Wagony PKP Intercity

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

http://www.ic.rail.pl/album_page.php?pic_id=2332
Posiada ktoś jakieś informacje o serii wagonów z której pochodzi wagon barowy (restauracyjny?) ze składu BWE (drugi od lokomotywy)?
Do czego służą te urządzenia na dachu?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ep40 pisze:Do czego służą te urządzenia na dachu?
Rozumiem, że chodzi Ci o urządzenie zamontowane na drugim wagonie. ;)

A czy nie jest to przypadkiem jakieś urządzenie związane z klimatyzacją ?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

A czy nie jest to przypadkiem jakieś urządzenie związane z klimatyzacją ?
Tak przypuszczam, ale żaden inny typ wagonu tak nie ma więc nie jest to pewne.

Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

ep40 pisze:Posiada ktoś jakieś informacje o serii wagonów z której pochodzi wagon barowy (restauracyjny?) ze składu BWE (drugi od lokomotywy)?
Jest to wagon serii: ARmh211-ARmz217
http://www.railfaneurope.net/pix/de/car ... 2002_1.jpg
ep40 pisze:Do czego służą te urządzenia na dachu?
J-31 pisze:A czy nie jest to przypadkiem jakieś urządzenie związane z klimatyzacją ?
W tym miejscu powinien być chyba pantograf do dodatkowego zasilania wagonu restauracyjnego ( http://www.railfaneurope.net/pix/de/car ... Mgb_16.jpg ) ale na zdjęciu go nie widać. :nuts:
ep40 pisze:ale żaden inny typ wagonu tak nie ma
Inne wagony też to mają:
Zdjęcie1
Zdjęcie2
Zdjęcie3
Zdjęcie4

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Paparazzi pisze:W tym miejscu powinien być chyba pantograf do dodatkowego zasilania wagonu restauracyjnego
Mnie to na kominek wygląda, może ten wagon jest na węgiel? :D

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Rzeczywiście ciekawe rozwiązanie, ciekawe tylko czemu miało służyć?
Paparazzi pisze:Inne wagony też to mają:
(...)
Zdjęcie2
To chyba ten sam typ.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Paparazzi pisze:W tym miejscu powinien być chyba pantograf do dodatkowego zasilania wagonu restauracyjnego
Ooops. A to mnie Zaskoczyłeś. Jak będę miał jakąś okazję to postaram się przyjrzeć tym wagonom. Może faktycznie i nasze polskie też tam posiadają pantograf. Chyba rzeczywiście powinny mieć ;)

Zdjęcia, których linki podesłałeś, a także ta pierwsza fotka (link od Ep40), dowodzą, że jednak Możesz mieć rację :)

Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

ep40 pisze:Rzeczywiście ciekawe rozwiązanie, ciekawe tylko czemu miało służyć?
Na przykład podczas zamiany lokomotywy ten pantograf jest używany podobno po to żeby z sieci trakcyjnej zasilane były wszystkie urządzenia w kuchni. Użyany jest także jako niezależne zasilanie tego wagonu.
ep40 pisze:To chyba ten sam typ.
Tak to typy ARmh211-ARmz217
Ale też inne typy wagonów restauracyjnych mają te pantografy np.:
WRmz: http://www.railfaneurope.net/pix/at/car ... x_DB_4.jpg
WRm: http://www.railfaneurope.net/pix/ch/SBB ... 01-3rp.jpg
88-95: http://www.railfaneurope.net/pix/at/car ... 717-27.jpg

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Tanie Linie Kolejowe

Post autor: OPi »

PKP IC ogłosiło wyniki przetargu na modernizację 500 wagonów pasażerskich do obsługi pociągów TLK.
TS Opole, PESA Bydgoszcz, ZNTK Mińsk Maz. i FPS naprawią wagony PKP Intercity
PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na naprawy rewizyjne 500 wagonów osobowych. Zamówienie zostało podzielone na aż 7 zadań. Zrealizują je TS Opole, PESA Bydgoszcz, ZNTK Mińsk Maz. i Fabryka Pojazdów Szynowych z Poznania.

