PKP Intercity

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzisiaj rano w Gazecie Wyborczej znalazłem taki artykuł.

:strzałka: http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... ikaja.html

No to, teraz zrobi się bryndza. Koniec z "tanimi" podróżami koleją :]

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Prywatyzacja po polsku. Ciekawe gdzie jest pan Kogut i inni związkowcy od palenia opon przed Sejmem. Teraz likwidują połączenia, a w przyszłym roku będą znowu żebrać o dotacje i ględzić o odpływie pasażerów.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Samobój dla przewozów pasażerskich w Polsce. Rewolucja pożera własne dzieci :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Paranoja. Jak tak dalej pójdzie i wszystko będą wycinać - to w zasadzie nie będzie jak przejechać z jednego miasta do drugiego. Bo już nawet jazda samochodem to zaczyna być problem - albo dziurawe drogi, albo ograniczenia prędkości i fotoradary, albo policyjni tajniacy wszystko filmujący, albo płatne parkingi w centrach miast. Szybki, tani pociąg, dawał jakieś szanse, ale teraz zaczynamy się cofać w rozwoju :]

marekJG

Post autor: marekJG »

J-31 pisze:Szybki, tani pociąg, dawał jakieś szanse, ale teraz zaczynamy się cofać w rozwoju
Pytanie tylko czy nie za tani. Nie wszyscy obywatele tego kraju chcą w niskończoność ładować pieniędze ze swoich podatków w nierentowne połączenia, których deficyt (paradoksalnie wobec znacznego wzrostu ilości pasażerów w ciągu ostatnich lat) co roku ulega zwiększeniu. Doszliśmy w tych dotacjach do paranoji polegającej na dotowaniu pociągów pospiesznych, które w normalnych wolnorynkowych państwach nie mają prawa brać ani złotówki publicznych środków. IC trzeba jak najszybciej sprywatyzować a PR już dawno, gdyby nie bawiono się w kreatywną księgowość powinny ogłosić bankructwo tak jak każdy inny podmiot gospodarczy w ty kraju. No ale czego ja oczekuję... To tylko Polska.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Wolnorynkowe połączenia kolejowe można robić jak się ma na tyle rozwiniętą sieć dróg, że kolejne auta nie będą jakimś gigantycznym utrudnieniem, no i wtedy, gdy kolej ma się czym bronić (wysokie prędkości i komfort jazdy). Niestety polska kolej tych warunków nie spełnia i w interesie państwa powinno być zachęcanie podróżnych do jeżdżenia koleją na dłuższe dystanse właśnie cenami biletów.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Rzeczywiście, sytuacja wygląda z jednej strony komicznie.
Samo PKPPLK strzela sobie samobója wycofując pociąg iR i TLK. Tak przynajmniej PR i PIC mogły im częściowo spłacać dług. A teraz? W ogóle na tym nie zarobią, bo teraz nic nie dostają. Mniej pociągów = mniej $ wpływających do PLK. Przecież zawsze lepiej późno, niż wcale...

ppln

Post autor: ppln »

Ale kto wybierze kolej jeśli ceny połączeń będą jeszcze wyższe? Jest CMK i jest linia Łódź-Warszawa i to chyba tyle połączeń, które mają prawo być konkurencyjne.

Jak się pojawi Y i CMK zostanie dostosowany do wymogów KDP to możemy pogadać o rentowności kolei.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

ppln pisze:Jest CMK i jest linia Łódź-Warszawa i to chyba tyle połączeń, które mają prawo być konkurencyjne.

Znim coś powiesz, to najpierw się zastanów. Między Szczecinem a Poznaniem pociągiem jedziesz 2,5 h, a samochodem 4h. Co byś wybrał? Takich konkurencyjnych połączeń jest o wiele więcej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ciekawy jestem, czy 1-go czerwca, znikną z rozkładu jazdy PESY ED74 z linii z Warszawy Wschodniej do Łodzi Fabrycznej... Szczególnie, że to jest połączenie TLK :roll:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Nie znikną, IC wytnie tylko te połączenia, które im się nie opłacają.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Gdzieś mi się obiło o uszy, że w związku z wycięciem niektórych połączeń, od kolejnej zmiany RJ, niektóre pociągi TLK jadące przez Oleśnicę Rataje, Ostrów Wlkp., będą się dodatkowo zatrzymywać na stacjach: Wrocław Psie Pole i Wrocław Sołtysowice. Ponoć w zastępstwo za zlikwidowane interREGIO zatrzymujące się na tych stacjach.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

J-31 pisze:Ciekawy jestem, czy 1-go czerwca, znikną z rozkładu jazdy PESY ED74 z linii z Warszawy Wschodniej do Łodzi Fabrycznej... Szczególnie, że to jest połączenie TLK
Podobno jedna para do Łodzi zostanie zlikwidowana, a w zamian ED74 zrobią jeden kurs do Terespola.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

http://biznes.onet.pl/znamy-liste-pocia ... news-detal

Na fotce lista TLK do odwołania. Czyli co, cały Gorzów leci?

Awatar użytkownika
stachu
Posty: 861
Rejestracja: 2007-07-18, 19:42
Lokalizacja: Gliwice ( całe woj. śląskie)

Post autor: stachu »

Nie rozumiem, dlaczego tną połączenie Katowice-Częstochowa, Częstochowa-Katowice x2? Przecież na tym odcinku jest dużo pasażerów :!: Osobówki są pełne na tym odcinku, a poza tym TLK to szybsza forma dotarcia do Katowic/Czestochowy dla studentów i pracujacych. Wiem, ze na tym połączeniu jeździło dużo ludu. pozyjemy zobaczymy...

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Nie nam tu odpowiadać na to pytanie. Ale zauważ, że PIC najwyraźniej lubi podejmować kontrowersyjne decyzje. Chyba mają nierówno pod sufitem...

P.S. Te połączenia z tej listy kiedy będą zawieszone? Nie ma tam żadnej podanej daty...

Awatar użytkownika
stachu
Posty: 861
Rejestracja: 2007-07-18, 19:42
Lokalizacja: Gliwice ( całe woj. śląskie)

Post autor: stachu »

Od 1 czerwca br. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

stachu pisze:Nie rozumiem, dlaczego tną połączenie Katowice-Częstochowa, Częstochowa-Katowice x2? Przecież na tym odcinku jest dużo pasażerów :!:
Założę się, że za jakiś czas te połączenia zostaną zastąpione droższymi pociągami IC... w ten sposób PKP IC więcej zarobi na przewozie pasażerów. Bo dla tych ludzi oznaczać będzie podwyżkę cen biletów... o ile PKP IC tak zrobi. :retard:

Kasują co popadnie, nie patrząc na logikę, czy na potoki pasażerskie - tylko zwracają uwagę na zysk lub jego brak. ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

PIC powymyślało kolejne nazwy dla TLK. Tym razem nazwy zyskały:
45108/54108 Tour De Pologne
Katowice - Częstochowa - Warszawa - Białystok - Olsztyn - Gdynia

35500/53500 Orange Kino Letnie
Gdynia - Bydgoszcz - Łódź - Częstochowa - Kraków - Zakopane

Totalny idiotyzm... :nuts:

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Pewnie jakiemuś pociotkowi utworzyli specjalne stanowisko do wymyślania nazw pociągów i bierze za to kilka tys. miesięcznie :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”