Rozkład jazdy pociągów 2019/2020

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5315
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Rozkład jazdy pociągów 2019/2020

Post autor: Przemek » 2019-01-26, 21:55

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego ogłosił konsultacje społeczne w/s oferty przewozowej od nowego rozkłady jazdy 2019/2020.

Można składać swoje wnioski pod adres e-mail UMWD.
http://www.umwd.dolnyslask.pl/koleje/ko ... spoleczne/

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5315
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Rozkład jazdy pociągów 2019/2020

Post autor: Przemek » 2019-02-05, 00:47

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/lo ... 90464.html
Po zakończeniu remontu linii 281 PKP PLK planują rozpocząć prace na równoległej linii 355. Spowoduje to znaczące utrudnienia w podróżowaniu z Łodzi i Ostrowa Wielkopolskiego do Wrocławia. Pociągi regionalne zostaną zastąpione autobusami, a kursy dalekobieżne z Warszawy i miast północnej Polski skierowane zostaną na otwartą linię 281.
. W kwietniu, maju i czerwcu wprowadzone mają bowiem zostać objazdy przez Krotoszyn i Milicz, co najprawdopodobniej wydłuży podróż o kilkadziesiąt minut. – Po zakończeniu prac na linii nr 281 na odcinku Grabowno Wielkie – Zduny PKP PLK zamierzają wykonać prace na sąsiedniej linii nr 355 z Grabowna Wielkiego do Międzyborza Sycowskiego – potwierdza Bohdan Ząbek, główny specjalista w Biurze Komunikacji i Promocji PKP Polskich Linii Kolejowych. – Zakres planowanych prac obejmuje m.in. wymianę podkładów i szyn, oczyszczenie tłucznia czy regulację toru – tłumaczy.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5315
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Rozkład jazdy pociągów 2019/2020

Post autor: Przemek » 2019-03-09, 18:01

Szykują się cięcia w połączeniach na Dolnym Śląsku. Większość pociągów do Lubina nie będzie się zatrzymywać na stacjach i przystankach pośrednich od Legnicy...
A to dopiero początek "niespodzianek"...

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5315
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Rozkład jazdy pociągów 2019/2020

Post autor: Przemek » 2019-05-21, 00:53

Podobno od grudnia szykują się następujące zmiany w pociągach KD:
13 poc do Lubina, w tym 7 par do Głogowa,
7 par na Krotoszyn
16 par Trzebnic
7 par Kłodzko - Wałbrzych
6 Lubawek

Ma być 13 pociągów do Zgorzelca w tym PKP IC
Z 9 bezpośrednich Lubań-Wrocław zrobi się 7 par Lubań- Węgliniec

Wylatują postoje na:
- Kłodzko Książek
- Jedlina Górna
- Nowa Wieś Legnicka
- Górzyniec
- Kwieciszowice
- Suszka

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5315
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Rozkład jazdy pociągów 2019/2020

Post autor: Przemek » 2019-05-26, 20:06

Modły turystów zostały wysłuchane - od czerwcowego rozkładu jazdy, ostatni pociąg PKP IC ze Szklarskiej Poręby Górnej pojedzie dopiero o 21, z Jeleniej Góry o 22.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29348
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rozkład jazdy pociągów 2019/2020

Post autor: J-31 » 2019-05-27, 18:37

Ci turyści to się chyba musieli bardzo gorliwie modlić, skoro ani nie pan Bóg, ani aniołowie - ale aż w PKP IC zostali wysłuchani. Szanowni turyści powinni podać receptę na skuteczne modły, bo modlących się o pociąg jest więcej i nie tylko w Jeleniej Górze :cool:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5315
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Rozkład jazdy pociągów 2019/2020

Post autor: Przemek » 2019-05-27, 20:41

No na litość UMWD to liczyć nie mogli. Nie raz rozpisywano się o absurdzie związanym z brakiem pociągu z SPG do Jeleniej Góry, skomunikowanego z przyjazdem ostatniego pociągu Liberec-Szklarska Poręba Górna.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5315
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Rozkład jazdy pociągów 2019/2020

