Kolej dużych prędkości w Polsce

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Lopez pisze:a więc Kraków czy Wrocłąw będą mieć świetny kontakt ze Stolicą, ale już nie mieszkańcy Miechowa (40km od Krakowa - 45 minut jazdy) i to też trzeba brać pod uwagę.
Linia Warszawa - Radom - Kielce - Kraków będzie także modernizowana do 160km/h. Więc dramatu nie ma. Gorzej z liniami do Wrocławia. Na razie trwa modernizacja E-30 do 160km/h.
Lopez pisze:300-350 km, co jak sądzę za 20 lat będzie standardem na świecie.
Czyli u nas za co najmniej 30.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A ja tam uważam, że 300 czy nawet 250 km/h to o wiele za dużo. W zupełności na długi czas wystarczy 160 km/h (200 z wychylnym pudłem), w końcu puszką po autostradzie się szybciej nie jedzie. A kraj potrzebuje pieniędzy także na rozwój innej infrastruktury i nie ma co marnować ich na superszybkie pociągi, które i tak pewnie będą tak drogie, że nikt tym nie będzie jeździł

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

plocmaster pisze:300 czy nawet 250 km/h to o wiele za dużo
plocmaster pisze:nie ma co marnować ich na superszybkie pociągi
I za kilkanaście lat wyjdzie na to, że Polska to taki zapyziały kraj, gdzie najszybciej można jechać 160 na godzinę, a LDP (Linii Dużych Prędkości) nie ma wcale, podczas gdy prawie wszystkie kraje europejskie będą je posiadały. Na samych modernizacjach długo się nie pociągnie :wall: .
Ponadto trzeba mieć w pamięci ogromny wzrost liczby pasażerów na kolei, kiedy we Francji uruchomili pierwsze TGV...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

PAFAWAG pisze:I za kilkanaście lat wyjdzie na to, że Polska to taki zapyziały kraj, gdzie najszybciej można jechać 160 na godzinę
160km/h to prędkość w sam dla pociągów klasy InterRegio czyli połączeń między miastami w ramach jednego lub najwyżej dwóch województw.
PAFAWAG pisze:Ponadto trzeba mieć w pamięci ogromny wzrost liczby pasażerów na kolei, kiedy we Francji uruchomili pierwsze TGV...
Jeśli chodzi o takie trasy jak Warszawa - Wrocław (po wybudowaniu Y rzecz jasna) Warszawa - Poznań czy Warszawa - Kraków kolej zawsze będzie bezkonkurencyjna. To sprawdza się już teraz i jest to najlepszy dowód na to, jak takie linie są potrzebne.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

PAFAWAG pisze:I za kilkanaście lat wyjdzie na to, że Polska to taki zapyziały kraj, gdzie najszybciej można jechać 160 na godzinę, a LDP (Linii Dużych Prędkości) nie ma wcale, podczas gdy prawie wszystkie kraje europejskie będą je posiadały.
...i za kilkanaście lat wyjdzie na to, że Polska to taki zapyziały kraj, że nawet z Świecka do Terespola nie przejedziesz dwupasmową drogą, że nie wspomnę o innych trasach.
TLG pisze:160km/h to prędkość w sam dla pociągów klasy InterRegio czyli połączeń między miastami w ramach jednego lub najwyżej dwóch województw.
W sumie to możnaby kilka szybszych tras wybudować, ale bez przesady.
TLG pisze:Jeśli chodzi o takie trasy jak Warszawa - Wrocław (po wybudowaniu Y rzecz jasna) Warszawa - Poznań czy Warszawa - Kraków kolej zawsze będzie bezkonkurencyjna.
Tak, tylko że jeśli bilety będą kosztowały fortunę to może jakiś tańszy autobus byłby konkurencyjny. Francja to bogatszy kraj.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

plocmaster pisze:W sumie to możnaby kilka szybszych tras wybudować, ale bez przesady.
Budować nie ma co, raczej modernizować. A jest co modernizować i - co ważniejsze - przy coraz większej liczbie wniosków o dofinansowanie z funduszy strukturalnych - jest za co modernizować.
plocmaster pisze:Tak, tylko że jeśli bilety będą kosztowały fortunę to może jakiś tańszy autobus byłby konkurencyjny. Francja to bogatszy kraj.
Tak. Jednak nie wiem, czy próbowałeś kupić kiedyś bilet na ekspres lub IC do Warszawy w Krakowie Głównym na 15 - 20 minut przed odjazdem. Dostanie miejscówki najczęściej graniczy z cudem, a przecież pociągi na tej trasie w szczycie jeżdżą blisko co godzinę.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TLG pisze:Budować nie ma co, raczej modernizować.
Wszystko jedno
TLG pisze:Tak. Jednak nie wiem, czy próbowałeś kupić kiedyś bilet na ekspres lub IC do Warszawy w Krakowie Głównym na 15 - 20 minut przed odjazdem. Dostanie miejscówki najczęściej graniczy z cudem, a przecież pociągi na tej trasie w szczycie jeżdżą blisko co godzinę.
Ale jeśli ten pociąg będzie jechał 250 km/h, a bilet będzie, powiedzmy, 2,5 raza droższy, to może będą woleli pojechać autobusem, który nie dość, że będzie tańszy, to jeszcze po wybudowaniu S7 także będzie dość szybko jechał.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

