[Metro Warszawskie] Linia M2

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Na razie jeszcze za wcześnie na to pytanie. Najpierw niech to zbudują. A potem zobaczymy.
Jakby TLG tu wszedł, na pewno napisałby ile.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie wiem jaka będzie docelowa prędkość na drugiej linii. Aktualnie - na trasie I-szej linii jest to 60 km/h, ale z tego co wiem trwają prace by podnieść prędkość przejazdową do 90 km/h. Być może wtedy, gdy centralny odcinek II-giej linii będzie gotowy do użytku, może wtedy uda się podnieść prędkość pociągów. ;)

Domyślam się, że pierwsze tygodnie kursowania pociągów po trasie II linii - jeśli ona już będzie wybudowana - będzie i tak obowiązywało znaczne ograniczenie prędkości. Tak zawsze było, gdy otwierano do ruchu kolejny, nowy odcinek I-szej linii. Przez pewien czas obowiązywał ograniczenie prędkości. I pociągi jeździły rzeczywiście powoli ;)

Potem stopniowo podwyższano prędkość, aż do obecnych 60-ciu km/h ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 »

Źle Ci stację postawili, bo zadbano o Twoje zdrowie fizyczne. Będziesz miało okazję się pogimnastykować. Dobre na brzuszek-łakomczuszek :)

No dobra, a tak na serio co do lokalizacji stacji centralnego odcinka II linii mam również pewne wątpliwości. I tak np. stacja Rondo Daszyńskiego (dzisiaj można było ją zwiedzić, ale trzeba było mieć wejściówki, mnie się nie udało), wychodzi na to, że będzie ona odsunięta od ronda Daszyńskiego, co utrudni przesiadkę z tramwajów jadących Towarową. Pomimo szerokich przystanków nie będzie tam, żadnych wejść na stację - na końcowe wnioski trzeba będzie poczekać jak skończą.

I jeszcze jeden przykład Dworzec Wileński. Otóż fociłem tam niedawno Solbusa SM18 i przypadkowo robiąc mu fotkę zauważyłem, że jedno z wejść do tej stacji ustawiono ... w osi jezdni al. Solidarności.

Oto zdjęcie :strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=30069

Zwróćcie uwagę na tą konstrukcję metalową, tuż za autobusem. Postaram się tam wrócić w tym tygodniu by jeszcze raz to obejrzeć.. bo prawdę powiedziawszy sam nie wiem, może po prostu tylko tak to postawiono przed montażem. Zajrzę z ciekawości do tego miejsca ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Metro w Warszawie

Post autor: pmaster »

O, J-31 w moich rejonach, skoczymy kiedyś na hotdoga na Wileński?
Co do lokalizacji, to najbardziej spieprzona została stacja przy CNK, przy czym jako że mają do niej podjeżdżać autobusy kursujące Dobrą, zamiast ćwiczeń fizycznych będę być może raczej spóźniać się na zajęcia. A al. Solidarności może zostać odsunięta, bądź co bądź ma być tam ciasno. Jutro będę jechał, to zobaczę

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 »

No to się pewnie jutro spotkamy, to też się tam wybieram :mruga:

Prawdę powiedziawszy zaczyna mnie coraz bardziej zastanawiać to wejście od strony al. Solidarności. ;)

Co do CNK, to na razie nie ma o czym gadać, oni nadal drążą, część już nawet wydrążyli, ale generalnie jeszcze parę miesięcy im to zejdzie. Także zapewne zdążę, przejechać się śląskim Twist-Stepem + zaliczyć Chorzów + przywitać się z ochroną na katowickim "Zawodziu", a oni jeszcze tego nie skończą ;)
O, J-31 w moich rejonach, skoczymy kiedyś na hotdoga na Wileński?
Ooo, już mnie ssie w brzuchu na samą myśl o hotdogu :-P

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Metro w Warszawie

Post autor: pmaster »

Jechałem tamtędy dziś i wydaje mi się, że to ma być wejście do metra z tego słynnego wspólnego przystanku autobusowo-tramwajowego.
w ogóle rozmieszczenie przystanków wokół dworca najchętniej podsumowałbym tradycyjnym „ja to bym lepiej zrobił”

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 »

Tak, jak obiecałem, byłem dzisiaj na Wileńskim - Pmaster oblizałem się tylko tym obiecanym hotdogiem. Obiecanki, cacanki, a J-31 chodzi głodny :retard:

No, a tak na poważnie, to nie mogłem cyknąć fotki od strony zachodniej (stał tam ciągnik z naczepą, coś rozładowywali), a zatem przypomnę tylko zdjęcie, które prezentowałem wczoraj

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=30069

Okazuje się, że jest to jednak wejście na stację metra. Wygląda to tak:

:strzałka: http://iv.pl/images/97135833135151839371.jpg
:strzałka: http://iv.pl/images/52557180482338894657.jpg

Jak się popatrzy od strony ulicy, to wspomniane wejście stoi dokładnie w osi jezdni al. Solidarności. Cóż poczekajmy jak to skończą, będzie wiadomo co i jak. Na razie - budują ;)

Przy okazji przejechałem się dzisiaj po raz kolejny Siemensem Inspiro i zastanowiło mnie w nim jeszcze jedna rzecz.

