Cennik biletów na bardzo długie relacje
Cennik biletów na bardzo długie relacje
Chciałem poruszyć pewną nie do końca uczciwą praktykę stosowaną przez PKP IC w pociągach TLK.
Otórz cennik IC przewiduje ceny biletów na odległości "tylko" do 1000 km. W przypadku gdy relacja pociągu/połączenia przekracza 1000 km zmusza się pasażera do konieczności płacania "podwójnie" za bilet tj. osobno za 1000 km i osobno za nadwyżkę a nie za całkowitą odległość.
fragment cennika dla 2 klasy:
do 40 km 11,00 zł
41-60 km 17,00 zł
61-80 km 21,00 zł
81-100 km 24,00 zł
...
441-520 km 63,00 zł
521-600 km 65,00 zł
601-680 km 69,00 zł
681-760 km 74,00 zł
761-880 km 76,00 zł
881-1000 km 79,00 zł
jak widać różnica między ceną biletu na 880 km a 1000 km wynosi 3 zł
ale UWAGA jeżeli ktoś potrzebuje biletu na 1040 km to za dodatkowe 40 km musi dopłacić A¯ 11 zł mimo że za poprzednie dodatkowe 120 km trzeba było dopłacić zaledwie 3 zł.
Dziwne jest to że nie ma czegoś takiego jak cennik biletów pow 1000 km gdzie np.: za każde kolejne rozpoczęte 100 km powyżej 1000 km dopłacało by się 5 zł.
Dziwi też ta granica 1000 km zwłaszcza że w niektórych wydaniach SJRP cennik wcale nie kończy się na 1000 km tylko trochę dalej np.: w 1947 jest to 1050 km
Dla porównania obecny cennik PR kończy się na wartości 800 km ale niestety nie wiem czy PR mają relacje które przekraczają tą wartość.
Otórz cennik IC przewiduje ceny biletów na odległości "tylko" do 1000 km. W przypadku gdy relacja pociągu/połączenia przekracza 1000 km zmusza się pasażera do konieczności płacania "podwójnie" za bilet tj. osobno za 1000 km i osobno za nadwyżkę a nie za całkowitą odległość.
fragment cennika dla 2 klasy:
do 40 km 11,00 zł
41-60 km 17,00 zł
61-80 km 21,00 zł
81-100 km 24,00 zł
...
441-520 km 63,00 zł
521-600 km 65,00 zł
601-680 km 69,00 zł
681-760 km 74,00 zł
761-880 km 76,00 zł
881-1000 km 79,00 zł
jak widać różnica między ceną biletu na 880 km a 1000 km wynosi 3 zł
ale UWAGA jeżeli ktoś potrzebuje biletu na 1040 km to za dodatkowe 40 km musi dopłacić A¯ 11 zł mimo że za poprzednie dodatkowe 120 km trzeba było dopłacić zaledwie 3 zł.
Dziwne jest to że nie ma czegoś takiego jak cennik biletów pow 1000 km gdzie np.: za każde kolejne rozpoczęte 100 km powyżej 1000 km dopłacało by się 5 zł.
Dziwi też ta granica 1000 km zwłaszcza że w niektórych wydaniach SJRP cennik wcale nie kończy się na 1000 km tylko trochę dalej np.: w 1947 jest to 1050 km
Dla porównania obecny cennik PR kończy się na wartości 800 km ale niestety nie wiem czy PR mają relacje które przekraczają tą wartość.