EN57 / EN71

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Toż to ja widziałem takiego w Warszawie już w połowie sierpnia, jak jechał z ZNTK Mińsk Maz. do Katowic. :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Cóż. "Kibel" nawet ładnie odnowiony nie będzie jakąś super rewolucją -bo jednak nadal będzie "kiblem". Mimo wszystko pogratulować KŚ decyzji. Na razie jest to dobry pomysł - ale tylko na razie. Mam nadzieję, że w przyszłości kupią jednak nowy tabor ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

J-31 pisze:Cóż. "Kibel" nawet ładnie odnowiony nie będzie jakąś super rewolucją -bo jednak nadal będzie "kiblem".
Przeciętny pasażer i tak pomyśli że jedzie nowy pociąg.
J-31 pisze:Mimo wszystko pogratulować KŚ decyzji. Na razie jest to dobry pomysł - ale tylko na razie.
Spółka dopiero się rozwija więc nie oczekujmy od razu cudów, ale liczę na to tak samo jak Ty że w przyszłości kupią coś nowego.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Przede wszystkim KŚ muszą załatać braki, które w tej chwili są łatane podnajmowanymi czeskimi wagonami i TRAXX'ami Lotosu.
J-31 pisze:"Kibel" nawet ładnie odnowiony nie będzie jakąś super rewolucją -bo jednak nadal będzie "kiblem".
Nie byłbym tak surowy w ocenie. W asynchronicznych kiblach tak na prawdę najgorsze są stare wózki ze starymi hamulcami. Wnętrza zmodernizowanych jednostek są na coraz lepszym poziomie, a sam napęd stopniowo doprowadzany jest do pełnej sprawności. Myślę, że EN57A to właściwy kierunek -obok pozyskiwania nowoczesnego taboru - w odnowie taboru (a jednocześnie kilkakrotnie tańszy i szybszy w realizacji).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Myślę, że EN57A to właściwy kierunek -obok pozyskiwania nowoczesnego taboru - w odnowie taboru (a jednocześnie kilkakrotnie tańszy i szybszy w realizacji).
Też tak mi się wydaje. To jest dobry kierunek dla każdego przewoźnika, który wykonuje przewozy pasażerskie i potrzebuje taboru ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Marcin_FTŚ pisze:Przeciętny pasażer i tak pomyśli że jedzie nowy pociąg.
Ale to jest śmieszne - M11 po podobnym zakresie moderny nikt nie raczy nazywać nowym autobusem. Ale EN57 i 105Na - już tak. Skąd to się bierze?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Odnośnie tego kibla którym ja jechałem, to czy ktoś jest w stanie racjonalnie wytłumaczyć dlaczego na LCD było "Międzygminna sp. z. o.o. Świerklaniec" :?: Jaki to ma związek z pociągiem :?:
No i mimo wszystko ów zmodernizowawszy egzemplarz może był bardzo ładnie z zewnątrz i wewnątrz zmodernizowany, ale "przeguby" strasznie zgrzytały co jakoś nieszczególnie dobrze wpływało na komfort jazdy.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Amalio pisze: ale "przeguby" strasznie zgrzytały co jakoś nieszczególnie dobrze wpływało na komfort jazdy.
Nic dziwnego, akurat w tym rejonie nie podejmowano żadnej modernizacji, nadal są to stare sprzęgi międzywagonowe i wałki gumowe.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

http://www.rynek-kolejowy.pl/fotorelacje/282

Kibel dla Kolei Wielkopolskich. Nawet obieg zamknięty dostanie :D Ciekawe, czy uda mi się na niego załapać zanim KW dostanie linie zelektryfikowane.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

KKS pisze: Nawet obieg zamknięty dostanie
Wszystkie w NG dostają obiegi zamknięte.
Jednostka bardzo ładnie zrobiona.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Newag? A jakim cudem korzystają oni z tego samego projektu co ZNTKMM?

BTW ciekawe, czy chociaż ma nowe wózki, czy nie. Bo jak nie, to niestety nic nowego. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wow. Super go zrobili. Wygląda naprawdę nowocześnie :)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

TLG pisze: Wszystkie w NG dostają obiegi zamknięte.
Zawsze mnie to śmieszyło w SPOTach z 2006. Przeszklone ścianki na korytarz, windy dla niepełnosprawnych i toalety dla niepełnosprawnych w których sika się przez dziurę na tory.

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

OPi pisze:Newag? A jakim cudem korzystają oni z tego samego projektu co ZNTKMM?
Przecież to standardowe newagowskie czoło z lekko zmienionymi światłami (podobnymi ale jednak innymi niż mińskie).

Butelka

Post autor: Butelka »

Wymyślają coraz to inne mordy klopom i pochodnym pojazdom. Ani to w jakimś stylu, ani ładne...

http://www.garnek.pl/kuba9/15958501/eu07a-495 - to, to ja rozumiem. Ale zupełnie nie łapię stylu w tych wymyślnych lampach kibli po NG.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Akurat newagowe światła mi się podobają.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Butelka pisze:Wymyślają coraz to inne mordy klopom i pochodnym pojazdom. Ani to w jakimś stylu, ani ładne...
Ja bym nie krytykował potrzeby modernizacji kilkudziesięcioletnich EN57, czy EN71. To jest normalne i często się takie modernizacje taboru kolejowego, wykonuje prawie na całym świecie, ale wszędzie wiadomo, że to jest tylko modernizacja. ;)

Natomiast ostatnimi czasy w Polsce jest jakaś dziwna moda na wmawianie ludziom, że patrząc na wyremontowanego ezt-a, widzą fabrycznie nowego "szynobusa - czyli zupełnie nową jakoś na naszych torach" :retard:

Butelka

Post autor: Butelka »

J-31 pisze:Ja bym nie krytykował potrzeby modernizacji kilkudziesięcioletnich EN57, czy EN71. To jest normalne i często się takie modernizacje taboru kolejowego, wykonuje prawie na całym świecie, ale wszędzie wiadomo, że to jest tylko modernizacja. ;)
Czy ja krytykuję potrzebę modernizacji...? :|
J-31 pisze:patrząc na wyremontowanego ezt-a, widzą fabrycznie nowego "szynobusa - czyli zupełnie nową jakoś na naszych torach" :retard:
Kto takie debilizmy prawi? :nuts:

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Butelka pisze:Kto takie debilizmy prawi
Każdy zwykły pasażer. I co w tym dziwnego? Przeciez nie każdy jest MK i się zna na rzeczy.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

No panowie, ja już stronę wcześniej o tym wspominałem ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”