Otóż jak pamiętacie, choćby nawet z moich zeszłorocznych opisów tego pociągu, to siła nawiewu jest uzależniona od ilości pasażerów. Elektronika pociągu najprawdopodobniej zna ciężar składu lub przelicza ilość osób które przechodzą przez drzwi. I jeśli w pociągu jest więcej ludzi - nawiew działa odczuwalnie mocniej... ale zauważyłem, że jest coś jeszcze. Otóż czas postoju składu na stacjach jest najwyraźniej uzależniony od napełnienia.

Z moich obserwacji wynika, że czas liczony od momentu pełnego otwarcia drzwi, aż do ich zamknięcia, jest różny. Gdy pociąg jest przepełniony, skład stoi długo. Gdy skład jest lekko napełniony, oczekuje krócej. Gdy skład jest prawie pusty - pociąg bardzo szybko zamyka drzwi.

TLG - czy Masz może jakąś wiedzę na temat Inspiro ? Czy na postój pociągu na stacjach wpływ ma maszynista, czy odbywa się w to w sposób automatyczny lub półautomatyczny ? ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Metro w Warszawie

Post autor: pmaster »

Dziś nie miałem czasu, jak chcesz hotdoga to się uprzedź. Jakby coś, nie mam też czasu w środę i zapewne w czwartek (chyba że późnym wieczorem)

Dobra, ale może już ukróćmy deliberowanie o ciepłych parówkach, bo się K wkurzy. //Mrozard

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 »

Parę słów z Warszawy odnośnie Inspiro. Wszystkie stojące na STP Inspiro powoli zaczynają wracać do ruchu. Ja wczoraj naliczyłem cztery sztuki na linii - z nimi jest pewien problem dyspozytorzy wysyłają je "stadnie" na I-szą linię. Pozostałe przechodzą już procedury odbioru. I co ważne rozpoczęła się już dostawa kolejnych jednostek z Newagu. Na Phototransie można zobaczyć to zdjęcie ;)

:strzałka: http://rail.phototrans.eu/14,87981,0,HC ... _1517.html

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Re: Metro w Warszawie

Post autor: OPi »

Aż dziwne, że tu tak cicho. ;)

Kilka newsów z budowy metra.

Trwają testy Inspiro na II linii Metra:
Testy odbywają się na gotowym odcinku torowiska pomiędzy stacją Rondo Daszyńskiego a stacją Rondo ONZ i łącznikiem technicznym z I linią. Jak informują władze Metra, pierwszy jakikolwiek pociąg metra wjechał tutaj w nocy z 16 na 17 czerwca. Był to skład rosyjski, który został wykorzystywany do "odkurzenia" tuneli, pomiarów skrajni i położenia torowiska.
Od nocy z 25 na 26 czerwca na odcinku testowym po obu torach kursuje Inspiro (nr 57) - to właśnie te pociągi będą obsługiwać centralny odcinek II linii metra. - Jedyny sposób sprawdzenia dwóch naszych partnerów, jakim jest dostawca taboru i dostawca usługi budowlanej, to jazda pociągu. Testy służą sprawdzeniu, czy urządzenia przytorowe widzą jadący pociąg i czy jeżdżący pociąg komunikuje się z urządzeniami przytorowymi. Oddzielnie każdy z tych obiektów ma certyfikaty - jeszcze przed wjazdem pociągu były wykonywane odbiory torowiska, zasilania, systemu kontroli i łączności - mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.
Przy okazji próbnego przejazdu władze miasta podkreślają, że nie ma większych problemów na budowie metra. - Wszystko wskazuje na to, że 30 września będzie zakończona budowa.
Linki do strony ze zdjęciami:
http://www.rynek-kolejowy.pl/52934/trwa ... _metra.htm
http://www.rynek-kolejowy.pl/52935/metr ... djecia.htm


Zdjęcia z dworca Wileńskiego
Granatowy Wileński - najpłytszy i najdłuższy
Dworzec Wileński to najdłuższa i zarazem najpłytsza stacja na całym centralnym odcinku II linii metra. Przewidziano tutaj też największą powierzchnię dla galerii handlowych. Kolor przewodni stacji to granatowy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 »

Rzeczywiście umknęło nam kilka rzeczy. Tak potwierdzam, były już jazdy testowe. W ostatni weekend był nawet specjalny przejazd z miejskimi urzędnikami - oczywiście składem Siemens Inspiro. ;)

Jeżeli ktoś z Was chce w Gazecie jest nawet film z przejazdu testowego Siemensem. Mogę rzucić linkiem, jeśli ktoś jest zainteresowany ;)

Na razie pociągi mogą jedynie poruszać się na dwóch odcinkach

1. tunel łącznikowy ze stacji Centrum (z tunelu I-szej linii) do Ronda ONZ.
2. tunel szlakowy pomiędzy stacjami Rondo Daszyńskiego - Rondo ONZ.