Post autor: Przemek » 2019-08-08, 22:07

Od następnego rozkładu jazdy przez Legnicę będzie przejeżdżać aż 7 pociągów PKP Intercity:
Zgorzelec, Lubań/Jelenia, Żagań, NightJet i 3 Przemyśle

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5315
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Rozkład jazdy pociągów 2019/2020

Post autor: Przemek » 2019-09-16, 12:07

Jest już wstępny rozkład pociągów PKP Intercity na stacji Lubin. Szykuje się trochę zmian w relacjach pociągów.
Obrazek
Swarożyc już jako IC, na zmienionej trasie z Katowic do Świnoujścia,
Bolko wydłużony do Lublina, a nie do Radomia.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5315
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Rozkład jazdy pociągów 2019/2020

Post autor: Przemek » 2019-09-17, 10:34

W aplikacji Portal Pasażera i w wyszukiwarce na stronie o tej samej nazwie jest już nowy rozkład jazdy od grudnia.

Z Wrocławia do Kołobrzegu tylko dwa pociągi, IC Malczewski i IC Zefir, ale wreszcie z czasem poniżej 7 godzin.

Z tego co zauważyłem, będzie kilka pociągów KD:
Wrocław - Głogów przez Legnicę, Lubin,
Wrocław - Zgorzelec, niestety kosztem pogorszenia skomunikowań w Węglińcu

Na linii Wrocław-Trzebnica wycięty zostanie ostatni kurs około 23 do Trzebnicy z nocowaniem. Z Wrocławia przed 5 pojedzie pierwszy kurs do Trzebnicy.
Na linii Wrocław - Oleśnica wycięte zostaną kursy ok. godz. 4 z Wrocławia do Ostrowa Wlkp. (zlikwidowany na odcinku Wrocław-Oleśnica), oraz ok. 23 do Bierutowa
Na linii Wrocław-Legnica-Zgorzelec/Lubin mniej pociągów będzie się zatrzymywać na stacji Wrocław Żerniki. Ostatni pociąg z Lubina do Wrocławia o 23, a jeden z pociągów zacznie nawet omijać stację Wrocław Leśnica. Nie pamiętam, by tak kiedykolwiek było z pociągami osobowymi, lub Regio.

Ale przecież można było się spodziewać, że będą cięcia w rozkładach jazdy.

http://rozklad-pkp.pl/pl/news/show/pkp- ... -2019-2020
PKP INTERCITY I PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE S.A. ZAPOWIADAJĄ ROZKŁAD JAZDY NA SEZON 2019/2020

Wprowadzenie nowych pociągów, skrócenie czasu przejazdu na wielu trasach, lepsza dostępność komunikacyjna poprzez wprowadzenie dodatkowych postojów na 28 stacjach, uruchomienie pociągów z Łodzi na Lotnisko Chopina w Warszawie oraz rozszerzenie oferty międzynarodowej - PKP Intercity i PKP Polskie Linie Kolejowe zaprezentowały założenia rocznego rozkładu jazdy na sezon 2019/2020.


W nowym rocznym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie w grudniu 2019 roku, pasażerowie odczują wyraźnie wyższy komfort podróżowania. Dużo łatwiejsze będą podróże do i z Lublina. Na tory wraca 7 par pociągów z Warszawy trasą podstawową przez Pilawę i Dęblin. Zwiększy się także liczba połączeń do Lublina z innych rejonów Polski. Do stolicy województwa lubelskiego będzie można dojechać bezpośrednio m.in. z Wrocławia, Katowic, Krakowa, Rzeszowa czy Kielc.

Wykorzystane zostaną także pierwsze efekty trwającej modernizacji linii E30. Dzięki temu możliwe będzie bezpośrednie skomunikowanie Śląska z Podkarpaciem poprzez zwiększenie liczby par pociągów między Katowicami a Krakowem z 1 do 8.

