PKP Intercity

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Nie idiotyzm, to nazwy sponsorskie, już od dawna mówiło się, że będą chcieli sprzedawać nazwy pociągów ;) Swoją drogą z nazwą tego pierwszego trafili, choć nie wiem, czy lepszy by nie był ex-Słowiniec :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Słyszałem o tym pociągu "Tour de Pologne". On się ciągnie przez całą Polskę, przez kilkanaście godzin. A rzecznik PKP IC, stwierdził, że to są trzy pociągi w jednym. ;)

Ciekawy jestem ile razy, w czasie jednego kursu zmieniają obsługę pociągu. Bowiem, nie chce mi się wierzyć w to, że jedna obsada pracuje przez ~11h :cool:

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Rozwiązanie dobre moim zdaniem, lepiej żeby łączyli w ramach oszczędności pociągi w dłuższe relacje niżby mieli ja likwidować. To coś jak pociąg osobowy z Wrocławia do Szczecina obsługiwany EN57 zanim weszły IR - tyle dymu było, że to źle, że Kiblem całą Polskę? Kto to widział, a to też tak na prawdę był pociąg złączony z 3 i robił jako za lokalny ludziom przemieszczającym się pomiędzy stacyjkami a nie pragnącym dojechać ze stolicy Dolnego Śląska do Szczecina.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

J-31 pisze:A rzecznik PKP IC, stwierdził, że to są trzy pociągi w jednym.
Bo są i dzięki temu oprócz tych trzech pociągów mamy i dodatkowe bezpośrednie relacje, np. Ełk - Warszawa, Piotrków - Białystok. Dobrze jest łączyć pociągi na stacjach końcowych, nawet jeśli trasa jako całość wydaje się bezsensowna. Coś jak w komunikacji miejskiej ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Wszystko się zgadza, tylko ten czas przejazdu kłuje w oczy... A nie ma raczej szans, żeby się dramatycznie skrócił w najbliższy czasie.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Na jakim odcinku?

Lopez

Post autor: Lopez »

No właśnie na żadnym, ale głównie chodzi o marketyngową nośność tych kilkunastu godzin więc o całość.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Pytałem się o to, na którym odcinku czas jest za długi. Katowice - Wawa można jechać CMK, linia Wawa - Gdynia jest w remoncie, więc czas przejazdu Katowice - Gdynia wcale nie musi w niedługim czasie wynosić 11 godzin.

[ Dodano: 08 Cze 2010 20:58 ]
Zresztą, z przesiadką już teraz można dojechać dużo szybciej, bo chyba przez CMK i Wawę nic nie jeździ bezpośredniego do Gdyni.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Pytałem się o to, na którym odcinku czas jest za długi. Katowice - Wawa można jechać CMK (...)
Jeśli się nie mylę, to "Tour de Pologne" jadąc z Warszawy do Katowic, zachacza o Częstochowę, a to oznacza, że powinien on właśnie omijać CMK-ę ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

KKS pisze:Nie idiotyzm

Idiotyzm, żeby sprzedawać nazwy. Jak wszystko było normalnie, to było fajnie. A teraz jest wszystko możliwe - TLK Colgate, TLK Pampers, itd. :mruga:
J-31 pisze:Bowiem, nie chce mi się wierzyć w to, że jedna obsada pracuje przez ~11h
To nawet nie możliwe. Według przepisów jedna obsługa może jechać max 4h. Czyli pasowałoby, że obsługa zmieniałaby się na stacjach: Olsztyn, Białystok, Warszawa, Częstochowa. 5 obsług. ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

OPi pisze:TLK Colgate, TLK Pampers
I świetnie. Jeśli nikogo nie razi nazwa stadionu, drużyny piłkarskiej czy całej ligi, to niech i na kolei pociągi mają sponsorów. W końcu kolej (o czym często zapomina się w naszym kraju) to przede wszystkim biznes = każdy sposób zarabiania pieniędzy jest tu ok.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

No to ja proponuję każdy wagon na polskich torach okleić reklamą "cało pojazdową". Łącznie z szybami. Najlepiej taką folią przez którą nic nie widać. W końcu biznes is biznes...