plocmaster pisze:Wszystko jedno
To nie jest wszystko jedno.
plocmaster pisze:Ale jeśli ten pociąg będzie jechał 250 km/h, a bilet będzie, powiedzmy, 2,5 raza droższy
W takich rozważaniach teoretycznych w tej chwili bardzo trudno jest powiedzieć ile będzie kosztował kilometr przejechany przez pociąg, nawet nie wiadomo czy linia będzie zbudowana i eksploatowana przez PLK czy przez podmiot niezależny. Jednak mimo wszystko kolej nadal będzie konkurencyjna na tych trasach. Na ten przykład po remoncie trasy przez Radom i Kielce czas jazdy do Krakowa skróci się do 4 godzin. I nastąpi to dużo szybciej niż budowa S7. Zwłaszcza, ze jest to remont, a nie budowa od podstaw. Nie można zarzucić projektu linii dużych prędkości tylko dlatego, że "istnieje szansa, że pasażerowie wybiorą autobusy".

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TLG pisze:To nie jest wszystko jedno.
Wiem, że to co innego. Chodziło mi o to, że nie przywiązałem wagi do tego, co napisałem w tamtym poście, gdyż się nie znam i nie wiem, czy powinno się zrobić nową linię czy zmodernizować starą
TLG pisze:Na ten przykład po remoncie trasy przez Radom i Kielce czas jazdy do Krakowa skróci się do 4 godzin.
Na 160? Z grubsza tyle, ile puszką po S7 w przekroju 2x2.
TLG pisze:I nastąpi to dużo szybciej niż budowa S7
Niestety
TLG pisze:Nie można zarzucić projektu linii dużych prędkości tylko dlatego, że "istnieje szansa, że pasażerowie wybiorą autobusy".
Ależ ja go chcę zarzucić z innych powodów

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

plocmaster pisze:Ależ ja go chcę zarzucić z innych powodów
¯aden powód nie jest na tyle mocny. Budowa takich linii jest po prostu nieunikniona.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

TLG pisze:Budowa takich linii jest po prostu nieunikniona
Zgadzam Się :cool:
TLG pisze:Budować nie ma co, raczej modernizować
Na samych modernach się długo nie pociągnie :wall: .
TLG pisze:nawet nie wiadomo czy linia będzie zbudowana i eksploatowana przez PLK czy przez podmiot niezależny
Myślę, że PKP nie wypuści z rąk takiej kury znoszącej złote jajka, jak te "Polskie LGV". Poza tym przesądzona jest już
likwidacja spółki PLK :diabeł: .
plocmaster pisze:...i za kilkanaście lat wyjdzie na to, że Polska to taki zapyziały kraj, że nawet z Świecka do Terespola nie przejedziesz dwupasmową drogą, że nie wspomnę o innych trasach.
Najlepiej jest powiedzieć UE, że Polska jest specjalna i potrzebuje dwa razy więcej kasy na infrastrukturę niż inne kraje :diabeł:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Chyba mam coś w temacie. Radio dla Ciebie podało wczoraj, że zaczyna się modernizacja linii kolejowej łączącej Warszawę z Gdańskiem. Na pierwszy rzut do remontu idzie odcinek pomiędzy Warszawą a Legionowem. Celem remontu jest m.in. przystosowanie infrastruktury do dużych prędkości. Czyli modernizacja ;)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

PKP zmienne jest :retard:

tczewianin

Post autor: tczewianin »

No jak pojedzie pociąg między Warszawą a Nasielskiem z szybszą prędkością niż 80km/h średnio to będzie dobrze. :)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

TLG pisze:Jeśli chodzi o takie trasy jak Warszawa - Wrocław (po wybudowaniu Y rzecz jasna) Warszawa - Poznań czy Warszawa - Kraków kolej zawsze będzie bezkonkurencyjna.
Najlepiej to wyraża utwór ABBY pt. "Super Trouper":
[...] part of a success that never ends... [...] ...

lukasz92

Post autor: lukasz92 »

tczewianin pisze:No jak pojedzie pociąg między Warszawą a Nasielskiem z szybszą prędkością niż 80km/h średnio to będzie dobrze. :)
Na stacji Nasielsk moderna przewiduje pozostawienie ograniczeń na rozjazdach do 10km/h :diabeł:

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

lukasz92 pisze:pozostawienie ograniczeń na rozjazdach do 10km/h
Skrzecząca rzeczywistość... :wall:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Tymczasem przedstawiciel NEWAGU na łamach "Pulsu Biznesu" twierdzi, że na jesieni zaprezentują pociąg, którego prędkość maksymalna ma wynosić 200km/h, a w przyszłym roku wyprodukują kolejną jednostkę zdolną jeździć 250km/h. Nie wiedziałem, ze z części od EN57 można zbudować nawet TGV :rotfl:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

:lol:
TLG pisze:Nie wiedziałem, ze z części od EN57 można zbudować nawet TGV :rotfl:
To po prostu potwierdza regułę, że "Polak potrafi" :diabeł:

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Jedyne co tam sie może nadwać to te taśmy na których jest wypisany kierunek :diabeł:.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”