PKP Intercity uruchomi też nowy pociąg EIC Paderewski, który połączy Warszawę z Poznaniem. Pasażerowie skorzystają z komfortowych wagonów oraz zyskają na czasie, ponieważ przejazd między stolicą a Poznaniem od grudnia zajmie już tylko 2 godziny i 41 minut.

Nowymi pociągami będą także TLK Nogat łączący Elbląg i Warszawę z czasem przejazdu około 3 godziny i 35 minut, EIC Banach relacji Przemyśl – Kraków – Warszawa – Gdynia, kursujący w soboty w stronę Pomorza, a w niedzielę w odwrotnej relacji, wracający na Podkarpacie. Podczas szczytów przewozowych pojedzie nowy skład TLK Słupia relacji Łódź – Warszawa – Kołobrzeg, który ułatwi dojazd na Pomorze Środkowe. Znacznie łatwiej będzie także dojechać do i z Krynicy-Zdroju. W nowym rozkładzie PKP Intercity uruchomi trzy codzienne połączenia zamiast obecnych dwóch par sezonowych.

Walka z wykluczeniem komunikacyjnym

Nowy rozkład jazdy ucieszy z pewnością mieszkańców Żagania i Żar, którzy po wielu latach będą mogli znowu podróżować koleją do Warszawy. Pociąg TLK Konopnicka relacji Zielona Góra – Warszawa przewiezie ich tam w czasie około 7 godzin i 15 minut. Także mieszkańcy Zgorzelca uzyskają dostęp do usług PKP Intercity. Przewoźnik wykorzysta efekty elektryfikacji linii 278 do Zgorzelca i skieruje tam pociąg IC Nałkowska z Warszawy.

Zakończenie prac modernizacyjnych prowadzonych przez zarządcę infrastruktury umożliwi zmianę tras części pociągów łączących Wrocław i Szczecin. W nowym rozkładzie jazdy pojadą przez Legnicę i Lubin, który tym samym znajdzie się w siatce połączeń PKP Intercity.

Pociąg IC Dąbrowska relacji Lublin – Warszawa – Wrocław, w efekcie modernizacji linii kolejowej 281, zostanie skierowany Krotoszyn i Milicz, który tym samym uzyska dostęp do usług PKP Intercity. Także Pisz i Szczytno znajdą się wśród obsługiwanych przez przewoźnika miast. Stanie się to w lipcu 2020 roku, gdy pociągi z Białegostoku do Olsztyna będą kursować trasą objazdową po zamknięciu linii przez Giżycko.

Łącznie PKP Intercity wprowadzi dodatkowe postoje na 28 stacjach. Jeszcze w rozkładzie jazdy 2014/2015 pociągi PKP Intercity zatrzymywały się w 296 miastach i miejscowościach. W każdym kolejnym rozkładzie ta liczba systematycznie rosła dochodząc do 382 obsługiwanych w tej chwili miast i miejscowości. W kolejnym rocznym rozkładzie jazdy na sezon 2019/2020, przekroczona zostanie liczba 400 miast i miejscowości, w których będą zatrzymywać się pociągi PKP Intercity.

Nowy rozkład jazdy przykłada bardzo dużą wagę do tego, aby zapewnić lepszą dostępność komunikacyjną mieszkańcom mniejszych miast i miejscowości. Znaczące zwiększenie oferty połączeń dalekobieżnych, jakie proponuje PKP Intercity w kolejnych powiatach, to element walki z wykluczeniem komunikacyjnym - mówi Andrzej Bittel, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Współpraca z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT

W grudniu zacznie kursować 6 par pociągów relacji Łódź – Warszawa Lotnisko Chopina, które będą skorelowane z rozkładem lotów Polskich Linii Lotniczych LOT. Połączenia będą obsługiwane nowoczesnymi składami zespolonymi PesaDART. W ten sposób PKP Intercity odpowie na potrzeby pasażerów lotniczych, a także zapewni dowozy i odwozy z pracy z obszaru stacji Warszawa Służewiec, obok której znajduje się biznesowe centrum Warszawy.