Zadanie nr 1 obejmowało wykonanie napraw rewizyjnych 258 wagonów osobowych typu 111A. O udzielenie zamówienia ubiegało się trzech wykonawców. Oferty oceniono następująco: TS Opole - 100 pkt. ( 18 570 840 18 570 840 zł), konsorcjum PESA Bydgoszcz - ZNTK Mińsk Maz. - 90,77 pkt. (20 459 403,15 zł), Newag - 37,5 pkt. (49 523 013,26 zł).

Zadanie nr 2 obejmowało wykonanie napraw rewizyjnych 10 wagonów osobowych typu 111Arow. Wpłynęły 4 oferty, które oceniono w następujący sposób: FPS - 100 pkt. (365 878,12 zł), konsorcjum PESA - ZNTK Mińsk Maz. - 48,37 pkt. (756 400 zł), TS Opole - 44,10 pkt. (829 600,24 zł) i Newag - 20,08 pkt. (1 821 725,23 zł).

Zadanie nr 3 to naprawy rewizyjne 70 wagonów typu YB. Wpłynęły 3 ofert. Oceniono je tak: TS Opole - 100 pkt. (4 867 800,85 zł), PESA Bydgoszcz - 96,61 pkt. (5 038 600 zł) i Newag - 38,08 pkt. (12 784 375,73 zł).

Zadanie nr 4 to naprawy rewizyjne 110 wagonów typu 112A. Tutaj złożono 3 oferty. Zostały one ocenione w następujący sposób: konsorcjum PESA Bydgoszcz i ZNTK Mińsk Maz. - 100 pkt. (8 588 798,66 zł), TS Opole - 96,24 pkt. (8 924 302,68 zł), Newag - 43,44 pkt. (19 771 542,41 zł).

Zadanie nr 5 obejmowało wykonanie napraw rewizyjnych 12 wagonów typu 112AtAB. Komisja przetargowa oceniła 4 oferty, które do niej wpłynęły. Były to propozycje przedstawione przez: FPS - 100 pkt. (439 053,6 zł), TS Opole - 53,55 pkt. (819 840,29 zł), konsorcjum PESA - ZNTK Mińsk Maz. - 45,79 pkt. (958 920,15 zł) i Newag - 19,66 pkt. (2 233 279 zł).

Zadanie nr 6 zakłada wykonanie napraw rewizyjnych 30 wagonów typu 112Az. Swe oferty złożyło 4 wykonawców, które zostały ocenione w następujący sposób: TS Opole - 100 pkt. (2 433 900,73 zł), konsorcjum PESA - ZNTK Mińsk Maz. - 83,86 pkt. (2 902 379,63 zł) oraz Newag - 83,65 pkt. (2 909 698,54 zł).

Zadanie nr 7 to wykonanie napraw rewizyjnych 10 wagonów osobowych typu 609Ar. O jego udzielenie ubiegało się 4 wykonawców. Ich ofert zostały ocenione tak: FPS - 100 pkt. (365 646,44 zł), konsorcjum PESA - ZNTK Mińsk Maz. - 47,2 pkt. (774 700 zł), TS Opole - 45,07 pkt. (811 300,24 zł), Newag - 23,46 pkt. (1 558 712,38 zł).
źródło: http://rynek-kolejowy.pl/
Ostatnio zmieniony 2010-03-13, 20:36 przez OPi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

No tak, ale póki co nie ma mowy o modernizacjach, a jedynie naprawach rewizyjnych. Nie zapoznałem się ze Specyfikacją więc nie wiem co poza rewizją tych wagonów będzie wykonane. Ale nie spodziewałbym się cudów.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Ale nowe barwy TLK dostaną na pewno. W końcu takie rzeczy na rewizjach też się robi.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Właśnie o to się rozbiega, że nie dostaną.

Maciszyn

Post autor: Maciszyn »

Nie wiem czy to odpowiedni temat na takie rozmowy, ale jeśli TLK ma skutecznie walczyć o pasażerów, to przede wszystkim musi być tańsze...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Tam gdzie jeździ IR jest tańsze, w innych miejscach "nie musi, bo po co". Polska kolej ma dużo poważniejszych problemów niż ceny biletów TLK, choć z biegiem czasu stwierdzam, iż rebranding pospiesznych nie wyszedł na dobre.

