[Śląskie] Linie kolejowe Tychy - Katowice - Sosnowiec

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 239
Rejestracja: 2007-07-02, 12:49
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

[Śląskie] Linie kolejowe Tychy - Katowice - Sosnowiec

Post autor: Kolejka » 2008-04-26, 11:10

Też wczoraj byłem focić Tychy Miasto, ale po 11 (lekcje się skończyły wcześniej to wróciłem do domu, wziąłem aparat i poszedłem pofocić) i widziałem jak kilka osób odchwaszczało kawałek peronu. Ale po ok. 20 minutach pojechali. Mnie się też coś wydaje, że w tym tempie to nie zdążą (w zeszły czwartek odchwaścili ok. połowę peronu i dopiero wczoraj znów kawałek odchwaścili).
I jeszcze takie pytanie: co cię zdziwiło w tej Scanii :?:

Posty wydzielone z temau: "[Relacja] Jelcz M121M". Mod J-31 ;)

kilof

Post autor: kilof » 2008-04-26, 11:18

No tak, nie dopisałem :D Zaskoczyło mnie to, że wyjechała z zajezdni PKM Tychy. No to chyba nie jest normalne :P A ja byłem coś przed 17, chociaż zegarka nie miałem to ustaliłem czas ''na Meteora'' :] Jak ja byłem to zero ruchu na stacji, chodzi o jakieś roboty, ale to dziwne, czego przed sprzątaniem nie wyburzyli dawnej kasy i poczekalni. Przecież chyba nie będą tego remontować?! Bo chyba lepiej było by postawić nową ...

[ Dodano: 2008-04-26, 11:21 ]
PS. Po zejściu na peron jak na zawołanie wyświetlił się piękny sygnał na semaforze i nadjechała TEM2-241 wraz z S2139 która rano zasuwała ze składem z VA do Chałupek. Jechały one ze składem radwanów, ale fotkę mam kiepska.

Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 239
Rejestracja: 2007-07-02, 12:49
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Kolejka » 2008-04-26, 11:38

Ta Scania Meteora wyjeżdżała z zajezdni, bo obsługiwała linię 400 (od jakiegoś czasu część kursów na tej linii jest obsługiwana właśnie przez Meteora). Jeśli chodzi o Tychy Miasto, to ja sobie co tydzień chodzę na spacer na tą stację i często nawet się zdarzają jakieś składy. Jak byłem w zeszłym tygodni to były praktycznie 3 na raz:
- najpierw TEM2-241 + S2139 i 32 Radwany (z czego 8 sześcioosiowych). Stali ok. pół godziny by przepuścić następny skład
- później SM31-053 ze składem 20 ładownych transporterów
- po odjeździe składu z Radwanami przejechało próżne wahadło z EC Tychy z TEM2-088 na czele.
Tak więc czasami jest tu niezły ruch.
A tak w ogóle, to bardzo ładnie prezentuje się ten Jelczyk :)

kilof

Post autor: kilof » 2008-04-26, 15:09

No, w Bieruniu też niekiedy jest ciasno jak dwa FIAT'y (nazwa pociągu podawane przez radio) mają mijankę. Szkoda że linia nie jest dwutorowa, a gdyby była ona wykonana w całości jak przewidywał projekt przez wojną światową zapewne była by szansa, i wtedy linia byłaby zapewne obsługiwana przez osobówki do dnia dzisiejszego. Ale miejmy nadzieję że LKM rozwinie swoje skrzydła przez Nowy Bieruń do Oświęcimia z Tychów oczywiście. Myślę że dużo osób by korzystało, a najwięcej uczniów dojezdzających z Tychów do Bierunia i Lędzin a nawet Oświęcimia i na odwrót. Codziennie kilka autobusów jest zapchanych, a jak mniemam jeden, dwa EN57 rozładowałby sytuację. Bo myślę że chyba nie byłoby sensu puszczać szynobusu, bo to są dwa zwykłe PKS'y złączone więc i tak byłby ścisk. Co do modelu, prace jeszcze postoją do co najmniej wtorku rano, bo w poniedziałek wieczorem sobie pojadę po farby.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 239
Rejestracja: 2007-07-02, 12:49
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Kolejka » 2008-04-29, 17:11

