Siemens Taurus
Ostatnimi czasy widuję Husarzy na "Polonii" i "Sobieskim". Przy okazji, jest już dziewiąty : http://www.youtube.com/watch?v=F3he64ViTBg
BTW Dziesiąty Husarz już w Polsce:
http://www.intercity.pl/?page=strona_gl ... mn_id=1800Ostatnia z serii 10 lokomotyw Siemensa ES64 U4 "Husarz", kupionych przez PKP Intercity, wjechała w poniedziałek (21 czerwca) w godzinach popołudniowych do Polski. Najszybsza lokomotywa pasażerska na świecie dotarła do przygranicznego Frankfurtu nad Odrą, gdzie odbył się jej odbiór przez przedstawicieli Siemensa i PKP Intercity. Stamtąd, "luzem" maszyna przejechała przez granicę do pobliskiego Rzepina, skąd we wtorek (22 czerwca) rano poprowadziła do Warszawy pierwszy poranny pociąg Berlin-Warszawa-Express.
"Husarz" ze względu na swoją moc pociągową - 6 MW czyli około 8150 KM - może osiągać ze składem wagonów pasażerskich prędkość maksymalną do 230 km/h. To obecnie najszybsza i najnowocześniejsza lokomotywa w kraju. Umożliwia skrócenie czasu przejazdu oraz zapewnia większy komfort podróżowania.
PKP Intercity to jedyny przewoźnik kolejowy w Polsce, który mógłby uruchamiać pociągi pasażerskie z prędkością 200 km/h, gdyż oprócz 10 „Husarzy”, spółka posiada także 129 wagonów, które mogą osiągać taką prędkość. Składy PKP Intercity z taką prędkością będą mogły poruszać się, gdy zainstalowana zostanie tzw. sygnalizacja kabinowa w lokomotywach. To urządzenie, które pokazuje z wyprzedzeniem maszyniście wszelkie informacje dotyczące sygnalizacji ruchu na danej trasie. Dzięki temu właśnie, możliwe jest zwiększenie dopuszczalnej prędkości maksymalnej na szlaku kolejowym do 200 km/h.
Maszyny znajdujące się w posiadaniu PKP Intercity, mają dopuszczenie do ruchu także za granicami Polski, w Austrii, Czechach oraz Niemczech. Można je spotkać przede wszystkim na trasach międzynarodowych oraz w relacjach krajowych na odcinkach z Warszawy do Krakowa, Katowic i Poznania.
Miałem jednak nosa. Oczywiście w jedną stronę ciągnęła mnie EP-09, ale do Warszawy jechałem już z Taurusem.
http://img227.imageshack.us/img227/1329/taurus1.jpg
http://img191.imageshack.us/img191/8834/taurus2.jpg
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=19653
I jestem lekko zawiedziony, ponieważ lok rozpędził się na CMK-a maksymalnie do 161 km/h... a i tak zaliczył opóźnienie.
http://img28.imageshack.us/i/dscn1074.mp4/
Później będzie jeszcze jeden film
Na CMK trwa remont trzech wiaduktów, na odcinku pomiędzy Włoszczową Płn, a odskokiem na Tunel. Na odcinku kilkunastu kilometrów obowiązuje ruch wachadłowy i ograniczenie prędkości do 60 km/h
http://img227.imageshack.us/img227/1329/taurus1.jpg
http://img191.imageshack.us/img191/8834/taurus2.jpg
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=19653
I jestem lekko zawiedziony, ponieważ lok rozpędził się na CMK-a maksymalnie do 161 km/h... a i tak zaliczył opóźnienie.
http://img28.imageshack.us/i/dscn1074.mp4/
Później będzie jeszcze jeden film
Na CMK trwa remont trzech wiaduktów, na odcinku pomiędzy Włoszczową Płn, a odskokiem na Tunel. Na odcinku kilkunastu kilometrów obowiązuje ruch wachadłowy i ograniczenie prędkości do 60 km/h
Zapewne jest dostosowana, ale nie uregulowano jeszcze przepisów w tej sprawie. Kto by kiedyś pomyślał, że w Polsce bedzie można jechać więcej niż 160 km/h...J-31 pisze:No właśnie nie pamiętam, czy jest ograniczenie (zdaje się, że jest), ale z tego pamiętam CMK jest dostosowana do prędkości znacznie przekraczających 200 km/h