[Metro Warszawskie] Linia M2

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To jest dobra wiadomość. Teraz niech ta zwycięska firma zacznie rzeczywiście działać ;)

drentwy

Post autor: drentwy »

Umowa podpisana, 10 miesięcy na szczegółowe projekty, w sierpniu przyszłego roku start budowy - początek drążenia najprawdopodobniej od strony Dworca Wileńskiego, 2 równoległymi tarczami (choć prawdopodobnie ściągną też 3, pomocniczą).

Będzie sajgon ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Oby wszystko poszło lepiej niż przy budowie I linii...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Kiedy po linii może pojechać pierwszy pociąg z pasażerami?

maly_miki

Post autor: maly_miki »

Oby wszystko poszło lepiej niż przy budowie I linii...
No chyba! Trudno się spodziewać, że kogokolwiek dzisiaj stać na budowę przez 25 lat! :rotfl:

drentwy

Post autor: drentwy »

^ Nie mów hop, wszak to dopiero będzie 1/3 II linii :lol:
KKS pisze:Kiedy po linii może pojechać pierwszy pociąg z pasażerami?
Jak nadzór budowlany i strażacy pozwolą ;) A poważnie - planowo koniec 2013/początek 2014. W praktyce pewnie trochę później...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Tak na prawdę teraz sprawa rozchodzi się o finansowanie kolejnych jej odcinków.
drentwy pisze:W praktyce pewnie trochę później...
Jeżeli miałoby nastąpić opóźnienie to raczej wyłącznie z powodu trudności w budowie. Ta linia będzie dużo trudniejsza do zrealizowania, zwłaszcza, że jest to kontrakt "projektuj i buduj" (stąd też znaczne zawyżenie ceny, gdyż konsorcjum tak na prawdę nie wie do końca ile może kosztować realizacja tej inwestycji.

drentwy

Post autor: drentwy »

^ Wiesz, widząc sposób, w jaki miasto przygotowywuje się ostatnio do najprostszych nawet inwestycji (vide przebudowa przedłużenia Strażackiej i remont fragmentu Alei Wilanowskiej) to ja widzę potencjalne problemy nie tylko po stronie samych wykonawców. Ale zobaczymy, mam nadzieję, że za 4-4,5 roku będę mógł odszczekać te słowa.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

drentwy pisze:ja widzę potencjalne problemy nie tylko po stronie samych wykonawców
W tej sytuacji problem ewidentnie jest po stronie miasta, gdyż pierwotnie zdecydowano się na wadliwe rozwiązanie "projektuj i buduj do Euro", a po porażce nie zmodyfikowano tego zapisu i pomimo wydłużenia czasu realizacji (wobec rezygnacji z wymogu zakończenia inwestycji do Euro) nie podzielono na projekt i dopiero później z gotowym projektem szukanie wykonawcy. Nie dziwię się, że składający oferty musieli kosztorysować je w ciemno więc trudno mieć do nich pretensję.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

nowaczek61 pisze:A i owszem, tylko że na 36 składów z oficjalnych informacji przekazanych do telewizji przez MW
Taką liczbę składów podało ¯ycie Warszawy i poniżej krótki cytat z artykułu, którego można znaleźć na Przegubowcu
Według prezesa Metra Warszawskiego Jerzego Lejka, wykonawca określi też warunki techniczne drugiej linii. Posiadając te dane, Metro Warszawskie ma ogłosić w przyszłym roku rekordowy przetarg na 210 wagonów – czyli 35 pociągów – do obsługi pierwszej i drugiej linii. Szacowany koszt zakupu pociągów to nawet 250 mln euro. (...)
:strzałka: http://www.przegubowiec.com/prasa/?wpis=2494

drentwy

Post autor: drentwy »

Kolejny krok do przodu, od dziś znany jest mniej więcej harmonogram całej inwestycji:

- start kwiecień 2010
- koniec 27 października 2013

Na początku przekładki instalacji, potem rozkopy pod stacje tak aby pod koniec 2010 roku rozpocząć wykonywanie ich płyt dennych. Od 2011 rozpocznie się drążenie tuneli przy pomocy trzech tarcz - dwie ruszą równolegle z Dworca Wileńskiego drążąc dwa tunele w kierunku stacji Świętokrzyska, trzecia z Ronda Daszyńskiego do Świętokrzyskiej, po czym nastąpi jej powrót na rondo w celu wykonania drugiego tunelu.

