[Metro Warszawskie] Linia M2

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Metro w Warszawie

Post autor: TLG »

Wyszedłem z metra i pomyślałem: droga, wypasiona zabawka.

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Metro w Warszawie

Post autor: wojtek1611 »

J-31 pisze:To tylko wygląda tak na zdjęciu. W rzeczywistości te płyty zlewają się z otoczeniem.
Skoro tak mówisz ;) Na zdjęciu wygląda to naprawdę kiepsko, zastanawiam się czy lepszym wyjściem nie byłoby postawienie jakichś barierek, lub czegoś w tym stylu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 »

Nie. To byłoby jeszcze gorzej. Szczególnie, że ta ściana nie jest na tzw. "rok"... tylko na kilkanaście lat. Co gorsza, nie wiadomo, czy w ogóle kiedykolwiek ten peron będzie otwarty dla pasażerów ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Metro w Warszawie

Post autor: pmaster »

przeciągi w tym nowym metrze. Zarówno na peronach od pociągów, jak i w pociągach

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 »

SGH to pikuś, rektor tej uczelni jest chyba wściekły, bo ZTM w wielu nazwach przystanków - a nawet jednej ze stacji metra linii M2 - używa nazw okolicznych uczelni. Dobrym przykładem jest Uniwersytet Warszawski... a SGH - nie widnieje nigdzie ;)

Zresztą podobny problem miała pani Krystyna Janda, która w miejscu byłego Kino Ochota stworzyła swój "Och-Teatr" i bardzo szybko zaczęła walczyć z ZTM-em o to by zmieniło nazwę okolicznych przystanków na "Och-Teatr"... oczywiście walka zakończyła się sukcesem. ZTM się wtedy zgodził :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 »

Słówek kilka wróbla Ćwirka - jeśli jeszcze ktoś nie wie, to oczywiście II linia metra sie buduje... ale na razie po wschodniej stronie, czyli na Targówku ;)

Zachodnia strona na razie stoi. Na przeszkodzie stanęły błędy projektowe i brak pozwoleń... otóż pozwolenia już są. Wszystkie w komplecie. Wojewoda mazowiecki podpisał właśnie dwa ostatnie. Z rygorem natychmiastowej wykonalności.

MW obiecuje, że umowa z Gulermakiem ma być podpisana na przełomie września i października. Zatem należy oczekiwać, że prace na wolskiej części II linii, ruszą niebawem, czyli pewnie w ciągu najbliższych miesięcy ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Metro w Warszawie

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Zachodnia strona na razie stoi. Na przeszkodzie stanęły błędy projektowe i brak pozwoleń... otóż pozwolenia
Nie mów, że stoi, ponieważ prowadzone są odwierty, w tym na środku Górczewskiej w miejscu, gdzie powstanie stacja Księcia Janusza. Jeżeli zaś chodzi o rygor: te decyzje zawsze maja "natychmiastową wykonalność".

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 »

Halo, halo - tu ptasie radio, a w nim ....

Gdyby ktoś z Was chciał, to jest bardzo ciekawa inicjatywa. W zasadzie każdy, kto chce - nie zależnie od tego czy mieszka w Warszawie czy też nawet jej nigdy na oczy nie widział - może wysłać ... życzenia dla potomnych. W dowolnej formie (sam tekst, zdjęcia, etc) - byle elektronicznie mailem. ;)

O co chodzi ?
Otóż każdy może złożyć przyszłym mieszkańcom Targówka życzenia. Życzenia mogą być dowolne. Należy je wysłać na adres metro2@um.warszawa.pl. A w tytule maila należy wpisać "Kamień węgielny, #metro2 i życzenia".

Życzenia będą zbierane do 13 listopada do godz. 23:59. Potem zostaną zebrane i nagrane na elektroniczny nośnik (dokładnie nie wiadomo, czy będzie to płyta CD, DVD, czy może pamięć USB).

Następnie tenże nośnik zostanie włożony do metalowej tuby i razem z kamieniem węgielnym, całość zostanie wmurowana w strop budowanej właśnie stacji metra "Trocka" na Targówku.

