[Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
wlocek369
Posty: 278
Rejestracja: 2009-05-10, 19:37
Lokalizacja: Włocławek

[Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę

Post autor: wlocek369 »

Czytałem w albumie typu "1000 ... " tutaj akurat lokomotyw że tutejsze niektóre EZT-y mają możliwość łączenia ich w większe zespoły z jednoczesną możliwością składania/demontowania kabiny maszynisty tak aby pasażerowie mogli przechodzić nie tylko między wagonami zespołu, ale samymi zespołami przez "kabinę maszynisty". Jednocześnie taki skład po dojechaniu do pewnej miejscowości można rozłączyć ponownie rozłożyć/zamontować kabinę maszynisty zamknąć przejście i każdy pojazd może jechać w inne miejsce.

jako przykład takiego pojazdu są modele AM 62 do AM 79 oraz AM 96 zwany deską klozetową niestety nigdzie nie znalazłem zbyt dokładnych informacji jak wygląda taka procedura łączenia, składania kabin maszynisty i montowania przejścia.


Jak ktoś wie coś więcej to bym był wdzięczny.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę

Post autor: J-31 »

A czy czasami duńskie "gumowe nosy" też nie mają takie możliwości, że pulpit maszynisty jest odchylany po złączeniu składów, by umożliwić przejście pomiędzy wagonami ? ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę

Post autor: Auper »

Z tego co mi się kojarzy, to kabiny są tam montowane na stałe, coś na wzór metra nowojorskiego, taka szafka na mechanika z boku a po środku przejście...;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę

Post autor: TLG »

Pierwotnie tak to miało wyglądać w EN57. Niewykluczone, że i wcześniej były takie plany.

wlocek369
Posty: 278
Rejestracja: 2009-05-10, 19:37
Lokalizacja: Włocławek

Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę

Post autor: wlocek369 »

pewnie masz na myśli te egzemplarze które mają kabinę z 3 szybami z czego tą środkową sporo mniejszą. więc kto wie, ale oficjalnych informacji o takich planach chyba nie było. tzn nigdy nikt na ten temat nie wspomniał.

chętnie bym zobaczył takie materiały o planach takiej konstrukcji (o ile istnieją)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę

Post autor: TLG »

wlocek369 pisze:chętnie bym zobaczył takie materiały o planach takiej konstrukcji (o ile istnieją)
Też bym chętnie zobaczył :chytry:

wlocek369
Posty: 278
Rejestracja: 2009-05-10, 19:37
Lokalizacja: Włocławek

Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę

Post autor: wlocek369 »

J-31 pisze:A czy czasami duńskie "gumowe nosy" też nie mają takie możliwości, że pulpit maszynisty jest odchylany po złączeniu składów, by umożliwić przejście pomiędzy wagonami ? ;)

możesz mi podać nazwę (oznaczenie) tego modelu pociągu ?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę

Post autor: J-31 »

Chyba coś znalazłem w temacie. Mowa o ezt-ach AM96 i ich łączenia w składy:

:strzałka: https://www.flickr.com/photos/siccodier ... 150413790/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/siccodier ... 150413790/

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę

Post autor: Auper »

O maryjo, szefie ostrzegaj przed takimi linkami, człowiek odważnie wchodzi a tu takie cuś...;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę

Post autor: J-31 »

Ale, że co - zawirusowane ? Ja normalnie tam wchodzę i nic się nie dzieje ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę

Post autor: Auper »

Brzydkie to panie i to jaak!;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę

Post autor: J-31 »

Spoko. Ja się już przyzwyczaiłem do ich widoków na fotkach, więc nie robią na mnie wrażenia :D

żuraw
Posty: 9
Rejestracja: 2015-10-05, 21:10

Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę

Post autor: żuraw »

W niektórych częściach świata jest to bardzo powszechne rozwiązanie. Na przykład w Japonii większość zespołów trakcyjnych, zarówno elektrycznych jak i spalinowych posiada możliwość przejścia pomiędzy połączonymi ze sobą jednostkami, co ciekawe większość tamtejszych międzymiastowych EZTów przystosowana jest do jazdy maksymalnie w trakcji podwójnej i posiadają one przejście tylko z jednej strony (oba czoła różnią się od siebie). Kabina maszynisty znajduje się zwykle nad przejściem.
Na przykładzie jednostki typu E351 JR East wygląda to tak:
przód: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 1-1101.jpg
tył: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 51door.jpg
połączone: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... upling.JPG

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę

Post autor: Auper »

Tak tak, jednak w tej sytuacji stanowisko pracy mechanika zostaje nieruszone co nie

żuraw
Posty: 9
Rejestracja: 2015-10-05, 21:10

Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę

Post autor: żuraw »

Stanowisko zostaje prawie nieruszone, pewnie takie było założenie podczas projektowania tego. W tym konkretnym EZT trzeba złożyć kawałek podłogi z prawej strony pod kabiną maszynisty, aby przejście pomiędzy jednostkami miało odpowiednią wysokość. Często w tamtejszych wynalazkach kabina po stronie przejścia jest używana tylko jako manewrowa i charakteryzuje się uproszczonym pulpitem, którego rzeczywiście nie trzeba składać.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę

Post autor: Auper »

Coś jak rozwiązania powszechnie stosowane w tramwajach jednokierunkowych

JaBaal
Posty: 84
Rejestracja: 2006-12-23, 17:54
Lokalizacja: Pruszków

Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę

Post autor: JaBaal »

Tak wygląda przejście między składami IC3 (gumowy nos) po złożeniu pulpitów:
https://en.wikipedia.org/wiki/IC3#/medi ... oupled.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”