Wypadki, wykolejenia i inne zdarzenia

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

tego z ET22 nadal nie mogą znaleźć. Albo jest wśród niezidentyfikowanych ciał, albo leży nieprzytomny w stanie ciężkim w szpitalu, albo po prostu uciekł
A jednak to pierwsze. Był ostatnią zidentyfikowaną ofiarą. :/ http://www.garnek.pl/tomis92/19829803/t ... katastrofa

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

KKS pisze:- dyżurny ze Sprowy również nie może uruchomić zielonego, bo załączyła się blokada, jednak mając informacje o tym, że IR jedzie po właściwym nieświadomy tego wszystkiego puszcza TLK.
Bingo!
W tym samym dokumencie można przeczytać, że do kolejnej usterki doszło o godzinie 20.48 na posterunku Sprowa. Była to usterka "urządzeń SRK. Dla pociągu 31100/1 wygasł semafor wyjazdowy "A" pociąg wyprawiono na Sz "A". Oznacza to, że wygasł sygnał zezwalający na jazdę i podano tzw. sygnał zastępczy.
Blokada zadziałała, ale jej działaniem nikt się nie przejął. http://www.tvn24.pl/12690,1737276,0,1,b ... omosc.html

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

No raczej przejął, bo na pewno po wygaśnięciu zielonego był kontakt telefoniczny ze Starzynami :?:
I jeszcze trochę i szarej rzeczywistości na kolei:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1056
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1061

Z takim podejściem do sprawy, to rzeczywiście chyba można dyżurnych ozłocić, że nic do tej pory poważnego się nie stało.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Chryste jak się czyta te teksty na Skyscrapecity, to faktycznie człowieka oblewa zimny pot. Normalnie strach wejść do pociągu. No, ale niestety za tą katastrofę odpowiedzą Dyżurni Ruchu - nikt się nimi nie przejmie. :roll:

Tylko czy ta katastrofa cokolwiek zmieni w PKP PLK ? Pomijam już obietnice poprawy sytuacji :chytry:

Tp4

Post autor: Tp4 »

Z rozmowy dyżurnych wynika, że oboje wiedzieli, iż w Starzynach nie działa zdalne sterowanie zwrotnicą. Dyżurny mówi na nagraniu, że musi iść i przestawić ją ręcznie. Jego koleżanka wywoływała go chwilę później przez radio, jednak ten się nie odzywał. Wynika z tego, że w tym czasie przestawiał on zwrotnicę.
http://wiadomosci.onet.pl/raporty/slask ... omosc.html

Coraz dziwniejsza ta cała sytuacja...

Butelka

Post autor: Butelka »

A może zebralibyśmy podpisy pod petycją do sejmu o ustawę, wg której po każdym takim zdarzeniu (Katastrofa Smoleńska, Katastrofa pod Szczekocinami itd.) prokuratura lub inne odpowiedzialne za to służby musiałyby opublikować na swojej stronie internetowej nagrania z czarnych skrzynek i innych rejestratorów? Wtedy każdy mógłby sam odsłuchać nagranie, [prześledzić parametry lotu], i dojść do bardziej racjonalnych wniosków niż media...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Butelka pisze:A może zebralibyśmy podpisy pod petycją do sejmu o ustawę, wg której po każdym takim zdarzeniu (Katastrofa Smoleńska, Katastrofa pod Szczekocinami itd.) prokuratura lub inne odpowiedzialne za to służby musiałyby opublikować na swojej stronie internetowej nagrania z czarnych skrzynek i innych rejestratorów? Wtedy każdy mógłby sam odsłuchać nagranie, [prześledzić parametry lotu], i dojść do bardziej racjonalnych wniosków niż media...
Tak ? I czym by się to skończyło ? Nadal każdy obstawałby przy swoim, bo każdy usłyszy i zobaczy co innego :chytry:

W takich sytuacja powinna powstać specjalna komisja - i taka komisja pewnie już działa. Oczywiście jej wnioski powinny być opublikowane. Natomiast zalecenia po komisyjne wprowadzone w życie. Bo taka sytuacja nie powinna się powtórzyć. Chodzi o to by wyciągnąć wnioski na przysłość i nie dopuszczać do takich sytuacji. Pewnie trzeba będzie zmienić procedury w sytuacjach awaryjnych ;)

Butelka

Post autor: Butelka »