Przyznam szczerze, że to ciekawa inicjatywa. Może kiedyś za X lat, tuba zostanie odkryta przez przyszłe pokolenia i ... może odczytana. Kto wie ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 »

Z kronikarskiego obowiązku. :cool:

Budowa II linii trwa... już na Targówku, a więc jej wschodni odcinek jest budowany. Najbardziej zaawansowana jest budowa stacji Trocka - to tam właśnie zamurowano kamień węgielny razem z pendrivem na którym są życzenia mieszkańców do przyszłych pokoleń ;)

Tarcze wciąż są na powierzchni. One mają ruszyć w połowie przyszłego roku właśnie od stacji Trocka w kierunku Dworca Wileńskiego. Obie. Warunek jest taki, że do tego czasu stacja Trocka musi być już gotowa w wersji surowej. Jest szansa, że tak będzie. Finisz prac na tym odcinku - to rok 2019 ;)

Co z zachodnim odcinkiem II linii metra ?

Na razie stoi, ale Metro Warszawskie zapowiada, że prace mają ruszyć w weekend 26/27 listopada, czyli za ponad tydzień. Oznacza to, że ulica Górczewska - ważna arteria Woli - zostanie zamknięta już w nocy z piątku na sobotę (25/26) dla ruchu. Od tego czasu zaczną się poważne utrudnienia na Woli.

Wolę czeka tak naprawdę potężny armagedon, bo będzie budowana II linia, PKP PLK w przyszłym roku zacznie remontować tzw. "Obwodnicę Woli", a w raz z nią wiadukty... a w przy okazji konieczności zamknięcia wiaduktu nad ul. Obozową, Tramwaje Warszawskie planują pierwszy etap remontu ul. Obozowej. II etap - odbędzie się w następnym sezonie.

A w 2019 TW zamierza budować linię tramwajową na Kasprzaka, z jednoczesnym zagłębieniem i schowaniem do tunelu odcinka istniejącej linii tramwajowej w kierunku cm. Wolskiego, w rejonie skrzyżowania Wolska/Redutowa + tunel tramwajowy wzdłuż al. Prymasa Tysiąclecia pod Dworcem Zachodnim. Będzie to początek nowej linii tramwajowej, aż do Miasteczka Wilanów ;)

Z tym będzie "trochę" roboty + nadal będzie trwać budowa II linii metra :strzałka: nie muszę pisać co tam będzie się działo przez kilka najbliższych lat, ale cieszę się, że tam nie mieszkam ;)

Shadi
Posty: 71
Rejestracja: 2010-08-24, 17:19
Lokalizacja: Warszawa

Re: Metro w Warszawie

Post autor: Shadi »