Cykliczność i różnorodność oferty na popularnych trasach

Na najpopularniejszej trasie z Warszawy do Krakowa podróżni mogli wybierać spośród 25 połączeń – 5 par TLK, 6 par IC, 3 par EIC i 11 par EIP. Stolicę z Trójmiastem połączy 21 par pociągów, Warszawę i Poznań – 16, a Warszawę i Wrocław – 15. Na każdej z tych tras liczba połączeń jest porównywalna lub większa niż w rozkładzie jazdy na sezon 2018/2019.

PKP Intercity łączy Polskę. Systematycznie rozszerzamy zasięg naszych usług, zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości podróż naszymi pociągami. Jednocześnie dbamy o to, żeby utrzymywać wysoką częstotliwość kursowania pociągów między największymi miastami. Składy z Warszawy do Krakowa, Trójmiasta i Łodzi będą kursowały średnio co około godzinę – zapewnia Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Rozwój oferty międzynarodowej

Przewoźnik stale rozszerza także ofertę połączeń międzynarodowych. W czerwcu 2020 roku PKP Intercity uruchomi piątą parę połączeń łączących Warszawę i Berlin. W nowym rozkładzie rozwinie się także oferta połączeń między Polską a Białorusią. Z 1 do 3 par dziennie zwiększy się liczna pociągów z Warszawy do Brześcia. IC Batory z Pragi i Budapesztu poprowadzi grupę wagonów do Moskwy, zaś IC Mickiewicz relacji Warszawa – Brześć – Warszawa będzie skomunikowany z pociągiem do Mińska.

Wydłużenia relacji składu TLK Rozewie zapewni całoroczne połączenie do Żyliny na Słowacji. Pociąg zapewni codzienne skomunikowanie Trójmiasta, Bydgoszczy, Poznania, Wrocławia i Katowic ze Słowacją.

Południe Polski zostanie skomunikowane z Czechami i Austrią poprzez uruchomienie dwóch nowych połączeń relacji Przemyśl – Graz – Przemyśl i Przemyśl – Ostrawa – Przemyśl. Będzie także więcej pociągów sezonowych do Czech. Trzy składy: TLK Wydmy, TLK Wolin i TLK Pirat zapewnią skomunikowanie Czech z Helem, Łebą, Kołobrzegiem i Świnoujściem.

Podróże zgodne z rozkładem i znaczące inwestycje Krajowego Programu Kolejowego

Wprowadzany od grudnia 2019 roku rozkład jazdy powstaje przy ścisłej współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. z przewoźnikami i uwzględnia zmiany, które zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych. Są także efekty prowadzonych inwestycji. Pociągi ponownie pojadą z Lublina do Warszawy przez Dęblin. Będzie bezpośrednie połączenie Lublin – Stalowa Wola. W nowym rozkładzie jazdy będzie możliwość stworzenia zupełnie nowych relacji m.in. dzięki modernizacji linii Legnica – Rudna Gwizdanów. Od czerwca podróżni już korzystają z dobrych podróży na pierwszym odcinku Legnica – Lubin. Podobnie jak z korzystniejszych czasów przejazdu na linii Poznań – Piła.

Podstawową działalnością PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. jest przygotowanie - wspólnie z przewoźnikami i realizacja rozkładu jazdy. Nowa oferta uwzględnia uzyskane już efekty Krajowego Programu Kolejowego i pozwala na kontynuacje inwestycji. Zapewnimy podróże bezpieczne i przewidywalne z coraz lepiej wyposażonych, bardziej komfortowych peronów, przygotowanych do obsługi wszystkich podróżnych – mówi Marek Olkiewicz, Wiceprezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotują do końca roku na linii Warszawa – Gdańsk infrastrukturę do jazdy pociągów z prędkością do 200 km/h. Te prace pozwolą sukcesywnie oferować pasażerom coraz krótsze podróże.

