Wagony PKP Intercity

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: gustlik »

Ostatnio pojawiła się ciekawa wiadomość dot. PKP IC i stanu części z wagonów, który nie jest zbyt dobry, jak wskazuje artykuł "Rynku Kolejowego".
Kategoria: Tabor i technika
Data dodania: 2015-04-01 11:28:26
(źródło: jm, Rynek Kolejowy)

UTK wyłączył z eksploatacji 50 wagonów PKP IC

Urząd Transportu Kolejowego z powodu znalezionych podczas kontroli usterek wyłączył z eksploatacji 50 wagonów PKP Intercity. Przewoźnik zapewnia, że nie utrudni mu to działalności.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, po przeprowadzeniu w ostatnich tygodniach działań kontrolnych oraz stwierdzeniu licznych naruszeń przepisów z zakresu bezpieczeństwa transportu kolejowego, jak również wszczętych z urzędu postępowań administracyjnych, wydał decyzje stwierdzające naruszenie przez przedsiębiorców przepisów w zakresie realizacji procesu eksploatacji i utrzymania posiadanych pojazdów kolejowych. Nieprawidłowości w procesie utrzymania pojazdów dotyczyły PKP Intercity, Przewozów Regonalnych, Wagonów Świdnica, CMC Poland oraz Przedsiębiorstwa Obrotu Surowcami Wtórnymi „Depol".

Najczęstsze naruszenia przepisów polegały na niezapewnieniu zgodności procesu utrzymania pojazdów z wymaganiami zawartymi w dokumentacji systemu utrzymania (DSU), braku posiadania i utrzymania pojazdów w oparciu o zatwierdzone przez Prezesa UTK dokumentacje systemu utrzymania pojazdów kolejowych oraz eksploatacji pojazdów niezarejestrowanych w krajowym rejestrze pojazdów kolejowych (NVR) oraz nieoznaczonych europejskim numerem pojazdu (EVN).

Radio ZET poinformowało, że UTK wyłączył z ruchu aż 50 wagonów PKP Intercity. Przewoźnik nie zaprzecza. – Dziennie użytkujemy ok. 1200 wagonów, więc przypadki włączeń od początku roku stanowiły niewiele ponad 1% eksploatowanego taboru. Wszystkie wyłączane czasowo wagony po naprawie wracają do pociągów – mówi „Rynkowi Kolejowemu" Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.

– Bezpieczeństwo pasażerów jest naszym priorytetem. Jeśli znajdujemy usterkę w wagonie, jest on natychmiast wyłączany z użycia i naprawiany. Taka procedura wdrożona została także w przypadku uwag Urzędu, które dotyczyły usterek ogrzewania i drzwi – dodaje. Zaznacza też, że w związku z działaniami Urzędu, na spółkę nie zostały nałożone kary.
Źródło: Rynek Kolejowy (http://www.rynek-kolejowy.pl/56771/utk_ ... pkp_ic.htm).

Jak czytam ten i inne dość często pojawiające się artykuły, materiały prasowe, a także relacje samych podróżnych, to mam wątpliwości, czy zapewnienia pracowników Grupy PKP są wiarygodne. Sam też podróżuję koleją (od pewnego czasu tylko, kiedy muszę) i widzę, że problemy z jakością oraz utrzymaniem taboru stanowią dość duże wyzwanie dla PKP.
Ostatnio zmieniony 2015-06-17, 22:24 przez gustlik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: J-31 »

Czy ja wiem, czy "wyzwanie". Oczywiście nie świadczy to dobrze o PKP IC, ale z drugiej strony... wagon, który stoi nie zarabia, więc harują tym taborem, który posiadają. I pewnie też oszczędzają ile mogą. Ja osobiście korzystam co roku z ich usług i nie narzekam. Widziałem wagony w o wiele gorszym stanie technicznym ;)

gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: gustlik »

Spółka PKP IC wypożyczyła z Czech wagony osobowe na czas wakacji (wiadomość z 29.6.2015r.). Wypożyczono 30 wagonów.

Artykuł dostępny w portalu InfoRail.pl (http://inforail.pl/czeskie-wagony-w-pkp ... 74655.html).

Liczne wynajęcia i dzierżawy taboru przez PKP Intercity wynikają z procesu modernizacji własnych lokomotyw i wagonów, jaki przewoźnik prowadzi na dużą skalę. Poza tym, w czasie wakacji zwiększona została liczba połączeń.

Poza wspomnianymi wagonami, PKP IC rozstrzygnęło przetarg na dzierżawę 3 lokomotyw elektrycznych (wiadomość
z 1.7.2015r.). Wspomniane lokomotywy dostarczy DB Schenker Rail Polska S.A.

Wcześniej PKP Intercity wydzierżawiło już od niemieckiego przewoźnika 2 lokomotywy Siemens Vectron.

Link do artykułu w portalu InfoRail.pl: http://inforail.pl/kolejne-trzy-lokomot ... 74704.html.

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: PKP IC i ich pomysły

Post autor: wojtek1611 »

Orientuję się ktoś, jak długo będą trwać te wypożyczenia?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Wagony PKP Intercity

Post autor: Przemek »

Pora na kolejny temat, żeby nie mieszać wszystkiego w jednym zbiorczym temacie o IC.

PKP IC przedstawiło nowy schemat malowania wagonów:
Obrazek

Pozostałe wagony, tak jak pierwsza klasa, barowy i tak dalej mają różnić się tylko kolorem paska na górze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”