Wypadki, wykolejenia i inne zdarzenia
IMO w tym przypadku istnienie wagonów ochronnych na końcach składów kompletnie nic by nie dało. Pociąg przejechał mimo negatywnego sygnału świetlnego - czy SHP zadziałał, być może (pociąg jednak miał zbyt długą drogę hamowania w stosunku do drogi, jaka mu przypadła w tamtym momencie na wytracenie prędkości), w każdym razie maszynista powinien był zatrzymać skład na czerwonym świetle... Całe szczęście nikt nie zginął. Eksplozja była straszliwa.
Jak wiemy, w Białymstoku jest muzeum. Semafory kształtowe, nastawnie mechaniczne. Stacja jest bardzo często używana. Te linki prowadzące od nastawni do semaforów i zwrotnic po prostu od ciągłego przekładania mogły się zużyć. Jedna z nich mogła pęknąć. Wtedy jeden z maszynistów miał zpodany zły sygnał i doszło do tragedii.
Ale pamiętajmy, że to tylko teza.
Ale pamiętajmy, że to tylko teza.
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-z ... nId,308603
Zderzenie dwóch lokomotyw, podobno były to dwa SM48 szerokotorowe z ruskimi sprzęgami i są poważnie uszkodzone.
Zderzenie dwóch lokomotyw, podobno były to dwa SM48 szerokotorowe z ruskimi sprzęgami i są poważnie uszkodzone.
Nie wiem, czy dobrze dodam, ale wydaje mi się, że będzie ok.
http://gliwice.gazeta.pl/gazetagliwice/ ... graza.html
Kierownik pociągu odmówił...
http://gliwice.gazeta.pl/gazetagliwice/ ... graza.html
Kierownik pociągu odmówił...