Inwestycje zdecydowanie ułatwiają dostęp o pociągów na dziesiątakach peronów stacji i przystanków linii regionalnych i aglomeracyjnych. To zarówno lokalizacje w dużych miastach jak i w małych miejscowościach m.in. Gdańsk Główny, Sośnica Jarosławska, Radziszów, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Leńcze, Brzozów, Stawiguda, Gągławki, Stare Jabłonki, Świebodzice, Krzywda, Pułankowice, Biesal, Naterki, Warszawa Koło, Warszawa Młynów, Warszawa Wola, Szczecin Główny.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5315
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Rozkład jazdy pociągów 2019/2020

Post autor: Przemek » 2019-09-24, 23:10

Wreszcie skończyłem analizę nowego rozkładu jazdy na wszystkich kierunkach pociągów Regio i osobowych wokół Wrocławia.
http://transportnews.eu/aktualnosci/tem ... od-grudnia
Duże zmiany w rozkładzie jazdy pociągów od grudnia

W niedzielę 15 grudnia w życie wejdzie nowy rozkład jazdy pociągów. W województwie dolnośląskim na wielu liniach będą cięcia w kursowaniu pociągów. Zapoznaj się ze zmianami, jakie wejdą w życie pod koniec roku.


Połączenia międzynarodowe
Połączenia do Niemiec


Przez przejście graniczne na Nysie Łużyckiej, między Zgorzelcem a Gorlitz będzie przejeżdżać łącznie 21 par pociągów w ciągu doby, z czego 11 par połączeń, między tymi miastami będą zapewniać pociągi niemieckiego przewoźnika.

Połączenia do Czech

Uruchomione zostaną 4 pary połączeń w dni robocze i 6 weekendowych par połączeń Szklarska Poręba Górna – Liberec skomunikowanych w Szklarskiej Porębie z pociągami w kierunku Wrocławia.

Połączenia turystyczne Wrocław – Wałbrzych – Meziměstí – Adršpach będą zachowane w liczbie jednej pary bezpośrednich do/z Wrocławia i 3 par dodatkowych na skróconej trasie do/z Wałbrzycha.

Przez przejście Międzylesie/Lichkov będą kursować tak jak do tej pory, 4 pary codziennych pociągów, lecz tym razem uruchamianych na całej trasie z Wrocławia do Lichkova.

Wrocław-Rawicz
Na trasie z Wrocławia do Żmigrodu zmniejszona zostanie liczba pociągów z 20 do 19 par. Na odcinku do Rawicza liczba połączeń zmniejszy się z 12 do 17; do Leszna i Poznania liczba par pozostanie bez zmian tj. odpowiednio 8 i 6 par.

Zlikwidowane zostaną następujące kursy:

R 66631 Wrocław (4:38) – Żmigród (5:26)
R 66642 (5:41) Żmigród – Wrocław (6:30)
Na trasie do Rawicza pojawi się więcej pociągów Przewozów Regionalnych (POLREGIO).

Wrocław-Trzebnica
Liczba par pociągów zmniejszy się z 16 do 15 par pociągów.

Zlikwidowane zostaną następujące kursy:

KD 69971 Wrocław (22:48)- Trzebnica (23:33)
KD 69900 Trzebnica (4:36)- Wrocław (5:21)
Wrocław – Oleśnica – Bierutów (Namysłów)/Twardogóra (Ostrów Wlkp.)/Milicz (Krotoszyn)
Na trasie z Wrocławia do Oleśnicy zmniejszona zostanie liczba pociągów z 21 do 20 par. Na odcinku do Oleśnicy Rataj liczba połączeń zmniejszy się z 12 do 11; do Krotoszyna zmniejszy się z 7 do 6 par połączeń. Na trasie do Ostrowa Wlkp. liczba par pozostanie bez zmian tj. 5 par.