[ Dodano: 13 Mar 2010 21:34 ]
Co do barw - jakiś czas temu była burza, bo ktoś przeczytał SIWZ i okazało się, że w tym wielkim przetargu jest zapis, który nakazuje odmalowanie wagonów w barwach zielono-kremowych. Ciekawe po co to malowanie TLK w takim razie pokazywali. IC po raz kolejny udowadnia, że polska kolej i rozsądek to dwa różne pojęcia.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

KKS pisze:Ciekawe po co to malowanie TLK w takim razie pokazywali
Po nic. Rachunek ekonomiczny naprawy rewizyjnej, którą po prostu muszą przeprowadzić czy tego chcą czy nie, bo inaczej musieliby wycofać wagon z użytku. W przypadku tych napraw pewnie w ogóle nie zakładano żadnych zmian.
Jak w następnej Specyfikacji zobaczę nagłówki "Naprawa główna z modernizacją" to będzie oznaczać znaczące zmiany.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

No ale i tak je będą malować, większa paleta kolorów to naprawdę aż tak duży koszt?

Lopez

Post autor: Lopez »

KKS pisze:większa paleta kolorów to naprawdę aż tak duży koszt?
Gdyby jeszcze komuś w PKP IC na tym zależało...
BTW: Z nieco innej beczki: z tego co pisze Rynek Kolejowy, to jest plan, żeby kupić skłądy zespolone o prędkości >160km/h do obsługi tras TLK.
KKS pisze:Tam gdzie jeździ IR jest tańsze, w innych miejscach "nie musi, bo po co".
Jeśli o to chodzi, to wygląda, że UTK poradzi sobie skutecznie z IR i tak się skończy epizod konkurencji w przewozach międzywojewódzkich w Polsce.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

http://inforail.pl/text.php?from=main&id=42913
PKP Intercity S.A. ogłosiły przetarg na wyprodukowanie i dostarczenie fabrycznie nowych 30 pasażerskich wagonów piętrowych, bez napędu i bez kabin sterowniczych, w tym 5 pasażerskich wagonów piętrowych klasy 2 przystosowanych do obsługi podróżnych z ograniczoną mobilnością oraz do przewozu rowerów, 5 pasażerskich wagonów piętrowych klasy 1 bez wydzielonej przestrzeni do obsługi podróżnych z ograniczoną mobilnością oraz do przewozu rowerów oraz 20 pasażerskich wagonów piętrowych klasy 2 bez wydzielonej przestrzeni do obsługi podróżnych z ograniczoną mobilnością oraz do przewozu rowerów.
[...]
Termin składania ofert upływa 17 stycznia 2012 roku.
Wagony mają zostać przeznaczone do obsługi linii Warszawa –Łódź. Mają być przystosowane do poruszania się z prędkością do 160 km/h. Z taką właśnie prędkością mają kursować pociągi między Warszawą a Łodzią po zakończeniu modernizacji linii. Dzięki inwestycji pomiędzy największymi polskimi miastami uruchomimy 6 nowych składów, a każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład od 650 do 680 osób –podkreśla Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity.
[...]
Tylko niech nie zapomną o adekwatnych siedzeniach, co by nie przylgnęło do nich określenie "piętrowy tramwaj" :D
Ostatnio zmieniony 2011-10-11, 11:05 przez shakkie, łącznie zmieniany 1 raz.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

shakkie pisze:bez napędu i bez kabin sterowniczych
A szkoda. A siedzenia - zapomnij, będą w najlepszym wypadku takie jak w ED74 ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Byłoby szkoda, gdyby pierwsze (i oby nie ostatnie) w Polsce piętrusy dalekobieżne miałyby skopaną reputację z takiego powodu. Lecz zapewne masz rację.

[ Dodano: 2011-10-11, 11:32 ]
A co do push-pull i innych postępowych idei:
załącznik numer 1 do SIWZ pisze:Wagony będą eksploatowane w zestawach do 6 wagonów, z możliwością zastosowania w trakcie
ich eksploatacji wagonu sterowniczego w systemie push-pull lub dwóch wagonów sterowniczych
z własnym napędem jako elektryczny zespół trakcyjny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”