Skoro wątki zostały wydzielone do osobnego tematu, to będę tu wspominał o zmianach, jakie zauważyłem na stacji Tychy Miasto.
Dzisiaj po szkole poszedłem na stację i zauważyłem, że skończyli odchwaszczać II peron. Aa zanim doszedłem do peronów, to przejechał "mega" skład: SM42-928 i aż jeden wagon Zacs z ERG-u (zapewne) :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29473
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-04-30, 09:39

Kolejka, zanim na dobre Zacznie opisywać co Widzisz, to napisz dokładnie o co chodzi z tą stacją. I dlaczego ją odchwaszczają... wszak nie wszyscy są tutaj z tych Tychów :)
Ostatnio zmieniony 2008-04-30, 13:20 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2008-04-30, 16:18

J-31 pisze:I dlaczego ją odchwaszczają... wszak nie wszyscy są tutaj z tych Tychów
Pozwolisz, że odpowiem za niego ;)

Widzę, że już powoli ruszają prace nad modernizacją całego dworca Tychy miasto, który ma być przystosowany pod uruchomienie LKM, która regularnie będzie kursowała co 20-25 minut na trasie Tychy miasto- Tychy centrum (tu także będzie modernizowane perony, gdyż stacja jest obecnie zamknięta)- Katowice Dworzec PKP przez Piotrowice i Ligotę (to dzielnice Katowic). Podróż będzie w jedną stronę nietrwała więcej niż 25 minut (obecnie autobusem 1H), a bilety będą skutecznie konkurować cenowo z autobusowymi. Do obsługi zostaną przeznaczone 4 nowo zakupione Stadlery ETR-150 Titilo, o których wspominałem w temacie "Pochwal się swoim pulpitem ;)". Pierwszy ma się już pojawić w czerwcu, a kolejne dojadą do września, gdyż od 1 września właśnie ruszy LKM.
Natomiast co się dotyczy dworca to ma on zostać tak przystosowany, że trolejbusy wraz z autobusami mają podjeżdżać niemal pod same perony tak, aby pasażerowie przesiadali się z "drzwi do drzwi", ponieważ obecnie tylko pod dworcem zatrzymują się autobusy, a przystanek końcowy trolejbusów jest 50 metrów dalej od dworca.

Proszę o ewentualne skorygowanie kolegów z Tychów ;)

Kolejka czy coś jeszcze oprócz odchwaszczania robią już na dworcu ?

Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 239
Rejestracja: 2007-07-02, 12:49
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Kolejka » 2008-04-30, 18:23

Oprócz odchwaszczania to jeszcze nic nie zrobili (nawet nie posprzątali peronu I, ani torowiska, które też jest zaśmiecone). Jeśli chodzi o dworzec, to dziś z praktyk poszedłem piechotą na niego (nie chciało mi się siedzieć na przystanku na Wilkowyjach) i nie zauważyłem żadnych zmian, oprócz tego, że tor 9 przy per. III został udrożniony (ale to już jakiś czas temu zauważyłem), choć ja myślę, że te pociągi będą korzystały z peronu I. Tutaj są zdjęcia. Tychy Centrum, to ma być nowa nazwa dla Tychów Miasta, a dworzec to mają być Tychy Główne.
Tychy centrum (tu także będzie modernizowane perony, gdyż stacja jest obecnie zamknięta)
Jeśli chodzi ci o dworzec, to jest on otwarty (budynek jest zamykany tylko w nocy). Co do tego "drzwi w drzwi" to wątpię żeby zrobili. Tam jest dosyć ciasno, a w dodatku musieliby podwyższyć tam drogę i rozebrać kawałek toru 10 przy per. I (ten tor jest zakończony kozłem oporowym).