Na trasie z Wrocławia do Namysłowa pozostanie obecna liczba pociągów, tj. 10 par, a do Kluczborka również bez zmian – 8 par.

Zlikwidowane zostaną następujące kursy:

PR 60589 Wrocław (22:55)- Bierutów (23:52)
60573 Bierutów (4:08)- Wrocław (5:10)
Obecne pociągi z Wrocławia do Lublińca będą miały skróconą relację tylko do Kluczborka.

Wrocław Gł. – Wrocław Wojnów
Mimo wcześniejszych zapowiedzi, nie jest planowany powrót pociągów na tą trasę od grudnia 2019r. Prace remontowe które trwają na odcinku z Wojnowa do Jelcza-Miłoszyc, ale nie obejmują odcinka z Sołtysowic do Wojnowa, który wciąż jest przejezdny.

Wrocław – Jelcz Laskowice – (Opole Gł.)
Na trasie z Wrocławia do Jelcza-Laskowic zmniejszona zostanie liczba pociągów z 20 do 19 par. Na trasie z Wrocławia do Opola przez Jelcz-Laskowice pozostanie obecna liczba pociągów, tj. 2 pary.

Zlikwidowane zostaną następujące kursy:

KD 69720 Wrocław (22:48)- Jelcz Laskowice (23:18)
KD 67851 Jelcz (4:48)- Wrocław (5:18)
Na trasie do Jelcza-Laskowic pojawi się więcej pociągów Przewozów Regionalnych (POLREGIO).

Wrocław – Oława – Brzeg – Opole Główne/Nysa
To jedna z niewielu tras wylotowych na której zachowana zostanie obecna liczba pociągów, które to w dodatku będą kursować w dłuższych relacjach, niż obecnie.

Na trasie z Wrocławia do Oławy zachowana zostanie obecna liczba pociągów, tj. 20 par. Na odcinku do Brzegu liczba połączeń zwiększy się z 20 do 21 par; do Opola zwiększy się z 16 do 18 par połączeń.

Na trasie do Nysy liczba par pozostanie bez zmian tj. 2 pary, przy czym pierwszy pociąg do Nysy zostanie przesunięty z 13:17 na 12:50 i wydłużona zostanie jego relacja z Wrocławia do Kędzierzyna-Koźle przez Brzeg, Nysę.

Do Opola, tak jak obecnie, pojadą 2 dodatkowe pary pociągów z Wrocławia o alternatywnej trasie przez Jelcz-Laskowice.

Wrocław – Strzelin – Kłodzko – Międzylesie
Na trasie z Wrocławia do Strzelina zwiększona zostanie liczba pociągów, z 17 do 18 par. Na odcinku do Kłodzka liczba połączeń zmniejszy się z 15 do 14 par. Na odcinku do Międzylesia liczba połączeń zmniejszy się z 10 do 9 par.

Liczba par pociągów z Wrocławia do Kudowej-Zdroju nie ulegnie zmianie, tj. 2 pary w dni robocze i 3 pary w dni wolne.

Zlikwidowane zostaną następujące kursy:

KD 69379 z Wroclawia na odcinku Kłodzko Główne (22:51) – Międzylesie (23:36)
KD 69304 do Wrocławia na odcinku Międzylesie (4:37)- Bystrzyca Kłodzka Przedmieście (4:56)

Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna
Na trasie z Wrocławia do Jaworzyny Śląskiej zachowana zostanie obecna liczba pociągów, tj. 23 pary bezpośrednich. Na odcinku do Wałbrzycha zachowana zostanie obecna liczba pociągów, tj. 17 par bezpośrednich.

Na trasie do Jeleniej Góry, liczba pociągów zmniejszy się z 17 do 16 par, a do Szklarskiej Poręby – zmniejszy się z 7 do 6 par pociągów.

