[Śląskie] Linie kolejowe Tychy - Katowice - Sosnowiec

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Amalio, Miałbyś może jakiś mały schemat tej linii ? ;)

Rozumiem, że SKR będzie obsługiwane EN57 z Przewozów Regionalnych ? ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

pmaster pisze:A to nie dlatego, że woleli je puścić na Częstochowa-GOP?
Nie. O ile wiem wycofano je z obawy o kolejne wykolejenia, a jak wiadomo sprzęt nowy.
pmaster pisze: I o co chodzi z tym złomem, aż tak się potłukł?
Raczej o to, że za pieniądze z ubezpieczenia można kupić nowy pociąg.
J-31 pisze:Amalio, Miałbyś może jakiś mały schemat tej linii ? ;)
Nie mam i nic nie wiem o istnieniu takowej, ale skoro pytasz to przygotowałem coś poglądowego:
http://imageshack.us/f/42/skrtychy.jpg/
1 - Tychy Dworzec PKP
2 - Tychy Zachodnie
3 - Tychy Bielska
4 - Tychy Centrum
5 - Tychy Miasto
6 - Tychy Lodowisko
7 - Tychy Urbanowice

Pogrubione stacje to te będące w budowie, a kursywą zaznaczyłem stację która moim zdaniem powinna zostać włączona do SKR.

No a następne stacje już są w Katowicach.

J-31 pisze:Rozumiem, że SKR będzie obsługiwane EN57 z Przewozów Regionalnych ? ;)
Będzie :?: SKR od ponad roku jest nimi obsługiwane.

EDIT
No jak się dowiedziałem, to stacja Tychy Centrum to jednak będzie zmodernizowana i chyba trochę przesunięta Tychy Miasto, a przez Urbanowice w przyszłości też pojadą pociągi :)

Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 239
Rejestracja: 2007-07-02, 12:49
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Kolejka »

Ja obserwuję budowę nowych peronów od początku. Za niedługo dodam swoje zdjęcia na stronę. Co do Urbanowic, to mają tamtędy jeździć pociągi do Bierunia Starego, a w przyszłości nawet do Oświęcimia (podobno). Ale patrząc na przystanek przy lodowisku, to albo nie brano pod uwagę przedłużenia trasy, albo pociągi mają go pomijać. Sądzę tak, ponieważ tor przy peronie został zakończony kozłem oporowym:
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki Amalio za mapkę :)

Zastanawiałem się jak pociągi miałyby zmieniać czoło, ale teraz dzięki powyższym zdjęciom Kolejki - już wszystko jest jasne. Faktycznie trochę szkoda, że pociągi SKR nie dotrą do przystanku Tychy Urbanowice :]

Butelka

Post autor: Butelka »

Te stacje (2,3,4,5,6) jedna obok drugiej to jakaś urzędowa kpina? :|

kilof

Post autor: kilof »

Butelka pisze:Te stacje (2,3,4,5,6) jedna obok drugiej to jakaś urzędowa kpina? :|
To ma służyć mieszkańcom- tam prędkości i tak nie są duże, a skład z asynchronem w krótkim czasie płynnie rozpędzi się do szlakowej.

Co do przedłużenia do Urbanowic- zbytnio to sensu nie ma. Przystanek jest dosyć spory kawałek od centrum strefy, także bez przesiadek się nie obejdzie. Ponadto nie ma tam miejsca- linia jest na nasypie. Teraz jadąc z Katowic można się dogodnie przesiąść na A, C, 51 i jeszcze kilka innych linii które przejeżdżają przez przystanki SKR-u.

Na przystanku Tychy Zachodnie ma powstać dodatkowo zadaszony parking rowerowy. Ogólnie wygląda to bardzo ładnie, tylko poza ww. przystankiem perony są strasznie wąskie. Przy większej ilości ludzi będzie tłoczno.

Butelka

Post autor: Butelka »

kilof pisze:To ma służyć mieszkańcom- tam prędkości i tak nie są duże, a skład z asynchronem w krótkim czasie płynnie rozpędzi się do szlakowej.
Rozpędzi się do prędkości szlakowej na odcinku krótszym od jednej normalnej stacji? Popatrzcie na rozmiar stacji Tychy Miasto (5) a potem na rozmiar i odległości przystanków... Nawet jak tam jest 40 km/h, to takie rozmieszczenie przystanków nie ma sensu. Pociąg to nie tramwaj. Widzieliście żeby w jakimś systemie SKM, S-Bahn itp. przystanki były 150 metrów od siebie?

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Amalio pisze: EDIT
No jak się dowiedziałem, to stacja Tychy Centrum to jednak będzie zmodernizowana i chyba trochę przesunięta Tychy Miasto, a przez Urbanowice w przyszłości też pojadą pociągi :)
Z tego stwierdzenia dość jednoznacznie wynika że Tychy Centrum to będzie nowa nazwa dla Tychy Miasto, zapewne przesunięcie stacji będzie w stronę znacznika nr. 4.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Butelka pisze: Rozpędzi się do prędkości szlakowej na odcinku krótszym od jednej normalnej stacji? Popatrzcie na rozmiar stacji Tychy Miasto (5) a potem na rozmiar i odległości przystanków...

Co ma jedno do drugiego :?: Stacja Tychy miasto to normalna stacja kolejowa która jest przystosowana do długich składów.
Butelka pisze:Widzieliście żeby w jakimś systemie SKM, S-Bahn itp. przystanki były 150 metrów od siebie?
Pokaż mi w którym miejscu masz stacje 150 metrów od siebie :]

Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 239
Rejestracja: 2007-07-02, 12:49
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Kolejka »

Amalio pisze: Pokaż mi w którym miejscu masz stacje 150 metrów od siebie :]
Cóż, odcinek Tychy Centrum - Tychy Bielska nie będzie dużo dłuższy :) Można to zobaczyć np. w moim filmie z wieczornego przejazdu na odcinku Tychy - Tychy Miasto z dnia 25.11.11: http://www.youtube.com/watch?v=3t_SqNLWGF8 (od minięcia Bielskiej do dojazdu do Centrum mija jakieś 15-17 sekund).
Widać też na tym wycinku mojego zdjęcia z al. Bielskiej:
Obrazek
Jak się przyjrzycie, to możecie zobaczyć koniec przystanku Tychy-Centrum.
Z Bielskiej do Zachodnich też nie jest daleko:
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ooops. Przy takich odległościach, to składy "kibelków" nie zdążą się nawet rozpędzić :]

kilof

Post autor: kilof »

J-31 pisze:Ooops. Przy takich odległościach, to składy "kibelków" nie zdążą się nawet rozpędzić :]
Zapewniam Cię, że asynchron zdąży.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”