Dawno nikt tu nic nie pisał, toteż postanowiłem ożywić ten wątek. ;)
Budowa metra trwa, niedawno był zorganizowany dzień otwarty stacji Trocka na Targówku i można było sobie obejrzeć ją z góry. Ode mnie kilka zdjęć z tego wydarzenia:
https://www.dropbox.com/s/qjrh1ru3d9tof ... 1.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/3svl2qrhwd3nj ... 2.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/k8kum2nijylfp ... 4.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/f5ewrsnuykc8v ... 5.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/rtdjs4e2womu5 ... 8.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/j7b79mvq2ohbh ... 0.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/c56lanrjsx2hs ... 2.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/kcton26s1qd07 ... 4.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/lh98kulpc1z7l ... 5.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/7fku7hxd2nibs ... 6.JPG?dl=0
Na stronie metra: http://www.metro.waw.pl/ można sobie śledzić postęp tarcz drążących na odcinku wschodnim, jak na razie tylko jedna (Maria) wyruszyła w drogę i ma na liczniku 106 m, ale od jakiegoś czasu nie było to aktualizowane. Mimo to tempo prac na Targówku jest bardzo dobre :) , może to nie odcinek bielański, który został szybko wybudowany, ale praktycznie nie wiadomo nic o żadnych przestojach, katastrofach na budowie, czy czymś podobnym. Stan można sobie śledzić, podobnie jak kilka lat temu o tutaj: http://www.metro.waw.pl/dziennik-budowy ... i-polnocny , ale też użytkownicy forum skyscrapercity w swoim wątku niemal codziennie jakieś zdjęcia wypuszczają http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 9&page=163
Na Woli kończą się poza stacją C8 Płocka, która zaczęła być budowana później, prace z przekładaniem instalacji. Warto podkreślić, że było ryzyko zatrzymania budowy, w związku z pretensjami bodajże spółdzielni mieszkaniowej "Koło", do jednej małej działki użytej na terenie budowy i trzeba było występować do wojewody o ponowne pozwolenie na budowę :] , ale na szczęście Prezydent Warszawy się to udało i nie mieliśmy największego skandalu na budowie metra od kilku dobrych lat.
Warto podkreślić, że budowa na Woli jest pechowo skoordynowana z remontem linii obwodowej i wkrótce Obozowej, tak że mieszkańcy dzielnicy mają trudności z dojazdem do centrum. Sam kilka dni temu byłem przy rondzie Daszyńskiego i spory był korek w stronę Woli i Bemowa tam, autobusy podjeżdżały co chwilę, mimo że jest tam tramwaj. Takie linie jak 171, czy 190 bodajże zostały tam skierowane.
Na końcówkę tego roku przewidziany jest przetarg na budowę kolejnego odcinka 3+2 z tego co dało się wyczytać w nowinkach prasowych i czekamy niecierpliwie na rozstrzygnięcie i upublicznienie prac konkursowych na stacje ostatniego odcinka - do STP Mory. W sprawie metra na Gocław na razie jest cisza, być może dlatego że jednak przepchnięto tramwaj ;) i są w jego sprawie ostatnimi czasy prowadzone konsultacje społeczne. Ale to chyba dobrze, biorąc pod uwagę że mocno okrężną drogą jechałoby to metro na Gocław. Ja osobiście widzę metro na Gocław, ale w postaci kolejnej linii W-Z, która jechałaby do Ursusa/Włoch z niego śladem Trasy Łazienkowskiej. Ale pewnie to utopia, przynajmniej dopóki nie będziemy bogatsi jako kraj.
To tyle.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 »

Tak apropo tramwaju na Gocław - ten temat jest dosyć ciekawy, bo planowano tam III linię metra... oczywiście "kiedyś tam" i na razie poprzestano na zbudowaniu stacji metra Stadion Narodowy z dwoma peronami ;)

Jednakże część mieszkańców Gocławia stwierdziła, że czekając na metro chcą tramwaj. Powstała oddolna inicjatywa społeczna - na Gocławiu - gdzie zbierano podpisy za budową linii tramwajowej. Urzędnicy z Ratusza najpierw nie chcieli o tym słyszeć, ale po jakimś czasie i częstych dyskusjach, złamali się... w tym czasie mieszkańcy Saskiej Kępy jeszcze nic nie mówili.

No, ale gdy doszło do projektowania, a potem konsultacji społecznych, mieszkańcy Saskiej Kępy (a w zasadzie najwięksi krzykacze) zablokowali budowę tramwaju na Gocław. Nie wiem na jakim etapie jest ten temat, ale wiem, że urzędnicy z Ratusza unikają już konsultacji społecznych. Panuje dziwna cisza wokół tramwaju na Gocław ;)

Ludzie są dziwni. Chcą mieć przystanek tramwajowy jak najbliżej, najlepiej pod swoimi drzwiami, ale jednocześnie ... nie zgadzają się aby tramwaj przejeżdżał pod ich oknami :nuts:

A najfajniejsze jest to, że teraz na Gocławiu pojawiła się kolejna grupka krzykaczy, którzy ... też zaczęli protestować przeciwko budowie linii tramwajowej. Oni nie chcą tramwaju na Gocław, chcą metro na Gocław. :retard:

Wola - ma pecha "mega+". ;)
Shadi już napisał o remoncie kolejowej obwodnicy Woli. Teraz nowość - PKP PLK chce burzyć wszystkie wiadukty wzdłuż tej linii. I w ten sposób za chwilę zamkną ruch - tramwajowy też - na ul. Wolskiej, zdaje się, że na jeden z weekendów. W związku z rozbiórką wiaduktów, ograniczono już ruch na Kacprzaka, stąd te korki o których wspomniał Shadi ;)

