Na Portalu Pasażera opublikowano wstępny zarys rozkładu jazdy 2020/21.
Na Dolnym Śląsku najciekawsze możliwe zmiany to:
Nowy pociąg TLK Sudety (Jelenia Góra- Wałbrzych- Jaworzyna Śląska- Świdnica- Dzierżoniow- Kamieniec- Nysa i dalej do Krakowa. Planowo na maszynach serii 754.
Przejęcie ruchu prawie w całości na linii 276 przez Koleje Dolnośląskie i likwidacja gniazda PR w Kłodzku. W miejscu pociągów PR o 8:30 i 14:20 do Międzylesia oraz o 12:00 i 18:00 wejdą pociągi KD (Ten o 14:00 pojedzie do Lichkova, natomiast 12:00 z Ml pojedzie jako OsP TWIERDZA). PolRegio dalej będzie obsługiwać R Wilczke i pojedyncze Strzeliny.
Póki co wszystkie pociągi dojezdzajace do Klodzka Głównego są zaplanowane do stacji Miasto która jednak nadal jest w budowie.
Cześć pociągów znowu zatrzyma się w Suszce.
W 1-4 ostatni Lichkov skrócony do Klodzka (skomunikowane z "Błędnymi Skałami" z Kudowy do Wrocławia)
Zmiany na linii 286 z Klodzka do Wałbrzycha. Pojawi się jedna para relacji Jelenia Góra- Kudowa Zdrój.
Jednak najciekawszą nowością jest przetrasowanie dawnego pociągu OsP SZCZELINIEC z Kudowy do Wrocławia przez Nową Rude i Wałbrzych. OsP BYSTRZYCA bedzis kursować codziennie z pominieciem niektórych przystanków na linii 286 (Jedlina Górna, Zdrojowisko...). Wróci także liczba 7 par (aktualnie jest ich 6).
Zmiany na Kudowiance. Oprócz pociągu TLK ROZEWIE (także z Polanicy) ma się pojawić także pociąg TLK KORMORAN z Polanicy do Olsztyna. (przez Kamieniec, Nyse, Prudnik...).
Do Kudowy nadal będzie jeździł IC ŚNIEŻKA z Warszawy.
Liczba pociągów osobowych dojeżdzających do Kudowy aktualnie jest zaplanowana na liczbę 5 par, w tym jedna- 6 para- ma byc skrocona do Dusznik.
W weekendy z Kudowy do Wrocławia pojadą aż trzy bezpośrednie pociągi (przedpołudniowy OsP BYSTRZYCA ze zmienioną trasą, późnopopołudniowy SPRINTER SZCZELINIEC ze zmienionymi godzinami kursowania i wieczorny Os Błędne Skały- nowy pociąg).
W Jeleniej Górze oraz na liniach 274 i 311 bez większych zmian. Zaplanowano niektóre pociągi do nowego przystanku Wałbrzych Centrum- jako wydłużenie ze stacji Miasto. Liczba par bez zmian. Ciekawostka warta odnotowania będzie prawdopodobnie nowy pociąg Wrocław- Weglinec przez Jelenią Górę, Gryfów Śląski i Lubań na EZT. Liczba par wzrośnie z 7 do 8.
Być może w weekendy ostatni pociąg z Jeleniej Góry do Wałbrzycha zostanie wydłużony do Wrocławia.
Zmiany na linii 281 z Oleśnicy w kierunku Milicza i Krotoszyna. W dni robocze pojawi się dodatkowa para pociagów KD do Milicza (z 7 par na 8 o nazwach SUM, SZCZUPAK lub OKOŃ) Przez Milicz z postojem pojedzie takze IC Dąbrowska i IC Karkonosze.
Cześć pociągów KD została skrócona z Krotoszyna do Milicza, gdzie będą skomunikowane z pociągami Kolei Wielkopolskich. Zostanie ograniczona obsługa przystanku Wierzchowice.
Na odcinek Nadodrzanki z Rudnej Gwizdanów do Wrocławia przez Wołów powrócić ma pociąg IC Swarożyc (teraz jeździ przez Lubin).
Na Rawiczu część pociągów powróci do KD. To samo tyczy się Jelcza, na którym zostaną 3 pary PR. (w tym dwie z/do Opola).
Na E30 do Węglinca drobne zmiany. Pojawi sie nowy pociag SPRINTER NYSA o 11:20 z Wrocławia do Zgorzelca (przez co od 10:00 do 18:00 co godzine będzie pociąg do Bolesławca i Węglińca) oraz ciekawa para relacji Wrocław- Malczyce.
Przez Legnice i Lubin pojedzie pociąg IC Wawel z Krakowa w stronę Frankfurtu.
Ciekawe, ile z tych pociągów wyleci do grudnia