Dalej linia jest jeszcze nie przejezdna.

Na stacjach trwają prace wykończeniowe, ale mało realne jest - aby wszystkie prace zakończono 30 września. ;)

Powodem jest roczna obsuwa w czasie na budowie stacji Centrum Nauki Kopernik (CNK). Co więcej, w zeszłym tygodniu doszło tam do wypadku śmiertelnego jednego z robotników firm podwykonawczych - i znów wstrzymano prace, możliwe, że nadal tam może jeszcze pracować prokurator ;)

Pomijając ten wypadek, stacja CNK jest jeszcze w stanie surowym, niedokończonym. Tam nadal będą prowadzone prace ziemne, z rozkuwaniem ścian włącznie. Pani Prezydent HGW, a właściwie jej urzędnicy, robią wszystko by centralny odcinek II linii był gotowy 30 września - powód: wybory. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 »

No i mamy ważną datę w historii Metra warszawskiego :!: . Skład metra po raz pierwszy przejechał pod dnem Wisły. Stało się to wczoraj w ciągu dnia, a w próbnym przejeździe uczestniczył jeden ze składów Alstom Metropolis.

Ponieważ stacja CNK jest już przejezdna, toteż Metro Warszawskie zapowiada już częstsze przejazdy na całym odcinku, a szczególnie jazdy próbne po praskiej stronie centralnego odcinka II linii.

Co do stanu prac, w kwestii wykonania jest ono na poziomie 97% (źródło Gazeta) i wykonawca zapowiada, że będzie przekaże odbiorcy, czy MW, całą odcinek do odbioru w dniu 30 września. :cool:

Zgodnie z procedurami:
1. Metro Warszawskie jako pierwsze przejdzie pełną procedurę odbiorczą
2. jeśli komisja MW nie znajdzie szczególnych usterek, Metro przekaże dokumenty do zewnętrznych służb (m.in. Straż Pożarna i Nadzór Budowlany o ile dobrze pamiętam) i docelowo wystąpi o zgodę na dopuszczenie centralnego odcinka II linii do ruchu.

Na razie największe opóźnienie jest na stacji CNK (Powiśle), na pozostałych stacjach prowadzone są już ostatnie prace wykończeniowe. ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Metro w Warszawie

Post autor: TLG »

Na razie największe opóźnienie jest na stacji CNK (Powiśle), na pozostałych stacjach prowadzone są już ostatnie prace wykończeniowe
Przesadny optymizm ;>

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 »

ZTM i Metro Warszawskie postanowiły zainstalować małe udogodnienie dla osób, które z różnych względów nie korzystają z WKM-ki bo np. mają zagwarantowane bezpłatne przejazdy, albo zapłaciły za przejazd telefonem. Zainstalowano podajniki wejściówek do metra, umożliwiają one sforsowanie bramek ;)

Wygląda to tak:
:strzałka: http://hostmat.eu/images/51906306876103040859.jpg
:strzałka: http://hostmat.eu/images/69414485911859620477.jpg

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Metro w Warszawie

Post autor: wojtek1611 »

Czy ZTM nie strzela sobie w kolano? Nawet jeżeli będą przeprowadzane kontrole biletowe, to szanse na złapanie nieuprawnionej osoby która będzie korzystać z takiego biletu wydają się niewielkie. No ale na pewno są tego świadomi ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Metro w Warszawie

Post autor: TLG »

Trolle i tak albo skaczą przez bramki, albo zjeżdżają windą. Często włażą też otwartymi bramkami awaryjnymi.

Awatar użytkownika
Burmistrz
Posty: 119
Rejestracja: 2012-07-28, 16:31
Lokalizacja: Pcim Dolny

Re: Metro w Warszawie

Post autor: Burmistrz »

Szczególnie że karane jest otwieranie bramek a nie przechodzenie przez nie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 »

Przyznam szczerze, że ilekroć korzystam z metra to prawie wszędzie widuję otwarte bramki awaryjne. Ludzie masowo przez nie przechodzą :cool:

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: Amalio »

Jezu czy naprawdę trudno stworzyć jakąś uniwersalną kartę dzięki której będzie można spokojnie przejść przez bramki? Tu wychodzi czysty burdel panujący w Warszawie, brak integracji i brak pomysłu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Metro w Warszawie

Post autor: J-31 »

Nie bardzo rozumiem o jakiej karcie Myślisz. Bramki w metrze są tak zaprogramowane, że Możesz je bez trudu otworzyć:

1. mając kartę (WKM)
2. albo posiadając bilet kartonikowy - np. bilet dobowy lub czasowy

Natomiast to o czym tu piszemy to są wejściówki umożliwiające przejście przez bramki, dla osób które mają np. darmowe uprawnienia do przejazdów - te osoby nie posiadają WKM-ki.

Takie wejściówki funkcjonują od początku istnienia WKM-ki, więc nic nowego ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”