Co do budowy stacji metra "Księcia Janusza" - rzeczywiście mało brakowało, a wstrzymano by prace. Na szczęście urzędnicy dogadali się i Nadzorowi Budowlanemu nie udało się zatrzymać robót. Wojewoda wydał ponownie pozwolenie na budowę. Jednakże sprawa śmierdzi dalej i jedna ze spółek skierowała sprawę do sądu - obawiam się, że to nie koniec problemów. ;)

Budowa odcinka zachodniego jest opóźniona - względem budowy odcinka wschodniego - o mniej więcej pół roku ;)

Awatar użytkownika
#mkmgdańsk
Posty: 2
Rejestracja: 2017-10-30, 08:47
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Metro w Warszawie

Post autor: #mkmgdańsk »

Przyznam, że MW wraz z firmą Ströer tym roku bardzo kreatywnie podeszli do corocznego szału na świąteczne ozdoby. Wygląda to fenomenalnie!

Shadi
Posty: 71
Rejestracja: 2010-08-24, 17:19
Lokalizacja: Warszawa

Re: Metro w Warszawie

Post autor: Shadi »

Ostatnimi czasy temat przycichł, a szkoda, bo rozbudowa II linii metra trwa pełną parą:
Budowane są odcinki II linii metra 3 + 3 i prawdopodobne jest otwarcie odcinka praskiego na wiosnę przyszłego roku. Tutaj można zobaczyć zdjęcia z budowanej stacji Targówek:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 60097.html
Co ważne, miała miejsce zmiana projektu stacji odcinka wschodniego obecnie budowanych stacji, stał się on bardziej stonowany i jednolity, mniej zaś kolorowy. Można o tym przeczytać tutaj:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59982.html
Stacja Szwedzka nie wygląda jeszcze tak kolorowo, ale powoli również jest wykańczana. :) Zdjęcia z jej budowy można zobaczyć tutaj:
https://www.facebook.com/budowametra/ph ... =3&theater
Metro na Woli również idzie do przodu, czego najwidoczniejszą oznaką jest zakończenie drążenia tunelów. :)
Natomiast co ważne, są już podpisane umowy na budowę odcinków chronologicznie:
Na Bródno (2+3):
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59741.html
Na Karolin ( 3 + STP):
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 60102.html
Na Bemowo ( 2 + 3):
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 60117.html
Podpisanie kontraktów wiązało się z pewnymi perturbacjami wynikającymi z tego, że Astaldi ma problemy. Z tego powodu podpisanie ich było opóźnione. Na szczęście skończyło się to wszystko dobrze ;) , przerzuceniem sprawy na Gulermaka i ograniczeniem udziału Astaldi. Można o tym poczytać tutaj:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 60112.html
Niestety, czego ja byłem świadkiem, nie wszyscy cieszą się z takiego obrotu spraw. Przykładem mogą być wpisy na TVN Warszawa, czy facebookowym profilu WawaLove. Przytoczę kilka przykładów:
" Za 5 lat? Ono mialo być gotowe... 5 lat temu. Jest to nie tylko najdroższe metro na świecie (budowane w płaskiej jak stół Warszawie), ale i najwolniej budowane. Niebywały sukces!"
"Jak mówi 5 lat to oznacza 10. Czyli 2028 rok. Metro peowcy zapowiadali na Euro 2012. Czyli tylko 16 lat opóźnienia.
Bhawo HGW!"
"za 5 lat??? Ha 5 lat temu też mówili że za 5 lat, jak tak dalej będzie to nie dożyję tego końca budowy"
