Lokomotywy i EZT PKP Intercity

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

J-31 pisze:EP09 to raczej na bardziej szybkie trasy - np. na CMK-ę, albo do Poznania.
Po pierwsze, jest nadwyzka EP09, a poza tym jak napisałem, sa jeszcze EU07A.
J-31 pisze:Albo w ostateczności ET41
Dwuczłon na pasażerskim? :D Poza tym one i tak należą do Cargo.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Po nietrafionej inwestycji w Pendolino to pierwsza od dawna dobra decyzja IC. Piętrowe wagony (czy to Bombardiera czy może dla odmiany Skody Vagonki) to dobre rozwiązanie dla pociągów TLK. Są bardzo pojemne i dają przyzwoity komfort podróżowania.
OPi pisze:Po pierwsze, jest nadwyzka EP09
Mnie od jakiegoś czasu zastanawia, czy IC zamiast inwestować w EU07A nie powinno zacząć jednak od unifikacji i przebudowy właśnie "epok" wzbogacając je przy tym w możliwość zdalnego sterowania.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

BTW w przetargu ogłoszonym przez PIC chce startować PESA Bydgoszcz.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

załącznik numer 1 do SIWZ pisze:lub dwóch wagonów sterowniczych
z własnym napędem jako elektryczny zespół trakcyjny.
Bombardier zapowiadał, że zamierza coś takie stworzyć, ma ktoś informację czy ten pomysł wyszedł poza fazę koncepcyjną?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

ep40 pisze:Bombardier zapowiadał, że zamierza coś takie stworzyć, ma ktoś informację czy ten pomysł wyszedł poza fazę koncepcyjną?
Na pewno Alstom ma takie jednostki.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

I zdaje się, że chyba Stadler również nad czymś takim pracuje :]

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Stadler to zrobił tylko i wyłącznie piętrowego Flirta dla SBB i chyba to tyle z jego strony. Co do piętrusów to nawet DB niedługo w pociągach IC będzie obsługiwane składami bombardiera. Dla mnie kwestią nie spieprzenia byłyby wagony dla rowerów i bufetowe w składach.

Tp4

Post autor: Tp4 »

Tymczasem w sprawie Pendolino pojawiła się taka mała wpadka. No może trochę większa. No o jakieś 40km/h :D

http://tvp.info/wiadomosci/tematy/skand ... le/6443564

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Jest większa wpadka, KE sprawdza, czy umowa na 10 (15?) lat bez przetargu nie jest formą niedozwolonej pomocy publicznej, bo została użyta jako gwarancja do kredytu na zakup pociągów.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Kiedy testowano Pendolino na CMK w połowie lat 90. by go rozbujać do 250km/h trzeba było podnieść napięcie w sieci do 4kV.

Butelka

Post autor: Butelka »

KKS pisze:KE sprawdza, czy umowa na 10 (15?) lat bez przetargu nie jest formą niedozwolonej pomocy publicznej, bo została użyta jako gwarancja do kredytu na zakup pociągów.
Wszędzie są olbrzymie luki prawne. Już zupełnie kiepsko będzie jak stwierdzą że to co zrobili z tą umową jest dozwolone...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Podejrzewam, że skończy się polubownie i w najgorszym przypadku ogłoszą przetarg, który IC i tak wygra.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

http://transportnews.tk/galeria/foto1444.htm
http://transportnews.tk/galeria/foto1445.htm
To się porobiło. Od 1 marca ED74 trafiły na kursy Kraków-Wrocław-Kraków.
Ostatnio zmieniony 2012-03-09, 17:48 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Widać, że PIC nie ma już kompletnie co zrobić z tymi jednostkami i wysyła je gdzie popadnie. :) Powinny wrócić na Łódź i basta. Bo są to pojazdy idealne dla krótkich i szybkich tras, a na dłuższą trasę są niewygodnie.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Tyle dobrego, że dzięki temu pierwszy raz miałem okazję z bliska obejrzeć tandem tych tramwajów ;)

Butelka

Post autor: Butelka »

One od dłuższego czasu jeździły na i przez WG.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Butelka pisze:One od dłuższego czasu jeździły na i przez WG.
Fajnie, że czytałeś forum: http://www.km-forum.com.pl/viewtopic.ph ... 240#201252, ale nie jeździły na tym konkretnym wymienionym na fotografiach, kursie.

Butelka

Post autor: Butelka »

Kędzior pisze:Fajnie, że czytałeś forum
By się udzielać, nie muszę czytać pozostałych dwóch tysięcy stron niekoniecznie przydatnych mi informacji, w każdym temacie...
Kędzior pisze:nie jeździły na tym konkretnym wymienionym na fotografiach, kursie.
Jeździły zaś na podobnych kursach, więc to chyba zjawisko paranormalne. Dla porównania PKS Oława wysyła Lidery na miasto a Vero na trasy dalekobieżne - więc PKP IC nie jest jedynym (i nie jednym z niewielu) przewoźników wykorzystujących tabor niekoniecznie zgodnie z przeznaczeniem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Kędzior pisze:Tyle dobrego, że dzięki temu pierwszy raz miałem okazję z bliska obejrzeć tandem tych tramwajów ;)
Ja się trochę nimi najeździełem w relacji Łódż Fabryczna - Warszawa Centralna. I tak jak napisał powyżej OPi - te ezt-y są fantastyczne na krótkie szybkie odcinki. Dłuższa jazda "Edkiem" jest po prostu nie wygodna ;)

Dodatkowo Edek uwielbia równe torowisko. Wtedy potrafi pięknie się rozwinąć. Jedzie gładko, robi to dosyć lekko i ma się wrażenie, że spokojnie mógłby pomknąć jeszcze szybciej ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Nie jestem w temacie, więc chciałbym wiedzieć czemu w ogóle one przeszły z PRów do IC :?:
Na takie InterRegio byłby chyba dobre.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”