Pomijając fakt, że całe to nazywanie pociągów, to IMHO bezsens, ale sprzedawanie nazw jest już totalną głupotą.

Gdybym miał pieniądze, to też bym sobie wykupił jakiś skład. Nazwałbym bym go "sperma szatana" niczym to tanie wino i by jeździł taki przez pół Polski.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

1) Tak, omija CMK, ale piszę, że może nią jechać, więc to, co pisze Lopez jest nieprawdą.
2) Jak komuś się opłaca to jego sprawa, na naiwniakach trzeba zarabiać.
3) Jak wyżej, jak producenta Spermy Szatana stać na sponsoring i mu się to opłaca :D

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Odnośnie Tour de Pologne - to nie był to żaden sponsorat. To był zwykły wymysł PICu, żeby uczcić tegoroczną imprezę, a że ten pociąg ma rzeczbiorąc najbardziej pokręconą trasę w Polsce, to nadali ją jemu. ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Amalio pisze:"sperma szatana"
To by nie przeszło z innych powodów - doczepiłby się m.in. UOKiK i inne podobne służby.
Amalio pisze:No to ja proponuję każdy wagon na polskich torach okleić reklamą "cało pojazdową". Łącznie z szybami. Najlepiej taką folią przez którą nic nie widać. W końcu biznes is biznes...
No dokładnie. Problem polega na tym, że dziś nie widać żadnego przełożenia takich reklam na powiedzmy ceny biletów, czy standard podróży. A to dlatego, że skala wykorzystania takich pomysłów na zarabianie kasy jest jeszcze zbyt mała, a PKP działa wiadomo jak...
BTW: Zastanów się nad tym jaka jest różnica w ilości nośników reklamy między koleją a np. komunikacją miejską. Ewidentnie w tym pierwszym przypadku dużuy potencjał biznesowy jest niewykorzystany.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Lopez pisze:Zastanów się nad tym jaka jest różnica w ilości nośników reklamy między koleją a np. komunikacją miejską.
W Czechach i Szwajcarii prawie każdą lokomotywę obklejają reklamami. Możeby pójść za ich śladem?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

OPi pisze:Odnośnie Tour de Pologne - to nie był to żaden sponsorat.
Był. PIC jest sponsorem tegorocznego TdP.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Lopez pisze:
Amalio pisze:"sperma szatana"
To by nie przeszło z innych powodów - doczepiłby się m.in. UOKiK i inne podobne służby.
Wiem, ale to był taki przykład. Po za tym lepsze to niż taki Eyjafjallajokull.
Lopez pisze: BTW: Zastanów się nad tym jaka jest różnica w ilości nośników reklamy między koleją a np. komunikacją miejską. Ewidentnie w tym pierwszym przypadku dużuy potencjał biznesowy jest niewykorzystany.
Tak się zastanawiam właśnie jak zasugerowałeś i sobie myślę że jeżeli psioczy się na reklamy na pojazdach KM i w wielu miastach ogranicza się możliwość oklejania pojazdów, to nie rozumiem czemu kolej miałaby iść pod prąd.
A po za tym generalnie z reklam nie idą podobno jakieś kolosalne pieniądze.
I nie widzę by kolej była jakimś świetnym nośnikiem.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ta, tylko że nazwa pociągu nie przeszkadza pasażerom w oglądaniu widoków za oknem i każde pieniądze są dla firmy ważne. Co do reklam na oknach, jeden IR tak jeździ i ma nawet nazwę sponsora - ¯ubr. Jednak to tylko jeden przypadek i raczej nie będzie to w IR kontynuowane.

Lopez

Post autor: Lopez »

Amalio pisze:I nie widzę by kolej była jakimś świetnym nośnikiem.
Zawsze spóźniona, z syfnymi składami, podjeżdżającymi na śmierdzące i brudne dworce - nie jest.

Jeszcze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”