"Sto lat później: „Za 5 lat koniec budowy drugiej linii” 😂😂😂
Żenada co tam się wyprawia w tym ratuszu"
"Gabriela Abramczuk Druga linia metra miała być gotowa na Euro 2012. Może przyjechałeś tutaj dopiero ze swojej wsi i nie słysałeś tych haseł, naotmiast ja i tysiące osób słyszało."
Próbowałem trochę łagodzić te tony w tej dyskusji - Dominik Maćkiewicz tam obecny to ja.. Mówiłem, że na Euro 2012 to był obiecany odcinek centralny, a nie cała druga linia. :!: Mówiłem też, że trzeba trochę realizmu - jak rozpoczęto prace w sierpniu 2010 r., to trudno oczekiwać, by centralny odcinek, a tym bardziej cała linia, była gotowa w czerwcu 2012 r. :confused: To mniej niż dwa lata na linię z przejściem pod Wisłą i pod tunelem pierwszej linii. Także w trakcie tej budowy miały miejsce zalanie stacji Centrum Nauki Kopernik, czy osunięcie się ziemi przy Świętokrzyskiej oraz na Dworcu Wileńskim. To są takie rzeczy, których nie sposób przewidzieć i wobec czego należałoby tu być wyrozumiałym. :]
Zaskoczył mnie jednak jeden komentarz:
"Już widzę Lemingrad się odezwał, który zna tylko dwie partie PiS i PO. Otóż, nie głosowałem ani na Trzaskowskiego, ani na Jakiego, niemożliwe, co? Jestem rdzennym warszawiakiem, więc też coś wam nie wyszło. To, że Warszawa była zniszczona to akurat argument z dupy - to tym bardziej łatwiej budować tu metro niż w zabudowanym Paryżu czy Londynie. I tak jak napisałem - na całym świecie są napotykane problemy z budową metra, ale dziwnym trafem nigdzie się tak wolno nie buduje jak u nas i tak drogo. A jak ktoś piszę, że metro opóźnione o 10 lat, bo znaleźli niewypał na budowie i on tak na serio, no to co ja mogę poradzić... jest tłumokiem.."
Tutaj nie mam stosownej wiedzy, więc jeżeli ktoś mógłby uzupełnić moją wypowiedź, to byłbym ciekaw, czy rzeczywiście w innych miastach o podobnych problemach gruntowych jest dużo lepiej w tempie budowy metra, czy tylko my dziadujemy tak.. :(
Ale swoją drogą to dziwi mnie taka niewdzięczność ludzi.. To znaczy na przełomie lat dziewięćdziesiątych i dwutysięcznych po oddaniu pierwszego odcinka, a przed wejściem do Unii i rozpoczęciem kadencji Gronkiewicz Waltz( 1996 - 2005-6) budowano po jedną stację na raz ( Centrum, Dworzec Gdański, Plac Wilsona, Marymont) Wyjątkiem było tu oddanie Świętokrzyskiej i Ratusza. Teraz buduje się po cztery, siedem, sześć stacji na raz, a niebawem w związku z podpisanymi kontraktami na raz będzie w budowie osiem stacji i stacja techniczno-postojowa.. :shocked: I jakoś nie jest to doceniane. Za to poklask zdobywa np: kandydat na Prezydenta Warszawy Patryk Jaki, który obiecuje że zbuduje kilka kolejnych linii metra. :D Dziwne, że nikt nie próbuję weryfikować czy te obietnice są możliwe w ogóle to zrealizowania ( finansowo, ale też czasowo).. :confused:
Może jestem odrealniony, jako że sam mam jeden przystanek do stacji metra, ale zastanawiam się, czy ludziom bez metra się aż tak źle jeździ :] ?
Cóż. To by było chyba tyle, żebym nie zszedł jeszcze głębiej z tematu. Mam nadzieję że skutecznie go odświeżyłem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 »