Zlikwidowane zostaną następujące kursy:

KD 69289 Wrocław (17:16)- Szklarska Poręba (20:18) na odcinku Jelenia Góra (19:25) – Szklarska Poręba
Wrocław – Jaworzyna Śl. – Świdnica – Dzierżoniów
Na trasie z Wrocławia do Dzierżoniowa zachowana zostanie obecna liczba pociągów, tj. 6 par bezpośrednich. Liczba dodatkowych połączeń z przesiadką w Jaworzynie Śląskiej, zmniejszy się z 8 do 6 par pociągów.

Wrocław – Legnica – Bolesławiec – Lubań/Lubin/Żary
Na trasie z Wrocławia do Legnicy zwiększona zostanie liczba pociągów, z 28 do 29 par. Na odcinku do Bolesławca liczba połączeń zwiększy się z 13 do 15 par. Na odcinku do Węglińca liczba połączeń zwiększy się z 12 do 15 par.

Na trasie z Wrocławia do Lubania liczba połączeń zmniejszy się z 9 do 7 par pociągów. Dzięki elektryfikacji linii kolejowej z Węglińca do Zgorzelca, pojawi się 7 par pociągów bezpośrednich z Wrocławia do Zgorzelca.

Na trasie z Wrocławia do Lubina liczba połączeń zmniejszy się z 11 do 9 par pociągów, a 4 wybrane połączenia zostaną wydłużona z Lubina do Głogowa.

Kosztem zwiększenia liczby połączeń w kierunku Węglińca i Bolesławca, połączenia do Żar będą odbywały się niemal wyłącznie z przesiadką w Legnicy, za wyjątkiem jednej pary pociągów bezpośrednich z Wrocławia.

Wrocław – Wołów – Głogów – Zielona Góra
Na trasie z Wrocławia do Wołowa zmniejszona zostanie liczba pociągów z 21 do 17 par. Na odcinku do Głogowa liczba połączeń zmniejszy się z 11 do 10, zaś do Zielonej Góry pozostanie bez zmian – tj. 6 par pociągów.

Do Głogowa pojadą 4 dodatkowe pary pociągów z Wrocławia o alternatywnej trasie przez Legnicę, Lubin.

Legnica – Jaworzyna Śl. – Dzierżoniów – Kamieniec Ząbk. – (Nysa)
Na trasie z Legnicy do Kłodzka zmniejszona zostanie liczba pociągów z 4 do 3 par. Na odcinku z Legnicy do Dzierżoniowa zwiększona zostanie liczba pociągów z 8 do 9 par pociągów. Na trasie do Kamieńca Ząbkowickiego liczba pociągów wzrośnie z 5 do 6 par.

Utrzymane zostanie kursowanie 2 weekendowych par pociągów z Kłodzka do Nysy. (Pociągi do Gliwic i Kędzierzyna-Koźle)

Wałbrzych Gł. – Kłodzko Gł. – Kudowa-Zdrój
Na trasie z Wałbrzycha do Kłodzka zmniejszona zostanie liczba pociągów z 7 do 6 par.

Zlikwidowane zostaną następujące kursy:

KD 69421 Kłodzko Gł (5:00)- Wałbrzych (6:11)
KD 69410 Wałbrzych Gl (18:38)- Kłodzko Gł (19:47)
KD 69410 Kłodzko Gł (20:04)- Kudowa (21:19)

Jelenia Góra – Zgorzelec – Gorlitz – Węgliniec
Na trasie z Węglińca do Zgorzelca zmniejszona zostanie liczba pociągów z 14 do 13 par. Na odcinku ze Zgorzelca do Jeleniej Góry zmniejszona zostanie liczba pociągów z 8 do 7 par pociągów.

Dojazd na trasie Węgliniec – Jelenia Góra będzie możliwy tylko z przesiadką w Lubaniu, lub w Zgorzelcu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”