Lokomotywy i EZT PKP Intercity

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Podi

Lokomotywy i EZT PKP Intercity

Post autor: Podi »

Wilchelm pisze:PKP Intercity ma już fundusze na lokomotywy więc w przeciągu 2 lat powinniśmy nowe maszynki zobaczyć na naszych szynach
A ktoś w Polsce jest w stanie wyprodukować szybkie maszyny(nie znam sie to sie pytam)?

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Zależy,w jakim sensie szybkie.A zresztą,jeśli PKP kupi nowe maszyny to więcej,jak 160km/h nie pociągną,bo po polskich torach to więcej jak 160 sie nie da (no chyba,że na CMK).

Podi

Post autor: Podi »

Zależy,w jakim sensie szybkie.A zresztą,jeśli PKP kupi nowe maszyny to więcej,jak 160km/h nie pociągną,bo po polskich torach to więcej jak 160 sie nie da
Chyba po prostu EP09 wiecęj nie wyciągają nie wiem...

Ale kto byłby w stanie w Polsce wyprodukować takie szybkie lokomotywy na jakieś 200km/h ?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Podi pisze:Ale kto byłby w stanie w Polsce wyprodukować takie szybkie lokomotywy na jakieś 200km/h ?
Np. Bombardier :mruga:

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Podi pisze:Ale kto byłby w stanie w Polsce wyprodukować takie szybkie lokomotywy na jakieś 200km/h ?
2 czy 3 posty wyżej jest napisane, a ten się jeszcze pyta :)
Adrian,a tobie chodzi o ten frgment 1,5 km w głąb Świnoujścia od granicy czy jak.

jacool

Post autor: jacool »

Podi pisze:Chyba po prostu EP09 wiecęj nie wyciągają nie wiem...
Prędkość konstrukcyjna 160km/h. Ale podczas testów (bez wagonów) pojechała spokojnie 200. Gdyby zmienić przełożenie całkiem możliwe że mogłaby ciągnąć. Tylko że dochodzi jeszcze wymiana wielu elementów, która mogłaby być kosztowniejsza niż tylko zmiana przełożenia... Nie wiem czy miałoby to sens.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Oczywiście, że z finansowego nie. Poza tym jeszcze dochodzi kwestia, że pudło by nie wytrzymało.

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

EP09 ma prędkość konstrukcyjną (eksploatacyjną) 160km/h, a co będzie po przekroczeniu tej prędkości to ja nie wiem.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Od razu rozpaść. Po prostu mogą się pojawić uszkodzenia w konstunkcji pęknięcia nawet także takie nie widoczne gołym okiem. Dla przykładu EP05 może wyciągnąć ponad 170km/h jednak po kilku jazdach testowych stwierdzono, że konstrukcja jest za słaba i pojawiły się pęknięcia. Więc oficjalnie w Polsce nie ma lokomotywy jeżdżącej ponad 160km/h.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

PKP mogło miec takie lokomotywy,bowiem testowali EU11,a te lokomotywy chyba mogą wyciągnąć 200km/h.Ale jak zwykle dla PKP była to za droga inwestycja

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

EU11 było blisko o dosłowny jeden podpis,a stało by się własnością PKP. Ale cóż takie bywa życie. Nie bójcie się najdalej za 2 lata PKP Intercity kupi sobie szybkie lokomotywy to będzie ciekawie.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Może będzie to np.EU12? a co do nowych lokomotyw bardzo bym liczył w tej kwestii na Bombardiera,gdyż ich konstrukcje sa w miarę szybkie,niezaowdne i dokładnie wykonane.Poza tym przy tak dużej likwidacji pociągów (nawet niekiedy tych rentownych),która jeżeli się nie spowolni choć trochę PKP niedługo nie będzie miało kogo wozić.
Ostatnio zmieniony 2006-03-01, 21:13 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Akurat sprawa oznaczenia jest mało istotna i na pewno to będzie E jakieś tam. Nie martw się od nowego rozkładu bedzie już tylko lepiej :) Ale więcej nic nie powiem.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Bo EU06 ma już swoje lata, swoje km, a ilość napraw też nie może iść w nieskończoność. Blacha to już praktycznie sama rdza.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Tak? Czy to oznacza, ze EU06 są starsze od EU07/EP07? Jeśli tak,to o ile? I czym się różnią obydwa typy tych lokomotyw?

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Adrian_ pisze:Tak? Czy to oznacza, ze EU06 są starsze od EU07/EP07? Jeśli tak,to o ile? I czym się różnią obydwa typy tych lokomotyw?
EU06 zosatały zbudowanew 1962 roku, a pierwsze EU07 w 1965. Od roku 1983 EU07 zostały produkowane w HCP. Różniły ię konstruckją ostoi i pudła oraz szczgółami układu pneumatycznego i obwodów sterowania.
Atlas lokomotyw pisze: Lokomotywy serii EU07 (typ 4E) były produkowane od 1965 roku przez"Pafawag" według angielskiej licencji, przy czym część podzespołów i aparatury była polskiej konstrukcji.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Czy aby na pewno były to 4E? O ile dobrze pamiętam od pewnego okresu produkcji niektóre lokomotywy nazywały się już 303E. Poza tym 5 lokomotyw serii EP08 przerobiono na EU07 (numery 240-244).

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Ojć :wall:.
Masz racje :|.
Adrian_ pisze:Poza tym 5 lokomotyw serii EP08 przerobiono na EU07 (numery 240-244).
Tego to nie potwierdze. Ale pewnie masz racje ;).

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Nie musisz potwierdzać. EU07-240 (CM Wrocław), EU07-241 (CM Warszawa), EP07-242 (CM Gdynia Grabówek), EP07-243 (CM Warszawa) i EU07-244 (CM Katowice0 to ex. EP08 (numery 002-006 bodajże). Co do 4E tylko jedną sztukę posiada PTKiGK Rybnik. Jest to ex. EU07-125

kombino

Post autor: kombino »


ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”