Ja osobiście w ogóle nie pasjonuję się wpisami ludzi, bo zauważyłem, że w każdej dziedzinie naszego życia, praktycznie wszędzie pojawiają się "fachowcy" co to wiedzą lepiej. ;)

Inna sprawa, że teraz w tych tzw. "dyskusjach" pojawiają się ludzie z agencji, oni mają tworzyć oddolny wizerunek jakiegoś kandydata. Sprawa ogólnie jest tajemnicza, tzn. o tym głośno się nie mówi... celowo. :cool:

Stare porzekadło mówi: "psy szczekają, karawana idzie dalej", dla mnie najważniejsze jest to, że pomimo różnych problemów tempo robót na obu odcinkach II linii, a więc na Woli i na Targówku, jest więcej niż dobre. Jest bardzo dobre. O wiele lepsze niż na I-szej ;)

I najważniejsze jest to, że pod względem formalno-prawnym, przygotowania pod budowę ostatnich już odcinków II linii, są zakończone.

Już w grudniu ruszają pierwsze prace na Bródnie, a więc na końcowym, wschodnim odcinku II linii. A już niebawem ruszą prace na zachodzie - umowy są podpisane, wszystko jest już ustalone i jasne.

Dla mnie istotne jest to, żeby na teren budowy weszli robotnicy. Jeśli zaczną się już roboty ziemne... to bardzo dobrze i tylko trzymać kciuki, żeby nie było jakichś przestojów ;)

Shadi
Posty: 71
Rejestracja: 2010-08-24, 17:19
Lokalizacja: Warszawa

Re: Metro w Warszawie

Post autor: Shadi »

Nic nowego w zasadzie co do metra w Warszawie zasadniczego się nie pojawiło, a więc teoretycznie nie ma powodu by w tym temacie się wypowiadać. Chciałem jednak podjąć polemikę z kolegą J-31 (choć nie wiem czy tutaj to nie spoufalam się zbytnio). Zainspirował mnie do tego tenże artykuł umieszczony na portalu transport-publiczny.pl
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... -4823.html
Jak to przeczytałem to się zadziwiłem, jak to jest możliwe, że oni mogą, a my nie możemy.. :shocked: Próbowałem trochę usprawiedliwić naszych decydentów tym, że nie wiadomo, czy w zasadzie linia ta będzie podziemna, a zatem jej koszty mogą być dużo niższe i praktycznie takie jak naziemnej zwykłej linii kolejowej.
Próbowałem znaleźć w Internecie informacji na ten temat, niestety bez sukcesu. Natomiast przy okazji natrafiłem na taki artykuł:
https://inzynieria.com/wpis-branzy/wiad ... y-w-2018-r
Pierwotnie myślałem, że chodzi o ten samą linię metra. Okazuje się otóż że nie. :o: To jest linia M7, a linia prowadząca na lotnisko, to jest linia M11. Ale co ciekawe, owa M7 jest podobnie długa (25 km) i ma znaczny odsetek trasy (17,5 km) w tunelu. I rozpoczęto jej budowę w 2014 r., a oczekuje się jej otwarcia w tym roku.
Chociaż Turcja jest bogatszym krajem niż Polska i Stambuł jako taki jest dużo większym miastem niż Warszawa, to nie spodziewałem się aż takiej dysproporcji. :shocked: Piszę, bo jestem ciekaw waszego zdania, jakie ono jest? Dotychczas broniłem naszych decydentów, gdyż wydawało mi się, że chcą jak najlepiej i dziedzictwa PRLu i rozbiorów się w ciągu dziesięciu, czy dwudziestu lat nie wyeliminuje i nie zbuduje się w kilka lat tego, co kraje tak zwanego Zachodu budowały przez nieco ponad stulecie. ( najstarsze linie metra jeszcze z końcówki XIX wieku ;) ) A tu się okazuje, że jednak można.. Co nie zmienia faktu że nie popieram prostackiego i wulgarnego języka w komentarzach na portalach internetowych i jadu z nich wypływającego. :diabeł: Szacunek dla naszego kraju i dla naszych polityków jakiś elementarny jednak być powinien. ;)
Swoją drogą ciekawe jak na budowie metra odbije się zmiana prezydenta na Trzaskowskiego, którego już w czwartek mamy zagościć w ratuszu? A także czy jego planowane linie metra wyrzuci do kosza, czy będą one aktualne. Osobiście byłbym za tym, żeby wyrzucić je do kosza ;) , bo nie są najpotrzebniejszymi relacjami w mieście. Linia na Tarchomin z Młocin dubluje tramwaj, z kolei linie z Stadionu Narodowego do Wilanowskiej oraz z Wilanowskiej do Mor nie są najbardziej potrzebnymi. Najważniejsze dziś są relacje do centrum, a dopiero potem relacje obwodowe jakieś. Zwłaszcza że pełniłyby one rolę dowozową do pierwszej linii (stacja Wilanowska) już teraz zatłoczonej. :D
Cóż. To by było chyba na tyle.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 »

Rzeczywiście - Masz rację - na lotnisko w Istambule docelowo dotrą dwie linie metra. Jedna już niedługo, a druga około roku 2020. Generalnie w Istambule bardzo dużo się dzieje w kwestii transportu zbiorowego. Zainwestowali w tramwaje, również i w metro. Nawet jest tunel łączący sieć metra na obu kontynentach. A plany mają o wiele większe i chcą inwestować w kolej miejską ;)