Lopez

Post autor: Lopez »

Wygląda jednak, że wykonawca planuje ukończenie prac kilka miesięcy niż było to pierwotnie przewidziane. To bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców Warszawy. Tempo jest znacznie lepsze niż przy budowie pierwszej linii, a to coś znaczy :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Lopez pisze:Tempo jest znacznie lepsze niż przy budowie pierwszej linii
Powiem Ci tak: porównywanie M1 do M2 jest kompletnie nie na miejscu. Nie mam o to do Ciebie pretensji rzecz jasna. Ale ludzie lubią taką demagogie, zwłaszcza przed kamerą telewizyjną wręcz wypada wygłosić negatywną opinię. Ostatnio nasze warszawskie media lubią łapać przechodniów i zadawać im takie właśnie pytanie wyraźnie oczekując takiej odpowiedzi.

Lopez

Post autor: Lopez »

Nie no, zdaję sobie sprawę że to są jednak zupełnie inne uwarunkowania ekomoniczne itd. ¯eby była jasność - chciałem wyrazić coś zupełnie innego. Właśnie jeśli komuś się nie podoba harmonogram budowy II linii, bo "co tak długo?", to warto przypomnieć w jakich bólach rodziła się I.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tymczasem, ja jednak ciekawy jestem co będzie dalej. Póki co przystępujemy do budowy tylko centralnego odcinka II linii.. a kiedy zostanie zbudowana pozostała część tej linii. I ile lat będzie trwać jej budowa ? ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Lopez pisze:Właśnie jeśli komuś się nie podoba harmonogram budowy II linii, bo "co tak długo?", to warto przypomnieć w jakich bólach rodziła się I.
Nie tylko "pierwsza linia" ale i "pierwsze podejście do drugiej". Warto pamiętać, że władze miasta chciały, by za wszelką cenę ukończyć metro przed EURO. I okazało się, że ceny ofert są zaporowe. Ponadto wciąż uważam, że decyzja o realizacji linii na zasadzie "projektuj i buduj" była błędem, gdyż to właśnie przez tę metodę realizacji ceny okazały się tak wysokie.

Lopez

Post autor: Lopez »

W pewnej mierze można powiedzieć, że wygrały ambicje. Niestety jednak typowy proces inwestycyjny jest u nas strasznie wyciągnięty w czasie, więc nie ma się co dziwić, że samorządy coraz chętniej sięgają po tę opcję - nawet licząc się z ryzykiem poniesienia większych kosztów.

Gustawek

Post autor: Gustawek »

Mam pytanie do zorientowanych (jeżeli już była o tym mowa to przepraszam): ile będzie wynosił czas przejazdu II linią metra tzn. od Ronda Daszyńskiego do Dw. Wileńskiego? Patrząc na plan i porównując nowo budującą się linie do obecniej to bedzie ona bardzo krótka, a stacje rozmieszczone bedą gęsto.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Gustawek pisze:Mam pytanie do zorientowanych (jeżeli już była o tym mowa to przepraszam): ile będzie wynosił czas przejazdu II linią metra tzn. od Ronda Daszyńskiego do Dw. Wileńskiego? Patrząc na plan i porównując nowo budującą się linie do obecniej to bedzie ona bardzo krótka, a stacje rozmieszczone bedą gęsto.
Na razie jeszcze za wcześnie na to pytanie. Najpierw niech to zbudują. A potem zobaczymy. :mruga:

Gustawek

Post autor: Gustawek »

J-31 pisze:Na razie jeszcze za wcześnie na to pytanie. Najpierw niech to zbudują. A potem zobaczymy.
Jak zbudują to pewnie podadzą :mruga:. Myślałem, ze da się teraz "na oko" ocenić możliwy czas przejazdu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”