie to zostało wykonane po stronie dworca PKP w czasach, gdy ów wiadukt był remontowany. Oto link do zdjęcia przedstawiającego ów wiadukt w czasie remontu: http://kolejarz.lhs.pl/foto/sanok_stacja.jpg
Muszę przyznać, że o takim czymś nie wiedziałem. Jak widać na powyższym zdjęciu motyw ten można nazwać "Stairs to Heaven" :D.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29537
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Coś z tym zdjęciem jest nie tak, mnie pojawił się szlaban :retard:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Trzeba skopiować adres zdjęcia, otworzyć nowe okno przeglądarki i wkleić.
Adrian_ pisze:"Stairs to Heaven" :D .
Stairway to Heaven.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

J-31 pisze:Coś z tym zdjęciem jest nie tak, mnie pojawił się szlaban
To dlatego, ze strona www.kolejarz.lhs.pl zawiesiła jakiś czas temu działaność i obecnie nie pojawia się tam zadna akutalizacja itp.
plocmaster pisze:Stairway to Heaven.
Jak uważasz ;).

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5869
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

[Podkarpackie] Dworce kolejowe

Post autor: Przemek »

https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 60803.html
Umowa na dworzec systemowy w Sędziszowie Małopolskim podpisana. Dworzec wyróżniać się będzie niebieską barwą elewacji.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5869
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Podkarpackie] Dworce kolejowe

Post autor: Przemek »

https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/inf ... ciem-4786/
Stacja Rzeszów Główny z trzecim peronem i podziemnym przejściem

Jeszcze w sierpniu na stacji Rzeszów Główny podróżni skorzystają z trzeciego nowego peronu. Mieszkańcy zyskają wygodniejszą i krótszą drogę nowym przejściem pod torami, łączącym perony i dwie części miasta. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w stolicy Podkarpacia zwiększa dostępność do kolei dla wszystkich podróżnych. Przedsięwzięcie za 205 mln zł, współfinansowane jest w ramach POIiŚ.

W sierpniu już trzy nowe perony zapewnią pasażerom wygodny dostęp do pociągów. Wykonawca kończy prace na ostatnim peronie nr 3 i w przejściu podziemnym stacji Rzeszów Główny. Rozpoczynają się odbiory urządzeń. Po niezbędnych testach uruchomione zostaną windy i schody ruchome.

Kolej w Rzeszowie dostępniejsza dla wszystkich
Nowe perony na stacji są wyższe, co ułatwia pasażerom wsiadanie do pociągów. By zapewnić komfort w podróżach zamontowane zostały stu i dwustumetrowe wiaty. Łączna powierzchnia peronowych zadaszeń to ponad 5400 m2. Dla dobrej orientacji, na stacji umieszczono ponad 100 tablic informacyjnych. Dla osób niewidomych i słabowidzących ułatwieniem będzie system ścieżek naprowadzających oraz opisy alfabetem Braille’a. Dla wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania, jesienią 4 windy i 4 pary schodów ruchomych zwiększą dostępność do pociągów. Oddanie urządzeń do użytku poprzedzą testy.
W połowie sierpnia z efektów inwestycji PLK skorzystają mieszkańcy. Udostępnione będą na całej długości nowe 140 m przejścia pod torami. Nowy obiekt to bezpieczniejszy dostęp do peronów i łatwiejsza komunikacja między dzielnicami w rejonie torów.

Sprawniej pociągiem przez wiadukt przy ul. Batorego
Efektem prac PLK w Rzeszowie jest także nowy wiadukt przy ul. Batorego. Na koniec sierpnia możliwy będzie sprawny i bezpieczny przejazd pociągów po wszystkich torach, ułożonych na obiekcie.
Inwestycja realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Wartość umowy z wykonawcą współfinansowanej ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 205 mln zł netto.

fot. PKP PLK
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5869
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Podkarpackie] Dworce kolejowe

Post autor: Przemek »

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 65241.html
Wiata systemowa także powstanie w Czarnej.
Obrazek
Wizualizacja dworca Czarna Tarnowska. mat. PKP PLK.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”