[Metro Warszawskie] Przetargi na nowy tabor
Zdaje się, że taka opcja jest możliwa, ale na razie nie ma co gadać o tak dalekiej przyszłości. Po prostu na takie decyzje trzeba poczekać. Z tego co pamiętam Inspiro miałyby zastąpić 81-ki. Po za tym są już zawaansowane plany docelowego przedłużenia II linii, a więc nie wykluczone, że będzie potrzeba więcej składów, od tego co już zamówiono.
Jesteś pewien? 20 lat jak na pojazd szynowy to jeszcze nie jest taki wiek. by go wycofywać. No chyba, że są wadliwe i ogólnie MW ma ich dosyć.J-31 pisze:Z tego co pamiętam Inspiro miałyby zastąpić 81-ki.
Ja lubię te wagony, szczególnie w lato, bo są źle uszczelnione i wieje w nich przyjemny wiaterek.
Och, ale przecież Przemku, to zależy od gustu. Jak możesz być takim rasistą ! Jednemu podoba się to, innemu tamto.....Kędzior pisze:... i ładniejsze od Inspiro
....żartuje. Inspiro są paskudne. A co do wycofywania s.81 - nie wiem kiedy miały robione NB/NG, ale też nie rozumiem jaki jest sens wycofywania w miarę dobrych wagonów. J tam je lubie, w miare wygodne, tylko na moje uszy za głośne...
Re: Metro w Warszawie
Metro Warszawskie jest w trakcie przetargu na zakup nowych jednostek na potrzeby II linii. MW chce kupić 37 pociągów sześciowagonowych z opcją dokupienia jeszcze 8 szt. Metro przeznaczyło na ten cel kwotę łączną 1,691 mld zł brutto.
Dzisiaj minął termin składania ofert i już wiemy, że do przetargu stanęło pięć firm. Pesa Bydgoszcz, pomimo zmiany warunków zrezygnowała z przesłania oferty.
A poniżej lista oferentów (od najniższej do najwyższej kwoty)
1. konsorcjum Skoda Transportation i Skoda Vagonka na kwotę 1,308 mld zł netto (bez podania kwoty brutto), w tym na zamówienie podstawowe 1,077 mld zł netto.
2. CAF złożył ofertę na kwotę 1,422 mld zł netto (bez podania kwoty brutto), w tym na zamówienie podstawowe 1,170 mld zł netto.
3. Stadler złożył ofertę na kwotę 1,656 mld zł brutto (1,364 mld zł netto), w tym na zamówienie podstawowe 1,364 mld zł brutto (1,109 mld zł netto).
=============== powyżej kosztów założonych ======================
4. Alstom Konstal, ich oferta opiewa na kwotę 1,797 mld zł brutto (1,461 mld zł netto), w tym na zamówienie podstawowe 1,480 mld zł brutto (1,203 mld zł netto).
5. konsorcjum Siemens i Newag na kwotę 2,213 mld zł brutto (1,799 mld zł netto), w tym na zamówienie podstawowe 1,821 mld zł brutto (1,481 mld zł netto).
Komisja przetargowa wciąż pracuje, ale wychodzi na to, że chyba tym razem czeka nas dostawa pociągów made in Skoda, albo ... Stadler. Poczekamy, zobaczymy.
I jeszcze na koniec, zanim zapodam link do artykułu - link do wizualki. Tak wygląda oferta Skody, przyznam szczerze, że wizualnie wygląda sympatycznie
https://technet.idnes.cz/foto.aspx?foto ... _Skody.jpg
Link do artykułu
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56626.html
Dzisiaj minął termin składania ofert i już wiemy, że do przetargu stanęło pięć firm. Pesa Bydgoszcz, pomimo zmiany warunków zrezygnowała z przesłania oferty.
A poniżej lista oferentów (od najniższej do najwyższej kwoty)
1. konsorcjum Skoda Transportation i Skoda Vagonka na kwotę 1,308 mld zł netto (bez podania kwoty brutto), w tym na zamówienie podstawowe 1,077 mld zł netto.
2. CAF złożył ofertę na kwotę 1,422 mld zł netto (bez podania kwoty brutto), w tym na zamówienie podstawowe 1,170 mld zł netto.
3. Stadler złożył ofertę na kwotę 1,656 mld zł brutto (1,364 mld zł netto), w tym na zamówienie podstawowe 1,364 mld zł brutto (1,109 mld zł netto).
=============== powyżej kosztów założonych ======================
4. Alstom Konstal, ich oferta opiewa na kwotę 1,797 mld zł brutto (1,461 mld zł netto), w tym na zamówienie podstawowe 1,480 mld zł brutto (1,203 mld zł netto).
5. konsorcjum Siemens i Newag na kwotę 2,213 mld zł brutto (1,799 mld zł netto), w tym na zamówienie podstawowe 1,821 mld zł brutto (1,481 mld zł netto).
Komisja przetargowa wciąż pracuje, ale wychodzi na to, że chyba tym razem czeka nas dostawa pociągów made in Skoda, albo ... Stadler. Poczekamy, zobaczymy.
I jeszcze na koniec, zanim zapodam link do artykułu - link do wizualki. Tak wygląda oferta Skody, przyznam szczerze, że wizualnie wygląda sympatycznie
https://technet.idnes.cz/foto.aspx?foto ... _Skody.jpg
Link do artykułu
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56626.html
- vernalisadonis
- Posty: 282
- Rejestracja: 2019-10-22, 21:12
Re: Metro w Warszawie
Podpisanie umowy ze Skodą
http://www.wgkm.waw.pl/portal/index.php ... cYgsQWMjvk
http://www.wgkm.waw.pl/portal/index.php ... cYgsQWMjvk
Re: Metro w Warszawie
Tak potwierdzam, a wręcz dodam - nareszcie ! Ten przetarg trwał już od 2017 roku i była to ostra rywalizacja pomiędzy producentami. Na szczęście wszystko się udało. A czas nagli, bo wykonawcy dosyć szybko budują II linię i w ostatnim kwartale otwarto trzy kolejne stacje na Targówku, a już za około 2 miechy, czeka nas otwarcie trzech kolejnych stacji na Woli.
