Siemens Taurus

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Siemens Taurus

Post autor: irisbus »

Jak podaje portal Inforail.pl PKP kupuje lokomotywy Siemens typu ES64U4:
:strzałka: http://inforail.pl/text.php?from=tag&id=18649
Portal kpinfo.pl pokazuje zaś malowanie nowych lokomotyw:
Obrazek
:strzałka: http://www.kpinfo.pl/news.php?readmore=5675
Pierwsza lokomotywa na testy pojawi się już pod koniec 2008

Awatar użytkownika
Jacbull
Posty: 127
Rejestracja: 2006-11-19, 20:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacbull »

To jest dosyć ciekawe. Teraz PKP IC będzie miało lokomotywy wielosystemowe, a wnioskując po typie (ES64U4) to nawet czerosystemowe. To początek zapowiadającego się okresu wycofywania lokomotyw EU07, ET22, EP08 itd. Czy to dobry zakup? - Jeszcze się przekonamy.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Jacbull pisze:To początek zapowiadającego się okresu wycofywania lokomotyw EU07, ET22, EP08 itd.
Zanim je zaczną masowo wycofywać to kible będą miały już 30. wersję malowania ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

irisbus pisze:Jak podaje portal Inforail.pl PKP kupuje lokomotywy Siemens typu ES64U4
Brawo. Nareszcie będą nowoczesne lokomotywy w Polsce. Oby jak najszybciej :)

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Mam nadzieje, że nie spotka je taka sama historia jak EU-11, których PKP ostatecznie nie kupił :diabeł:.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

rupak9 pisze:Mam nadzieje, że nie spotka je taka sama historia jak EU-11, których PKP ostatecznie nie kupił :diabeł:
Nie, no. Odpukaj w nie malowane trzy razy. :chytry:

Sądzę, że mamy inne czasy i inna firma jednak powzięła decyzję o zakupie tych elektrowozów. Wtedy to było po prostu "PKP", a dzisiaj elektrowozy kupuje PKP IC. Oni rzeczywiście potrzebują tych elektrowozów, bo to co im pożycza PKP Cargo, to już jest nie tylko muzeum, ale trochę za drogo kosztuje (IC) wynajem lokomotyw... :retard:

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

J-31 pisze:Sądzę, że mamy inne czasy i inna firma jednak powzięła decyzję o zakupie tych elektrowozów. Wtedy to było po prostu "PKP", a dzisiaj elektrowozy kupuje PKP IC.
W sumie i racja, ale chyba dobrze wiesz jakie zdanie o polskiej kolei mają Polacy :P. Liczę jednak na to, że po tych wszystkich porażkach kolei polskiej, nadejdą sukcesy ;).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jedno co mnie cieszy, to tyle, że przynajmniej Taurusy zmieszczą się do tunelu średnicowego w Warszawie :diabeł:

Michał

Post autor: Michał »

A ile będzie tych nowych cudów?

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

10 sztuk.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Kędzior pisze:Zanim je zaczną masowo wycofywać to kible będą miały już 30. wersję malowania
IMO prawda całkowicie. Liczba 10 Taurusików jest raczej mało współmierna do ponad tysiąca ET22 (nie napiszę 1183, bo część już jest z pewnością wycofana), niedawno odświeżonych EP08 (choć przyszłości tych obawiałbym się chyba najbardziej) i EU07 oraz EP07 (tutaj moim zdaniem mogą być policzone dni niektórych egzemplarzy typu 4E).

A wiadomo może, czy jest opcja zamówienia dalszych egzemplarzy? :)

No, i skoro już jest oficjalna zapowiedź "pekapowskiego" Taurusa, to prawdopodobnie możemy się spodziewać także i modelu w tych barwach (Piko)... :D

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »


Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

No i cacy :D wiesz może które połączenia będą obsługiwać? :)

[ Dodano: 15 Lis 2008 00:09 ]
podejrzewam że będą hulały na trasie Warszawa - Berlin

Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 239
Rejestracja: 2007-07-02, 12:49
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Kolejka »

Albo na Warszawa - Praga/Wiedeń.

Lopez

Post autor: Lopez »

A to by było wyjątkowo miło z ich strony.
IMO Prezentuje się świetnie :)

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Skoro ma być ich 10 i są wielosystemowe, to powinny śmigać na Niemcy (Berlin, Hamburg?), do Czech (Praga?) i zapewne do Austrii. Myślę że spotkać je można będzie na kluczowych międzynarodówkach (BWE, EC Wawel, EN Jan Kiepura itp)

PS. Ja tylko marzę, żeby się jakiś kiedyś zagubił i dotarł do Wałbrzycha z pośpiesznymi "Karkonoszami" :-P :mruga: w końcu IC przejmuje pośpiechy :D

Kamil

Post autor: Kamil »

irisbus pisze:No to mamy pierwszego:
http://www.bahnnews-austria.at/forum/vi ... php?t=8602
Rewelacja!

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Kolejka pisze:Warszawa - Praga
E. Przecież zgodę na wjazd na sieć Czeskich Drah mają już inne polskie elektrowozy, powątpiewałbym w to, że PKP będzie chciało jeszcze wysłać tam Taurusy. Chociaż może i będzie chciało...
irisbus pisze:Myślę że spotkać je można będzie na kluczowych międzynarodówkach (BWE, EC Wawel, EN Jan Kiepura itp)
Zapewne :)

Sam pojazd zaś prezentuje się ślicznie, tylko czekać, aż pojawi się na trasie :smile2:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Rzeczywiście śliczny jest ten Taurus. Podejrzewam, że PKP IC będzie go teraz wysyłać na jakieś szybkie trasy - czyli albo na CMK, albo rzeczywiście na trasę EC Warszawa-Berlin :P

... a propo. A czy czasami UTK nie powinien był zająć się formalnościami związanymi z dopuszczeniem do ruchu na polskiej siecie ? :mruga:

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

J-31 pisze:Podejrzewam, że PKP IC będzie go teraz wysyłać na jakieś szybkie trasy - czyli albo na CMK, albo rzeczywiście na trasę EC Warszawa-Berlin
Jeśli Taurusik jest dwusystemowy, to zapewne na to drugie ;) Bo na CMK to nie wiem po co wystawiać do obsługi pojazd o więcej niż jednym systemie zasilania, no, chyba, że muszą uzupełnić lukę po jakiejś wycofanej lokomotywie - ale bez Czesi jakoś dają sobie radę ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”