[ Dodano: 2008-05-01, 17:45 ]
Odnośnie dworca (a mianowicie kupowania biletów) mam jedno ale. Mianowicie chodzi mi o to, że chciałem dzisiaj kupić bilety turystyczne, a kasjerka mi mówiła za każdym razem (byłem jeszcze raz później), że te bilety zostały wycofane 14 kwietnia (chyba jej się coś popieprzyło). Pojechałem sobie do Katowic (wcześniej chcieliśmy zadzwonić na Infolinię w tej sprawie, ale nie szło się dodzwonić) i tam bez problemów kupiłem te bilety.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29473
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-05-02, 11:03

Shadow238 pisze:a bilety będą skutecznie konkurować cenowo z autobusowymi.
No, tak, ale zdaję się, że chyba nie będzie integracji taryfowej z KZK - czy może jednak myśli sie również i o tym ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2008-05-03, 01:04

J-31 pisze:No, tak, ale zdaję się, że chyba nie będzie integracji taryfowej z KZK - czy może jednak myśli sie również i o tym
Na razie nic o tym nie wiadomo, poza tym gdyby to już miałaby być jakaś integracja to bilety z MZK z KZK i z PKP, bo przypomnę, że w Tychach i na tyskich liniach obowiązuje taryfa MZK Tychy ;)

Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 239
Rejestracja: 2007-07-02, 12:49
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Kolejka » 2008-05-18, 09:04

Mogę zdać raport po dwóch tygodniach:
NIC się nie zmieniło. Kupki trawy, które leżały na per. II dalej leżą, a pomiędzy kafelkami widać jak znów wyrasta trawa. Peron I błyszczy, ale od szkła, które tam leży (czasami to się chodzi po szkle), a trawa sobie dalej rośnie. Jedyną pozytywną zmianą jest to, że słupki hetometrażowe zostały na nowo pomalowane. W takim tempie to coś wątpię, żeby się wyrobili do września. :confused:

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2008-05-18, 14:29

Może zaczną dopiero prace w lipcu- chociaż czy wtedy w 2 miesiące się z tym remontem wyrobią ? Przecież jeszcze muszą podciągnąć pod dworzec trakcje trolejbusową :roll:

Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 239
Rejestracja: 2007-07-02, 12:49
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Kolejka » 2008-06-05, 14:09

Dzisiaj wracając ze szkoły wydłużyłem sobie drogę idąc na Tychy Miasto. Jedyne zmiany jakie zauważyłem (oprócz coraz wyższej trawy na obu peronach) to odmalowane sygnalizatory. Wycięta ponad miesiąc temu trawa z per. II jak leżała, tak leży.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29473
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-06-05, 15:10

Czytając Twoje posty - Kolejka - mam wrażenie, że postęp prac jest tak duży, że ta trawa zdąży jeszcze ze cztery razy uschnąć i na nowo wyrosnąć, zanim ten dworzec będzie wykorzystany ;)

Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 239
Rejestracja: 2007-07-02, 12:49
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Kolejka » 2008-06-05, 19:58

Do września będzie znów ładna polana na peronie :D :-P

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2008-06-05, 21:30

Kolejka pisze:Do września będzie znów ładna polana na peronie
Do 1 września ma to być zrobione :mruga:

Cóż liczę, że robotnicy wezmą się za "ratowanie" dworca w lipcu i sierpniu.

Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 239
Rejestracja: 2007-07-02, 12:49
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Kolejka » 2008-06-07, 17:36

Dzisiaj będąc na dworcu (jak zwykle tylko po to, by pofocić) zauważyłem, że tunel w przejściu podziemnym został pomalowany podkładem (w niektórych miejscach mocno prześwituje jeszcze graffiti). Teraz się zastanawiam na jaki kolor tam pomalują i, czy zdążą pomalować ten tunel przed grafficiarzami.

[ Dodano: 2008-07-05, 18:39 ]
Dzisiaj po powrocie z wakacji odwiedziłem stację Tychy Miasto i na reszcie mogę napisać o pozytywnych zmianach: tor dodatkowy przy per. II został częściowo odkrzaczony :!: To zdjęcie znalazł wczoraj mój brat: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/1-8731.html (jakby z tą wycinką nie mogli poczekać do poniedziałku).