J-31 pisze:bo każdy usłyszy i zobaczy co innego
Ale można by się w końcu przebić przez tą medialną masę i samemu dotrzeć do niezmiennie takich samych pełnych zapisów na stronie prokuratury lub innej instytucji. I co inteligentniejsi ludzie (a sądzę że tu takich nie brakuje - mówcie jeśli się mylę) wyciągnęliby z tego racjonalne wnioski...
J-31 pisze:powinna powstać specjalna komisja
A potem 2 kolejne, jak przy tragedii smoleńskiej. De facto żadna komisja nie wyjaśni wszystkiego do końca, działają też indywidualne idee, powiązania, i własna kieszeń...
J-31 pisze:Oczywiście jej wnioski powinny być opublikowane.
I każda komisja będzie żywo przekonywać słuchaczy do swojej teorii, której tak naprawdę nie udowodni z oczywistych przyczyn...
J-31 pisze:Chodzi o to by wyciągnąć wnioski na przysłość i nie dopuszczać do takich sytuacji. Pewnie trzeba będzie zmienić procedury w sytuacjach awaryjnych
I zmienić mentalność ludzi...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Butelka pisze:I zmienić mentalność ludzi...
To jest akurat nasz największy problem. Bo teraz gdy doszło do tragedii dużo się mówi i pisze.... a potem "kurz opadnie" i wszystko pozostanie po staremu. :]

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Jutro o godzinie 13 na Cmentarzu Centralnym w Szczecinie (największym polskim cmentarzu) zostanie pochowany mechanik pociągu iR Matejko.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

http://www.tvn24.pl/-1,1741865,0,1,masz ... omosc.html
TVN24 pisze:Trzy z ośmiu pociągów, które utknęły na trasie między Piotrkowem Trybunalskim a Babami, ruszyły już w dalszą drogę. Na odjazd czeka jeszcze pięć innych. Ruch wstrzymał maszynista pociągu towarowego, który mając wątpliwości co do wskazań semafora, zatrzymał swój skład. Zażądał też przybycia specjalnej komisji.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dziennikarze piszą to co chcą napisać, ale nie wiemy jakie procedury dla maszynistów wprowadzono po ostatniej katastrofie kolejowej. Możliwe, że maszynista właśnie postąpił zgodnie z procedurą - którą wszyscy olewają i jadą dalej ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Albo jakich zaczęto przestrzegać ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

A tam. Kolejarze i tak chcą strajkować. Może związki już po prostu zaczęły strajk włoski :?: Myślę, że mogłyby być niezłe jaja na Euro gdyby taki zorganizowano.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Zaczęliby strajk tak po cichu?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Moim zdaniem sprawa jest prosta, pewnie semafory pokazywały bzdury od dawna, zgłaszano to, ale nikt się tym nie interesował, więc ktoś się wkurzył i postanowił zrobić dym na całą Polskę. Minister go pochwalił, media go chwalą, tak więc nikt go teraz nie wyrzuci a sygnalizację po prostu trzeba będzie naprawić. Podejrzewam, że maszyniści chętnie zwracaliby uwagę na usterki, ale rezygnują widząc, jak wszyscy to olewają.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Pewnie już Wiecie, ale na wszelki wypadek napiszę. Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Warszawie PESA ELF EN76 Kolei Mazowieckich zderzyła się czołowo z Newagiem 19WE, #303, SKM Warszawa.

Ze zdjęć wynika, że chyba bardziej (przynajmniej zewnętrznie) ucierpiał ELF

:strzałka: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... IDEO_.html

Do zdarzenia doszło na wysokości p.o. Warszawa ZOO

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

J-31 pisze:Zderzenie czołowe dwóch pociągów
I to jest powód dla którego coraz więcej ludzi boi się jeździć pociągami. Nawet koleją podmiejską, która do tej pory była uważana za bezpieczną i szybką formę dojazdu do pracy/szkoły...
J-31 pisze:Ze zdjęć wynika, że chyba bardziej (przynajmniej zewnętrznie) ucierpiał ELF
Ocenianie zniszczeń jeszcze przed rozszczepieniem składów jest co najmniej bez sensu. Ze zdjęć po rozszczepieniu widać, że w obu składach straty są mniej więcej podobne, aczkolwiek nie da się ocenić stanu tego co najważniejsze, czyli ramy.

BTW PESA wykorzystała tę okazję w celach propagandowych:
http://www.rynek-kolejowy.pl/33002/Pesa ... jazdow.htm
Czekamy na identyczną odpowiedź Newagu? :retard:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Bezpieczeństwo pasażerów i maszynistów to priorytet PESA. Firma od lat prowadzi zaawansowane badania rozwiązań technicznych dotyczących czterech scenariuszy zderzeniowych. Pojazdy PESA są wyposażone w specjalne absorbery energii, których zadaniem jest zminimalizować skutki zderzenia.
Srają muchy idzie wiosna... Pan Prezes ma szczęście, że ELF miał małą prędkość, w przeciwnym razie dowiedzielibyśmy się jak bardzo bezpieczny jest ten system, którego tak reklamuje ;)

Swoją drogą - jak tak dalej pójdzie, to wyjdzie na to, że NEWAG z PES¡ urządzili sobie crash-test w Warszawie. :retard:

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »


ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”