Cały problem w Polsce polega na tym, że o tym co, gdzie i jak budować, zazwyczaj podejmują politycy. A reszta się "nie wychyla". Bolesny, a wręcz tradycyjny jest "nie dasizm". Najważniejsze, żeby w TV dobrze wyglądało - reszta się nie liczy ;)

W przypadku Warszawy - cóż, budowana jest II linia - ale pod znakiem zapytania jest budowa III linii metra na Gocław. Warto też chyba zapytać przy okazji o jej sens. Mieszkańcy Gocławia wywalczyli sobie tramwaj, mieszkańcy Saskiej Kępy walczyli przeciwko tramwajowi... na Gocław.

Natomiast linia metra na lotnisko Okęcie w Warszawie. Decyzja co do jego dalszego istnienia leży w gestii, nie fachowców, ale polityków. A panowie politycy chcą zamknąć Okęcie dla ruchu cywilnego, po to by wybudować bardzo duże lotnisko w Baranowie - a tam już nie dojedzie żadne metro, może kiedyś pociąg ;)

Ja się cieszę, że na Okęcie można chociaż dojechać pociągiem - to już jest duży sukces. ;)

PS. Tak dla porównania...

1. Na lotnisko w Istambule już niedługo dotrą aż dwie linie metra, na lotnisko w Warszawie docierają pociągi w tunelu.

2. A tymczasem na lotnisko Vaclava Havla w Pradze czeskiej - dojedziesz tylko autobusem, bo nawet nie koleją. O metrze też Możesz zapomnieć (są trzy linie) ;)

Generalnie w Pradzie działa to tak, że są dwie linie autobusowe 100 i 149, które mają za zadanie szybkiego dowiezienia pasażerów z lotniska do dwóch, różnych stacji metra, dwóch różnych linii metra - to są typowe dowozówki do metra, obsługiwane przez przegubowe SOR-y. Mają sporą częstotliwości, i w sumie jedzie się bardzo wygodnie bez większego ścisku

2. W Pradze z autobusów korzysta się o wiele wygodniej niż w Berlinie. Tam lądowałem dwa lata temu na tzw. Tyglu, czyli Berlin-Tegel (TXL) i tam też nie dociera ani S-Bahn, ani U-Bahn - tylko autobusy, szczególnie linie lotniskowa TXL, to jest linia przyspieszona, taryfa jest taka sama jak na pozostałych linia organizowanych przez BVG. Bilet kupujesz - i od razu kasujesz - w biletomacie na peronie.

Tyle tylko, że jak ja przyjechałem to były takie tłumy do tego autobusu, że musiałem przepuścić jeden autobus, a wbić się do drugiego - a jeżdżą co chwila przegubowe SU18III. Jechaliśmy do najbliższej stacji S-Bahn ściśnięci jak sardynki w puszcze.

Czegoś takiego nie ma nawet w Warszawie na linii 175, chociaż często obserwuje spore potoki pasażerskiego i tak nie ma tam takiego ścisku na na "Tyglu"

A najzabawniejsze jest to, że w berlińskich autobusach o zamknięciu III i IV drzwi decyduje fotokomórka - toteż na peronie stoi dwóch panów w mundurkach BVG, normalnie sprzedają i kasują bilety, a jak autobus chce odjechać, to ... upychają ludzi i domykają drzwi - zupełnie jak upychacze w tokijskim metrze.

Podróże kształcą ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 »

Odgrzeję sobie starego kotleta i napiszę, że mamy dzisiaj w Warszawie ważny dzień. Po długich perypetiach dzisiaj otwarto trzy stacje metra - na Targówku ;)

Zdjęcia tutaj
:strzałka: https://www.fotosik.pl/u/Transport131/album/2527821

Trzy stacje to
- C16 Szwedzka (usytuowana tuż obok zajezdni MZA "Stalowa")
- C17 Targówek Mieszkaniowy
- C18 Trocka
Wszystkie trzy stacje są bliźniacze jeśli chodzi o konstrukcję i architekturę, różnią się jedynie kolorem ścian na peronach. Najjaśniejszą stacją jest Targówek Mieszkaniowy. One wszystkie są jasne i obawiam się, że szybko się będą brudzić... no, a na razie są nowe i ładne ;)