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-07-05, 21:19

To nie jest tak czasem związane z wymianą trakcji z powodu wprowadzenia na tory Flirtów :?:

Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 239
Rejestracja: 2007-07-02, 12:49
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Kolejka » 2008-07-06, 09:42

Raczej tak. Ponieważ jest to temat ogólnie o KM w Tychach to zacytuję tutaj artykuł z piątkowego Dziennika Zachodniego (Tygodnik Miejski i Powiatowy Tychy) dotyczący podwyżki cen biletów:
Promocja jedynie na przejazd do 20 minut oraz taryfę pomarańczową

Po wakacjach zdrożeją bilety

Od 1 września bilety jednorazowe będą droższe średnio o 3 proc., okresowe o 8,5 proc. Wyższe będą też mandaty za jazdę bez biletu - o ponad 32 proc. Taką decyzję podjęli radni na ostatniej, przedwakacyjnej sesji.
Nie zmienia się jedynie cena biletów najtańszych. Tych, które uprawniają do 20-minutowej jazdy. Nadal będą kosztować 2,40zł. To zachęta do częstszego korzystania z komunikacji miejskiej na krótkich odcinkach.
Jednorazowy do 40 minut zdrożeje z 2,90zł na 3zł. Jednorazowy do 90 minut (jak również kupiony u kierowcy) będzie kosztował 4zł (o 50gr drożej niż dotąd).
Bilety miesięczne imienne na jedną gminę będą kosztować 78zł (o 6zł więcej niż dotąd), na dwie i więcej gmin - 100zł (podwyżka o 8zł).
Po wakacjach pojawi się jednak nowość: taryfa pomarańczowa. Będą to bilety wspólne na autobus lub trolejbus oraz na Szybką Kolej Regionalną. W promocji taki bilet będzie kosztował 3zł (ulgowy 1,50zł), miesięczny - 95zł. Taki bilet wystarczy, by z dowolnego miejsca w Tychach dojechać na stację SKR, przesiąść się na pociąg i w 25 minut dojechać do Katowic. Tam, niestety ważność biletu się kończy i na dotarcie do wybranego miejsca w Katowicach trzeba ponieść odrębne koszty. Jak usłyszeliśmy w KZK GOP, na razie nie ma żadnych widoków na to, by było inaczej. (JOL)
Czyli z biletami jest tak jak zawsze: KZK GOP podniosło ceny, to kilka miesięcy później również MZK Tychy podnosi ceny :confused:

[ Dodano: 2008-07-14, 09:41 ]
W sobotę będąc na dworcu zauważyłem, że zostały ustawione 2 nowe sygnalizatory dwukomorowe, ale trochę dziwnie pomalowane (biało-czarne). Przy okazji tego dnia przejechał z Łazisk skład: M62M-004 + M62-1688 + ok. 40 węglarek (oczywiście wszystko Rail Polska). Pierwszy raz na żywo widziałem taki tandem Gagarów (na LHS-ie jeszcze nie byłem).
Tutaj dodaję zdjęcia tych sygnalizatorów:
Obrazek Obrazek
A to ten tandem:
Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2008-07-17, 14:13 ]
Dzisiaj będąc na spacerze na Tychach Mieście zauważyłem ekipę, która odchwaszczała peron I na tej stacji. Ale mnie się coś wydaje, że zanim pojawi się pierwszy pociąg (czyli pewnie w połowie grudnia) to ten peron będzie wyglądał tak jak obecnie per. II :confused: Czyli był ładnie odchwaszczony, a teraz robi się znów ładna łąka.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2008-07-20, 11:44

Szybka Kolej Regionalna ruszy 14 grudnia - zapowiedział Henryk Borczyk, wiceprezydent miasta Tychy. Mimo ponad trzymiesięcznego opóźnienia i tak kolej nie będzie kursowała w planowanych wymiarach.


W pełnym wymiarze i na wyremontowanych torach kolej ruszy dopiero 1 września 2009 roku, a nie jak zapowiadano - w tym. Opóźnienie spowodowane jest remontem torowiska w Ligocie i Brynowie.

Jak można wywnioskować z wypowiedzi dyrektora PLK w Katowicach, Karola Trzońskiego, pociągi na trasie mają osiągać prędkości rzędu 120 km/h, co wydaje się mało prawdopodobne.

Z inicjatywy władz Tychów i województwa Śląskiego kolej ruszy 14 grudnia, ale zamiast zapowiadanych 92 pociągów pojawi się zaledwie 50.

Szczegóły w dzienniku Polska.

¬ródło www.kmtychy.pl


I jak zawsze na obietnicach się skończyło....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”