Siemens Taurus

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Phi, kiedyś eNką ścigaliśmy się z liniowym 13N. Tamci to dopiero mieli dziwne miny :D
No to pięknie.... aż szkoda, że mnie przy tym nie było, bo musiał być rzeczywiście ciekawy wyścig :P

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Czy ma ktoś KONKRETNE informacje, kiedy Husarze dostaną polskie oznaczenia, tj. EU44? Coś długo z tym zwlekają.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Wygląda na to, że trafiłem na dobry temat. Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć czy łatwo trafić na EC105 ( Warszawa - Wiedeń ) Taurusy :?: Ewentualnie od czego to zależy.

Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 239
Rejestracja: 2007-07-02, 12:49
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Kolejka »

Ja wiem, że codziennie (lub prawie codziennie) jeżdżą na EC "Praha". Skład ciągną tylko do Bohumina, z kąd później wraca ze składem jadącym z Pragi.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Czyli jż mamy siódmego Husarza. Ale widzę, że ten w odróżnieniu od innych ma inne oznaczenie i ma przypis PL-PKPIC, a dotychczasowe miały podpis D-STLM, czyli formalnie należały do Siemensa. ;)

Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 239
Rejestracja: 2007-07-02, 12:49
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Kolejka »

Ostatnimi czasy widuję Husarzy na "Polonii" i "Sobieskim". Przy okazji, jest już dziewiąty :chytry: : http://www.youtube.com/watch?v=F3he64ViTBg

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Tak, jest dziewiąty i w ciągu najbliższych dwóch tygodni ma przybyć ostatni, dziesiąty. ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

No i takiego właśnie widziałem wtedy w Chybiu :)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

A wie ktoś może, czy PKPIC wprowadzi w końcu polskie oznaczenia (EU44) na Husarzach?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Czy któryś z kolegów orientuje się, czy Taurusy obsługują IC "Kościuszko" lub IC "Tatry" ? Tak się pytam, bo z tego co widzę, czas przejazdu z Warszawy Centralnej do Krakowa Głównego (i odwrotnie), to 2:35h i 2:38h.... to chyba za szybko jak na EU07 ;)

Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 »

A może obsługuje to "epoka"? :)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

J-31 pisze:IC
EIC. ;)

Husarz obsługuje Tatry tylko w jedną stronę: Kraków - Warszawa.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

OPi pisze:Husarz obsługuje Tatry tylko w jedną stronę: Kraków - Warszawa.
Ooops. Szkoda, bo miałem jakieś nadzieję. A co to będzie, to się okaże w niedzielę. Dzięki za info ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

BTW Dziesiąty Husarz już w Polsce:
Ostatnia z serii 10 lokomotyw Siemensa ES64 U4 "Husarz", kupionych przez PKP Intercity, wjechała w poniedziałek (21 czerwca) w godzinach popołudniowych do Polski. Najszybsza lokomotywa pasażerska na świecie dotarła do przygranicznego Frankfurtu nad Odrą, gdzie odbył się jej odbiór przez przedstawicieli Siemensa i PKP Intercity. Stamtąd, "luzem" maszyna przejechała przez granicę do pobliskiego Rzepina, skąd we wtorek (22 czerwca) rano poprowadziła do Warszawy pierwszy poranny pociąg Berlin-Warszawa-Express.

"Husarz" ze względu na swoją moc pociągową - 6 MW czyli około 8150 KM - może osiągać ze składem wagonów pasażerskich prędkość maksymalną do 230 km/h. To obecnie najszybsza i najnowocześniejsza lokomotywa w kraju. Umożliwia skrócenie czasu przejazdu oraz zapewnia większy komfort podróżowania.

PKP Intercity to jedyny przewoźnik kolejowy w Polsce, który mógłby uruchamiać pociągi pasażerskie z prędkością 200 km/h, gdyż oprócz 10 „Husarzy”, spółka posiada także 129 wagonów, które mogą osiągać taką prędkość. Składy PKP Intercity z taką prędkością będą mogły poruszać się, gdy zainstalowana zostanie tzw. sygnalizacja kabinowa w lokomotywach. To urządzenie, które pokazuje z wyprzedzeniem maszyniście wszelkie informacje dotyczące sygnalizacji ruchu na danej trasie. Dzięki temu właśnie, możliwe jest zwiększenie dopuszczalnej prędkości maksymalnej na szlaku kolejowym do 200 km/h.

Maszyny znajdujące się w posiadaniu PKP Intercity, mają dopuszczenie do ruchu także za granicami Polski, w Austrii, Czechach oraz Niemczech. Można je spotkać przede wszystkim na trasach międzynarodowych oraz w relacjach krajowych na odcinkach z Warszawy do Krakowa, Katowic i Poznania.
:strzałka: http://www.intercity.pl/?page=strona_gl ... mn_id=1800

Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Miałem jednak nosa. Oczywiście w jedną stronę ciągnęła mnie EP-09, ale do Warszawy jechałem już z Taurusem. ;)

:strzałka: http://img227.imageshack.us/img227/1329/taurus1.jpg
:strzałka: http://img191.imageshack.us/img191/8834/taurus2.jpg
:strzałka: http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=19653

I jestem lekko zawiedziony, ponieważ lok rozpędził się na CMK-a maksymalnie do 161 km/h... a i tak zaliczył opóźnienie. :]

:strzałka: http://img28.imageshack.us/i/dscn1074.mp4/

Później będzie jeszcze jeden film ;)

Na CMK trwa remont trzech wiaduktów, na odcinku pomiędzy Włoszczową Płn, a odskokiem na Tunel. Na odcinku kilkunastu kilometrów obowiązuje ruch wachadłowy i ograniczenie prędkości do 60 km/h ;)

Gustawek

Post autor: Gustawek »

J-31 pisze:I jestem lekko zawiedziony, ponieważ lok rozpędził się na CMK-a maksymalnie do 161 km/h... a i tak zaliczył opóźnienie.
Nie jestem do końca w temacie, ale czy na polskich torach da sie obecnie (przepisowo) jechać szybciej niż 160 km/h?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Gustawek pisze:Nie jestem do końca w temacie, ale czy na polskich torach da sie obecnie (przepisowo) jechać szybciej niż 160 km/h?
No właśnie nie pamiętam, czy jest ograniczenie (zdaje się, że jest), ale z tego pamiętam CMK jest dostosowana do prędkości znacznie przekraczających 200 km/h ;)

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Ale nie można jechać więcej niż 160, bo nie ma sygnalizacji kabinowej, kiedyś też coś mówili, że żeby pociąg mógł szybciej tam jechać trzeba tory odgrodzić ale co do tego to pewny nie jestem.

Gustawek

Post autor: Gustawek »

J-31 pisze:No właśnie nie pamiętam, czy jest ograniczenie (zdaje się, że jest), ale z tego pamiętam CMK jest dostosowana do prędkości znacznie przekraczających 200 km/h
Zapewne jest dostosowana, ale nie uregulowano jeszcze przepisów w tej sprawie. Kto by kiedyś pomyślał, że w Polsce bedzie można jechać więcej niż 160 km/h... :D

Awatar użytkownika
Ogryzek
Posty: 69
Rejestracja: 2010-03-03, 15:47
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Ogryzek »

A ja ostatnio nie mogę złapać EU44 w Poznaniu... Same ES 64 F4 :wall:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”