Targówek Mieszkaniowy i Trocka zlokalizowane są tuż obok bloków mieszkaniowych, czyli tzw. "sypialni", a więc ułatwią one szybko dojazd do Centrum mieszkańcom Targówka. Ci ostatni ze zrozumiałą niecierpliwością czekali na otwarcie tych stacji

Wg. rozkładu jazdy dojazd z Trockiej powinien był zająć ok. 13 minut, to jest rzeczywiście szybko w porównaniu z autobusami, które nie dość, że stoją w korkach, to były często przepełnione - oczywiście w godzinach szczytu. Toteż metro bardzo ułatwi mieszkańcom życie ;)

Przykładem jest mój kolega z firmy, który ma teraz alternatywę - albo jazdę samochodem, przez jeden z mostów, oczywiście w korkach, albo jazdę metrem ;)

Dla porównania

1. Dojazd ode mnie z Natolina na Trocką, autobusami, zajmował w godzinach szczytu ok. 60 minut - samym metrem ok. 40 minut (do stacji Imielin) - a trzeba dodać, że doliczyłem czas na przesiadkę z M2 na M1 i jeszcze kilkuminutowe oczekiwanie na pociąg na linii M1 ;)

2. Dojazd pociągiem metra z Trockiej do Świętokrzyskiej - 13 minut,
- w ciągu około 13/14 minut, to można dojechać jedynie do Dworca Wileńskiego - przyspieszoną linią 517
- ale jeśli chciałbym tym samym autobusem jechać bezpośrednio do Centrum, to zajęłoby mi to ok. 30 minut

Zatem teraz już Wiecie jaka jest różnica. Metro po prostu przyspieszyło dojazd do celu, a jednocześnie pociągi są bardziej pojemne niż autobusy i nie zależne od warunków pogodowych. ;)

Teraz czekamy na odcinek na Woli, też będą trzy stacje. Ich otwarcia oczekujemy wczesną wiosną 2020 roku ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 »

Tzn, ja bym rzekł, że to normalka. Ilekroć ZTM wprowadza zmiany to zawsze ktoś narzeka, a prawda jest taka, że nie po to buduje się za ogromne pieniądze linię metra, której pociągi w niecałe 13 minut docierają z Targówka (z Trockiej) do Centrum (czyli na stację Świętokrzyska), po to by dublowała się ona z liniami autobusowymi.

Warto dodać, że wiele z tych autobusów, aby dotrzeć do Targówka z Centrum, musiały przedrzeć się przez zatłoczone miasto. To jest dodatkowe marnowanie kasy i cennego taboru.

A teraz mamy dowozówki do metra, czyli sporą liczbę linii, które funkcjonują lokalnie. Inna sprawa, że tych linii jest mnóstwo i kursują z dosyć słabą częstotliwością, ale wg. mnie to się zawsze może zmienić ;)

Zmieni się też na pewno po oddaniu odcinka bródnowskiego, a tak po za tym z ciekawości czekam jakie zmiany ZTM przygotuje na Woli, po oddaniu zachodniego odcinka II linii. ;)

Jedno jest pewne. Metro zmienia organizację linii autobusowych w Warszawie. Kiedyś linię ogólno miejskie, których autobusy przecinały praktycznie całą Warszawę miały rację bytu, bo samochodów było mało.

Teraz samochodów jest masa, ulice są zatłoczone... ale jest metro, z którego i ja chętnie korzystam, bo jest szybkie ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 »

Tak, jest umowa, ale nie ma terminu budowy. Na razie nie wiadomo, czy te stacje będą budowane... nie mniej jednak to ważny krok ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 »

Mała zmiana tematu - z reporterskiego obowiązku - budowa zachodniego odcinka II linii metra, czyli na odcinku Płocka - Księcia Janusza, miała zakończyć się pod koniec listopada, ale ze względu na nieodebrany przyłącz energetyczny, łapie małe opóźnienie. Nie wiadomo jak długo to potrwa, ale MW obiecuje publicznie, że nowe trzy wolskie stacje będą udostępnione ... 4 kwietnia 2020 roku. ;)

Czy ten termin jest realny ? Oczywiście nikt tego nie wie ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”