Następne odcinki II linii są już w budowie. Dosyć zaawansowany jest ostatni odcinek (trzech stacji) na Bródnie. Po stronie zachodniej też już rozpoczęła się budowa następnych stacji na Woli. Lada chwila rozpocznie się drążenie tuneli. W najgorszej sytuacji jest tylko ostatni odcinek na Jelonkach i do STP Mory. Tutaj prace jeszcze się nie zaczęły i trochę to potrwa, ale budowa już jest zakontraktowana.
A zatem nowe pociągi będą bardzo potrzebne
Następne odcinki II linii są już w budowie. Dosyć zaawansowany jest ostatni odcinek (trzech stacji) na Bródnie. Po stronie zachodniej też już rozpoczęła się budowa następnych stacji na Woli. Lada chwila rozpocznie się drążenie tuneli. W najgorszej sytuacji jest tylko ostatni odcinek na Jelonkach i do STP Mory. Tutaj prace jeszcze się nie zaczęły i trochę to potrwa, ale budowa już jest zakontraktowana.
A zatem nowe pociągi będą bardzo potrzebne
[Metro Warszawskie] Przetargi na nowy tabor
Temat dla przyszłych przetargów Metra Warszawskiego na dostawę nowego taboru.
https://www.metro.waw.pl/aktualnosci/no ... lowe-barwy
https://www.metro.waw.pl/aktualnosci/no ... lowe-barwy
W artykule dużo wizualizacji.Produkcja nowych pociągów metra „Varsovia” od czeskiej Skody weszła w kolejny, ważny etap. Gotowe konstrukcje wagonów transportowane są z Ostrawy do Pilzna, gdzie zostaną pomalowane.
- Pierwszy z 37 nowych pociągów powinien trafić do Warszawy jeszcze w tym roku. To historyczne, największe zamówienie na dostawę nowoczesnego taboru w historii naszego miasta. Na bieżąco kontrolujemy przebieg produkcji, a przed nami bardzo ważny etap – wagony będą malowane na docelowe kolory – powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
Jak wygląda proces malowania?
Surowe pudło wagonu trafia na ciężarówkę i transportowane jest do nowoczesnej lakierni Skody w Pilznie. Nowa hala lakiernicza ma 900 metrów i zmodernizowana została specjalnie na potrzeby dostawy pociągów dla Warszawy. Składa się z 4 części: komory do piaskowania, śrutowania, kabiny natryskowej i długiej kabiny lakierniczej. Po obu stronach znajdują się 4 ruchome platformy, które pozwalają na szybszą i bardziej komfortową pracę przy malowaniu wagonów.
Malowanie wieloetapowe
Pomalowanie jednego wagonu metra to nawet kilka dni pracy. W pierwszej kolejności zabezpieczane są powierzchnie i elementy nie przeznaczone do malowania. Następnie wagon poddany jest procesowi piaskowania, który ma na celu wyczyszczenie, ujednolicenie powierzchni oraz nadanie jej odpowiedniej szorstkości pod nakładanie farby.
Po sprawdzeniu wszystkich spoin i ewentualnym uzupełnieniu mikroubytków, nakładany jest podkład. Na tym etapie następuje również uszczelnienie i wypełnienie masą tłumiącą wewnątrz wagonu. Na koniec nakładane są poszczególne warstwy kolorów. Każda warstwa musi dobrze wyschnąć przed nałożeniem kolejnej.
Kontrola jakości
Kontrola techniczna wykonywana jest na każdym etapie prac malarskich pudła wagonu. Po ostatniej warstwie następuje ostateczna kontrola lakieru i końcowy odbiór przez pracowników Metra Warszawskiego, którzy są członkami zespołu kontrolującego.
Wszystkie farby są zgodne z normą EN 45545-2 dotyczącą bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Przed ostateczną wysyłką pojazdu ponownie sprawdzany jest lakier i naprawiane drobne usterki, które mogły wystąpić podczas montażu poszczególnych części i testowania pociągu.
Pociągi dla Warszawy
Pierwszy z 37 pociągów metra Skoda Varsovia, z zamówienia podstawowego, powinien trafić do Warszawy pod koniec tego roku. Skoda Transportation i Skoda Vagonka otrzymają za wykonanie zamówienia kwotę 1,308 mld zł netto. Zakup pociągów jest dofinansowany z projektów unijnych.
Nazwę wybrali mieszkańcy
Nazwę dla nowego pociągu metra wybrali mieszkańcy w zorganizowanym przez nas konkursie.
Na nazwy, które zostały przedstawione do głosowana - MeWa, Morava, Siréna, Varsovia, Wavlak, Zygmunt - mieszkańcy Warszawy oddali 7698 głosów.
Zwycięska okazała się nazwa „Varsovia”, która w sumie zdobyła 2038 głosów.
Re: [Metro Warszawskie] Przetargi na nowy tabor
Tak. Na razie media opierają się na wizualizacji, co do których ja nigdy nie dowierzam, bo już wiele wizualizacji widziałem i nie pokrywały się z późniejszym produktem. Natomiast produkcja wagonów w Ostravie trwa i co jakiś czas producent pokazuje zdjęcia gotowych pudeł. Po prostu czekamy na nowe wagony